Co może CBA? Afera gruntowa do powtórki.

Data: 2010-05-24 18:48:31
Autor: karwanjestdebilem
Co może CBA? Afera gruntowa do powtórki.
Proces w aferze gruntowej trzeba powtórzyć - zdecydował wczoraj warszawski sąd okręgowy. Znak zapytania nad legalnością operacji CBA większy niż dotąd.
Piszemy "znak zapytania", bo sąd utajnił rozprawę apelacyjną, a wczoraj utajnił także uzasadnienie decyzji o uchyleniu wyroku skazującego za płatną protekcję pośredników w tej aferze: Piotra Rybę (występował pod nazwiskiem) i Andrzeja K.

CBA za granicą legalności?

To, że sąd poruszył kwestię legalności operacji CBA z 2007 r., która doprowadziła do dymisji Andrzeja Leppera i w konsekwencji upadku rządu PiS, możemy z dużym prawdopodobieństwem założyć. Wynika to np. z komentarza mec. Wojciecha Wizy po wyroku. - Wszystko wskazuje na to, że w powtórzonym procesie sąd pokaże granice legalności działania służb specjalnych - mówił adwokat Ryby. Świadczyć o tym może też uchylenie wyroku I instancji nie tylko wobec Ryby, ale także wobec Andrzeja K. Choć drugi oskarżony - współpracujący w śledztwie z CBA i prokuraturą, nagrodzony przez sąd I instancji nadzwyczajnym złagodzeniem kary - wcale nie apelował.

Jak to było?

6 lipca 2007 r. w sidła CBA wpadło dwóch "załatwiaczy": Ryba (związany towarzysko z Lepperem) i Andrzej K. (radca prawny związany z PiS). W sierpniu 2008 sąd I instancji uznał ich obu winnym tego, że powołując się na wpływy w ministerstwie rolnictwa obiecywali za 2,7 mln zł łapówki odrolnić 40-hektarową działkę na Mazurach. Zainteresowany odrolnieniem biznesmen był podstawionym przez CBA agentem. Operacja CBA się nie udała: Lepper decyzji o odrolnieniu nie podpisał, a "załatwiacze" łapówki nie wzięli. Ryba, który twierdził, że padł ofiarą prowokacji, skazany został w I instancji na 2,5 roku więzienia. Andrzej K. dostał tylko grzywnę. Sędzia Dorota Radlińska uznała, że CBA działało legalnie, bo na kontrolę operacyjną (podsłuchy) i operację kontrolowanego wręczenia łapówki miało stosowne zgody prokuratora generalnego i sądu.

Ale w powtórzonym procesie sąd może to zweryfikować.

Czy rzeczywiście CBA miała wiarygodną informację o korupcyjnym procederze odrolniania ziemi za łapówki?

Czy raczej wprowadzając do gry agenta podającego się za biznesmena zainteresowanego odrolnieniem szukało haków by pozbyć się z rządu Leppera, bo to ówczesny minister rolnictwa podejmował decyzję o przekwalifikowaniu ziemi?

Pewnie sąd badał też będzie - co podnosiła podczas procesu obrona - kwestie wątpliwej poprawności wniosków CBA i zgód prokuratora generalnego na przeprowadzenie tajnej operacji.

Zapewne w powtórzonym procesie nie pójdzie jednak tak daleko, jak prokuratura okręgowa w Rzeszowie. Jesienią 2009 r. uznała ona, że CBA "stworzyło fikcyjną sprawę odrolnienia ziemi, mimo że nie miało wiarygodnej informacji o popełnieniu przestępstwa" przez Rybę i Andrzeja K. Że CBA nieprawnie posłużyło się tzw. dokumentami legalizacyjnymi (np. wnioskami gminy Mrągowo o odrolnienie). Oraz że nielegalnie Biuro stosowało podsłuchy. Zarzut przekroczenia uprawnień prokuratura w Rzeszowie postawiła b. szefowi CBA Mariuszowi Kamińskiemu. Sąd odwoławczy, który orzekał wczoraj, z rzeszowskimi ustaleniami się nie zapoznał.

O uchyleniu wyroku zdecydować też mogły argumenty podważające rzetelność procesu. Naruszeniu prawa do obrony adwokaci Ryby poświęcili większość z 45 stron jawnej, pisemnej apelacji. I zapewne nie uszło uwagi sądu odwoławczego, że Ryba pozbawiony został prawa do złożenia wyjaśnień. Albo, że nie na wszystkich rozprawach był właściwie reprezentowany przez adwokatów.

Powtórzenie procesu łącznie z Andrzejem K. świadczyć też może o tym, że sąd musi jeszcze raz ocenić ich role (współsprawstwo). Zadziwiające było bowiem - co opisywaliśmy w "Gazecie" - że z agentem CBA negocjował tylko Andrzej K.

Szczęśliwy Ryba mówił po wyjściu z sali: - Uzasadnienie było miażdżące dla prokuratura i sędzi Radlińskiej [wydała skazujący wyrok w I instancji]. Myślę, że spać spokojnie nie będą.

Prokurator Arkadiusz Dura, czerwony na twarzy, rzucił tylko: - Sąd miał prawo do swojej decyzji.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,7929611,Co_moze_CBA__Afera_gruntowa_do_powtorki.html#ixzz0orkgr4Au

Zapewne warto zapamiętac nazwiska prokuratora Arkadiusza Dury i sędzi Radlińskiej. Tak na wszerlki wypadek, gdyby nieszczęście ponownie spotkało Polskę i do władzy dopchaliby się ludzie kurdupla..

Przemysław Warzywny
--

"Wygrana w wyborach Jarosława Kaczyńskiego może spowodować, że Polska spadnie do rangi Ruandy i Burundi, a rządziłby nią "człowiek, który ma doświadczenie w hodowli zwierząt futerkowych".

Data: 2010-05-24 21:15:01
Autor: boukun

Użytkownik "karwanjestdebilem" <Brońmy RP przed pisem@..pl> napisał w wiadomości news:hteal0$n9t$1inews.gazeta.pl...
Proces w aferze gruntowej trzeba powtórzyć - zdecydował wczoraj warszawski sąd okręgowy. Znak zapytania nad legalnością operacji CBA większy niż dotąd.

Mafia z PiSu jebana nakręciła od A do Z aferę (wszystkie tzw. ich afery), i wsadzili do więzienia wrobionych przez siebie niewinnych ludzi, żeby im słupki rosły...

Że też są debile, co chcą powrotu bydła...

boukun

Data: 2010-05-24 21:17:30
Autor: u2
W dniu 2010-05-24 21:15, boukun pisze:
Mafia z PiSu jebana nakręciła od A do Z aferę (wszystkie tzw. ich
afery), i wsadzili do więzienia wrobionych przez siebie niewinnych
ludzi, żeby im słupki rosły.

Nie piernicz, wsadzili kogoś ?

Data: 2010-05-24 21:20:46
Autor: boukun

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4bfad0cd$0$2586$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wsadzili, dwóch niewinnie siedziało w Areszcie, ten Ryba jeszcze został naciągnięty na kasę.. http://www.rp.pl/artykul/151483.html

boukun

Data: 2010-05-24 21:24:53
Autor: u2
W dniu 2010-05-24 21:20, boukun pisze:
Wsadzili, dwóch niewinnie siedziało w Areszcie, ten Ryba jeszcze został
naciągnięty na kasę.

A to biedaczek, bardzo mu współczuję, nie zarobił tym razem :)

Data: 2010-05-24 21:27:12
Autor: boukun

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4bfad288$0$17098$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2010-05-24 21:20, boukun pisze:
Wsadzili, dwóch niewinnie siedziało w Areszcie, ten Ryba jeszcze został
naciągnięty na kasę.

A to biedaczek, bardzo mu współczuję, nie zarobił tym razem :)

I jedyną okazję w życiu mu podsunęła mafia z PiSu...
A teraz szeryf fircyk robi za europosła..., a drugi z bliźniaków nie ma dosyć...

boukun

Data: 2010-05-24 21:30:55
Autor: u2
W dniu 2010-05-24 21:27, boukun pisze:
I jedyną okazję w życiu mu podsunęła mafia z PiSu.

A on, naiwniaczek-prawiczek, po raz kolejny dał się nabrać.

Data: 2010-05-24 21:33:37
Autor: karwanjestdebilem
Co może CBA? Afera gruntowa do powtórki.

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał

Nie piernicz, wsadzili kogoś ?

Nie tylko wsadzili, ale nawet zabili. Np. Barbare Blide.

Przemysław Warzywny

Data: 2010-05-24 21:37:18
Autor: u2
Co moĹźe CBA? Afera gruntowa do powtĂłr ki.
W dniu 2010-05-24 21:33, karwanjestdebilem pisze:
Nie tylko wsadzili, ale nawet zabili. Np. Barbare Blide.

PrzemysÂław Warzywny

A to przeb-rzyd-ła Abwehra.

Data: 2010-05-24 23:20:46
Autor: Adam

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:htejbn$flv$1mx1.internetia.pl...

[...]

Wrobionych? To po cholerę brali w łapę?
AC

Data: 2010-05-24 23:57:54
Autor: the_foe
W dniu 2010-05-24 23:20, Adam pisze:
[...]

znajdujesz teczke, w niej milion zlotych i dokumenty wlasciciela, co robisz? No wlasnie...

A jak sie poczujesz kiedy po tygodniu wejda do Ciebie agenci jakis sluzb i zrobia Ci glebe a sad zaklepie wszytko i posadza cie na rok wiezienia za przywlaszczenie? I co pomyslisz o panstwie ktore wszytko spreparowalo - rzucilo teczke na ziemie i czekalo na naiwnego by sprawdzic jego moralnosc - czy da rade sie oprzec. Dla mnie to czystej wody Orwell.

--
the_foe

Data: 2010-05-25 01:12:20
Autor: HaMMeR
On 24 Maj, 23:57, the_foe <the_...@wupe.pl> wrote:
> [...]

- rzucilo teczke na ziemie i czekalo na naiwnego by sprawdzic jego
moralnosc - czy da rade sie oprzec. Dla mnie to czystej wody Orwell.

A ty pozyteczny idioto, czesto znajdujesz takie wypchane kasa teczki??
A moze ty z tych, co 'sprawdzaja moralnosc'.., he?

Co może CBA? Afera gruntowa do powtórki.