Co naprawd powiedzia pucin w Katyniu

Data: 2010-04-08 06:35:33
Autor: Hans Kloss
Co naprawd powiedzia pucin w Katyniu
W związku z licznymi przekłamaniami  (świadomymi lub nie, nie wiem) i
kłamstwami pełoprzekaziorów na temat gadki pucina zapodaję link do
oryginalnego, cyrylicą pisanego tekstu owego zagajenia:
http://www.premier.gov.ru/visits/ru/10106/events/10122/
"В этой земле лежат советские граждане, сгоревшие в огне сталинских
репрессий тридцатых годов; польские офицеры, расстрелянные по тайному
приказу; бойцы Красной Армии, казненные нацистами во время Великой
Отечественной войны"

A przy okazji zgrabny komentarz do całego zajścia pióra niejakiego
Michalkiewicza Stanisława:
http://www.radiomaryja.pl/audycje.php?id=20983
"polityka historyczna w wydaniu polskim jawi się jako rozpaczliwa,
amatorska improwizacja"
J-23

Data: 2010-04-08 07:38:29
Autor: Me
On Apr 8, 9:35 am, Hans Kloss <mrdevi...@gmail.com> wrote:
[...]

ON TO TAK UJAL; SKAD BIERZE SIE PRZESADNA SAMO-KRYTYKA; MOZE BYC TEZ
TAK W KNTEKSCIE HISTORYCZNYM , ZE pOLSKA JAKO POPRZEDNIE
SUPERMOCARSTWO
W EUROPIE ZACHOWALA OPERACYJNA POTRZEBE ROZWIAZAYWQANIA KONFFLIKTY Z
TAKIJ
PLATFORMY JAKO TERAZ PROJEKTUJE, KREUJE PUTIN. TO JESTEM TYLKO PEWNA
TEGO,
ZE POLSKA NIE POTRZEBUJE SAMO-KRYTKI.

  MOZLIWE, ZE WIECEJ HISTORYCZNEJ INFORMACJI JEST POTRZEBNE; JEST TEZ
TAK ZE
UKRYTE INFORMACJE SA WAZNE, NP. CO NAPRAWDE UKRYWA PUTIN, KIEDY SAM
NIE JEST
HISTIRYCZNYM AKTOREM.;

TO NIE JEST PEWNIE KATYN JAKO SYMBOL. WYJASNIENIE TEGO NIE OBALI ZE ON
NAWOLUJE
DO WSPOLNOTY DOSWIADCZEN WOBEC TRZECIEGO WROGA;  CZY JEST TO
PRZYNAJMNIEJ JASNE
KTO TO BYLK TEN WROG, KTOREGO UZYWA PUTIN? a WOJSKO POLSKIE DLA NIEGO
TO JAK ARMIA CZERWONA
I SPRAWA DALEJ SIE KOMPLIKUJE. PUYTIN JEST INTELIGENTNY.

MOZLIWE ZE RESZTA MUSI BYC WYJASNIONA NA POZIOMIE SEKRETNEJ
DYPLOMACJI .ABY NIE POWODOWAC
WIECEJ ROZDZWIEKOW. POLACY PODOBNIENTERAZ JAK AMERYKANIE ZOSTALI
KIMPLETNIE OKLAMANI
O CO CHODZILO W DWS; NAWET PODSTAWY NIE SA WYJANIONE. ALE WYJASNIENIE
JEST
PRAWDOPODOBNIE LATWIEJZE W SEKRETNEJ DYPLOMACJI.

U NAS, A MERYKA SIE NIE ROZPADA WOBEC KONFLIKTOW, ALE GB BEDZIE
PRZYNAJMNIEJ NADGRYZIONA;
 ALE W POLSCE GDZIE BOL I STARTA W WYNIKU POLITYKI ROZBIJANIA JEDNOSCI
NARODOWEJ ,SA
 JEDENYMI  Z NAWIEKSZYCH MOGA DOPROWADZIC DO WEWNETRZYCH KLOTNI I
ROZPADU POLITYCZNEGO.

SUGERUJE WIECEJ WYJASNIANIA NA POZIOMIE SEKRETNEJ DYPLOMACJI I
WYRZUCENIE
BRYTYJCZKOW RAZEM Z KLANEM BUSHA, NIE ZAPOMINAJAC CHURCHILA, KIEDY
WYJASNIENIE
A ZROZUMIENIE ZOSTANIE OSIAGNIETE.
  JEST BARDZO WAZNE ABY NIE WMAWIONO POKOM PRZESTEPSTW WOJJENYCH
KTORYCH NIE POPELNILI;
ZAPYTANIE BRYTYJCZYKOW CZY ONI CHCA WYJASNIUC COIS, MOZEMSKONCZYC ICH
INTERES.
  ( POLACY SA CZESTO ZLE TRAKTOWANI WLASNI W GB - SKAD TO SIE BIERZE?)

