Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia

Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia

Data: 2009-08-23 13:54:44
Autor: Przemek
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Majdan wrote:
prosze mi wytlumaczyc roznice miedzy autami diesla z lat 1995-2000 a

Liczac tak jeszcze z 10 lat i nie bedzie co wybierac w przystepnej
cenie do 20 tys zl, cos oszczednego, taniego w utrzymaniu
Dlaczego te nowe silniki diesla tak duzo pala; przeciez powinny byc
bardziej sprawniejsze, osczedniejsze
ekologia zabija oszczednosci wynikle z postepu techniki - teraz aby spelnic normy euro  ktores tam wtryskiwacz musi tryskac  takze po
zaplonie :

http://autofoto.pl/blogs/blog_silnika/archive/2009/04/28/dlaczego-po-egnali-my-pompowtryskiwacze.aspx
Tak ze oszczedniej juz bylo - jeszcze kilka lat dyktatu ekologow i diesle beda palic wiecej niz benzyny

Data: 2009-08-23 22:10:37
Autor: Waldek Godel
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Dnia Sun, 23 Aug 2009 13:54:44 +0200, Przemek napisał(a):

http://autofoto.pl/blogs/blog_silnika/archive/2009/04/28/dlaczego-po-egnali-my-pompowtryskiwacze.aspx

Ale brednie... To już Bravo Girl! skrzyżowane z Superexpressem jest
wiarygodniejsze.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-08-26 09:45:51
Autor: Przemek
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Waldek Godel wrote:
Dnia Sun, 23 Aug 2009 13:54:44 +0200, Przemek napisał(a):

http://autofoto.pl/blogs/blog_silnika/archive/2009/04/28/dlaczego-po-egnali-my-pompowtryskiwacze.aspx

Ale brednie... To już Bravo Girl! skrzyżowane z Superexpressem jest
wiarygodniejsze.

Co brednie ?Post injection jest stosowane szeroko w CR do podtrzymania reakcji w filtrach i katalizatorach .Wystarczy wrzucic
"post injection CR" w google i poczytac , ale najwyrazniej dla niektorych to za trudne i wola zyc w ignorancji
 .No chyba ze dla Ciebie paliwo wstrzykniete kiedy otwieraja sie juz zawory wydechowe wykonuje jakas
prace korzystna dla uzytkownika auta.

Data: 2009-08-26 10:08:31
Autor: Waldek Godel
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Dnia Wed, 26 Aug 2009 09:45:51 +0200, Przemek napisał(a):

Co brednie ?Post injection jest stosowane szeroko w CR do podtrzymania reakcji w filtrach i katalizatorach .Wystarczy wrzucic

No, nie, akurat to jest prawda - tzn. z PI istnieje. Reszta to w zasadzie brednia.

CR jest lepszy, bo jest mechanicznie prostszy (a więc tańszy w produkcji)
przy tym dając lepsze rezultaty. Większość robi tam elektronika która jest
tania i równie niezawodna. Największą brednią jest to, że PD było głośne bo miało wysokie ciśnienia
ROTFL...

Tudzież kilka innych kompletnych bredni. Np. to, że CR pierwszej generacji
posiadał niskie ciśnienie wtrysku bo 1997 roku kiedy powstawał, były
drgania.. normalnie jak w Trybunie Ludu.
CR we współczesnej postaci powstawał od 1990 roku, w 1994 był już w
sprzedaży zapakowany w auta (tyle że ciężarowe). TDI miało wtedy wciąż
pompę rozdzielaczową.
Okazało się że parametry bezpośredniego wtrysku mogą być lepsze przy
znacznie wyższych ciśnieniach. VAG wymodził PD dopiero w 2000 roku, w miarę
równo z II generacją (przygotowania do produkcji 1.6 HDi rozpoczęły się w
1998 roku) itepe itede...
Po prostu żenujący stek bredni.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-08-26 21:32:43
Autor: Przemek
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Waldek Godel wrote:
Dnia Wed, 26 Aug 2009 09:45:51 +0200, Przemek napisał(a):

Co brednie ?Post injection jest stosowane szeroko w CR do
podtrzymania reakcji w filtrach i katalizatorach .Wystarczy wrzucic

No, nie, akurat to jest prawda - tzn. z PI istnieje.
Reszta to w zasadzie brednia.


Tudzież kilka innych kompletnych bredni. Np. to, że CR pierwszej
generacji posiadał niskie ciśnienie wtrysku bo 1997 roku kiedy
powstawał, były drgania.. normalnie jak w Trybunie Ludu.
CR we współczesnej postaci powstawał od 1990 roku, w 1994 był już w
sprzedaży zapakowany w auta (tyle że ciężarowe). TDI miało wtedy wciąż
pompę rozdzielaczową.
Okazało się że parametry bezpośredniego wtrysku mogą być lepsze przy
znacznie wyższych ciśnieniach. VAG wymodził PD dopiero w 2000 roku, w
miarę równo z II generacją (przygotowania do produkcji 1.6 HDi
rozpoczęły się w 1998 roku) itepe itede...
Po prostu żenujący stek bredni.

No to sie nie zrozumielismy :)  Swoja droga ciekawe czy ktos kiedys stuninguje sterownik CR
tak aby wyeliminowac te ekologiczne "fjuczersy" - ciekawe ile wtedy by auto palilo .

Data: 2009-08-26 23:15:24
Autor: Waldek Godel
Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Dnia Wed, 26 Aug 2009 21:32:43 +0200, Przemek napisał(a):

No to sie nie zrozumielismy :)  Swoja droga ciekawe czy ktos kiedys stuninguje sterownik CR
tak aby wyeliminowac te ekologiczne "fjuczersy" - ciekawe ile wtedy by auto palilo .

Tyle samo albo więcej - nie spotkałem żadnego stwierdzenia, że auto przez
to pali więcej. Wróć. Nie spotkałem się nigdy z jakimś określeniem "post
injection".
Wszystkie materiały twierdzą coś zupełnie odwrotnego - jest przedwtrysk
bardzo małej ilości paliwa, właśnie, żeby pozbyć się wady TDI - czyli
klekotu. Wtryskiwana jest nieco wcześniej mikroskopijna dawka paliwa, która
w zasadzie nie daje żadnej mocy, za to po prostu daje płomień w cylindrze.
W momencie kiedy ta dawka jest w pełni zapalona, następuje wtrysk własciwy,
w efekcie główna dawka paliwa zapala się od już płonącego paliwa, a nie
tylko od gorącego powietrza.

Jeżeli sprawdzisz dokładnie wyniki google, to co sam podawałeś, to okaże
się, że jest zaledwie kilka stron które piszą o tym, o czym jest na tej
bredzącej stronie. Odnoszę wrażenie, że to te same oszołomy pisały.

Silniki CR mają bardzo podobne parametry do silników PD przy podobnym
spalaniu. Natomiast mają znacznie wyższą kulturę pracy, właśnie dzięki
wtryskowi pilotującemu.

Natomiast jestem ciekawy jaki będzie lament, jak te wszystkie silniki PD
dojdą do wieku i przebiegu takiego, że konieczne będzie wymienienie
końcówek wtrysków

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona