Co on gada, co on gada?

Data: 2012-04-03 12:13:56
Autor: leszek niewiadomski
Co on gada, co on gada?
Prof. Jan Hartman:

>Większość uczniów nie zapamiętuje z liceum nic, również z historii. Nie obchodzi ich nauka i żadna reforma tego nie zmieni. Mam do czynienia z absolwentami, i to widzę. Pytam studentów, kiedy było średniowiecze - nie wiedzą. Kto to Napoleon - nie słyszeli. Z kim graniczyła Polska przed 1989 r.? Nie potrafią wymienić tych państw.

Musimy się przyznać, że oświeceniowo-romantyczny pomysł masowego kształcenia na poziomie średnim nie wypalił. Idea powołania wielkiego systemu szkolnictwa, który doprowadziłby masy na próg inteligenckiego wykształcenia i obywatelstwa, jest utopijna. Wiemy to, lecz mocą biurokratycznej inercji brniemy w hipokryzję. Uczymy masy matematyki, choć i tak zostaną z tego cztery działania, na polskim epatujemy dzieci językiem filologii i krytyki literackiej, a i tak większość nigdy nie będzie czytać, latami uczymy historii, a w głowach większości zostanie tylko parę imion i nazw. Masowe wykształcenie jest po prostu biologicznie niemożliwe. Szkoła jest fikcją i uczy fikcji. Wszyscy coś udają, a w dodatku jest internet i nikt już nie może rozkminić, po co wypalać na mózgu rzeczy, które są na zawołanie w telefonie. I wychodzi szydło z worka - fikcyjne wykształcenie, śmieciowe umowy i wielka, często słuszna, frustracja młodych.<

http://tinyurl.com/ccx5txg

Cos w tym jest...

ln.

Data: 2012-04-03 15:49:06
Autor: jadryÅ›
Co on gada, co on gada?
W dniu 2012-04-03 12:13, leszek niewiadomski pisze:
> [...]

Musimy się przyznać, że oświeceniowo-romantyczny pomysł masowego kształcenia na poziomie średnim nie wypalił. Idea powołania wielkiego systemu szkolnictwa, który doprowadziłby masy na próg inteligenckiego wykształcenia i obywatelstwa, jest utopijna. Wiemy to, lecz mocą biurokratycznej inercji brniemy w hipokryzję. Uczymy masy matematyki, choć i tak zostaną z tego cztery działania, na polskim epatujemy dzieci językiem filologii i krytyki literackiej, a i tak większość nigdy nie będzie czytać, latami uczymy historii, a w głowach większości zostanie tylko parę imion i nazw. Masowe wykształcenie jest po prostu biologicznie niemożliwe. Szkoła jest fikcją i uczy fikcji. Wszyscy coś udają, a w dodatku jest internet i nikt już nie może rozkminić, po co wypalać na mózgu rzeczy, które są na zawołanie w telefonie. I wychodzi szydło z worka - fikcyjne wykształcenie, śmieciowe umowy i wielka, często słuszna, frustracja młodych.<

Bo kosmicznÄ… bzdurÄ… jest zmuszanie uczniów w szkoÅ‚ach ponadpodstawowych  do przyswajania materiałów które ich zupeÅ‚nie nie interesujÄ….. Jest to czysta strata czasu i funduszy.

Data: 2012-04-03 16:24:58
Autor: nenik
Co on gada, co on gada?
Przestan. Wydawcy zarobili na podrecznikach zmienianych wraz z nowym
rocznikiem i to sie liczy. Historia w tym przypadku to rzecz drugorzedna.

Data: 2012-04-03 16:25:54
Autor: nenik
Co on gada, co on gada?

Data: 2012-04-03 18:51:32
Autor: u2
Co on gada, co on gada?
W dniu 2012-04-03 12:13, leszek niewiadomski pisze:
Wiêkszo¶æ uczniów nie zapamiêtuje z liceum nic, równie¿ z historii. Nie
obchodzi ich nauka i ¿adna reforma tego nie zmieni. Mam do czynienia z
absolwentami, i to widzê. Pytam studentów, kiedy by³o ¶redniowiecze -
nie wiedz±. Kto to Napoleon - nie s³yszeli. Z kim graniczy³a Polska
przed 1989 r.? Nie potrafi± wymieniæ tych pañstw.

Dlatego dobrze zrobila wraza razwietka likwidujac lekcje historii ze
szkoly. Bala sie na pewno dekonspiracji.

Co on gada, co on gada?