Co od deszczu na wyprawe?

Data: 2010-05-06 17:44:43
Autor: robertcb
Co od deszczu na wyprawe?
Witam.
Zastanawiam sie jak uniknąć zmoknięcia w czasie wyprawy...
foliowe płaszcze jednorazowe z kiosku ruchu, to tak naprawde żadna ochrona, wiatr rozrywa je w 5 minut.
Mam też komplet przeciwdeszczowy "kamp" (kurtka i spodnie) z dosc mocnego materiału, i wszystko bylo by ok, gdyby nie waga (prawie 1 kg!)

Co polecacie solidnego a zarazem lekkiego?

Data: 2010-05-06 17:55:06
Autor: karbar
Co od deszczu na wyprawe?
Zastanawiam sie jak uniknąć zmoknięcia w czasie wyprawy...
foliowe płaszcze jednorazowe z kiosku ruchu, to tak naprawde żadna ochrona, wiatr rozrywa je w 5 minut.

Hm, ja mam peleryne gumową. Takie jakby dwa półokręgi zgrzane z sobą z kapturem u szczytu. Po złożeniu mieści się to w niewielkiej saszetce. Wygląda pokracznie, jak jest ciepło to pewnie jedzie sie w tym do kitu. Przy całodniowym, dość mocnym deszczu przy 8*C pozwoliło mi to nie zmoknąć - przysiadłem na tym, kierownice schowałem pod pelerynką....no...i miałem pełne błotniki z chlapaczami!

Polecam, ale tylko, gdy masz zamiar jechać spokojnie, powolnym tempem. Przy wiekszej predkosci, bedzie coś takiego okropnie powiewało a dodatkowo się zagotujesz.

pozdrawiam
karbar

Data: 2010-05-06 18:37:23
Autor: M_X
Co od deszczu na wyprawe?
Osobiście używam kurtki Endura MT500, wodoodporność znakomita a i kaptur to świetna sprawa, jednak IMHO do lekkich nie należy, tanich w sumie tez. Jak chcesz coś lekkiego to chyba tylko Goretex Paclite wchodzi w grę.

 POZDRAV
                  M_X

Data: 2010-05-06 19:56:05
Autor: PeJot
Co od deszczu na wyprawe?
robertcb@poczta.onet.pl pisze:
Witam.
Zastanawiam sie jak uniknąć zmoknięcia w czasie wyprawy...

Ja tam po prostu robię dzień przerwy i nie wyjeżdżam z kwatery.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-05-06 11:21:36
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Co od deszczu na wyprawe?
On 6 Maj, 19:56, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
rober...@poczta.onet.pl pisze:

> Witam.
> Zastanawiam sie jak uniknąć zmoknięcia w czasie wyprawy...

Ja tam po prostu robię dzień przerwy i nie wyjeżdżam z kwatery.
Czasami jest tak że pada kilka dni:)
Mój zestaw waży 768g (kurtka+spodnie p.deszcz+reklamówki na buty),
wcześniej było 588g, ale nie dawało rady. Jak będziesz patrzył po
parametrach to poniżej 2,5k mm wody nie schodź, bo wytrzymywało max
kilkadziesiąt minut. Odradzam Rogelli, lekkie ale słabe:)

Data: 2010-05-06 20:33:38
Autor: BoDro
Co od deszczu na wyprawe?
Michał 'miok' Rzeźnik pisze:

Czasami jest tak że pada kilka dni:)

albo nawet cały miesiąc :-)

http://wiadomosci.onet.pl/2165854,11,fatalne_wiesci_pogodowe_ma_padac_do_czerwca,item.html

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-05-07 07:40:23
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Co od deszczu na wyprawe?
Dnia Thu, 06 May 2010 20:33:38 +0200, BoDro napisał(a):

Michał 'miok' Rzeźnik pisze:

Czasami jest tak że pada kilka dni:)

albo nawet cały miesiąc :-)

http://wiadomosci.onet.pl/2165854,11,fatalne_wiesci_pogodowe_ma_padac_do_czerwca,item.html

Powtórzę, to co zwykle powtarzam przy takich nowinach:
Przy obecnym stanie wiedzy i techniki obliczeniowej, wszelkie prognozy na
czas dłuższy niż 3 dni to wróżenie z fusów. Z resztą - ile razy prognoza na
jutro okazuje się być kompletnie nietrafiona?
Oczywiście, mnie można wykluczyć, że przez trzy tygodnie będzie padać, ale
w tak długoterminową rzetelną prognozę zwyczajnie nie ma co wierzyć.

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2010-05-07 07:51:15
Autor: bans
Co od deszczu na wyprawe?
W dniu 2010-05-07 07:40, Marek 'Qrczak' Potocki pisze:

Powtórzę, to co zwykle powtarzam przy takich nowinach:
Przy obecnym stanie wiedzy i techniki obliczeniowej, wszelkie prognozy na
czas dłuższy niż 3 dni to wróżenie z fusów.

Podpisuję się pod tym. Dłuższe mają sprawdzalność typu "50%, czyli będzie padać, albo nie będzie padać".

--
bans

Data: 2010-05-07 09:48:41
Autor: BoDro
Co od deszczu na wyprawe?
bans pisze:

[...]

ja się mogę tylko zgodzić, bo zdarzało mi się być "ofiarą" optymistycznych przepowiedni na następny dzień, które się
nie sprawdzały :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-05-07 10:41:34
Autor: MichałG
Co od deszczu na wyprawe?
BoDro pisze:
bans pisze:

[...]

Jak również odwołania fajnego wyjazdu - bo miały być ciągłe opady..... ;(

Były... ale nastepnej nocy... ;)

Pozdrawiam
michał

Data: 2010-05-06 21:09:46
Autor: Andrzej W.
Co od deszczu na wyprawe?
Ja używam poncza AIM:
http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_PONCZO+AIM.html?PT=53121521&PZTA=A&HNT=T&PD=53010664&WSZDZ=T

Waga 370g.
Dzięki dużemu rozkloszowaniu chroni buty.
Zakładam go na kierownicę, więc ręce są wewnątrz.
Kaptur, jak każdy  ogranicza pole widzenia przy manewrach.
Wolę go od zestawu kurtka - spodnie ponieważ ma znakomitą wentylację.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2010-05-06 21:12:51
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Co od deszczu na wyprawe?
Andrzej W. pisze:
[...]

Kiedyś miałem takową. Ale jak zawiało w ryja, zrobił się żagiel i mnie wywiało na poprzednią kwaterę ;-)

Seco

Data: 2010-05-06 21:17:27
Autor: Andrzej W.
Co od deszczu na wyprawe?
W dniu 2010-05-06 21:12, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

Kiedyś miałem takową. Ale jak zawiało w ryja, zrobił się żagiel i mnie
wywiało na poprzednią kwaterę ;-)

Fakt, ma się większą powierzchnię, choć przy moich kształtach to i tak mało znaczące... ;-)
Peleryna ma specjalne uchwyty na nadgarstki, które zapobiegają wwianiu jej na twarz.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Co od deszczu na wyprawe?