Co ma wpływ na jakość procesu parkowania

Data: 2019-01-09 09:42:00
Autor: Bolko
Co ma wpływ na jakość procesu parkowania
jakość procesu parkowania rozumiem jak szybko i łatwo można zaparkować.

Mam Seata Cordoba ver I mam od zawsze
Długość       4170 mm
Szerokość     1650 mm
Rozstaw osi   2450 mm
Rozstaw kół -  przód 1429 mm
Rozstaw kół - tył   1394 mm
Promień skrętu     5,2 m

Mazda 6 ver I od roku
Długość           4700 mm
Szerokość         1780 mm
Rozstaw osi       2675 mm
Rozstaw kół - przód  1550 mm
Rozstaw kół - tył   1550 mm
Promień skrętu      5,4 m

Mam 42 lata 2 lata jeżdziłem po Chicago Fordem Transitem (przedłużanym)
były lata że robiłem po 8 tysięcy km miesięcznie

Miałem kilka samochdów służbowych octavie focusa c-maxa  kangoo lagune
I tylko Forda Pickupa F150 tak źle wspominam którym jeździłem kilka tygodni.

Ale k%&%^^&a jak mam wsiąść do mazdy i jeżdzić po Krakowie
a zwłaszcza pojechać do najbliższego centrum handlowego to ^*&%*%(&^(&^(

I tak się zastanawiam czy ja się już nie umie parkować?

I na co mam zwrócić uwagę gdy będę kupował następnę auto żeby tak nie narzekać.

A może po prostu się przypieprzam?

Data: 2019-01-09 10:26:42
Autor: sczygiel
W dniu środa, 9 stycznia 2019 11:42:02 UTC-6 użytkownik Bolko napisał:

I tak się zastanawiam czy ja się już nie umie parkować?

I na co mam zwrócić uwagę gdy będę kupował następnę auto żeby tak nie narzekać.

A może po prostu się przypieprzam?

Nie do konca rozumiem przekaz ale mysle ze chodzi ci o to ze jakies auto jest niezwinne i chcesz wiedziec czemu.

Promien skretu to jedna sprawa, istotna przy parkowaniu przodem.
Przy tym przypadku tez wazne jest gdzie sa przednie kola. Bo inaczej sie wyczuwa auto kiedy przednie kolo jest niedaleko przed stopami kierowcy a niaczej jak jest miedzy nimi te 50-80-100cm (F150).

Przy parkowaniu tylem istotne jest tez jak sa ulokowane tylne kola w stosunku do tylu samochodu. I jaki jest widok z kabiny.

A na co zwracac uwage? Na nic. Jak bedziesz nastepne auto kupowal to po prostu sie nim przejedz i zobacz czy je "czujesz" czy nie.
Jak ci w nim sie parkuje ciezko a promien skretu nie wyglada na duzy w katalogu to miej na uwadze ze mozesz potrzebowac pewnego treningu aby czuc sie komfortowo w nim.

Data: 2019-01-09 23:02:53
Autor: kk
On 2019-01-09 19:26, sczygiel@gmail.com wrote:
[...]

Raczej czy ma asystenta parkowania tudzież inne wspomagajki.

Data: 2019-01-09 10:51:37
Autor: przemek.jedrzejczak
Co ma wpływ na jakość procesu parkowania
Ważne jest na którym aucie nabrales nawyków i strzelam że jest to cordoba czyli klasa polo. Do Mazdy to dwa rozmiary więc nie dziwota że jest szok ;-) człowiek szybko się przyzwyczaja jeżdżę 3 rok B7 przesiadka do B8 i zonk a auto tylko ciut szersze większy rozstaw osi krótsza maska ale już nie pasuje.

Data: 2019-01-09 11:21:52
Autor: Bolko
W dniu środa, 9 stycznia 2019 19:51:39 UTC+1 użytkownik przemek.j....@gmail.com napisał:
Ważne jest na którym aucie nabrales nawyków i strzelam że jest to cordoba czyli klasa polo.
Tylko że seatem zrobiłem przez 10 lat 100 kkm
A między czasie innymi samochodami zrobiłem 200+kkm
Do Mazdy to dwa rozmiary więc nie dziwota że jest szok ;-)
Tylko ten szok już trwa prawie rok

Data: 2019-01-09 18:59:58
Autor: Budzik
Co ma wpływ na jakość procesu parkowania
Użytkownik Bolko suryga@gmail.com ...

