Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Co mi da lepszy moment?

Co mi da lepszy moment?

Data: 2015-07-18 09:51:17
Autor: Majka
Co mi da lepszy moment?
Oglądam małe tanie samochody, nowe.
Pomińmy różnice w cenie, powiedzmy, że to bez znaczenia, mogę kupić diesla, jak i benzynę. Tak samo różnica w spalaniu jest nieistotna. Jeśli któryś motor jest głośniejszy, to tez nie zważajmy na to.
Auto tej samej marki.
Ten sam model, kolor, wyposażenie.
Ta sama masa, te same osiągi.

Tylko:
albo diesel albo benzyna.
Maja te samą moc, ale _różne_ _momenty_.
Co wybrać?
Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?

Majka

Data: 2015-07-18 19:01:52
Autor: Tomasz Pyra
Co mi da lepszy moment?
Dnia Sat, 18 Jul 2015 09:51:17 -0700 (PDT), Majka napisał(a):

Oglądam małe tanie samochody, nowe.
Pomińmy różnice w cenie, powiedzmy, że to bez znaczenia, mogę kupić diesla, jak i benzynę. Tak samo różnica w spalaniu jest nieistotna. Jeśli któryś motor jest głośniejszy, to tez nie zważajmy na to.
Auto tej samej marki.
Ten sam model, kolor, wyposażenie.
Ta sama masa, te same osiągi.

Tylko:
albo diesel albo benzyna.
Maja te samą moc, ale _różne_ _momenty_.
Co wybrać?
Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?

To że silnik będzie się kręcił wolniej niż silnik benzynowy generując tą
samą moc, co jednak z racji dłuższych przełożeń skrzyni biegów daje tą samą
siłę napędzającą samochód.

Czyli jeśli chodzi o osiągi, to w sumie nic nie da.
Diesle po prostu pracują przy niższych prędkościach obrotowych, stąd i
wyższa wartość momentu obrotowego przy tej samej mocy.

Turbodiesel lubi mieć troszkę gorsze osiągi niż wolnossący silnik benzynowy
przy tej samej mocy, bo diesle zazwyczaj mają mniejszą elastyczność.

Data: 2015-07-18 19:16:30
Autor: P.B.
Co mi da lepszy moment?
Dnia Sat, 18 Jul 2015 19:01:52 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

To że silnik będzie się kręcił wolniej niż silnik benzynowy generując tą
samą moc, co jednak z racji dłuższych przełożeń skrzyni biegów daje tą samą
siłę napędzającą samochód.

Czyli jeśli chodzi o osiągi, to w sumie nic nie da.
Diesle po prostu pracują przy niższych prędkościach obrotowych, stąd i
wyższa wartość momentu obrotowego przy tej samej mocy.

Turbodiesel lubi mieć troszkę gorsze osiągi niż wolnossący silnik benzynowy
przy tej samej mocy, bo diesle zazwyczaj mają mniejszą elastyczność.

W praktyce często okazuje się, że bliźniacze samochody różniące się tylko
typem silnika, bardzo różnią się głośnością w kabinie. Ja byłem zaskoczony,
gdy dostałem zastępczego focusa 1,6 benzynowego w miejsce 1,6 TDCI.
Benzynowy był cichutki podczas jazdy po mieście, ale dużo głośniejszy przy
prędkościach autostradowych. Silnik musiał mieć dużo większe obroty przy
tej samej prędkości.  --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2015-07-18 20:06:31
Autor: ToMasz
Co mi da lepszy moment?

Co wybrać?
Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?
łatwiej wyjedziesz z zaspy Dieslem
ToMasz

Data: 2015-07-20 18:21:26
Autor: AL
Co mi da lepszy moment?
ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> Wrote in message:

Co wybrać?
Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?
łatwiej wyjedziesz z zaspy Dieslem
ToMasz



Niekoniecznie.
Duży moment może wręcz utrudniać.

--
AL -- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2015-07-21 12:42:49
Autor: Adam
Co mi da lepszy moment?
W dniu 2015-07-20 o 18:21, AL pisze:
ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> Wrote in message:

Co wybrać?
Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?
łatwiej wyjedziesz z zaspy Dieslem
ToMasz



Niekoniecznie.
Duży moment może wręcz utrudniać.


