Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia

Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia

Data: 2009-08-23 11:04:25
Autor: Majdan
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
prosze mi wytlumaczyc roznice miedzy autami diesla z lat 1995-2000 a 2000-2005
czy wy tez widzicie roznice

to sa male spalania
uno 1.7D - spalanie w trasie ok 4l
fiat punto II 1.9JTd - trasa 3.8l

teraz wieksze
mondeo III 1.8TDCI trasa 6l, miasto 8-10l


Liczac tak jeszcze z 10 lat i nie bedzie co wybierac w przystepnej cenie do 20 tys zl, cos oszczednego, taniego w utrzymaniu
Dlaczego te nowe silniki diesla tak duzo pala; przeciez powinny byc bardziej sprawniejsze, osczedniejsze

Data: 2009-08-23 04:27:01
Autor: hamberg
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
uno 1.7D - spalanie w trasie ok 4l
fiat punto II 1.9JTd - trasa 3.8l

nowsze punto do tego uturbione i z wiekszym silnikiem pali mniej co
przeczy Twojej teorii.

Data: 2009-08-23 09:45:57
Autor: jacek2v
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
On 23 Sie, 11:04, "Majdan" <maj...@fr.pl> wrote:
prosze mi wytlumaczyc roznice miedzy autami diesla z lat 1995-2000 a
2000-2005
czy wy tez widzicie roznice

to sa male spalania
uno 1.7D - spalanie w trasie ok 4l
fiat punto II 1.9JTd - trasa 3.8l

teraz wieksze
mondeo III 1.8TDCI trasa 6l, miasto 8-10l

Proste:
1. Zwiększenie masy - mi. przez jak to już któryś z szanownych
przedmówców wspomniał gwiazdeczki i bajerki ważą.
2. A klimę to się teraz zapewne ma i używa :) + conajmnie 0,5l/100
3. Mocy też jakby więcej, a jak moc jest to trzeba użyć - znowu
bezpiecześtwo tzw. aktywne
4. No i szybkość - przy większej mocy większa szybkość i
przyśpieszenie.

Właśnie jestem po jeździe powolne na trasie - normalnie mój diesel
pali ok 7,5l/100, a jak mocniej wdepnę na krętych drogach to i 8l/100
- a teraz jechałem wolniutko, bo byłem za pilota to spalanie 6,5l/100
(bez klimy). Wózek 4x4 150KM 2l - to chyba nie dużo, nie ?

Dlatego nie ma co panikować, silniki są oszczędniejsze tylko nasze
wymagania rosną :)

PS: Nie chce mi się wierzyć w te spalania uno, znajomy miał i poniżej
6l nie schodził - chyba, że to spalania komputerowe to ok.. Bo
komputery w fiatach to ze 2l ze spalania potrafią uciąć bez problemów.

Pozdrawiam
Jacek W.

Data: 2009-08-23 11:06:59
Autor: hamberg
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
PS: Nie chce mi się wierzyć w te spalania uno, znajomy miał i poniżej
6l nie schodził - chyba, że to spalania komputerowe to ok.. Bo
komputery w fiatach to ze 2l ze spalania potrafią uciąć bez problemów.

co to za bzdury? Jaki komputer w uno? Doczytales ze chodzi o
wolnossacego diesla uno 1.7D. Jest to jak najbardziej realny wynik.
Tipo 1.9TD palil w trasie miedzy 5-5,5l/100 przy normalnej jezdzie.

Data: 2009-08-31 23:46:01
Autor: jacek2v
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
On 23 Sie, 20:06, hamberg <radoslaw.gaw...@gmail.com> wrote:
> PS: Nie chce mi się wierzyć w te spalania uno, znajomy miał i poniżej
> 6l nie schodził - chyba, że to spalania komputerowe to ok.. Bo
> komputery w fiatach to ze 2l ze spalania potrafią uciąć bez problemów.

co to za bzdury? Jaki komputer w uno? Doczytales ze chodzi o
wolnossacego diesla uno 1.7D. Jest to jak najbardziej realny wynik.
Tipo 1.9TD palil w trasie miedzy 5-5,5l/100 przy normalnej jezdzie.

Mimo tego, że do diesel to nie chce mi się wierzyć w 4l/100.