[...]

Paradoksalnie nie ma wygodniejszego auta do parkowania niz dostawczaki :)
Zwłaszcza np ducato - fantastyczny promien skretu, dobra widocznosc w lusterkach. Ducato wjade wszedzie, osobówke sie pierdole :)

Tylko nie wiem dlaczego francuzi mastera pod wzgledem promienia skretu spieprzyli i nawet w nowej wersji nie poprawili...

--
Pozdrawia... Budzik
Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

Data: 2019-01-09 11:27:24
Autor: Bolko
> [...]

Tylko nie wiem dlaczego francuzi mastera pod wzgledem promienia skretu spieprzyli i nawet w nowej wersji nie poprawili...

Jakieś 15 lat temu miałem okazje zrobić pare kilometrów masterem.
To było moje pierwsze auto takich rozmiarów.
I dla mnie to było coś niesamowitego jak tym autem się jeździło.
Ta ilość lusterek i ich WIELKOŚĆ.
Co nie zmienia faktu że  najpierw rozpieprzyłem lampe tylną.

Data: 2019-01-09 20:28:44
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Budzik pisze tak:

[...]

To prawda ale zatoki nie są pomyślane dla dukato. Zawsze widziałem te jadowite wzroczki, że nie mogą otworzyć drzwi szeroko.

Na parking strzyżony zaakceptowali mnie po przymiarce i teście umiejętności. Od pasażera stała Toyota landcruiser a od kierowcy Lexus 300h. Także tak.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-01-11 22:16:56
Autor: Poldek
W dniu 2019-01-09 o 21:28, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Budzik pisze tak:

[...]

A ty mogłeś otworzyć?
U mnie tak to zwykle wygląda, że jak się wcisnę między dwa samochody, to nie mogę szeroko otworzyć drzwi.

Data: 2019-01-11 21:46:16
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Poldek pisze tak:

[...]

Wiesz ja to byłem w pracy. Płacili mi za to, że wjeżdzam w trudne podwórka. W służbowych sliskich ciuchach zeskakiwałem z tapczana jak
strażak w alarm-dziurę ;) Drzwi trzymałem reką żeby nie obić (Dukacika ma się rozumieć). Często gęsto w ogóle nie wysiadałem, spałem czekając na ludzi. Jak przychodzili to wysuwałem się przed szereg.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-01-11 22:25:50
Autor: kk
na  ** p.m.s **  Budzik pisze tak:

[...]

Twizy ma fajne drzwi :-)

Data: 2019-01-11 23:03:52
Autor: Poldek
na  ** p.m.s **  Budzik pisze tak:

[...]

Jest coś takiego, że jak przed hipermarketem jest duuuży parking, dzień powszedni, godzina jakaś przed południem, ogólnie parking pustawy, tylko bliżej wejścia stoją dwa samochody. Przyjeżdża trzeci, to wbija się między te dwa i osoby wysiadające otwierając drzwi obijają elegancko boki stojących obok i swoje drzwi przy okazji też.

Data: 2019-01-11 23:59:33
Autor: kk

No to mówię, że Twizy ma fajne drzwi http://niusy.pl/@cdn27.se.smcloud.net/a5u :-)

Data: 2019-01-10 11:55:05
Autor: elmer radi radisson
On 2019-01-09 19:59, Budzik wrote:

Paradoksalnie nie ma wygodniejszego auta do parkowania niz dostawczaki :)

Niedawno z kolega jechalem transitem, bylem pod duzym wrazeniem jak to
sie pieknie lamie w parkowaniu rownoleglym tylem. W relatywnie mala luke
miedzy dwoma autami dalo sie wjechac normalnie jakby jezdzil bokiem :)

--

memento lorem ipsum

Data: 2019-01-10 13:00:01
Autor: Budzik
Co ma wpływ na jakość procesu parkowania
Użytkownik elmer radi radisson
radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org ...
[...]

