Data: 2015-07-18 09:51:17 | |
Autor: Majka | |
Co mi da lepszy moment? | |
Oglądam małe tanie samochody, nowe.
Pomińmy różnice w cenie, powiedzmy, że to bez znaczenia, mogę kupić diesla, jak i benzynę. Tak samo różnica w spalaniu jest nieistotna. Jeśli któryś motor jest głośniejszy, to tez nie zważajmy na to. Auto tej samej marki. Ten sam model, kolor, wyposażenie. Ta sama masa, te same osiągi. Tylko: albo diesel albo benzyna. Maja te samą moc, ale _różne_ _momenty_. Co wybrać? Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu? Majka |
|
Data: 2015-07-18 19:01:52 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Co mi da lepszy moment? | |
Dnia Sat, 18 Jul 2015 09:51:17 -0700 (PDT), Majka napisał(a):
Oglądam małe tanie samochody, nowe. To że silnik będzie się kręcił wolniej niż silnik benzynowy generując tą samą moc, co jednak z racji dłuższych przełożeń skrzyni biegów daje tą samą siłę napędzającą samochód. Czyli jeśli chodzi o osiągi, to w sumie nic nie da. Diesle po prostu pracują przy niższych prędkościach obrotowych, stąd i wyższa wartość momentu obrotowego przy tej samej mocy. Turbodiesel lubi mieć troszkę gorsze osiągi niż wolnossący silnik benzynowy przy tej samej mocy, bo diesle zazwyczaj mają mniejszą elastyczność. |
|
Data: 2015-07-18 19:16:30 | |
Autor: P.B. | |
Co mi da lepszy moment? | |
Dnia Sat, 18 Jul 2015 19:01:52 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
To że silnik będzie się kręcił wolniej niż silnik benzynowy generując tą W praktyce często okazuje się, że bliźniacze samochody różniące się tylko typem silnika, bardzo różnią się głośnością w kabinie. Ja byłem zaskoczony, gdy dostałem zastępczego focusa 1,6 benzynowego w miejsce 1,6 TDCI. Benzynowy był cichutki podczas jazdy po mieście, ale dużo głośniejszy przy prędkościach autostradowych. Silnik musiał mieć dużo większe obroty przy tej samej prędkości. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2015-07-18 20:06:31 | |
Autor: ToMasz | |
Co mi da lepszy moment? | |
Co wybrać?łatwiej wyjedziesz z zaspy Dieslem ToMasz |
|
Data: 2015-07-20 18:21:26 | |
Autor: AL | |
Co mi da lepszy moment? | |
ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> Wrote in message:
Niekoniecznie. Duży moment może wręcz utrudniać. -- AL -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2015-07-21 12:42:49 | |
Autor: Adam | |
Co mi da lepszy moment? | |
W dniu 2015-07-20 o 18:21, AL pisze:
ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> Wrote in message: Zgadza się. W niektórych terenówkach i SUV-ach jest klawisz "snow" lub podobnie opisany, powodujący m.in. albo zmniejszenie momentu obrotowego na silniku, albo powodujący ruszanie z 2 biegu. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2015-07-21 17:58:07 | |
Autor: ToMasz | |
Co mi da lepszy moment? | |
W dniu 21.07.2015 o 12:42, Adam pisze:
W dniu 2015-07-20 o 18:21, AL pisze:haha! miałem kiedyś partnera benzynkę 1.1 i diesla 1.9. aby benzynka ruszyła z miejsca trzeba było wcisnąć pedał gazu do połowy i puszczać sprzęgło. jeśli tylko jedno koło miało minimalnie mniejszą przyczepność, mometnalnie "fyrtało" a drugie koło stało w miejscu. 1.9 wystarczyło puszczać sprzęgło, bo moment obrotowy był taki duży że silnik nie gasł. jeśli nawet tylko jedno koło chciało się poruszyć, to robiło to anemicznie, powoli, więc drugie jakby z musu też się kręciło. ToMasz |
|
Data: 2015-07-21 21:01:09 | |
Autor: Tom N | |
Co mi da lepszy moment? | |
ToMasz w <news:molq3l$f8s$1dont-email.me>:
