Co mi da lepszy moment?

Data: 2015-07-20 20:03:47
Autor: yabba
Co mi da lepszy moment?
Użytkownik "Majka" <kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com> napisał w
wiadomości news:a21a8d80-5b7f-4291-957c-ff9b6fcdb1d3googlegroups.com...
Oglądam małe tanie samochody, nowe.
Pomińmy różnice w cenie, powiedzmy, że to bez znaczenia, mogę kupić diesla,
jak i benzynę. Tak samo różnica w spalaniu jest nieistotna. Jeśli któryś
motor jest głośniejszy, to tez nie zważajmy na to.
Auto tej samej marki.
Ten sam model, kolor, wyposażenie.
Ta sama masa, te same osiągi.

Tylko:
albo diesel albo benzyna.
Maja te samą moc, ale _różne_ _momenty_.
Co wybrać?
Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?

Jeśli osiągi te same, to duża wartość momentu nic nie daje. Ważny jest iloraz aktualnej prędkości obrotowej i odpowiadającego jej momentu - czyli moc. Jeśli skrzynie biegów są dobrze dobrane do silników, to siła napędowa na kołach będzie praktycznie taka sama.
Są pewne niusanse, że może odrobinę łatwiej będzie ruszyć dieslem dla niewprawnego kierowcy. Albo dla małych prędkości benzyna będzie cichsza, a dla dużych prędkości w dieslu będzie ciszej. Ale to trzeba by porównać konkretne modele, ponieważ nie da się tu generalizować.

--
Pozdrawiam,

yabba

Co mi da lepszy moment?