Miałem golfa III 110KM, palił mi 6,3l/100 (50/50 trasa miasto, przy
średnio ciężkiej nodze).
Znajomi mówili, że są tacy co na trasie spalają 3,5l/100, ale dla mnie
taka jazda to by była mordęga :)

A komputer w uno, no cóż nie takie dziwa są na świecie :)
Np. poldek z ponad 200KM silnikiem prosto z fabryki , lol

Pzrd
Jacek

Data: 2009-08-23 22:11:42
Autor: Waldek Godel
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Dnia Sun, 23 Aug 2009 09:45:57 -0700 (PDT), jacek2v napisał(a):

1. Zwiększenie masy - mi. przez jak to już któryś z szanownych
przedmówców wspomniał gwiazdeczki i bajerki ważą.
2. A klimę to się teraz zapewne ma i używa :) + conajmnie 0,5l/100
3. Mocy też jakby więcej, a jak moc jest to trzeba użyć - znowu
bezpiecześtwo tzw. aktywne
4. No i szybkość - przy większej mocy większa szybkość i
przyśpieszenie.

Po pierwsze zatkanie całego silnika tabunem filtrów i katalizatorów.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-08-31 23:46:25
Autor: jacek2v
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
On 23 Sie, 23:11, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
Dnia Sun, 23 Aug 2009 09:45:57 -0700 (PDT), jacek2v napisał(a):

> 1. Zwiększenie masy - mi. przez jak to już któryś z szanownych
> przedmówców wspomniał gwiazdeczki i bajerki ważą.
> 2. A klimę to się teraz zapewne ma i używa :) + conajmnie 0,5l/100
> 3. Mocy też jakby więcej, a jak moc jest to trzeba użyć - znowu
> bezpiecześtwo tzw. aktywne
> 4. No i szybkość - przy większej mocy większa szybkość i
> przyśpieszenie.

Po pierwsze zatkanie całego silnika tabunem filtrów i katalizatorów..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Tyż :)

Data: 2009-08-23 10:13:09
Autor: G Nowak
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
czy wy tez widzicie roznice
to sa male spalania
uno 1.7D - spalanie w trasie ok 4l
fiat punto II 1.9JTd - trasa 3.8l
teraz wieksze
mondeo III 1.8TDCI trasa 6l, miasto 8-10l
Liczac tak jeszcze z 10 lat i nie bedzie co wybierac w przystepnej
cenie do  20 tys zl, cos oszczednego, taniego w utrzymaniu
Dlaczego te nowe silniki diesla tak duzo pala; przeciez powinny byc
bardziej  sprawniejsze, osczedniejsze

Sorry ale te dwa wymienione na poczatku maja sie nijak do kategori "samochod" ;)

--
pozdr
g

Data: 2009-08-24 11:27:32
Autor: omega_fan
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia

"G Nowak" <gnowak84.wytnijto@gmail.com> wrote in message news:h6r174$r16$1inews.gazeta.pl...
czy wy tez widzicie roznice
to sa male spalania
uno 1.7D - spalanie w trasie ok 4l
fiat punto II 1.9JTd - trasa 3.8l

Sorry ale te dwa wymienione na poczatku maja sie nijak do kategori "samochod" ;)

O ile do Uno to jeszcze rozumiem, że się czepiasz, to od Punto II sie odpier...

Data: 2009-08-23 11:17:12
Autor: Grejon
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Majdan pisze:
prosze mi wytlumaczyc roznice miedzy autami diesla z lat 1995-2000 a 2000-2005
czy wy tez widzicie roznice

to sa male spalania
uno 1.7D - spalanie w trasie ok 4l
fiat punto II 1.9JTd - trasa 3.8l

No ale o co chodzi? Stare Uno z wolnossącym dieslem i prawktycznie bez wyposażenia kontra nowe Punto z turbodieslem i wyposażeniem pewnie ciut lepszym niż poduszki powietrzne czy wspomaganie.

A porównywanie tych 2 aut z mondeo to już w ogóle jest bez sensu...

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Data: 2009-08-23 11:17:25
Autor: Tomasz Pyra
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Majdan pisze:
prosze mi wytlumaczyc roznice miedzy autami diesla z lat 1995-2000 a 2000-2005
czy wy tez widzicie roznice

to sa male spalania
uno 1.7D - spalanie w trasie ok 4l
fiat punto II 1.9JTd - trasa 3.8l

teraz wieksze
mondeo III 1.8TDCI trasa 6l, miasto 8-10l


Mondeo III - 1560kg
Punto II - 920kg

Dziś każde auto musi mieć 5 gwiazdek, a te gwiazdki sporo ważą.

