Co moglbym zmienic w rowerze ?

Data: 2014-04-03 21:03:36
Autor: Fantom
Co moglbym zmienic w rowerze ?
Kupiłem rower Focus Lost Lagoon w poniższej specyfikacji.
Co Waszym zdaniem "najmniej" pasuje do tego zestawu ? Czyli co warto by wymienic w sensownej cenie do jakości ? Aby zmniejszyc mase, zwiekszyc niezawodnosc i komfort jazdy itp.
Rower będzie uzywany faktycznie jako cross. Czyli większość jazdy po dziurawych ulicach/sciezkach i troche jazdy po ubitych parkowych duktach.
No jedyne co musi zostac to rama. Nie chce skaldac nowego roweru.

W starym rowerze mam lekko lepsze elementy, ale za to sporo starsze (manetki LX, przerzutka tylna XT, Juddy TT itp). wiec chyba nie warto przekladac.

Widelec - SR SUNTOUR NEX 4610v2
Obręcze - CONCEPT CSL2800 ALLOY 6063 T6
Piasty - SHIMANO HB-M475
Przerzutka Przednia - SHIMANO SLX
Przerzutka Tylna - SHIMANO SLX
Manetki - SHIMANO DEORE
Hamulce - TEKTRO AURIGA COMP - TARCZE TEKTRO 160
Korba - SHIMANO DEORE HOLLOWTECH FC-M521 170
Łańcuch - SHIMANO DEORE CN-HG53
Kaseta - SHIMANO DEORE CS-HG 50-9
Mostek - CONCEPT SL
Sztyca - CONCEPT SL
Siodło - ROYAL VIPER
Opony - CONTINENTAL CYCLOCROSS 28 700x42c
Stery- INSIDE CARTRIDGE SYSTEM
Kierownica -  CONCEPT SL

Data: 2014-04-03 21:51:46
Autor: Budzik
Co moglbym zmienic w rowerze ?
Użytkownik Fantom szczukot.antyspam@poczta.onet.pl ...

[...]
Nic nie rozumiem.
Kupiłes rower ktory juz na starcie jest nieodpowiedni i trzeba go zmieniac?
Dodatkowo piszesz o jezdzie crossowej i wziałes hamulce tarczowe? I to tekktro?

Podsumowujac - jezdzic i patrzyc co sie zepsuje - wtedy wymienic.
A kase zainwestowac w dobre oswietlenie.

Data: 2014-04-06 19:58:30
Autor: Fantom
Co moglbym zmienic w rowerze ?
> Nic nie rozumiem.

To mało rozumiesz.

Kupiłes rower ktory juz na starcie jest nieodpowiedni i trzeba go zmieniac?

Tego nie wiem - jest taka możliwość dlatego pytam.

Dodatkowo piszesz o jezdzie crossowej i wziałes hamulce tarczowe? I to
tekktro?

A na crossie nie mozna jeździć w "mokrą" pogodę ? Nie widze związku.

A kase zainwestowac w dobre oswietlenie.

Oświetlenie mam ok - przekładam z poprzedniego roweru.

Fantom

Data: 2014-04-06 21:00:58
Autor: Budzik
[...]

A to nie wiedziałem, ze vki przestaja hamowac na mokrym.
A te tekktro dają rade?

Data: 2014-04-07 07:51:11
Autor: bans
W dniu 2014-04-06 19:58, Fantom pisze:

Dodatkowo piszesz o jezdzie crossowej i wziałes hamulce tarczowe? I to
tekktro?

A na crossie nie mozna jeździć w "mokrą" pogodę ? Nie widze związku.

Wiesz co? Ręce mi opadają jak czytam takie teksty. Naczytają się ludzie _pierdół_ w necie, sami chyba nigdy nie jeździli na rowerze i powielają potem te _pierdoły_ :/

Naprawdę wierzysz, że jak tylko spadnie deszcz to v-brake przestają hamować? Człowieku, zlituj się, zalecam więcej roweru, a mniej internetu.

--
bans

Data: 2014-04-04 06:01:46
Autor: Kuba Abuk
W dniu czwartek, 3 kwietnia 2014 21:03:36 UTC+2 użytkownik Fantom napisał:
Kupiłem rower Focus Lost Lagoon w poniższej specyfikacji.