Zgadza się. W niektórych terenówkach i SUV-ach jest klawisz "snow" lub podobnie opisany, powodujący m.in. albo zmniejszenie momentu obrotowego na silniku, albo powodujący ruszanie z 2 biegu.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-07-21 17:58:07
Autor: ToMasz
Co mi da lepszy moment?
W dniu 21.07.2015 o 12:42, Adam pisze:
W dniu 2015-07-20 o 18:21, AL pisze:
ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> Wrote in message:

Co wybrać?
Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?
łatwiej wyjedziesz z zaspy Dieslem
ToMasz



Niekoniecznie.
Duży moment może wręcz utrudniać.


Zgadza się. W niektórych terenówkach i SUV-ach jest klawisz "snow" lub
podobnie opisany, powodujący m.in. albo zmniejszenie momentu obrotowego
na silniku, albo powodujący ruszanie z 2 biegu.


haha!

miałem kiedyś partnera benzynkę 1.1 i diesla 1.9. aby benzynka ruszyła z miejsca trzeba było wcisnąć pedał gazu do połowy i puszczać sprzęgło. jeśli tylko jedno koło miało minimalnie mniejszą przyczepność, mometnalnie "fyrtało" a drugie koło stało w miejscu.
1.9 wystarczyło puszczać sprzęgło, bo moment obrotowy był taki duży że silnik nie gasł. jeśli nawet tylko jedno koło chciało się poruszyć, to robiło to anemicznie, powoli, więc drugie jakby z musu też się kręciło.
ToMasz

Data: 2015-07-21 21:01:09
Autor: Tom N
Co mi da lepszy moment?
ToMasz w <news:molq3l$f8s$1dont-email.me>:

W dniu 21.07.2015 o 12:42, Adam pisze:
W dniu 2015-07-20 o 18:21, AL pisze:
ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> Wrote in message:
Co wybrać?
Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?
łatwiej wyjedziesz z zaspy Dieslem
ToMasz
Niekoniecznie.
Duży moment może wręcz utrudniać.
Zgadza się. W niektórych terenówkach i SUV-ach jest klawisz "snow" lub
podobnie opisany, powodujący m.in. albo zmniejszenie momentu obrotowego
na silniku, albo powodujący ruszanie z 2 biegu.
haha!

miałem kiedyś partnera benzynkę 1.1 i diesla 1.9. aby benzynka ruszyła z miejsca trzeba było wcisnąć pedał gazu do połowy i puszczać sprzęgło. jeśli tylko jedno koło miało minimalnie mniejszą przyczepność, mometnalnie "fyrtało" a drugie koło stało w miejscu.

OKi

1.9 wystarczyło puszczać sprzęgło, bo moment obrotowy był taki duży że silnik nie gasł.

Ba, tyle, ze jest jeszcze warunek konieczny: działający diesel na mrozie

jeśli nawet tylko jedno koło chciało się poruszyć, to robiło to anemicznie, powoli, więc drugie jakby z musu też się kręciło.

To właśnie wskazuje na "niezły mróz"... Pchałeś powoli to sie oba koła
powoli kręciły, masz dobry moment, ale zero przyspieszenia ;P

--
'Tom N'

Data: 2015-07-22 08:19:55
Autor: ToMasz
Co mi da lepszy moment?

To właśnie wskazuje na "niezły mróz"... Pchałeś powoli to sie oba koła
powoli kręciły, masz dobry moment, ale zero przyspieszenia ;P


nie do końca Cię zrozumiałem. Kiedyś, jak mój syn był jeszcze malutki, gdzieś tam się wybieraliśmy zimą. cała rodzina w aucie, a ja jak ostatnia łajza "srzeliłem" ze sprzęgła. znaczy za szybko pusiłem pedał. autem zaszarpało, ruszyło i pojechało. na pytanie co się stało, odpowiedziałem że wszystko z godnie z planem, tylko auto chciało się otrzepać ze śniegu.
Zrób to benzyniakiem.

ToMasz

Data: 2015-07-18 20:34:17
Autor: Shrek
Co mi da lepszy moment?
On 2015-07-18 18:51, Majka wrote:

Tylko:
albo diesel albo benzyna.
Maja te samą moc, ale _różne_ _momenty_.
Co wybrać?
Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?


Większe wydatki na DFP i turbinę, mniejsze na paliwo, jak jeździsz w trasach.

Na osiągi nie wpływa w znaczący sposób bo przy tej samej mocy, tej samej prędkości i takich samych kołach moment na kołach musi być ten sam - moc = prędkość obrotowa razy moment.

Będzie trochę ciszej w trasie.

Shrek.

