Data: 2009-08-23 11:04:25 | |
Autor: Majdan | |
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia | |
prosze mi wytlumaczyc roznice miedzy autami diesla z lat 1995-2000 a 2000-2005
czy wy tez widzicie roznice to sa male spalania uno 1.7D - spalanie w trasie ok 4l fiat punto II 1.9JTd - trasa 3.8l teraz wieksze mondeo III 1.8TDCI trasa 6l, miasto 8-10l Liczac tak jeszcze z 10 lat i nie bedzie co wybierac w przystepnej cenie do 20 tys zl, cos oszczednego, taniego w utrzymaniu Dlaczego te nowe silniki diesla tak duzo pala; przeciez powinny byc bardziej sprawniejsze, osczedniejsze |
|
Data: 2009-08-23 04:27:01 | |
Autor: hamberg | |
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia | |
uno 1.7D - spalanie w trasie ok 4l nowsze punto do tego uturbione i z wiekszym silnikiem pali mniej co przeczy Twojej teorii. |
|
Data: 2009-08-23 09:45:57 | |
Autor: jacek2v | |
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia | |
On 23 Sie, 11:04, "Majdan" <maj...@fr.pl> wrote:
prosze mi wytlumaczyc roznice miedzy autami diesla z lat 1995-2000 a Proste: 1. Zwiększenie masy - mi. przez jak to już któryś z szanownych przedmówców wspomniał gwiazdeczki i bajerki ważą. 2. A klimę to się teraz zapewne ma i używa :) + conajmnie 0,5l/100 3. Mocy też jakby więcej, a jak moc jest to trzeba użyć - znowu bezpiecześtwo tzw. aktywne 4. No i szybkość - przy większej mocy większa szybkość i przyśpieszenie. Właśnie jestem po jeździe powolne na trasie - normalnie mój diesel pali ok 7,5l/100, a jak mocniej wdepnę na krętych drogach to i 8l/100 - a teraz jechałem wolniutko, bo byłem za pilota to spalanie 6,5l/100 (bez klimy). Wózek 4x4 150KM 2l - to chyba nie dużo, nie ? Dlatego nie ma co panikować, silniki są oszczędniejsze tylko nasze wymagania rosną :) PS: Nie chce mi się wierzyć w te spalania uno, znajomy miał i poniżej 6l nie schodził - chyba, że to spalania komputerowe to ok.. Bo komputery w fiatach to ze 2l ze spalania potrafią uciąć bez problemów. Pozdrawiam Jacek W. |
|
Data: 2009-08-23 11:06:59 | |
Autor: hamberg | |
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia | |
PS: Nie chce mi się wierzyć w te spalania uno, znajomy miał i poniżej co to za bzdury? Jaki komputer w uno? Doczytales ze chodzi o wolnossacego diesla uno 1.7D. Jest to jak najbardziej realny wynik. Tipo 1.9TD palil w trasie miedzy 5-5,5l/100 przy normalnej jezdzie. |
|
Data: 2009-08-31 23:46:01 | |
Autor: jacek2v | |
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia | |
On 23 Sie, 20:06, hamberg <radoslaw.gaw...@gmail.com> wrote:
> PS: Nie chce mi się wierzyć w te spalania uno, znajomy miał i poniżej Mimo tego, że do diesel to nie chce mi się wierzyć w 4l/100. Miałem golfa III 110KM, palił mi 6,3l/100 (50/50 trasa miasto, przy średnio ciężkiej nodze). Znajomi mówili, że są tacy co na trasie spalają 3,5l/100, ale dla mnie taka jazda to by była mordęga :) A komputer w uno, no cóż nie takie dziwa są na świecie :) Np. poldek z ponad 200KM silnikiem prosto z fabryki , lol Pzrd Jacek |
|
Data: 2009-08-23 22:11:42 | |
Autor: Waldek Godel | |
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia | |
Dnia Sun, 23 Aug 2009 09:45:57 -0700 (PDT), jacek2v napisał(a):
1. Zwiększenie masy - mi. przez jak to już któryś z szanownych Po pierwsze zatkanie całego silnika tabunem filtrów i katalizatorów. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-08-31 23:46:25 | |
Autor: jacek2v | |
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia | |
On 23 Sie, 23:11, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
Dnia Sun, 23 Aug 2009 09:45:57 -0700 (PDT), jacek2v napisał(a): Tyż :) |
|
Data: 2009-08-23 10:13:09 | |
Autor: G Nowak | |
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia | |
czy wy tez widzicie roznice Sorry ale te dwa wymienione na poczatku maja sie nijak do kategori "samochod" ;) -- pozdr g |
|
Data: 2009-08-24 11:27:32 | |
Autor: omega_fan | |
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia | |
"G Nowak" <gnowak84.wytnijto@gmail.com> wrote in message news:h6r174$r16$1inews.gazeta.pl... czy wy tez widzicie roznice Sorry ale te dwa wymienione na poczatku maja sie nijak do kategori "samochod" ;) O ile do Uno to jeszcze rozumiem, że się czepiasz, to od Punto II sie odpier... |
|
Data: 2009-08-23 11:17:12 | |
Autor: Grejon | |
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia | |
Majdan pisze:
prosze mi wytlumaczyc roznice miedzy autami diesla z lat 1995-2000 a 2000-2005 No ale o co chodzi? Stare Uno z wolnossącym dieslem i prawktycznie bez wyposażenia kontra nowe Punto z turbodieslem i wyposażeniem pewnie ciut lepszym niż poduszki powietrzne czy wspomaganie. A porównywanie tych 2 aut z mondeo to już w ogóle jest bez sensu... -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ |
|
Data: 2009-08-23 11:17:25 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia | |
Majdan pisze:
prosze mi wytlumaczyc roznice miedzy autami diesla z lat 1995-2000 a 2000-2005 Mondeo III - 1560kg Punto II - 920kg Dziś każde auto musi mieć 5 gwiazdek, a te gwiazdki sporo ważą. Tyle co dziś waży małe miejskie autko, do niedawna ważyły duże rodzinne samochody. A tyle ile dziś waży rodzinne auto, to niedawno ważyły samochody dostawcze. |
|
Data: 2009-08-23 11:19:00 | |
Autor: Paweł Ubysz | |
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia | |
Użytkownik "Majdan" <majdan@fr.pl> napisał w wiadomości news:h6r19p$pvo$1nemesis.news.neostrada.pl... prosze mi wytlumaczyc roznice miedzy autami diesla z lat 1995-2000 a 2000-2005 UNO - masa własna od 711 kg teraz wieksze Mondeo - masa własna od 1299 kg Czy tez widzisz różnicę ? |
|
Data: 2009-08-23 11:38:18 | |
Autor: Piter | |
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia | |
Użytkownik "Paweł Ubysz" <puby@WYWALwp.pl> napisał w wiadomości news:h6r1hv$s9l$1inews.gazeta.pl...
dodam jeszcze że disle zaczeły jeździć jak benzyny ale i palą jak benzyny |
|
Data: 2009-08-24 07:28:42 | |
Autor: scob | |
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia | |
dodam jeszcze że disle zaczeły jeździć jak benzyny ale i palą jak benzyny poproszę JEDEN przykład :) |
|
Data: 2009-08-24 13:26:51 | |
Autor: Piter | |
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia | |
Użytkownik "scob" <scob123@321tlen.pl> napisał w wiadomości news:h6t956$fsh$1mx1.internetia.pl...
jakikolwiek nowszy turbodiesel, pamiętam że na światłach jakiś umcyk umcyk hiper wyścigowy golf dostał w tyłek od załadowanego rodziną focusa i to właściwie bez problemu no ale focus też nie był jakoś bardzo oszczędny |
|
Data: 2009-08-24 21:49:00 | |
Autor: scob | |
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia | |
Użytkownik "Piter" <temp-spam@o2.pl> napisał w wiadomości news:h6ttdj$u9p$1pyro.tvk.wroc.pl... jakikolwiek nowszy turbodiesel, pamiętam że na światłach jakiś umcyk umcyk hiper wyścigowy golf dostał w tyłek od załadowanego rodziną focusa i to właściwie bez problemu no ale focus też nie był jakoś bardzo oszczędny hmm.. nieraz już pisałem - nie jestem ulicznym rajdowcem ani dzieciakiem scigającym się spod świateł - ale nieodmiennie bawią mnie miny posiadaczy "wyscigowych tdi", "dynamicznych hdi" czy "rajdowych tddscrdti" (tych 2,2 i 2,5 też - dla jasności) gdy spod świateł, od niechcenia, odjeżdża im piętnastoletni, wolnossący benzyniaczek ;-). O jesieni/zimie, terenie pozamiejskim nie wspominam nawet :). Aaale, co ja tam wiem :) |
|
Data: 2009-08-31 23:48:40 | |
Autor: jacek2v | |
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia | |
On 24 Sie, 21:49, "scob" <scob...@321tlen.pl> wrote:
Użytkownik "Piter" <temp-s...@o2.pl> napisał w wiadomościnews:h6ttdj$u9p$1pyro.tvk.wroc.pl... To zależy :) Pzdr |
|
Data: 2009-08-23 23:55:40 | |
Autor: Michal | |
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia | |
UNO - masa własna od 711 kg a ile wazy teraz fiat 500 ? okolo 1100 kg :-) M |
|
Data: 2009-08-23 13:54:44 | |
Autor: Przemek | |
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia | |
Majdan wrote:
prosze mi wytlumaczyc roznice miedzy autami diesla z lat 1995-2000 a Liczac tak jeszcze z 10 lat i nie bedzie co wybierac w przystepnejekologia zabija oszczednosci wynikle z postepu techniki - teraz aby spelnic normy euro ktores tam wtryskiwacz musi tryskac takze po zaplonie : http://autofoto.pl/blogs/blog_silnika/archive/2009/04/28/dlaczego-po-egnali-my-pompowtryskiwacze.aspx Tak ze oszczedniej juz bylo - jeszcze kilka lat dyktatu ekologow i diesle beda palic wiecej niz benzyny |
|
Data: 2009-08-23 22:10:37 | |
Autor: Waldek Godel | |
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia | |
Dnia Sun, 23 Aug 2009 13:54:44 +0200, Przemek napisał(a):
http://autofoto.pl/blogs/blog_silnika/archive/2009/04/28/dlaczego-po-egnali-my-pompowtryskiwacze.aspx Ale brednie... To już Bravo Girl! skrzyżowane z Superexpressem jest wiarygodniejsze. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-08-26 09:45:51 | |
Autor: Przemek | |
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia | |
Waldek Godel wrote:
Dnia Sun, 23 Aug 2009 13:54:44 +0200, Przemek napisał(a): Co brednie ?Post injection jest stosowane szeroko w CR do podtrzymania reakcji w filtrach i katalizatorach .Wystarczy wrzucic "post injection CR" w google i poczytac , ale najwyrazniej dla niektorych to za trudne i wola zyc w ignorancji .No chyba ze dla Ciebie paliwo wstrzykniete kiedy otwieraja sie juz zawory wydechowe wykonuje jakas prace korzystna dla uzytkownika auta. |
|
Data: 2009-08-26 10:08:31 | |
Autor: Waldek Godel | |
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia | |
Dnia Wed, 26 Aug 2009 09:45:51 +0200, Przemek napisał(a):
Co brednie ?Post injection jest stosowane szeroko w CR do podtrzymania reakcji w filtrach i katalizatorach .Wystarczy wrzucic No, nie, akurat to jest prawda - tzn. z PI istnieje. Reszta to w zasadzie brednia. CR jest lepszy, bo jest mechanicznie prostszy (a więc tańszy w produkcji) przy tym dając lepsze rezultaty. Większość robi tam elektronika która jest tania i równie niezawodna. Największą brednią jest to, że PD było głośne bo miało wysokie ciśnienia ROTFL... Tudzież kilka innych kompletnych bredni. Np. to, że CR pierwszej generacji posiadał niskie ciśnienie wtrysku bo 1997 roku kiedy powstawał, były drgania.. normalnie jak w Trybunie Ludu. CR we współczesnej postaci powstawał od 1990 roku, w 1994 był już w sprzedaży zapakowany w auta (tyle że ciężarowe). TDI miało wtedy wciąż pompę rozdzielaczową. Okazało się że parametry bezpośredniego wtrysku mogą być lepsze przy znacznie wyższych ciśnieniach. VAG wymodził PD dopiero w 2000 roku, w miarę równo z II generacją (przygotowania do produkcji 1.6 HDi rozpoczęły się w 1998 roku) itepe itede... Po prostu żenujący stek bredni. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-08-26 21:32:43 | |
Autor: Przemek | |
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia | |
Waldek Godel wrote:
Dnia Wed, 26 Aug 2009 09:45:51 +0200, Przemek napisał(a): Tudzież kilka innych kompletnych bredni. Np. to, że CR pierwszej No to sie nie zrozumielismy :) Swoja droga ciekawe czy ktos kiedys stuninguje sterownik CR tak aby wyeliminowac te ekologiczne "fjuczersy" - ciekawe ile wtedy by auto palilo . |
|
Data: 2009-08-26 23:15:24 | |
Autor: Waldek Godel | |
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia | |
Dnia Wed, 26 Aug 2009 21:32:43 +0200, Przemek napisał(a):
No to sie nie zrozumielismy :) Swoja droga ciekawe czy ktos kiedys stuninguje sterownik CR Tyle samo albo więcej - nie spotkałem żadnego stwierdzenia, że auto przez to pali więcej. Wróć. Nie spotkałem się nigdy z jakimś określeniem "post injection". Wszystkie materiały twierdzą coś zupełnie odwrotnego - jest przedwtrysk bardzo małej ilości paliwa, właśnie, żeby pozbyć się wady TDI - czyli klekotu. Wtryskiwana jest nieco wcześniej mikroskopijna dawka paliwa, która w zasadzie nie daje żadnej mocy, za to po prostu daje płomień w cylindrze. W momencie kiedy ta dawka jest w pełni zapalona, następuje wtrysk własciwy, w efekcie główna dawka paliwa zapala się od już płonącego paliwa, a nie tylko od gorącego powietrza. Jeżeli sprawdzisz dokładnie wyniki google, to co sam podawałeś, to okaże się, że jest zaledwie kilka stron które piszą o tym, o czym jest na tej bredzącej stronie. Odnoszę wrażenie, że to te same oszołomy pisały. Silniki CR mają bardzo podobne parametry do silników PD przy podobnym spalaniu. Natomiast mają znacznie wyższą kulturę pracy, właśnie dzięki wtryskowi pilotującemu. Natomiast jestem ciekawy jaki będzie lament, jak te wszystkie silniki PD dojdą do wieku i przebiegu takiego, że konieczne będzie wymienienie końcówek wtrysków -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-08-23 16:03:48 | |
Autor: to | |
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia | |
Majdan wrote:
teraz wieksze Nie ma czegoĹ takiego. Liczac tak jeszcze z 10 lat i nie bedzie co wybierac w przystepnej cenie Trolujesz czy nie myĹlisz? -- cokolwiek |
|
Data: 2009-08-23 20:29:56 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia | |
*to* napisaĹ, a mnie coĹ podkusiĹo, Ĺźeby odpisaÄ:
teraz wieksze Jak nie ma jak jest :) - no chyba, Ĺźe jesteĹ jednym z tych co mk2 FL nazywajÄ mk3 :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2009-08-23 18:56:07 | |
Autor: to | |
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia | |
Mirek Ptak wrote:
Jak nie ma jak jest :) PrzeczytaĹeĹ caĹy jego post? PisaĹ o latach 2000-2005, a Mondeo mk4 (lub, jeĹli wolisz, mk3) zaczÄto produkowaÄ bodaj jakoĹ na przeĹomie 2007 i 2008. - no chyba, Ĺźe jesteĹ jednym z tych co mk2 FL Raczej mk1 fl nazywajÄ mk2. Kolejne Mondeo byĹo caĹkowicie nowym modelem, podobnie jak aktualne. -- cokolwiek |
|
Data: 2009-08-24 09:06:32 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia | |
Dnia 2009-08-23 20:56, *to* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Jak nie ma jak jest :) Zgoda :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2009-08-23 23:07:03 | |
Autor: Zbyszek | |
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia | |
Użytkownik "Majdan" <majdan@fr.pl> napisał w wiadomości news:h6r19p$pvo$1nemesis.news.neostrada.pl... prosze mi wytlumaczyc roznice miedzy autami diesla z lat 1995-2000 a 2000-2005A ja Peugeot 205 1,9 TD 1990r. spalam w takich samych warunkach 3,8 litra W mercu jest tyle elektroniki , że boję się dotknąć W Peugeocie jest tylko przekaźnik do załączania świec żarowych . |
|
Data: 2009-08-24 00:20:39 | |
Autor: czupakabra | |
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia | |
On 23 Sie, 11:04, "Majdan" <maj...@fr.pl> wrote:
prosze mi wytlumaczyc roznice miedzy autami diesla z lat 1995-2000 a Witaj Nieprawda: Citroen ZX 1.9 td ok 6 w trasie Ford Focus 1.6 tdci ok 5 w trasie z klimą z podobnym obiązeniem pozdrawiam Sebastian |
|
Data: 2009-08-24 09:31:41 | |
Autor: P.H. | |
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia | |
Użytkownik "Majdan" <majdan@fr.pl> napisał w wiadomoci news:h6r19p$pvo$1nemesis.news.neostrada.pl... prosze mi wytlumaczyc roznice miedzy autami diesla z lat 1995-2000 a 2000-2005konie trzeba nakarmić. te mechaniczne też :-) |