Co Waszym zdaniem "najmniej" pasuje do tego zestawu ? Czyli co warto by
(ciach)

W starym rowerze mam lekko lepsze elementy, ale za to sporo starsze (manetki LX, przerzutka tylna XT, Juddy TT itp). wiec chyba nie warto przekladac.

Widelec - SR SUNTOUR NEX 4610v2

Jak zmieścisz koło 28" pod V-brake z przełajowymi oponami do 26" widelca , to zjem moją kolekcję starych łańcuchów.
Tak przy okazji: Judy TT nie jest dobrym amortyzatorem. Judy "skończyły się" w 2000/2001r. na SL i Race z Hydracoilem.

Przerzutka Tylna - SHIMANO SLX
Ja lubię stare i bym zmienił tylko dlatego, że to stary XT.

Manetki - SHIMANO DEORE
Patrz wyżej + większa precyzja.

Jak jeździsz turystycznie na trekkingu, to nie ma sensu zmieniać cokolwiek, chyba że w teren opony 1,75"x622(kiedyś były fajne Schwalbe Black Jack w tym rozmiarze). Do XC na większych kołach kupuje się 29era. Nie chodzi o nazwę, ale miejsce pod opony 2,0-2,2", inną pozycję za kierownicą i inne kąty ramy, które pozwalają na włożenie widelca o 100mm skoku bez transformacji roweru w wóz drabiniasty.

Zdravim,
Kuba

Data: 2014-04-06 20:08:19
Autor: Fantom
Co moglbym zmienic w rowerze ?
Jak jeździsz turystycznie na trekkingu, to nie ma sensu zmieniać cokolwiek, chyba że w teren opony 1,75"x622(kiedyś były >fajne Schwalbe Black Jack w tym rozmiarze).

No wlasie zastanawialem sie glownie nad tymi oponami. Bo to w sumie takie "klockowe" opony. 90% jezdze hednak po asfalcie i jego odmianach. Czy nie lepsze by byly jakies seiclicki ?

Fantom

Data: 2014-04-04 12:25:48
Autor: Ignac
Co moglbym zmienic w rowerze ?
Kupiłem rower Focus Lost Lagoon w poniższej specyfikacji
To, co się popsuje
Nic nie rozumiem. Kupiłes rower ktory juz na starcie jest nieodpowiedni i trzeba go zmieniac?

No to,wystraszyliście człowieka na dobre,pewnie się
obraził i już więcej się nie odezwie.
Nie mogli już wsadzić do niego przerzutek z deore,
całośc sensownie by to wyglądała.

Data: 2014-04-06 20:06:15
Autor: Fantom
Co moglbym zmienic w rowerze ?
Nie mogli już wsadzić do niego przerzutek z deore,
całośc sensownie by to wyglądała.

To te SLXy sa gorsze od zwyklych Deore ?

Fantom

Data: 2014-04-06 13:28:37
Autor: Ignac
W dniu niedziela, 6 kwietnia 2014 20:06:15 UTC+2 użytkownik Fantom napisał:

To te SLXy sa gorsze od zwyklych Deore ?

Bo tylko przerzutki SLX pasują do reszty napędu jak pięść do oka.
No chyba,że wolałbyś je zostawić,a zmienić resztę napędu na SLX,
żeby kompatybilnośc była w podzespołach (napęd + sterowanie).
Może należałoby też poprawić ergonomię ustawień,kierownica,mostek,
siodło,żeby zwiększyć komfort jazdy.Zmienić amora na lżejszy,
bardziej niezawodny.Chcesz coś zmieniać,to Ci poopowiadam.

Data: 2014-04-06 22:18:24
Autor: AZ
On 2014-04-06, Ignac <smak870221@gmail.com> wrote:
[...]

To SLX jest niekompatybilne z Deore? Co z tym pasowaniem do reszty
napedu? Chodzi o zgodnosc napisow? Sorry, ale co to za bzdury?

--
Artur

Data: 2014-04-07 01:21:48
Autor: Ignac
On 2014-04-06, Ignac wrote:

> żeby kompatybilnośc była w podzespołach

To SLX jest niekompatybilne z Deore? Co z tym pasowaniem do reszty

napedu? Chodzi o zgodnosc napisow? Sorry, ale co to za bzdury?

