Co oznacza olej w intercoolerze

Data: 2010-08-28 00:51:38
Autor: amos
Co oznacza olej w intercoolerze
Witajcie,
Laickie pytanie, lecz nigdy dotad nie interesowalem sie silnikabi
turbodoladowanymi.
Jak powazny jest problem z turbina, gdy w intercoolerze znajduje sie
olej? Czy turbo jest juz do regeneracji. To, ze skutkuje to
koniecznoscia dolewania oleju to oczywiste cednak jakie inne
potencjalne problemy moga zaistniec?

Co ile wymieniacie olej w autach benzynowych z turbina?
--
amos

Data: 2010-08-28 08:16:54
Autor: Jacek Rudowski
Dnia 28.08.2010 amos <gwojciula@gmail.com> napisał/a:
[...]

Co 7tys. km - ale dla Ciebie to nie musi oznaczac kompletnie nic.
Duzo zalzy od konkretnego samochodu, sposobu jego uzytkowania i uzywanego oleju.

Niemniej jednak przy w miare zwyczajnych warunkach i tak bym wymienial olej co jakies 10-12tys.

Olej w intercoolerze - zaleznie od ilosci - moze nie oznaczac zupelnie nic, albo juz problemy.
Nieduze ilosci sa dosc normalne - dopoki nie wali juz non stop olejem w dolot, a turbo halasuje i ledwie dmucha.

--
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2010-08-28 01:49:57
Autor: amos
On 28 Sie, 10:16, Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org> wrote:
Co 7tys. km - ale dla Ciebie to nie musi oznaczac kompletnie nic.

Moje pytanie chyba wyraznie sugeruje, ze auto do uzytku cywilnego ;)

Niemniej jednak przy w miare zwyczajnych warunkach i tak bym wymienial olej co jakies 10-12tys.

Wlasciciel auta, ktore mnie interesuje twierdzi, ze wymienial co 15-20
tkm. W swoim Saabie mimo braku turbiny wymieniam co 10 tkm, stad moje
zaniepokojenie o stan turbiny i ten olej. Niestety nie wiem w jakiej
ilosci.

Olej w intercoolerze - zaleznie od ilosci - moze nie oznaczac zupelnie nic, albo juz problemy.
Nieduze ilosci sa dosc normalne - dopoki nie wali juz non stop olejem w dolot, a turbo halasuje i ledwie dmucha.

Czyli rozumiem, ze martwic sie nalezy przede wszystkim gdy auto nie
ma  mocy oraz gdy slychac halas turbiny?

Czy do uturbionych silnikow leje sie tylko oleje syntetyczne?

--
amos

Data: 2010-08-28 13:18:00
Autor: Jacek Rudowski
[...]

A jakie to w ogole w koncu auto? Bo albo jeszcze nie bylo, albo mi umknelo :)

[...]

Nie tylko - ale dobrze, by byl dobrej jakosci i utrzymywal dlugo swoje wlasciwosci ( i chyba to jest najwiekszy
problem z olejami mineralnymi )
Jak turbo zacznie puszczac olej w duzej ilosci to na pewno zobaczysz to tez w spalinach wydostajacych sie z rury.

Przy czym awarii samego turbo bym az tak nie demonizowal - mozna wymienic - wszystko kwestia kosztow.
Gorzej jak sie posypie juz tak, ze nawpada metalowych zanieczyszczen do silnika, np. kawalki wirnika :)

--
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2010-08-30 02:11:25
Autor: amos
On 28 Sie, 15:18, Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org> wrote:
> Moje pytanie chyba wyraznie sugeruje, ze auto do uzytku cywilnego ;)
A jakie to w ogole w koncu auto? Bo albo jeszcze nie bylo, albo mi umknelo :)

Nieuwaznie czytasz miedzy wierszami ;) Saab 9-5, 2,3T.

Przy czym awarii samego turbo bym az tak nie demonizowal - mozna wymienic - wszystko kwestia kosztow.
Gorzej jak sie posypie juz tak, ze nawpada metalowych zanieczyszczen do silnika, np. kawalki wirnika :)

Niestety olej byl takze od strony przepustnicy, ktora byla cala
zarzygana.
Sprawdzalbym to w jakims warsztacie, niestety inne cechy tego
egemplarza skreslily je z mojej listy.

--
amos

Data: 2010-08-30 10:26:17
Autor: Jacek Rudowski
Dnia 30.08.2010 amos <gwojciula@gmail.com> napisał/a:
> [...]
A jakie to w ogole w koncu auto? Bo albo jeszcze nie bylo, albo mi umknelo :)

Nieuwaznie czytasz miedzy wierszami ;) Saab 9-5, 2,3T.

Byc moze :) Po prostu nie chce robic blednych  zalozen :)

[...]

No jak leci przez intercooler, to czasami przeleci tez na strone przepustnicy.
Wciaz nie tragedia, zaleznie od ilosci.

--
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2010-08-28 20:21:25
Autor: Lewis
W dniu 2010-08-28 10:49, amos pisze:
[...]

Pojedź, obejrzyj, najlepiej z kimś kto ma o tym jakieś pojęcie.
15-20kkm to trochę rzadko, zwłaszcza jeśli chodzi o Saaba z silnikiem B2X5 ale nie powiedziałeś jakie to auto.

[...]

Zdecydowanie tak. W najgorszym wypadku możesz zassać do silnika kawałki turbo, albo jak turbina wyssie olej z silnika i w porę się nie zatrzymasz i nie wyłączysz silnika może skończyć się zatarciem silnika. Zdejmij dolot od strony turbiny i zobacz czy ma luzy na wirniku (minimalne mają prawno być), ale jak będą to luzy wzdłużne (tu nie ma prawa być żadnych) to już źle.
  Regeneracja Turbo to koszt okoĹ‚o 1000zĹ‚, nowe turbo to koszt okoĹ‚o 3000zĹ‚

Czy do uturbionych silnikow leje sie tylko oleje syntetyczne?

Zazwyczaj, ewentualnie półsyntetyczne.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html

Data: 2010-08-29 08:21:35
Autor: Robert Rędziak
Co oznacza olej w intercoolerze
On Sat, 28 Aug 2010 20:21:25 +0200, Lewis
<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
  Regeneracja Turbo to koszt około 1000zł, nowe turbo to koszt około 3000zł

 Przy czym bardzo często jest to 1000 złotych wyrzucone w błoto.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-08-29 10:37:26
Autor: Jacek Rudowski
Dnia 29.08.2010 Robert Rędziak <rekin@gm.wkurw.org> napisał/a:
On Sat, 28 Aug 2010 20:21:25 +0200, Lewis
<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
  Regeneracja Turbo to koszt około 1000zł, nowe turbo to koszt około 3000zł

 Przy czym bardzo często jest to 1000 złotych wyrzucone w błoto.

Zakladajac, ze turbo jest w ogole regenerowalne.

--
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2010-08-30 02:39:07
Autor: amos
On 29 Sie, 12:37, Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org> wrote:

Zakladajac, ze turbo jest w ogole regenerowalne.

Mozesz rozwinac, na czym polega regeneracja i dlaczego niektorych
turbin nie da sie zregenerowac?

Z tego co slyszalem, chodzi o uszczelnienie. Turbo jest smarowane
olejem, ktory nie powinien sie mowiac prostymi slowami z niej
wydostawac, tylko wracac do silnika?

Czy cos jeszcze sie regeneruje? Jakies lozyska moze?

amos

Data: 2010-08-30 10:27:48
Autor: Jacek Rudowski
[...]

Niektore turbo, jak np. seria vf znana z Subaru, maja nierozbieralny rdzen.
Mozna wymienic np. wirniki itp. ale jak sie posypia lozyska,  to juz koniec.

Turbo td04/05/06 itp. lepiej wyglada pod tym wzgledem

--
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2010-08-30 16:22:38
Autor: Robert Rędziak
Co oznacza olej w intercoolerze
On Mon, 30 Aug 2010 02:39:07 -0700 (PDT), amos
<gwojciula@gmail.com> wrote:

Mozesz rozwinac, na czym polega regeneracja i dlaczego niektorych
turbin nie da sie zregenerowac?

 1. nie słyszałem, żeby kto¶ regenerował turbo na łożyskach
 tocznych,
 2. s±dzę, że chodzi o dokładno¶ć i sumienno¶ć. Faktem jest, że
 było wiele przypadków, gdzie regenerowane turbo szybko zaczęło
 pluć olejem i łapać luzy.

Data: 2010-08-30 02:35:34
Autor: amos
Co oznacza olej w intercoolerze
On 28 Sie, 20:21, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
PojedĽ, obejrzyj, najlepiej z kim¶ kto ma o tym jakie¶ pojęcie.
15-20kkm to trochę rzadko, zwłaszcza je¶li chodzi o Saaba z silnikiem
B2X5 ale nie powiedziałe¶ jakie to auto.

Niestety nie mam nikogo znajomego w okolicy z wieksza wiedza nt
Saabow. Musze zdac sie na swoja ograniczona wiedze lub gdy juz bedze
powaznie zainteresowany samochodem - serwisem, ktorych w stolicy nie
barakuje.
Silnik jak slusznie przypuszczaz B235E LPT ;)

amos

Data: 2010-08-28 12:42:49
Autor: P_ablo
Co oznacza olej w intercoolerze
Uzytkownik "amos" <gwojciula@gmail.com> napisal w wiadomosci news:910ac8b4-3e8c-4006-adca-331ca881a3a2t20g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

W VW 1,9 TDI rura przy ic byla spocona po 1000 km od wyjazdu z salonu...

--
Picasso

Co oznacza olej w intercoolerze