W dniu 21.07.2015 o 12:42, Adam pisze: miałem kiedyś partnera benzynkę 1.1 i diesla 1.9. aby benzynka ruszyła z miejsca trzeba było wcisnąć pedał gazu do połowy i puszczać sprzęgło. jeśli tylko jedno koło miało minimalnie mniejszą przyczepność, mometnalnie "fyrtało" a drugie koło stało w miejscu. OKi 1.9 wystarczyło puszczać sprzęgło, bo moment obrotowy był taki duży że silnik nie gasł. Ba, tyle, ze jest jeszcze warunek konieczny: działający diesel na mrozie jeśli nawet tylko jedno koło chciało się poruszyć, to robiło to anemicznie, powoli, więc drugie jakby z musu też się kręciło. To właśnie wskazuje na "niezły mróz"... Pchałeś powoli to sie oba koła powoli kręciły, masz dobry moment, ale zero przyspieszenia ;P -- 'Tom N' |
|
Data: 2015-07-22 08:19:55 | |
Autor: ToMasz | |
Co mi da lepszy moment? | |
nie do końca Cię zrozumiałem. Kiedyś, jak mój syn był jeszcze malutki, gdzieś tam się wybieraliśmy zimą. cała rodzina w aucie, a ja jak ostatnia łajza "srzeliłem" ze sprzęgła. znaczy za szybko pusiłem pedał. autem zaszarpało, ruszyło i pojechało. na pytanie co się stało, odpowiedziałem że wszystko z godnie z planem, tylko auto chciało się otrzepać ze śniegu. Zrób to benzyniakiem. ToMasz |
|
Data: 2015-07-18 20:34:17 | |
Autor: Shrek | |
Co mi da lepszy moment? | |
On 2015-07-18 18:51, Majka wrote:
Tylko: Większe wydatki na DFP i turbinę, mniejsze na paliwo, jak jeździsz w trasach. Na osiągi nie wpływa w znaczący sposób bo przy tej samej mocy, tej samej prędkości i takich samych kołach moment na kołach musi być ten sam - moc = prędkość obrotowa razy moment. Będzie trochę ciszej w trasie. Shrek. |
|
Data: 2015-07-18 21:40:49 | |
Autor: Tomek | |
Co mi da lepszy moment? | |
Moment obrotowy ma znaczenie zasadnicze jeśli chodzi o trakcję. Im moment obortowy jest wyższy i osiągalny przy niższej prędkosci obrotowej, tym silnik lepiej "ciągnie". Przy podjeżdżaniu pod wzniesienie silnik o dużym momencie utrzyma prędkość.
Poza jednak samymi wartościami istotne jest jak krzywa (biegunowa momentu) się kształtuje. Dla kierowcy wygodne jest, gdy moment silnika po osiagnieciu określonej wartości spadał przy dalszym wzroście obrotów- cecha typowa dla silników niedoładowanych z dwoma zaworami na cylinder. Silniki takie są elastyczne, przez co mniejsza jest potrzeba zmiany biegów np. w terenie pagórkowatym czy miejskim. Obecne nowe silniki diesla mają duze mementy obrotowe, duże wysilenie, ale są mało elastyczne. T. Użytkownik "Majka" <kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com> napisał w wiadomości news:a21a8d80-5b7f-4291-957c-ff9b6fcdb1d3googlegroups.com... Oglądam małe tanie samochody, nowe. Pomińmy różnice w cenie, powiedzmy, że to bez znaczenia, mogę kupić diesla, jak i benzynę. Tak samo różnica w spalaniu jest nieistotna. Jeśli któryś motor jest głośniejszy, to tez nie zważajmy na to. Auto tej samej marki. Ten sam model, kolor, wyposażenie. Ta sama masa, te same osiągi. Tylko: albo diesel albo benzyna. Maja te samą moc, ale _różne_ _momenty_. Co wybrać? Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu? Majka |
|
Data: 2015-07-18 22:07:40 | |
Autor: t-1 | |
Co mi da lepszy moment? | |
W dniu 2015-07-18 o 18:51, Majka pisze:
Oglądam małe tanie samochody, nowe. Większego "kopa" Inaczej samochód będzie bardziej narowisty. Natomiast jeśli to małe i tanie samochody, to diesel jest raczej prośbą o kłopoty. |
|
Data: 2015-07-19 07:26:47 | |
Autor: Cavallino | |
Co mi da lepszy moment? | |