Tyle co dziś waży małe miejskie autko, do niedawna ważyły duże rodzinne samochody. A tyle ile dziś waży rodzinne auto, to niedawno ważyły samochody dostawcze.

Data: 2009-08-23 11:19:00
Autor: Paweł Ubysz
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia

Użytkownik "Majdan" <majdan@fr.pl> napisał w wiadomości news:h6r19p$pvo$1nemesis.news.neostrada.pl...
prosze mi wytlumaczyc roznice miedzy autami diesla z lat 1995-2000 a 2000-2005
czy wy tez widzicie roznice

to sa male spalania
uno 1.7D - spalanie w trasie ok 4l
fiat punto II 1.9JTd - trasa 3.8l

UNO - masa własna od 711 kg


teraz wieksze
mondeo III 1.8TDCI trasa 6l, miasto 8-10l

Mondeo - masa własna od 1299 kg


Czy tez widzisz różnicę ?

Data: 2009-08-23 11:38:18
Autor: Piter
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia

Użytkownik "Paweł Ubysz" <puby@WYWALwp.pl> napisał w wiadomości news:h6r1hv$s9l$1inews.gazeta.pl...

Użytkownik "Majdan" <majdan@fr.pl> napisał w wiadomości news:h6r19p$pvo$1nemesis.news.neostrada.pl...
prosze mi wytlumaczyc roznice miedzy autami diesla z lat 1995-2000 a 2000-2005
czy wy tez widzicie roznice

to sa male spalania
uno 1.7D - spalanie w trasie ok 4l
fiat punto II 1.9JTd - trasa 3.8l

UNO - masa własna od 711 kg


teraz wieksze
mondeo III 1.8TDCI trasa 6l, miasto 8-10l

Mondeo - masa własna od 1299 kg


Czy tez widzisz różnicę ?

dodam jeszcze że disle zaczeły jeździć jak benzyny ale i palą jak benzyny

Data: 2009-08-24 07:28:42
Autor: scob
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia

dodam jeszcze że disle zaczeły jeździć jak benzyny ale i palą jak benzyny

poproszę JEDEN przykład :)

Data: 2009-08-24 13:26:51
Autor: Piter
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia

Użytkownik "scob" <scob123@321tlen.pl> napisał w wiadomości news:h6t956$fsh$1mx1.internetia.pl...

dodam jeszcze że disle zaczeły jeździć jak benzyny ale i palą jak benzyny

poproszę JEDEN przykład :)

jakikolwiek nowszy turbodiesel, pamiętam że na światłach jakiś umcyk umcyk hiper wyścigowy golf dostał w tyłek od załadowanego rodziną focusa i to właściwie bez problemu no ale focus też nie był jakoś bardzo oszczędny

Data: 2009-08-24 21:49:00
Autor: scob
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia

Użytkownik "Piter" <temp-spam@o2.pl> napisał w wiadomości news:h6ttdj$u9p$1pyro.tvk.wroc.pl...

jakikolwiek nowszy turbodiesel, pamiętam że na światłach jakiś umcyk umcyk hiper wyścigowy golf dostał w tyłek od załadowanego rodziną focusa i to właściwie bez problemu no ale focus też nie był jakoś bardzo oszczędny

hmm.. nieraz już pisałem - nie jestem ulicznym rajdowcem ani dzieciakiem scigającym się spod świateł - ale nieodmiennie bawią mnie miny posiadaczy "wyscigowych tdi", "dynamicznych hdi" czy "rajdowych tddscrdti" (tych 2,2 i 2,5 też - dla jasności) gdy spod świateł, od niechcenia, odjeżdża im piętnastoletni, wolnossący benzyniaczek ;-). O jesieni/zimie, terenie pozamiejskim nie wspominam nawet :). Aaale, co ja tam wiem :)

Data: 2009-08-31 23:48:40
Autor: jacek2v
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
On 24 Sie, 21:49, "scob" <scob...@321tlen.pl> wrote:
Użytkownik "Piter" <temp-s...@o2.pl> napisał w wiadomościnews:h6ttdj$u9p$1pyro.tvk.wroc.pl...

> jakikolwiek nowszy turbodiesel, pamiętam że na światłach jakiś umcyk umcyk
> hiper wyścigowy golf dostał w tyłek od załadowanego rodziną focusa i to
> właściwie bez problemu no ale focus też nie był jakoś bardzo oszczędny

hmm.. nieraz już pisałem - nie jestem ulicznym rajdowcem ani dzieciakiem
scigającym się spod świateł - ale nieodmiennie bawią mnie miny posiadaczy
"wyscigowych tdi", "dynamicznych hdi" czy "rajdowych tddscrdti" (tych 2,2 i
2,5 też - dla jasności) gdy spod świateł, od niechcenia, odjeżdża im
piętnastoletni, wolnossący benzyniaczek ;-). O jesieni/zimie, terenie
pozamiejskim nie wspominam nawet :). Aaale, co ja tam wiem :)

To zależy :)

Pzdr

Data: 2009-08-23 23:55:40
Autor: Michal
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
UNO - masa własna od 711 kg
Mondeo - masa własna od 1299 kg

Czy tez widzisz różnicę ?

a ile wazy teraz fiat 500 ?
okolo 1100 kg :-)

M

Data: 2009-08-23 13:54:44
Autor: Przemek
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Majdan wrote:
prosze mi wytlumaczyc roznice miedzy autami diesla z lat 1995-2000 a

Liczac tak jeszcze z 10 lat i nie bedzie co wybierac w przystepnej
cenie do 20 tys zl, cos oszczednego, taniego w utrzymaniu
Dlaczego te nowe silniki diesla tak duzo pala; przeciez powinny byc
bardziej sprawniejsze, osczedniejsze
ekologia zabija oszczednosci wynikle z postepu techniki - teraz aby spelnic normy euro  ktores tam wtryskiwacz musi tryskac  takze po
zaplonie :

http://autofoto.pl/blogs/blog_silnika/archive/2009/04/28/dlaczego-po-egnali-my-pompowtryskiwacze.aspx
Tak ze oszczedniej juz bylo - jeszcze kilka lat dyktatu ekologow i diesle beda palic wiecej niz benzyny

Data: 2009-08-23 22:10:37
Autor: Waldek Godel
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Dnia Sun, 23 Aug 2009 13:54:44 +0200, Przemek napisał(a):

http://autofoto.pl/blogs/blog_silnika/archive/2009/04/28/dlaczego-po-egnali-my-pompowtryskiwacze.aspx

Ale brednie... To już Bravo Girl! skrzyżowane z Superexpressem jest
wiarygodniejsze.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-08-26 09:45:51
Autor: Przemek
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Waldek Godel wrote:
Dnia Sun, 23 Aug 2009 13:54:44 +0200, Przemek napisał(a):

http://autofoto.pl/blogs/blog_silnika/archive/2009/04/28/dlaczego-po-egnali-my-pompowtryskiwacze.aspx

Ale brednie... To już Bravo Girl! skrzyżowane z Superexpressem jest
wiarygodniejsze.

Co brednie ?Post injection jest stosowane szeroko w CR do podtrzymania reakcji w filtrach i katalizatorach .Wystarczy wrzucic
"post injection CR" w google i poczytac , ale najwyrazniej dla niektorych to za trudne i wola zyc w ignorancji
 .No chyba ze dla Ciebie paliwo wstrzykniete kiedy otwieraja sie juz zawory wydechowe wykonuje jakas
prace korzystna dla uzytkownika auta.

Data: 2009-08-26 10:08:31
Autor: Waldek Godel
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Dnia Wed, 26 Aug 2009 09:45:51 +0200, Przemek napisał(a):

Co brednie ?Post injection jest stosowane szeroko w CR do podtrzymania reakcji w filtrach i katalizatorach .Wystarczy wrzucic

No, nie, akurat to jest prawda - tzn. z PI istnieje. Reszta to w zasadzie brednia.

CR jest lepszy, bo jest mechanicznie prostszy (a więc tańszy w produkcji)
przy tym dając lepsze rezultaty. Większość robi tam elektronika która jest
tania i równie niezawodna. Największą brednią jest to, że PD było głośne bo miało wysokie ciśnienia
ROTFL...

Tudzież kilka innych kompletnych bredni. Np. to, że CR pierwszej generacji
posiadał niskie ciśnienie wtrysku bo 1997 roku kiedy powstawał, były
drgania.. normalnie jak w Trybunie Ludu.
CR we współczesnej postaci powstawał od 1990 roku, w 1994 był już w
sprzedaży zapakowany w auta (tyle że ciężarowe). TDI miało wtedy wciąż
pompę rozdzielaczową.
Okazało się że parametry bezpośredniego wtrysku mogą być lepsze przy
znacznie wyższych ciśnieniach. VAG wymodził PD dopiero w 2000 roku, w miarę
równo z II generacją (przygotowania do produkcji 1.6 HDi rozpoczęły się w
1998 roku) itepe itede...
Po prostu żenujący stek bredni.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-08-26 21:32:43
Autor: Przemek
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Waldek Godel wrote:
Dnia Wed, 26 Aug 2009 09:45:51 +0200, Przemek napisał(a):

Co brednie ?Post injection jest stosowane szeroko w CR do
podtrzymania reakcji w filtrach i katalizatorach .Wystarczy wrzucic

No, nie, akurat to jest prawda - tzn. z PI istnieje.
Reszta to w zasadzie brednia.


Tudzież kilka innych kompletnych bredni. Np. to, że CR pierwszej
generacji posiadał niskie ciśnienie wtrysku bo 1997 roku kiedy
powstawał, były drgania.. normalnie jak w Trybunie Ludu.
CR we współczesnej postaci powstawał od 1990 roku, w 1994 był już w
sprzedaży zapakowany w auta (tyle że ciężarowe). TDI miało wtedy wciąż
pompę rozdzielaczową.
Okazało się że parametry bezpośredniego wtrysku mogą być lepsze przy
znacznie wyższych ciśnieniach. VAG wymodził PD dopiero w 2000 roku, w
miarę równo z II generacją (przygotowania do produkcji 1.6 HDi
rozpoczęły się w 1998 roku) itepe itede...
Po prostu żenujący stek bredni.

No to sie nie zrozumielismy :)  Swoja droga ciekawe czy ktos kiedys stuninguje sterownik CR
tak aby wyeliminowac te ekologiczne "fjuczersy" - ciekawe ile wtedy by auto palilo .

Data: 2009-08-26 23:15:24
Autor: Waldek Godel
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Dnia Wed, 26 Aug 2009 21:32:43 +0200, Przemek napisał(a):

No to sie nie zrozumielismy :)  Swoja droga ciekawe czy ktos kiedys stuninguje sterownik CR
tak aby wyeliminowac te ekologiczne "fjuczersy" - ciekawe ile wtedy by auto palilo .

Tyle samo albo więcej - nie spotkałem żadnego stwierdzenia, że auto przez
to pali więcej. Wróć. Nie spotkałem się nigdy z jakimś określeniem "post
injection".
Wszystkie materiały twierdzą coś zupełnie odwrotnego - jest przedwtrysk
bardzo małej ilości paliwa, właśnie, żeby pozbyć się wady TDI - czyli
klekotu. Wtryskiwana jest nieco wcześniej mikroskopijna dawka paliwa, która
w zasadzie nie daje żadnej mocy, za to po prostu daje płomień w cylindrze.
W momencie kiedy ta dawka jest w pełni zapalona, następuje wtrysk własciwy,
w efekcie główna dawka paliwa zapala się od już płonącego paliwa, a nie
tylko od gorącego powietrza.

Jeżeli sprawdzisz dokładnie wyniki google, to co sam podawałeś, to okaże
się, że jest zaledwie kilka stron które piszą o tym, o czym jest na tej
bredzącej stronie. Odnoszę wrażenie, że to te same oszołomy pisały.

Silniki CR mają bardzo podobne parametry do silników PD przy podobnym
spalaniu. Natomiast mają znacznie wyższą kulturę pracy, właśnie dzięki
wtryskowi pilotującemu.

Natomiast jestem ciekawy jaki będzie lament, jak te wszystkie silniki PD
dojdą do wieku i przebiegu takiego, że konieczne będzie wymienienie
końcówek wtrysków

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-08-23 16:03:48
Autor: to
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Majdan wrote:

teraz wieksze
mondeo III 1.8TDCI trasa 6l, miasto 8-10l

Nie ma czegoś takiego.