Nie irytuj się tak mocno.Nie przypominam sobie,żeby Shimano
rekomendowało "miksy" podzespołów między poszczególnymi grupami
komponentowymi,to jest wymysł marketingu i pogoni za zyskiem.
Jak ToMasz kiedyś słusznie zauważył,jakieś podzespoły w tym napędzie były w promocji,jak na ironie chodzi o zgodnośc napisów.

Data: 2014-04-07 09:37:17
Autor: AZ
On 2014-04-07, Ignac <smak870221@gmail.com> wrote:

[...]

Tak, mowienie, ze trzeba miec wszystko z jednej grupy jest wymyslem
marketingu i pogonia za zyskiem - zgadzam sie...

--
Artur

Data: 2014-04-07 04:59:26
Autor: rmikke
On 2014-04-06, Ignac <smak870221@gmail.com> wrote:

> [...]
To SLX jest niekompatybilne z Deore? Co z tym pasowaniem do reszty
napedu? Chodzi o zgodnosc napisow? Sorry, ale co to za bzdury?

No przecież to Ignac, Ignac lubi jak się napisy zgadzają
i lubi dawać temu wyraz. Ma prawo...

Data: 2014-04-07 14:12:43
Autor: bans
W dniu 2014-04-07 13:59, rmikke pisze:

No przecież to Ignac, Ignac lubi jak się napisy zgadzają
i lubi dawać temu wyraz. Ma prawo...

Każdy ma prawo robić z siebie głupka :)

Jak widzę u niego nic się nie zmienia - dalej więcej siedzi w internecie przeglądając kalatogi producentów i fora zamiast jeździć.

--
bans

Data: 2014-04-07 11:35:30
Autor: Ignac
W dniu poniedziałek, 7 kwietnia 2014 14:12:43 UTC+2 użytkownik bans napisał:

Każdy ma prawo robić z siebie głupka :)

I ładnie Ci to wyszło.

Data: 2014-04-04 19:00:55
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-04-03 21:03, Fantom wrote:
[...]

To, co się popsuje.

Tzn. od początku. Jeśli masz duży budżet na rower, to trzeba było kupić
lepszy na starcie. Jeśli nie masz nadmiaru kasy, to zacznij odkładać.
W końcu pojawi się potrzeba kupienia nowej rzeczy (awaria, ból pleców
lub tyłka itp.) i wtedy bez stresu kupisz sobie odpowiednią część.

Generalnie jest to nowy rower, więc musisz się liczyć z tym, że
może być niewygodny. Wtedy na liście do wymiany są: kierownica, mostek,
gripy, siodełko, pedały i ew. sztyca (a nawet opony).
To już Ci spokojnie pochłonie kilka stów.

Jeśli z kolei masz ogromną potrzebę wydania jakichś pieniędzy, bo
to Ci sprawia radość (nie krytykuję, też czasem mam takie odczucie),
to poszukaj lepszych hamulców. Te mogą sprawiać problemy. Na siłę
hamowania bardzo nie patrz, bo przy takiej jeździe w ogóle nie są Ci
potrzebne tarcze (chyba że po prostu lubisz ich charakterystykę).

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-06 20:01:16
Autor: Fantom
[...]

Co jest nie tak z tymi tarczami ?
W poptzrdnim rowerze ialem mechaniczne Hayesa - juz chyba psychicznie nie jestem w stanie wrocic do v-brakow.

Fantom

Data: 2014-04-06 20:45:09
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-04-06 20:01, Fantom wrote:
Co jest nie tak z tymi tarczami ?

Mają niewłaściwy napis :).

W poptzrdnim rowerze ialem mechaniczne Hayesa - juz chyba psychicznie
nie jestem w stanie wrocic do v-brakow.

W przyszłości okaże się, czy jesteś psychicznie w stanie przesiąść
się z Hayes na Tektro...

Auriga to hamulce często oceniane jako "good value for money". Hamują,
ale podobno sprawiają problemy przy regulacji.

Podobnych smaczków w rowerze masz więcej.
Np. amortyzatory Suntour są naprawdę gówniane. I nie mówię tego
jako fanboy innej marki. Mówię to jako użytkownik takiego amortyzatora
od 9 lat. Jest to model wyższy niż Twój i w miarę sensownie pracował
przez 1.5 roku. Nie wymieniłem go tylko dlatego, że jeżdżę głównie z
zablokowanym (miasto, ścieżki w lasach wokół), a od jakichś 5 lat
planuję zmianę roweru, więc żal mi kasy na takie części :).

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-04 20:35:14
Autor: twistedme
W dniu 2014-04-03 21:03, Fantom pisze:
[...]

ja bym sobie dokupił buty i pedały spd (jak nie posiadasz), to poprawia komfort dość znacznie moim zdaniem. A reszta to jak przestanie działać.

pozdr.
Przemek

Data: 2014-04-06 20:02:35
Autor: Fantom
Co moglbym zmienic w rowerze ?
ja bym sobie dokupił buty i pedały spd (jak nie posiadasz), to poprawia komfort dość znacznie moim zdaniem. A reszta to jak przestanie działać.

A to nie dopisalem - ze starego roweru przelozylem M520 SPD.
I oswietlenie :)

Fantom

Data: 2014-04-04 21:03:04
Autor: Iguan_007
On Friday, April 4, 2014 5:03:36 AM UTC+10, Fantom wrote:
Kupiłem rower Focus Lost Lagoon w poniższej specyfikacji.

Co Waszym zdaniem "najmniej" pasuje do tego zestawu ?

Wymien to co _Tobie_ naprawde przeszkadza, przy _Twoim_ sposobie uzytkowania roweru. Nie daj sie wkrecic w obled zmieniania komponentow tylko dlatego, ze dla kogos innego robi to roznice czy profesjonalniej wyglada.

Znam czlowieka ktory do stosunkowo marnego roweru laduje przerzutki XTRa bo,cytuje, "szybciej zmieniaja biegi". Gosc jezdzi raptem raz, maksymalnie dwa razy w tygodniu wiec zawodnik z niego zaden i o sekundy nie ma co walczyc.. Nie jezdzi sportowo tylko raczej spokojnie turystycznie, po latwych lasach. Po co mu te XTRy? Chyba tylko dla lepszego samopoczucia. Z ekonomicznego punktu widzenia chyba tez nie za bardzo to ma sens (moze tutaj ToMasz mnie poprawi). Czy warto kupowac bardzo drogie komponenty do taniego roweru? Nie lepiej odlozyc te pieniadze i kupic lepszy nastepny rower? Zamiast pakowac XTRy do roweru z nizszej polki (ktory i tak zostanie tanim rowerem), chyba lepiej odlozyc i z czasem kupic caly rower z lepszej polki.. Pozdrawiam,
Iguan   --
Iguan007   Sezon caly rok:   http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia

Data: 2014-04-05 11:26:49
Autor: twistedme
W dniu 2014-04-05 06:03, Iguan_007 pisze:
[...]

Znam ten typ :)

tłumaczenia są różne, a to niższa waga, a to że bardziej wytrzymałe, a tak naprawdę chodzi o napis i lepsze samopoczucie :)

Też kiedyś przez znajomego wpadłem w ten wir wymiany części (korzystałem, bo sprzedawał mi po taniości prawie nowe komponenty, które sam wymieniał na "lepsze"). Jedną z rzeczy, której nie wymieniłem była tylna przerzutka. Kolega miał zdaje się XT, ja hehe Alivio, jeździliśmy razem kilka lat i szczerze to nie widziałem żadnej różnicy w działaniu, no ale jego była lżejsza i bardziej wytrzymała - tak mi tłumaczył :)

Data: 2014-04-05 15:32:23
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-04-05 11:26, twistedme wrote:
Znam ten typ :)

tłumaczenia są różne, a to niższa waga, a to że bardziej wytrzymałe, a
tak naprawdę chodzi o napis i lepsze samopoczucie :)

Poważnie chłopaki - nie wiem, co Wam przeszkadza.

Dobre samopoczucie jest ważne. Jeśli komuś wystarcza do tego napis
na przerzutce, to chyba nie jest wielki problem. Lepiej to, niż jakby
miał lać żonę, mazać po murach albo oglądać pornosy z dziećmi ;).