Swietna widocznosc, krótki przód i daja rade. --
Pozdrawia... Budzik
Henry Louis Mencken

Data: 2019-01-09 19:26:01
Autor: Cavallino
W dniu 09-01-2019 o 18:42, Bolko pisze:
[...]

Ale co konkretnie jest nie tak?

I tak się zastanawiam czy ja się już nie umie parkować?

I na co mam zwrócić uwagę gdy będę kupował następnę auto żeby
tak nie narzekać.

Np. na nawisy, czyli odległość kół od krańca pojazdu.

Data: 2019-01-09 19:31:16
Autor: Alik
Użytkownik "Bolko" <suryga@gmail.com> napisał w wiadomości

Co ma wpływ na jakość procesu parkowania

jakość procesu parkowania rozumiem jak szybko i łatwo można zaparkować.

szerokość i długość miejsca parkowania, im więcej tym lepiej,
 oraz wygodny dojazd.

Data: 2019-01-09 20:19:38
Autor: Shrek
Co ma wpływ na jakość procesu parkowania
W dniu 09.01.2019 o 18:42, Bolko pisze:

A może po prostu się przypieprzam?

Nie martw się - przesiadłem się z accorda do volvo s60. Masakra jakaś pod względem promienia skrętu...

Shrek

Data: 2019-01-10 03:37:45
Autor: Zenek Kapelinder
Co ma wpływ na jakość procesu parkowania
Najwiekszy wplyw na jakosc procesu parkowania ma to czy jest dostatecznie duzo miejsca tam gdzie chcemy zaparkowac i czy za to miejsce nie trzeba placic w parkomacie. Dlugosc samochodu i promien skretu mozna olac.

Data: 2019-01-10 06:18:34
Autor: Bolko
W dniu czwartek, 10 stycznia 2019 12:37:47 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Najwiekszy wplyw na jakosc procesu parkowania ma to czy jest dostatecznie duzo miejsca tam gdzie chcemy zaparkowac i czy za to miejsce nie trzeba placic w parkomacie. Dlugosc samochodu i promien skretu mozna olac.

Tylko że pod sklepem w 99% masz odwrotnie mało miejsca ale za to za darmo

Data: 2019-01-10 09:19:36
Autor: Zenek Kapelinder
Co ma wpływ na jakość procesu parkowania
W promieniu pol kilometra mam sto sklepow albo i wiecej.

Data: 2019-01-11 22:18:33
Autor: Poldek
Co ma wpływ na jakość procesu parkowania

W promieniu pol kilometra mam sto sklepow albo i wiecej.

Ja też, ale jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło parkować po więcej niż jednym na raz.

Data: 2019-01-11 15:55:25
Autor: Zenek Kapelinder
Co ma wpływ na jakość procesu parkowania
Mnie sie nie zdarzylo parkowac nawet pod jednym z tych co sa blisko. Jak potrzebuje zaparkowac pod sklepem to w promieniu dwoch kilometrow mam ze cztery centra handlowe, kilka duzych marketow, kilka biedronek z parkingami. Z drugiej strony praktycznie zawsze parkuje blisko sklepu, nawet teraz.

Data: 2019-01-10 10:25:13
Autor: Myjk
Co ma wpływ na jakość procesu parkowania
Wed, 9 Jan 2019 09:42:00 -0800 (PST), Bolko
I tak się zastanawiam czy ja się już nie umie parkować?

Widocznie nie. :P Nigdy nie miałem problemu z parkowaniem M6. Teraz jeżdżę
jeszcze większym klocem, tj. Outlanderem i też problemów brak. Może trochę
z przodu go nie czuję, bo ma strasznie duży ryj a cudowne Miccubajaszi nie
montuje nawet czujników na przód.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-01-10 13:00:01
Autor: Budzik
Co ma wpływ na jakość procesu parkowania
Użytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...

[...]

Ale to juz ustaliliśmy ze wcale nie wielkośc jest najwazniejsza przy parkowaniu.
Powtorze ze duzo łatwiej zaparkowac ducato niz przykładowo mutiplą.

--
Pozdrawia... Budzik
"Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo milczysz."   Nina Liedtke

Co ma wpływ na jakość procesu parkowania