Data: 2015-07-18 21:40:49
Autor: Tomek
Co mi da lepszy moment?
Moment obrotowy ma znaczenie zasadnicze  jeśli chodzi o trakcję. Im moment obortowy jest wyższy i osiągalny przy niższej prędkosci obrotowej, tym silnik lepiej "ciągnie". Przy podjeżdżaniu pod wzniesienie  silnik o dużym momencie utrzyma prędkość.
Poza jednak samymi wartościami istotne jest jak krzywa (biegunowa momentu) się kształtuje.
Dla kierowcy wygodne jest, gdy moment silnika po osiagnieciu określonej wartości spadał przy dalszym wzroście obrotów- cecha typowa dla silników niedoładowanych z dwoma zaworami na cylinder. Silniki takie są elastyczne, przez co mniejsza jest potrzeba zmiany biegów np. w terenie pagórkowatym czy miejskim.
Obecne nowe silniki diesla mają duze mementy obrotowe, duże wysilenie, ale są mało elastyczne.
T.

Użytkownik "Majka" <kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com> napisał w wiadomości news:a21a8d80-5b7f-4291-957c-ff9b6fcdb1d3googlegroups.com...
Oglądam małe tanie samochody, nowe.
Pomińmy różnice w cenie, powiedzmy, że to bez znaczenia, mogę kupić diesla, jak i benzynę. Tak samo różnica w spalaniu jest nieistotna. Jeśli któryś motor jest głośniejszy, to tez nie zważajmy na to.
Auto tej samej marki.
Ten sam model, kolor, wyposażenie.
Ta sama masa, te same osiągi.

Tylko:
albo diesel albo benzyna.
Maja te samą moc, ale _różne_ _momenty_.
Co wybrać?
Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?

Majka

Data: 2015-07-18 22:07:40
Autor: t-1
Co mi da lepszy moment?
W dniu 2015-07-18 o 18:51, Majka pisze:
Oglądam małe tanie samochody, nowe.
Pomińmy różnice w cenie, powiedzmy, że to bez znaczenia, mogę kupić diesla, jak i benzynę. Tak samo różnica w spalaniu jest nieistotna. Jeśli któryś motor jest głośniejszy, to tez nie zważajmy na to.
Auto tej samej marki.
Ten sam model, kolor, wyposażenie.
Ta sama masa, te same osiągi.

Tylko:
albo diesel albo benzyna.
Maja te samą moc, ale _różne_ _momenty_.
Co wybrać?
Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?

Majka


Większego "kopa"
Inaczej samochód będzie bardziej narowisty.
Natomiast jeśli to małe i tanie samochody, to diesel jest raczej prośbą o kłopoty.

Data: 2015-07-19 07:26:47
Autor: Cavallino
Co mi da lepszy moment?

Użytkownik "Majka" <kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a21a8d80-5b7f-4291-957c-ff9b6fcdb1d3@googlegroups.com...
Oglądam małe tanie samochody, nowe.
Pomińmy różnice w cenie, powiedzmy, że to bez znaczenia, mogę kupić diesla, jak i benzynę. Tak samo różnica w spalaniu jest nieistotna. Jeśli któryś motor jest głośniejszy, to tez nie zważajmy na to.
Auto tej samej marki.
Ten sam model, kolor, wyposażenie.
Ta sama masa, te same osiągi.

Tylko:
albo diesel albo benzyna.

Większe znaczenie ma to czy silnik ma turbo czy nie.
W dieslu zazwyczaj tak - w benzynie często nie.

Maja te samą moc, ale _różne_ _momenty_.
Co wybrać?
Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?

Lepsze przyspieszenie na niskich obrotach, dużo lepszy komfort jazdy.
Żeby normalnie jechać, nie musisz trzymać silnikach na wysokich obrotach, co się ładnie przekłada na niższe zużycie paliwa i silnika.
Efekt jest taki, że dieslem o podobnej mocy, jeżdzisz tak samo, jak benzyniakiem o mocy 30% wyższej.

To samo daje turbina, albo duża pojemność w benzyniaku i taka opcja byłaby najlepsza.

Data: 2015-07-20 11:19:22
Autor: J.F.
Co mi da lepszy moment?
Użytkownik "Majka"  napisał w wiadomości grup
Oglądam małe tanie samochody, nowe.
Pomińmy różnice w cenie, powiedzmy, że to bez znaczenia, mogę kupić diesla, jak i benzynę. Tak samo różnica w spalaniu jest nieistotna. Jeśli któryś motor jest głośniejszy, to tez nie zważajmy na to.
Auto tej samej marki.
Ta sama masa, te same osiągi.

Diesel zazwyczaj troche wiekszy i ciezszy. I ma turbine.

