Co mi da lepszy moment?

Data: 2015-07-21 17:04:18
Autor: radekp@konto.pl
Co mi da lepszy moment?
Sat, 18 Jul 2015 09:51:17 -0700 (PDT), w
<a21a8d80-5b7f-4291-957c-ff9b6fcdb1d3@googlegroups.com>, Majka
<kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com> napisał(-a):

Oglądam małe tanie samochody, nowe.
Pomińmy różnice w cenie, powiedzmy, że to bez znaczenia, mogę kupić diesla, jak i benzynę. Tak samo różnica w spalaniu jest nieistotna. Jeśli któryś motor jest głośniejszy, to tez nie zważajmy na to.
Auto tej samej marki.
Ten sam model, kolor, wyposażenie.
Ta sama masa, te same osiągi.

Tylko:
albo diesel albo benzyna.
Maja te samą moc, ale _różne_ _momenty_.
Co wybrać?
Co mi da większy (np. dwukrotnie) moment w dieslu?

Lepsze przyspieszenie przy niższych obrotach.
Ale, że diesel ma generalnie niższe obroty, różnica może być niezbyt zauważalna
-- tak naprawdę wszystko zależy od przebiegu wykresu momentu i mocy.
Ponieważ na resztę mamy nie zwracać uwagi więcej nie mogę napisać :)

PS. Sprawdź elastyczność tych silników na testach w necie.

Co mi da lepszy moment?