 WYDAJE SIE ZE TYLKO PRADZIWA WOJNA BYLA NORMANDIA, ALE W NIE
PRAWDZIWEJ
 WOJNIE FASZYCI ZAMORDOWALI TYLE LUDZI. ZATEM SA 2 MOTYWY DWS.
( I TU JUZ JESTEM POD DYLEMATEM ZE RESZTA MUSI BYC SEKRETEM)

"И потому сегодня мы здесь вместе. Здесь, в Катыни, на этой памятной
церемонии, посвященной 70-летию польской трагедии. Мы были вместе и в
Гданьске, в годовщину начала Второй мировой войны. На её фронтах наши
народы сражались против общего врага.

Уверен, также вместе будем праздновать юбилей Великой Победы, главную
роль, решающую роль в которой сыграли солдаты Красной Армии, и за
которую отдали свои жизни сотни, тысячи воинов Войска Польского, Армии
Крайовой и Армии Андерса, защитники Москвы и Варшавы, Вестерплатте и
Смоленска"

Data: 2010-04-08 18:08:48
Autor:
Co naprawd powiedzia pucin w Katyniu
On Thu, 8 Apr 2010 06:35:33 -0700 (PDT), Hans Kloss
<mrdevilyn@gmail.com> wrote:

W zwizku z licznymi przekamaniami  (wiadomymi lub nie, nie wiem) i
kamstwami peoprzekaziorw na temat gadki pucina zapodaj link do
oryginalnego, cyrylic pisanego tekstu owego zagajenia: [...]

 co na prawde powiedzial? ze nie lubi kaczynskich ;o)))

 naucz sie skracac linki...

--

 HeSk

"Nieprawd jest, jakoby Internet by ziemi niczyj

Data: 2010-04-08 11:49:08
Autor: Hans Kloss
Co naprawd powiedzia pucin w Katyniu
On 8 Kwi, 18:08, "<he(R)sk>" <wc15 bigbred...@interia.pl> wrote:

 naucz sie skracac linki...

Naucz sie nie pieprzyc gupot i nie trollowac na usenecie. Duo nauki
przed tob....
J-23

Data: 2010-04-09 11:00:03
Autor:
Co naprawd powiedzia pucin w Katyniu
On Thu, 8 Apr 2010 11:49:08 -0700 (PDT), Hans Kloss
<mrdevilyn@gmail.com> wrote:

On 8 Kwi, 18:08, "<he(R)sk>" <wc15 bigbred...@interia.pl> wrote:

>  naucz sie skracac linki...

Naucz sie nie pieprzyc gupot

 musze sie znizac do poziomu grupowego elektoratu PiS ;o)))

i nie trollowac na usenecie.

 mkarawan bis sie znalazl ;o)))

Duo nauki przed tob....

 przydalaby sie ci lekcja kultury, oj przydala.

J-23

 takie tanie wino ? ;o)))

 --

 HeSk

"Nieprawd jest, jakoby Internet by ziemi niczyj

Wlacz swiatla, wylacz myslenie! Stan drg poprawi sie sam !
http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-04-08 21:04:48
Autor: Andrzej Adam Filip
"Hans Kloss": Co naprawdę powiedział Пу тин w Katyniu
Hans Kloss <mrdevilyn@gmail.com> pisze:
[...]
[...]

A boisz się *nagrania* tego co i jak powiedział?

Wersja tylko z oryginalna (po rosyjsku) bez zagłuszania tłumaczeniem:
  http://www.polskieradio.pl/_jedynkafiles/20100401073413/2010040702303065.mp3
Wersja z "zagłuszającym" tłumaczeniem:
  http://www.polskieradio.pl/_jedynkafiles/20100401073413/2010040702295768.mp3

Kto nie potrafi się wywiązać ze swych obowiązków wobec żywych,
ten nie zdoła ich spełnić wobec duchów przodków.
  -- Konfucjusz (551-479 p.n.e.)