Tylko:
Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?

Nic. O czym swiadcza same osiagi.

Jesli gdzies znajdziesz wykres ch-ki silnika .... zobacz jak wyglada przebieg momentu przy niskich obrotach.
Bo praktyka mi podpowiada:
a) przy niskiej predkosci na wysokim biegu benzyna nie ciagnie i szarpie, a diesel tylko nie ciagnie. No ale tak sie jezdzic nie powinno, wiec to w zasadzie zadna roznica.
b) jedne diesle bez osiagniecia tych 2000 obr nie ciagna, a ze 4000 nie przekraczaja, to biegi trzeba zmieniac czesto, zresta producent im 6 czy 7 daje.
c) inne diesle sobie nawet radza ponizej.

J.

Data: 2015-07-20 20:03:47
Autor: yabba
Co mi da lepszy moment?
Użytkownik "Majka" <kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com> napisał w
wiadomości news:a21a8d80-5b7f-4291-957c-ff9b6fcdb1d3googlegroups.com...
Oglądam małe tanie samochody, nowe.
Pomińmy różnice w cenie, powiedzmy, że to bez znaczenia, mogę kupić diesla,
jak i benzynę. Tak samo różnica w spalaniu jest nieistotna. Jeśli któryś
motor jest głośniejszy, to tez nie zważajmy na to.
Auto tej samej marki.
Ten sam model, kolor, wyposażenie.
Ta sama masa, te same osiągi.

Tylko:
albo diesel albo benzyna.
Maja te samą moc, ale _różne_ _momenty_.
Co wybrać?
Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?




Jeśli osiągi te same, to duża wartość momentu nic nie daje. Ważny jest iloraz aktualnej prędkości obrotowej i odpowiadającego jej momentu - czyli moc. Jeśli skrzynie biegów są dobrze dobrane do silników, to siła napędowa na kołach będzie praktycznie taka sama.
Są pewne niusanse, że może odrobinę łatwiej będzie ruszyć dieslem dla niewprawnego kierowcy. Albo dla małych prędkości benzyna będzie cichsza, a dla dużych prędkości w dieslu będzie ciszej. Ale to trzeba by porównać konkretne modele, ponieważ nie da się tu generalizować.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-07-21 17:04:18
Autor: radekp@konto.pl
Co mi da lepszy moment?
Sat, 18 Jul 2015 09:51:17 -0700 (PDT), w
<a21a8d80-5b7f-4291-957c-ff9b6fcdb1d3@googlegroups.com>, Majka
<kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com> napisał(-a):

Oglądam małe tanie samochody, nowe.
Pomińmy różnice w cenie, powiedzmy, że to bez znaczenia, mogę kupić diesla, jak i benzynę. Tak samo różnica w spalaniu jest nieistotna. Jeśli któryś motor jest głośniejszy, to tez nie zważajmy na to.
Auto tej samej marki.
Ten sam model, kolor, wyposażenie.
Ta sama masa, te same osiągi.

Tylko:
albo diesel albo benzyna.
Maja te samą moc, ale _różne_ _momenty_.
Co wybrać?
Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?

Lepsze przyspieszenie przy niższych obrotach.
Ale, że diesel ma generalnie niższe obroty, różnica może być niezbyt zauważalna
-- tak naprawdę wszystko zależy od przebiegu wykresu momentu i mocy.
Ponieważ na resztę mamy nie zwracać uwagi więcej nie mogę napisać :)

PS. Sprawdź elastyczność tych silników na testach w necie.

Data: 2015-07-22 11:05:10
Autor: robot
Co mi da lepszy moment?
W dniu 2015-07-18 o 18:51, Majka pisze:
Oglądam małe tanie samochody, nowe.
Pomińmy różnice w cenie, powiedzmy, że to bez znaczenia, mogę kupić diesla, jak i benzynę. Tak samo różnica w spalaniu jest nieistotna. Jeśli któryś motor jest głośniejszy, to tez nie zważajmy na to.
Auto tej samej marki.
Ten sam model, kolor, wyposażenie.
Ta sama masa, te same osiągi.

Tylko:
albo diesel albo benzyna.
Maja te samą moc, ale _różne_ _momenty_.
Co wybrać?
Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?

Majka

Można teoretyzować, ale najlepiej przejedź się konkretnie tymi dwoma i sam zobaczysz.
Samochody różne są, diesel dieslowi nie równy.
Ja zdecydowanie wybrałbym benzynę ze strachu przed ogólnie większą awaryjnością diesli.

Co mi da lepszy moment?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona