Co mog³o pa¶æ w RS PIKE ?

Data: 2010-07-11 18:09:45
Autor: mariuszmo
Co mog³o pa¶æ w RS PIKE ?
objawy jak ponizej;
U-turn dzia³a prawid³owo w ca³ym zakresie tzn da siê regulowaæ-OK
regulacja powrotu od do³u goleni z t³umikiem dzia³a prawid³owo -OK

jaki¶ czas temu przesta³ dzia³aæ floodgate tzn nie blokowa³ mimo regulacji widelca ale czeka³em na serwis bo i tak nie by³o sensu rozkrêcaæ bo w sumie nie by³ mi potrzebny a wszystko inne dzia³a³o

dzi¶ zredukowa³em uturnem ze 140 do minimum czyli 95 i zauwa¿y³em, ¿e na skoku 95 widelec ugina siê tylko 2 cm i blokuje a przy powrocie sapie
jak rozkrêce na 140 to te¿ siê ugina do tego miejsca co poprzednio na 95 i dalej siê nie ugnie.
Co obstawiacie? floodgate w MC? czy jakie¶ mechaniczne uszkodzenie wewn±trz ? tylko co? widelec bêdê móg³ sprawdziæ dopiero jutro po po³udniu

Data: 2010-07-11 18:27:04
Autor: mariuszmo
Co mog³o pa¶æ w RS PIKE ?
tak jeszcze patrzê na ten schemat i cie¿ko mi sobie wyobraziæ co by mog³o pasæ takiego aby fizycznie zablokowaæ / ograniczyæ skok

Data: 2010-07-11 19:00:32
Autor: kml
Co mog³o pa¶æ w RS PIKE ?

U¿ytkownik "mariuszmo" <niespamowi@cos.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4c39ecce$0$2590$65785112news.neostrada.pl...

tylko co? widelec bêdê móg³ sprawdziæ dopiero jutro po po³udniu

Rozbierz widelec i bedziesz wszystko widzia³. Ciê¿ko jest wró¿yæ w ten sposób. Pike jest prosty w serwisie wiêc ewentualne uszkodzenia bêdzie mieæ jak na d³oni.

kml
Last update 14/06/2010 Zestaw do czyszczenia buk³aka za 15PLN :)

Data: 2010-07-11 20:05:53
Autor: mariuszmo
Co mog³o pa¶æ w RS PIKE ?

U¿ytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisa³ w wiadomo¶ci news:i1ctbh$be1$1inews.gazeta.pl...

[...]

ale to jutro zrobie, dzi¶ nie mam warunków i narzêdzi

Data: 2010-07-11 20:30:48
Autor: kml
Co mog³o pa¶æ w RS PIKE ?
ale to jutro zrobie, dzi¶ nie mam warunków i narzêdzi

No to zrób spokojnie i bez nerwów a bêdzie dobrze ;) Jest wysoce prawdopodobne to co opisa³ Miko³aj i w takm przypadku trzeba posprawdzaæ i wymieniæ wszystkie o-ringi. Dobór bywa k³opotliwy, ale jest to jak najbardziej do zrobienia :) Don't worry :]

Data: 2010-07-11 21:30:18
Autor: Miko³aj \"Miki\" Menke
Co mog³o pa¶æ w RS PIKE ?
Dnia 11.07.2010 20:30 u¿ytkownik kml napisa³ :
[...]

Niekoniecznie trzeba zmieniaæ o-ringi. U mnie wystarczy³a wymiana oleju
i od tej pory ju¿ mi nie zszed³. Byæ mo¿e by³ ¼le za³o¿ony, cholera wie.
Grunt, ¿e po rozebraniu, z³o¿eniu i zalaniu nowym olejem problem jak na
razie nie wróci³. Przy okazji czy kto¶ ma wymiary o-ringów do Rock
Shoxów? Nie bêdê kupowa³ "oryginalnego" zestawu z kilkudziesiêciokrotn±
przebitk±.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-07-11 21:59:11
Autor: kml
Co mog³o pa¶æ w RS PIKE ?

U¿ytkownik ""Miko³aj \"Miki\" Menke"" <miki@menek.one.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:anipg7-9kt.ln1menek.one.pl...

Przy okazji czy kto¶ ma wymiary o-ringów do Rock
Shoxów? Nie bêdê kupowa³ "oryginalnego" zestawu z kilkudziesiêciokrotn±
przebitk±.

Na forumrowerowym.org kto¶ co¶ tam pisa³, ale powiem szczerze ¿e wola³bym to sam pomierzyæ i dopiero kupowaæ.

Najlepiej bêdzie powyjmowac je po kolei, ponumerowaæ i kupiæ w dobrym sklepie gumowym zamienniki pokazuj±c stare.

Data: 2010-07-11 19:12:17
Autor: Miko³aj \"Miki\" Menke
Co mog³o pa¶æ w RS PIKE ?
Dnia 11.07.2010 18:09 u¿ytkownik mariuszmo napisa³ :
[...]

Wyla³ Ci siê olej z t³umika do dolnej komory.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-07-11 21:21:26
Autor: mariuszmo
Co mog³o pa¶æ w RS PIKE ?

dziêki wszystkim za podpowiedzi, jutro bêdê operowa³

Data: 2010-07-11 22:42:20
Autor: mmateusz
Co mog³o pa¶æ w RS PIKE ?
Wyla³ Ci siê olej z t³umika do dolnej komory.

dok³adnie.
Mia³em to samo w Reconie. Wyrabia siê oring uszczelniaj±cy t³ok t³umienia powrotu.
Mo¿e nie dok³adnie olej siê wylewa, tylko za ka¿dym ugieciem widelca ucieka
"kropelka" z t³umika do otwartej k±pieli(dolnej komory).
t³umienie powrotu jest nizej, wiec dalej dzia³a, ale nie ma juz tyle oleju zeby
dziala³o t³umienie odbicia/blokada/floodgate, które jest wyzej.
przy okazji nadmiar oleju w dolnej komorze powoduje ograniczenie skoku - górne
golenie dochodz± do podwy¿szonego poziomu oleju i sie dalej nie uginaja.
nie próbuj tego ugniatac na si³ê - bo nie ma bata co¶ pu¶ci.
wymiary to fi wewn. 12mm, grubo¶æ 3,5mm , koszt 50groszy + koszt olejów:).
--
mk

Data: 2010-07-11 23:09:40
Autor: Miko³aj \"Miki\" Menke
Co mog³o pa¶æ w RS PIKE ?
Dnia 11.07.2010 22:42 u¿ytkownik mmateusz@poczta.onet.pl napisa³ :
Wyla³ Ci siê olej z t³umika do dolnej komory.

dok³adnie.
Mia³em to samo w Reconie. Wyrabia siê oring uszczelniaj±cy t³ok t³umienia powrotu.

Czy ja wiem czy siê wyrabia? U mnie by³ w miarê nowy, a puszcza³. Po
serwisie i wymianie oleju przesta³.