Użytkownik "Majka" <kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a21a8d80-5b7f-4291-957c-ff9b6fcdb1d3@googlegroups.com... Oglądam małe tanie samochody, nowe. Większe znaczenie ma to czy silnik ma turbo czy nie. W dieslu zazwyczaj tak - w benzynie często nie. Maja te samą moc, ale _różne_ _momenty_. Lepsze przyspieszenie na niskich obrotach, dużo lepszy komfort jazdy. Żeby normalnie jechać, nie musisz trzymać silnikach na wysokich obrotach, co się ładnie przekłada na niższe zużycie paliwa i silnika. Efekt jest taki, że dieslem o podobnej mocy, jeżdzisz tak samo, jak benzyniakiem o mocy 30% wyższej. To samo daje turbina, albo duża pojemność w benzyniaku i taka opcja byłaby najlepsza. |
|
Data: 2015-07-20 11:19:22 | |
Autor: J.F. | |
Co mi da lepszy moment? | |
Użytkownik "Majka" napisał w wiadomości grup
Oglądam małe tanie samochody, nowe. Diesel zazwyczaj troche wiekszy i ciezszy. I ma turbine. Tylko: Nic. O czym swiadcza same osiagi. Jesli gdzies znajdziesz wykres ch-ki silnika .... zobacz jak wyglada przebieg momentu przy niskich obrotach. Bo praktyka mi podpowiada: a) przy niskiej predkosci na wysokim biegu benzyna nie ciagnie i szarpie, a diesel tylko nie ciagnie. No ale tak sie jezdzic nie powinno, wiec to w zasadzie zadna roznica. b) jedne diesle bez osiagniecia tych 2000 obr nie ciagna, a ze 4000 nie przekraczaja, to biegi trzeba zmieniac czesto, zresta producent im 6 czy 7 daje. c) inne diesle sobie nawet radza ponizej. J. |
|
Data: 2015-07-20 20:03:47 | |
Autor: yabba | |
Co mi da lepszy moment? | |
Użytkownik "Majka" <kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com> napisał w
wiadomości news:a21a8d80-5b7f-4291-957c-ff9b6fcdb1d3googlegroups.com... Oglądam małe tanie samochody, nowe. Pomińmy różnice w cenie, powiedzmy, że to bez znaczenia, mogę kupić diesla, jak i benzynę. Tak samo różnica w spalaniu jest nieistotna. Jeśli któryś motor jest głośniejszy, to tez nie zważajmy na to. Auto tej samej marki. Ten sam model, kolor, wyposażenie. Ta sama masa, te same osiągi. Tylko: albo diesel albo benzyna. Maja te samą moc, ale _różne_ _momenty_. Co wybrać? Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu? Jeśli osiągi te same, to duża wartość momentu nic nie daje. Ważny jest iloraz aktualnej prędkości obrotowej i odpowiadającego jej momentu - czyli moc. Jeśli skrzynie biegów są dobrze dobrane do silników, to siła napędowa na kołach będzie praktycznie taka sama. Są pewne niusanse, że może odrobinę łatwiej będzie ruszyć dieslem dla niewprawnego kierowcy. Albo dla małych prędkości benzyna będzie cichsza, a dla dużych prędkości w dieslu będzie ciszej. Ale to trzeba by porównać konkretne modele, ponieważ nie da się tu generalizować. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2015-07-21 17:04:18 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Co mi da lepszy moment? | |
Sat, 18 Jul 2015 09:51:17 -0700 (PDT), w
<a21a8d80-5b7f-4291-957c-ff9b6fcdb1d3@googlegroups.com>, Majka <kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com> napisał(-a): Oglądam małe tanie samochody, nowe. Lepsze przyspieszenie przy niższych obrotach. Ale, że diesel ma generalnie niższe obroty, różnica może być niezbyt zauważalna -- tak naprawdę wszystko zależy od przebiegu wykresu momentu i mocy. Ponieważ na resztę mamy nie zwracać uwagi więcej nie mogę napisać :) PS. Sprawdź elastyczność tych silników na testach w necie. |
|
Data: 2015-07-22 11:05:10 | |
Autor: robot | |
Co mi da lepszy moment? | |
W dniu 2015-07-18 o 18:51, Majka pisze:
Oglądam małe tanie samochody, nowe.Można teoretyzować, ale najlepiej przejedź się konkretnie tymi dwoma i sam zobaczysz. Samochody różne są, diesel dieslowi nie równy. Ja zdecydowanie wybrałbym benzynę ze strachu przed ogólnie większą awaryjnością diesli. |