Problem pojawia się raczej wtedy, gdy komuś nawet samopoczucie się
nie poprawia.
Ktoś taki czyta magazyny lub choćby śledzi różne fora i grupy
dyskusyjne. I tam wszyscy tylko o jakichś amortyzatorach DT,
XTRach itp. W efecie wyrabia sobie takie poczucie, że jego rower się w
ogóle do niczego nie nadaje. Kupuje te wypasione części i co? I nic.
Rower dla niego jeździ tak samo i jeszcze właściciel ma ból głowy,
bo zmarnował 1000 zł. I prędzej go to wszystko zniechęci, niż zachęci
do jazdy :D.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-06 16:35:29
Autor: twistedme
W dniu 2014-04-05 15:32, Piotr Kosewski pisze:

Dobre samopoczucie jest ważne. Jeśli komuś wystarcza do tego napis
na przerzutce, to chyba nie jest wielki problem.

Jasne, jak komuś wymiana nowych, działających części na nowe działające z innym napisem poprawia mu humor, to jego sprawa, ale w takim wypadku nie ma co pytać o sens takiego przedsięwzięcia, tylko wymieniać od lewej do prawej, z góry na dół lub w kolejności alfabetycznej :)

pozdr

Data: 2014-04-06 17:52:39
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-04-06 16:35, twistedme wrote:
[...]

No i być może pytający w wątku jest taką osobą. Patrzy się na swój
rower i po prostu musi coś kupić, bo fajnie mieć nowe. Bo charuje
12h na dobę i wydaje części pensji na jakiś drobiazg nada trochę
większy sens wysiłkowi w pracy :).

Oczywiście kolega zaszalał, bo napisał to wprost. Ale przejrzyj sobie
wątki na usenecie albo forach. Mnóstwo jest takich typu "jaki COŚTAM
wybrać?". Myślisz, że jaki odsetek pytających naprawdę przycisnęła
potrzeba i szybką muszą coś wybrać? :D Większość siedzi znudzona
przy kompie, przegląda jakieś ceneo i myśli, na co wydać kilka stówek.:)

Ja dziś przeglądałem aparaty fotograficzne :).

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-06 18:17:58
Autor: twistedme
W dniu 2014-04-06 17:52, Piotr Kosewski pisze:
On 2014-04-06 16:35, twistedme wrote:
[...]

Znam ten ból... :) To się nawet doczekało własnej definicji i  nazywa GAS, czyli syndrom gromadzenia sprzętu hehehe

Czasem mnie dopada taki GAS w przeróżnych dziedzinach, a to foto, a to rower, a to gitara itd. itp. Teraz to staram się przeczekiwać, po jakimś czasie mija, do następnego razu oczywiście :)

pozdr

Data: 2014-04-06 20:04:20
Autor: Fantom
Co moglbym zmienic w rowerze ?
tłumaczenia są różne, a to niższa waga, a to że bardziej wytrzymałe, a tak naprawdę chodzi o napis i lepsze samopoczucie :)

No ale tak swoja droga o wage bym z checia troche powalczyl. Ten model wazy o 1,5 kg wiecej niz moj poprzedni Scott :(

Fantom

Data: 2014-04-16 16:48:38
Autor: MichałG
Fantom pisze:
[...]

Najtaniej i najskuteczniej wychodzi dieta...... sprawdzone!!

Pozdrawiam
Michał

Data: 2014-04-16 16:53:42
Autor: coaster
W dniu 2014-04-16 16:48, MichałG pisze:
Fantom pisze:
[...]

Dokladnie :-) Np. po zrzuceniu 20 kg wagi - przez 90 kilogramowgo jezdzca - jego 10 kilogramowa kolarka osiagnie wage ujemna - _minus_10kg_... ;-)
--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2014-04-16 19:58:24
Autor: Fantom
[...]

Nie wchodzi w rachube. Wage mam idealna. Choc fakt, ze na zime najczesciej 1-2 kg za duzo.

Fantom

Data: 2014-04-06 20:02:46
Autor: rAzor
Dnia 2014-04-03 21:03, UĹźytkownik - Fantom  napisał::
[...]

Daj z przodu dwutarcz, z tyłu kasetę dziesiątkę.
I chromomolibden zmień na carbon. Będzie git.

Data: 2014-04-07 15:17:23
Autor: Rowerex
W dniu czwartek, 3 kwietnia 2014 20:03:36 UTC+1 użytkownik Fantom napisał:
Kupiłem rower Focus Lost Lagoon w poniższej specyfikacji.

Co Waszym zdaniem "najmniej" pasuje do tego zestawu ?

