Co on gada, co on gada?

Data: 2012-04-03 15:49:06
Autor: jadry艣
Co on gada, co on gada?
W dniu 2012-04-03 12:13, leszek niewiadomski pisze:
Prof. Jan Hartman:

>Wi臋kszo艣膰 uczni贸w nie zapami臋tuje z liceum nic, r贸wnie偶 z historii. Nie obchodzi ich nauka i 偶adna reforma tego nie zmieni. Mam do czynienia z absolwentami, i to widz臋. Pytam student贸w, kiedy by艂o 艣redniowiecze - nie wiedz膮. Kto to Napoleon - nie s艂yszeli. Z kim graniczy艂a Polska przed 1989 r.? Nie potrafi膮 wymieni膰 tych pa艅stw.

Musimy si臋 przyzna膰, 偶e o艣wieceniowo-romantyczny pomys艂 masowego kszta艂cenia na poziomie 艣rednim nie wypali艂. Idea powo艂ania wielkiego systemu szkolnictwa, kt贸ry doprowadzi艂by masy na pr贸g inteligenckiego wykszta艂cenia i obywatelstwa, jest utopijna. Wiemy to, lecz moc膮 biurokratycznej inercji brniemy w hipokryzj臋. Uczymy masy matematyki, cho膰 i tak zostan膮 z tego cztery dzia艂ania, na polskim epatujemy dzieci j臋zykiem filologii i krytyki literackiej, a i tak wi臋kszo艣膰 nigdy nie b臋dzie czyta膰, latami uczymy historii, a w g艂owach wi臋kszo艣ci zostanie tylko par臋 imion i nazw. Masowe wykszta艂cenie jest po prostu biologicznie niemo偶liwe. Szko艂a jest fikcj膮 i uczy fikcji. Wszyscy co艣 udaj膮, a w dodatku jest internet i nikt ju偶 nie mo偶e rozkmini膰, po co wypala膰 na m贸zgu rzeczy, kt贸re s膮 na zawo艂anie w telefonie. I wychodzi szyd艂o z worka - fikcyjne wykszta艂cenie, 艣mieciowe umowy i wielka, cz臋sto s艂uszna, frustracja m艂odych.<

http://tinyurl.com/ccx5txg

Cos w tym jest...

ln.

Bo kosmiczn膮 bzdur膮 jest zmuszanie uczni贸w w szko艂ach ponadpodstawowych  do przyswajania materia艂贸w kt贸re ich zupe艂nie nie interesuj膮.. Jest to czysta strata czasu i funduszy.

Co on gada, co on gada?