Co mi da lepszy moment?

Data: 2015-07-18 21:40:49
Autor: Tomek
Co mi da lepszy moment?
Moment obrotowy ma znaczenie zasadnicze  jeśli chodzi o trakcję. Im moment obortowy jest wyższy i osiągalny przy niższej prędkosci obrotowej, tym silnik lepiej "ciągnie". Przy podjeżdżaniu pod wzniesienie  silnik o dużym momencie utrzyma prędkość.
Poza jednak samymi wartościami istotne jest jak krzywa (biegunowa momentu) się kształtuje.
Dla kierowcy wygodne jest, gdy moment silnika po osiagnieciu określonej wartości spadał przy dalszym wzroście obrotów- cecha typowa dla silników niedoładowanych z dwoma zaworami na cylinder. Silniki takie są elastyczne, przez co mniejsza jest potrzeba zmiany biegów np. w terenie pagórkowatym czy miejskim.
Obecne nowe silniki diesla mają duze mementy obrotowe, duże wysilenie, ale są mało elastyczne.
T.

Użytkownik "Majka" <kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com> napisał w wiadomości news:a21a8d80-5b7f-4291-957c-ff9b6fcdb1d3googlegroups.com...
Oglądam małe tanie samochody, nowe.
Pomińmy różnice w cenie, powiedzmy, że to bez znaczenia, mogę kupić diesla, jak i benzynę. Tak samo różnica w spalaniu jest nieistotna. Jeśli któryś motor jest głośniejszy, to tez nie zważajmy na to.
Auto tej samej marki.
Ten sam model, kolor, wyposażenie.
Ta sama masa, te same osiągi.

Tylko:
albo diesel albo benzyna.
Maja te samą moc, ale _różne_ _momenty_.
Co wybrać?
Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?

Majka

Co mi da lepszy moment?