W nowym rowerze najpierw zmienia się to co przeszkadza w jeździe - zwykle
 siodełko i mostek. A resztę po kiego grzyba zmieniać? Jeździłeś na nim chociaż? Piszesz, że
 "będzie używany" czyli wygląda na to, że mało jeździłeś lub wcale... Komfort? O komforcie było w pierwszym zdaniu. Niezawodność? Komponenty sprzed przynajmniej 10 laty np. manetki LX-570 z
 aluminiowym korpusem (szczelny i bez szpar) biją na głowę obecne
 manetki XT z plastikową, badziewną obudową (dziury i szpary w które piach,
 nawet gruby włazi jak chce). Po latach użytkowania pod względem wytrzymałości
 i kultury pracy stary LX bije na głowę nowe XT...

A mas(s)a? (Felipe), "Fernando is faster than you" ;-) IMHO - najpierw masa
 własnego ciała, a dopiero długo potem masa roweru. Kilogram mniej na rowerze
 dla amatora jest _bez_znaczenia_

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2014-04-08 22:31:06
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 7 Apr 2014, Rowerex wrote:

W nowym rowerze najpierw zmienia się to co przeszkadza w jeździe - zwykle
siodełko i mostek.

A resztę po kiego grzyba zmieniać?

  No nie wiem, bo masowo rowerów nie wymieniam, ale u mnie stały
punkt programu to kierownica.
  Ręce położone na uchwytach muszą leżeć bez skręcenia dłoni (w tym
skręcenia do "na prostej belce") i już.
  Myślę, że każdy ma (a jak nie ma to znajdzie) jakiś taki "dolegliwy"
dla niego element :D

Jeździłeś na nim chociaż?

  A tu się nie wtykam, jasne :)

A mas(s)a? (Felipe), "Fernando is faster than you" ;-) IMHO - najpierw masa
własnego ciała,

  Dobrze prawisz.
  Zawsze mówię, że o pół kilo łatwiej odchudzić siebie niż rower ;)
(sprawdzić, czy nie anorektyk)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-04-07 21:00:41
Autor: fojtek
W dniu 03.04.2014 21:03, Fantom pisze:
Kupiłem rower Focus Lost Lagoon w poniższej specyfikacji.
Co Waszym zdaniem "najmniej" pasuje do tego zestawu ? Czyli co warto by
wymienic w sensownej cenie do jakości ?

Za sensowne pieniądze sensownie obniżyć masy się nie da.
Czy w trekingu masa jest tak naprawdę ważna?

Chcesz się _pobawić_ to proponuję wymianę:
sztycy - na jakąś karbonową ewentualnie lepsze aluminium (500 można w to wsadzić). Amortyzowana to nawet 1300.
mostka - jw. karbon albo bajeranckie aluminium (500 - 1000)
kierownicy - j.w. można rozważyć zintegrowaną z mostkiem. (500-2000)
Wygląd roweru zmieni się radykalnie (czy na + to zależy od gustu)
Na te elementy można spokojnie wydać 2-3 tysiące (jest na co zbierać).

Niestety naprawdę bajeranckie szpeje to przede wszystkim do szosy:(

PS Od pewnego czasu nurtuje mnie pomysł Apgrejdu kapsla od sterów.
Mam pomalowany na złoto a chciał bym go dać do pozłocenia. Przewiduję jednak problem z trwałością powłoki. Serio. Taka od...a fantazja;)

Data: 2014-04-07 15:25:08
Autor: Rowerex
W dniu poniedziałek, 7 kwietnia 2014 20:00:41 UTC+1 użytkownik fojtek napisał:

PS Od pewnego czasu nurtuje mnie pomysł Apgrejdu kapsla od sterów.

Mam pomalowany na złoto a chciał bym go dać do pozłocenia. Przewiduję jednak problem z trwałością powłoki. Serio. Taka od...a fantazja;)

O ile nie masz kompozytowej rury sterowej, to po wyregulowaniu sterów i
 dokręceniu mostka, kapsel możesz odkręcić, a gwiazdkę wybić...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2014-04-08 22:33:22
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 7 Apr 2014, fojtek wrote:

Czy w trekingu masa jest tak naprawdę ważna?

  Oczywiście.
  Najbardziej widać to ostro z górki pod wiatr.
  Każdy kilogram się liczy!
  ;)

pzdr, Gotfryd

Co moglbym zmienic w rowerze ?