Data: 2010-04-08 12:19:10
Autor: Hans Kloss
"Hans Kloss": Co naprawdę powiedział Пути н w Katyniu
On 8 Kwi, 21:04, Andrzej Adam Filip <a...@xl.wp.pl> wrote:

A boisz si *nagrania* tego co i jak powiedzia?
Nie, po prostu  sowo pisane jest porczniejsze do cytowania i
analizy

Wersja tylko z oryginalna (po rosyjsku) bez zaguszania tumaczeniem:
http://42.pl/u/2eee_katynska_mowa_putinokia
Dziki za namiar.
J-23
PS. Bardzo adnie to powiedzia, sycha e duo trenowa.

Data: 2010-04-08 21:46:41
Autor: Andrzej Adam Filip
"Hans Kloss": Co naprawdę powiedział П утин w Katyniu
Hans Kloss <mrdevilyn@gmail.com> pisze:
On 8 Kwi, 21:04, Andrzej Adam Filip <a...@xl.wp.pl> wrote:

A boisz się *nagrania* tego co i jak powiedział?
Nie, po prostu  słowo pisane jest poręczniejsze do cytowania i
analizy

To było "oficjalne stanowisko rządu Federacji Rosyjskiej" do zapisania w
annałach historii i państwowych archiwach czy tylko średnio formalna
"mówka okolicznościowa"?

Akurat w tym przypadku ja uważam że ważniejsze jest *jak* powiedział.
Powiedział "trochę+ dobrze" (w sumie trochę+ więcej plusów niż minusów)
ale jak się wsłuchałem w tą wypowiedź to przy "umiejętnym" skracaniu
można ją przykroić do czego się zechce (w przeciwstawnych celach).
Wiec wolę poczekać na "co dalej" z umiarkowanym ale nieprzesadnym
optymizmem, bo to dla mnie nie wyglądało na przekroczenie "punktu bez powrotu".

Wersja tylko z oryginalna (po rosyjsku) bez zagłuszania tłumaczeniem:
 http://42.pl/u/2eee_katynska_mowa_putinokia
Dzięki za namiar.

Zostawiaj linki *bezpośrednie* - ja zabaw w medialne głuche telefony nie
uprawiam i nie chcę do nich nawet choćby pośrednio zachęcać.
Niestety *kto* mówi/opisuje/zamieszcza/streszcza ma też swoje znaczenie.
Nie udawajmy że "reputacja źródła" (różna według różnych ocen) nie ma znaczenia.

J-23
PS. Bardzo ładnie to powiedział, słychać że dużo trenował.

Dziecko długo noszone na rękach nigdy nie nauczy się chodzić.
  -- Przysłowie fińskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2010-04-08 13:15:27
Autor: Hans Kloss
"Hans Kloss": Co naprawdę powiedział Пути н w Katyniu
On 8 Kwi, 21:46, Andrzej Adam Filip <a...@xl.wp.pl> wrote:

To byo "oficjalne stanowisko rzdu Federacji Rosyjskiej" do zapisania w
annaach historii i pastwowych archiwach czy tylko rednio formalna
"mwka okolicznociowa"?
Raczej to drugie, ale napisane i wygoszone ze znawstwem i smakiem,
pozornie mio dla polskiego ucha w rzeczywistoci brak nawet mikrona
odstpstwa od dotychczasowej kremlowskiej linii polityki
historycznej.  Oficjalne stanowisko FR w sprawie "wydarze" katyskich
masz w postaci odpowiedzi na pozew trybunau w Strasburgu .

Akurat w tym przypadku ja uwaam e waniejsze jest *jak* powiedzia.

Bardzo pouczajce jest przesuchanie mp3jki majc jednoczenie
oryginalny tekst przed oczyma. Peotlumaczenia mowy pucina na polski
nie nadaj si IMO nawet do tego eby na nich si wyknoci, prbk
mona przeczyta choby tutaj: http://wiadomosci.onet.pl/2151660,12,1,1,,item.html
Zupenie dobre tumaczenie na polski znalazem tu:
http://bzdurnotki.blogspot.com/2010/04/przemowienie-putina-w-katyniu-7.html

Zostawiaj linki *bezporednie*
Skrciem bo dugie linki s nieczytelne na niektrych bramkach
internetowych. Te nie lubi skraca, robi to tylko wtedy gdy
kocwka przydugiego linka "znika" w googlach.
J-23

Data: 2010-04-09 11:00:03
Autor:
"Hans Kloss": Co naprawd powiedzia ???? ? w Katyniu
On Thu, 8 Apr 2010 13:15:27 -0700 (PDT), Hans Kloss
<mrdevilyn@gmail.com> wrote:

 [...]

Skrciem bo dugie linki s nieczytelne [...]

 w koncu czegos cie nauczylem ;o)))