Liczac tak jeszcze z 10 lat i nie bedzie co wybierac w przystepnej cenie
do 20 tys zl, cos oszczednego, taniego w utrzymaniu Dlaczego te nowe
silniki diesla tak duzo pala; przeciez powinny byc bardziej
sprawniejsze, osczedniejsze

Trolujesz czy nie myślisz?

--
cokolwiek

Data: 2009-08-23 20:29:56
Autor: Mirek Ptak
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
*to* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

teraz wieksze
mondeo III 1.8TDCI trasa 6l, miasto 8-10l

Nie ma czegoś takiego.

Jak nie ma jak jest :) - no chyba, że jesteś jednym z tych co mk2 FL nazywają mk3 :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2009-08-23 18:56:07
Autor: to
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Mirek Ptak wrote:

Jak nie ma jak jest :)

Przeczytałeś cały jego post? Pisał o latach 2000-2005, a Mondeo mk4 (lub, jeśli wolisz, mk3) zaczęto produkować bodaj jakoś na przełomie 2007 i 2008.

- no chyba, że jesteś jednym z tych co mk2 FL
nazywają mk3 :)

Raczej mk1 fl nazywają mk2. Kolejne Mondeo było całkowicie nowym modelem, podobnie jak aktualne.

--
cokolwiek

Data: 2009-08-24 09:06:32
Autor: Mirek Ptak
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Dnia 2009-08-23 20:56,  *to* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Jak nie ma jak jest :)

Przeczytałeś cały jego post? Pisał o latach 2000-2005, a Mondeo mk4 (lub,
jeśli wolisz, mk3) zaczęto produkować bodaj jakoś na przełomie 2007 i
2008.

- no chyba, że jesteś jednym z tych co mk2 FL
nazywają mk3 :)

Raczej mk1 fl nazywają mk2. Kolejne Mondeo było całkowicie nowym modelem,
podobnie jak aktualne.

Zgoda :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2009-08-23 23:07:03
Autor: Zbyszek
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia

Użytkownik "Majdan" <majdan@fr.pl> napisał w wiadomości news:h6r19p$pvo$1nemesis.news.neostrada.pl...
prosze mi wytlumaczyc roznice miedzy autami diesla z lat 1995-2000 a 2000-2005
czy wy tez widzicie roznice

Żona jeździ Mercedes A 180  2008 r. Diesel 1980 TDI   spala 7,6 w/g komputera
A ja Peugeot 205 1,9 TD  1990r.  spalam w takich samych warunkach     3,8 litra

W mercu jest tyle elektroniki , że boję się dotknąć
W Peugeocie jest tylko przekaźnik do załączania świec żarowych .

Data: 2009-08-24 00:20:39
Autor: czupakabra
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
On 23 Sie, 11:04, "Majdan" <maj...@fr.pl> wrote:
prosze mi wytlumaczyc roznice miedzy autami diesla z lat 1995-2000 a
2000-2005
Liczac tak jeszcze z 10 lat i nie bedzie co wybierac w przystepnej cenie do
20 tys zl, cos oszczednego, taniego w utrzymaniu
Dlaczego te nowe silniki diesla tak duzo pala; przeciez powinny byc bardziej
sprawniejsze, osczedniejsze

Witaj

Nieprawda:
Citroen ZX 1.9 td ok 6 w trasie
Ford Focus 1.6 tdci ok 5 w trasie z klimą z podobnym obiązeniem


pozdrawiam
Sebastian

Data: 2009-08-24 09:31:41
Autor: P.H.
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia

Użytkownik "Majdan" <majdan@fr.pl> napisał w wiadomoœci news:h6r19p$pvo$1nemesis.news.neostrada.pl...
prosze mi wytlumaczyc roznice miedzy autami diesla z lat 1995-2000 a 2000-2005
czy wy tez widzicie roznice

to sa male spalania
uno 1.7D - spalanie w trasie ok 4l
fiat punto II 1.9JTd - trasa 3.8l

teraz wieksze
mondeo III 1.8TDCI trasa 6l, miasto 8-10l


konie trzeba nakarmić. te mechaniczne też :-)

Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona