Co po CB500 (długie)

Data: 2009-09-06 21:34:22
Autor: As
Co po CB500 (długie)
Witam Grupowiczów!

Kończy się już mój drugi sezon na Cebuli, nadeszła pora na zmiany...
Mam pewne pomysły na następny motor ale chętnie posłucham rad starszych
kolegów.

Słowem wstępu:

1. Moje wymagania:
- naked, okrągła lampa
- wygodnie dla wysokiego kierownika (prawie 190cm wzrostu)
- wygodnie na dłuższą trasę
- wygodnie dla pasażerki
- możliwość zamocowania kufrów
- doczepiana owiewka
- przynajmniej 80KM
- cena do 12 000 PLN

2. Jak używam motoru:
- miasto
- 2-3 razy w sezonie dłuższy wyjazd (przynajmniej 1000km)
- kilka, kilkanaście wypadów w sezonie po 100-200km

3. Co mi przeszkadzało w cebuli:
- kapkę za mała (garbię się za kierownicą)
- przy dwóch osobach za mało mocy

4. Styl jazdy:
Bardzo lubię CB 500, jednak mam ochotę na coś bardziej poważnego. Nie kręci
mnie strasznie moc i duże prędkości choć przyznam, że czasami lubię poczuć
mocne przyspieszenie i pobawić się motorem... Jeżdżę różnie, nie zawsze
grzecznie ale daleko mi do tych co ciągną 250 przez miasto...

I teraz moje kandydatury:
1. Bandit 1200 (duże spalanie, droga eksploatacja, awaryjność) (?)
2. Honda CBF 600 (idealna ale nudna, droga i trochę za słaba) (?)
4. SUZUKI GSX 750/1200 INAZUMA (tylko stare sztuki, już nie produkują?)
5. Honda CB 1300 (za droga)
6. SV 650 (chyba za mało turystyczny, trochę mały)

Odrzuciłem:
- Bandit 600 (za mały, za słaby)
- Yamaha FZ6 (wiem, że to fajny motor ale on mi się po prostu nie podoba)
- Honda Hornet (za mały)

Podsumowując - jak widać waham się między CBF a B12. Czy to słuszny wybór? Może jest jeszcze coś w podobnej charakterystyce o
czym zapomniałem nie znalazłem?
Przyznam, że jestem fanem Hondy, lubię te motory, mam do nich zaufanie...
Suzuki - to dla mnie nowa marka, trochę się boję tego wielkiego olejaka ale
z drugiej strony B12 mi się bardzo podoba i kusi mnie swoją mocą,
wielkością i ogólną charakterystyką.

Czekam na komentarze i pozdrawiam :-)

--
AS (jeszcze CB500)

Data: 2009-09-06 21:51:16
Autor: KLOSZ
Co po CB500 (długie)
A co z CB 750 Seven Fifty, nie pasuje?

Zdrowko
--
Hunda CB 750 SF '00 dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - by KLOSZ

Data: 2009-09-06 22:05:01
Autor: As
Co po CB500 (długie)
KLOSZ wrote:

A co z CB 750 Seven Fifty, nie pasuje?

Niesamowicie ładny motor, naprawdę.
Sam nie wiem czemu mi umknął z celownika
Ale to raczej trochę za bardzo retro, jak dla mnie :-)

pozdr.
--
AS

Data: 2009-09-06 21:58:34
Autor: Radek Orłowski
Co po CB500 (długie)
Dnia Sun, 06 Sep 2009 21:34:22 +0200, As napisał(a):

[...]

To ja tylko takie dwa typy rzucę:
- Yamaha XJR 1300 (lub starsza w zależności od budżetu);
-  Kawasaki ZRX 1200(1100).
Rozmyślałeś?
Radek 'BigBoy' Orlowski

Data: 2009-09-06 22:07:12
Autor: As
Co po CB500 (długie)
Radek Orłowski wrote:

[...]

Właśnie googlam o tych motorach. Dzięki za tip.

pozdr.
--
AS

Data: 2009-09-06 22:31:10
Autor: Kuczu
Co po CB500 (długie)
As pisze:

Właśnie googlam o tych motorach. Dzięki za tip.

O Zephyrach 750 i 1100 nikt nie wspomnial, ani o ZR7.
Byla tez przystojna CB1000 big one.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-09-06 22:33:23
Autor: Grzegorz Rogala
Co po CB500 (długie)
Kuczu pisze:

O Zephyrach 750 i 1100 nikt nie wspomnial, ani o ZR7.

he he :)

--
pozdr
Rogal

Data: 2009-09-06 22:35:33
Autor: Radek Orłowski
Co po CB500 (długie)
Dnia Sun, 06 Sep 2009 22:31:10 +0200, Kuczu napisał(a):

As pisze:

O Zephyrach 750 i 1100 nikt nie wspomnial, ani o ZR7.
Byla tez przystojna CB1000 big one.

ZR7 to taki mały kroczek w górę :) ale można oczywiście.
A jak wygląda serwis Zephyra? Pytam bo słyszałem opinie, że te silniki to
jakieś "wydumki" i brak części do nich. Dobrze słyszałem?
CB Big One też ciekawa oferta ale jakby co to z częściami - używkami też
może być problem.
Radek 'BigBoy' Orłowski

Data: 2009-09-06 23:00:19
Autor: As
Co po CB500 (długie)

As pisze:

[...]

Każdą Waszą propozycję weryfikuję też na otomoto/allegro - tzn. popularność
motoru mówi o dostępności części i oczywiście o możliwości wybrania jakiejś
konkretnej sztuki. CB Big One to rarytas. Albo 8 albo 48k PLN :)

W tym szaleństwie musi być metoda - po pierwsze powinno się to w miarę
prosto serwisować, po drugie - części...

Poprawcie mnie, jeżeli sie mylę ale sam fakt wskoczenia w widełki >600cm3
oznacza droższą eksploatację - spalanie, koszt łańcuchów i opon... Stąd ten
nieszczęsny bandit, który wydawał mi się jakimś kompromisem.

pozdr.
--
AS

Data: 2009-09-08 08:38:38
Autor: KLOSZ
Co po CB500 (długie)
As pisze:
<CIACH!>

Poprawcie mnie, jeżeli sie mylę ale sam fakt wskoczenia w widełki >600cm3
oznacza droższą eksploatację - spalanie, koszt łańcuchów i opon... Stąd ten
nieszczęsny bandit, który wydawał mi się jakimś kompromisem.

Nie wypowiem sie o wszystkich sprzetach pow 600ccm, ale na przykladzie sevenki widze, ze wcale nie ma dramatu. Odpada Ci regulacja zaworow, bo sa samoregulatory hydrauliczne, a pozostale elementy... coz. Moze i troche szybciej zejdzie naped albo opony, ale IMHO tu tez nie jest jakos dramatycznie krocej.
Jak nie bedziesz dbal o lancuch (smarowanie, albo jakis oiler itp.) i bedziesz szalal  jakos ekstremalnie na moto to moim zdaniem i w 500 i w 600 tak samo szybko zameczysz naped i oponke z tylu. Co innego w lytrze albo jakims 1300, no tu obawiam sie, ze opona bedzie zzerana szybciej niz w CB 500 ;), bo to juz znaczaco inne moce i inne momenty.

Ale, ale... przeciez motocykl to hobby, a kto by liczyl wydatki ponoszone na hobby.

Zdrowko
KLOSZ

Data: 2009-09-08 12:04:42
Autor: Jasio
Co po CB500 (długie)
Użytkownik "KLOSZ" napisał w wiadomości news:h84uol$6as$1nemesis.news.neostrada.pl...

Ale, ale... przeciez motocykl to hobby, a kto by liczyl wydatki ponoszone na hobby.

Żona hobbysty.

--
Jasio
vx etz

Data: 2009-09-08 19:05:34
Autor: KLOSZ
Co po CB500 (długie)
Jasio pisze:
Użytkownik "KLOSZ" napisał w wiadomości
Ale, ale... przeciez motocykl to hobby, a kto by liczyl wydatki ponoszone na hobby.

Żona hobbysty.

Rozwiazanie: zmienic zone na taka co tez kocha motocykle i nie liczy.
Ja juz taka mam i sobie chwale takie rozwiazanie :)

Zdrowko
KLOSZ

Data: 2009-09-08 13:21:59
Autor: zby_hon
Co po CB500 (długie)
Użytkownik "As" wrote:

[...]

Ja tu widzę, że mimo rozglądania się to i tak Cię ciągnie do tego
"nieszczęsnego" dużego bandita.
I bardzo słusznie - motocykl może się podobać, jest stosunkowo niedrogi w
zakupie, ma sprawdzony przez lata chłodzony olejem silnik na gaźnikach.

To co napisałeś w pierwszym poście:

"I teraz moje kandydatury: 1. Bandit 1200 (duże spalanie, droga
eksploatacja, awaryjność) (?)"

To w moim odczuciu i z mojego doświadczenia (4 sezon kończę) bzdura.

- spalanie 6-7 litrów (na Chorwackich autostradach nawet 5 litrów), ale to
S-ka, nie naked.
- eksploatacja nie jest droga (w hondzie shadow to była dopiero droga
eksploatacja)
- żadnej awarii od początku 2006 roku (nie liczę wymiany łożyska główki
ramy, bo to żadna awaria).
______
pozdr
zbyszek
B12

Data: 2009-09-08 21:35:18
Autor: As
Co po CB500 (długie)
zby_hon wrote:

Użytkownik "As" wrote:

[...]

:-D

Też to zauwazyłem czytając po kilku dniach cały wątek.
Ciągnie mnie do B12, to fakt.
Inna sprawa, ze gdybym miał w tej chwili wystarczający sos to Honda CB 1300
byłaby moim faworytem.

Kolega, który kilka dobrych lat już jeździ (od MZ, przez plastiki, aż po
VTX) stwierdził - bierz to na co masz ochotę bo i tak jeszcze kilka razy
zmienisz motor. I pewnie coś w tym jest. Swoją drogą ciekaw jestem ile średnio miał motorów każdy z "bywalców"
grupy...

[...]

No! Taki komentarz wygląda pozytywnie...

AS

Data: 2009-09-06 22:37:02
Autor: Magic
Co po CB500 (długie)
Radek Orłowski pisze:
[...]

Pomyśl też o dużym Zephyrze, co prawda Kawa ale ładny klasyk.
Ja bym jednak celował w XJR lub dużą CB.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.

Data: 2009-09-07 08:55:48
Autor: Norbi
Co po CB500 (długie)
Radek Orłowski pisze:

To ja tylko takie dwa typy rzucę:
- Yamaha XJR 1300 (lub starsza w zależności od budżetu);
-  Kawasaki ZRX 1200(1100).
Rozmyślałeś?

A czemu wszyscy zapomnieli jeszcze o X-11 ? :)

Norbi
BLACK XX'03

Data: 2009-09-07 09:03:17
Autor: Kuczu
Co po CB500 (długie)
Norbi pisze:

A czemu wszyscy zapomnieli jeszcze o X-11 ? :)

Bo jest masakrycznie brzydki ? Ja juz bym wolal X-4 ale to bardzo u nas niepopularny motocykl.

Data: 2009-09-08 21:26:09
Autor: zbigi
Co po CB500 (długie)
Norbi napisał(a):
Radek Orłowski pisze:
To ja tylko takie dwa typy rzucę:
- Yamaha XJR 1300 (lub starsza w zależności od budżetu);

Ale to mala popierdolka jest. Gabarytowo ;)

A czemu wszyscy zapomnieli jeszcze o X-11 ? :)

Ueee.. Dlaczego wszyscy zapomnieli o Africa Twin? Wszak ma okragle lampy - a nawet dwie ;)

Data: 2009-09-06 22:32:47
Autor: Grzegorz Rogala
Co po CB500 (długie)
As pisze:
Słowem wstępu:

1. Moje wymagania:
[cut]
Kawasaki ZR7
jak wlozysz normalne (progresywne) sprezyny na przod to daje rade tym po winklach dawac.

--
pozdr
Rogal

Data: 2009-09-06 22:53:12
Autor: As
Co po CB500 (długie)
As wrote:

[...]

[...]

XJR to piękna maszyna, naprawdę kusząca.
Posypało się też Kawami, z którymi miałem bardzo mało do czynienia (tzn. nie
wielu znajomych to ma)

A co z B12. Ten bydlak nie ma tu fanów?

pozdr.
--
AS

Data: 2009-09-06 22:57:01
Autor: Radek Orłowski
Co po CB500 (długie)
Dnia Sun, 06 Sep 2009 22:53:12 +0200, As napisał(a):

As wrote:

A co z B12. Ten bydlak nie ma tu fanów?

pozdr.
Na pewno ma. Super silnik ale wymiary samego B12 praktycznie takie jak B6.
Przy moim wzroście 188 i słusznej wadze na B12 czułem się źle a na XJR 1300
tak, jakby była robiona na wymiar :) podobnie jak ZRX 1200 (aczkolwiek
subiektywnie mibardziej odpowiada XJR).
Radek 'BigBoy' Orłowski

Data: 2009-09-06 23:11:10
Autor: As
Co po CB500 (długie)

As wrote:

[...]

A to bardzo cenna uwaga, a mamy prawie taki sam wzrost.
Z porównania B6 vs B12 wynika, że rzeczywiście - wymiary są dość podobne:
http://www.scigacz.pl/Suzuki,Bandit,650,i,Bandit,1250,rewolucja,czy,ewolucja,2655.html

Niestety, nie miałem do czynienia w realu z B12, tylko z mniejszym bratem :( Jest kilka testów B12, gdzie bardzo chwali się pozycję za kierownicą wręcz
sugerując, że da się tym ciągnąć 1000km bez większego zmęczenia.

pozdr
--
AS

Data: 2009-09-07 10:19:57
Autor: As
Co po CB500 (długie)

As wrote:

[...]

XJR mi się okrutnie podoba ale cenę też ma niezłą...

Jest ktoś na forum wyższy niż 185cm kto jeździ B12?
Przyznać się proszę. Jak wygoda?

--
AS

Data: 2009-09-07 10:29:39
Autor: Kuczu
Co po CB500 (długie)
As pisze:

XJR mi się okrutnie podoba ale cenę też ma niezłą...

Eee. Tarszego 1200 spokojnie kupisz za pieniadze jakie masz na to przeznaczone.
Aczkolwiek uwazam ze B12 jest lepszym rozwiazaniem, ma przynajmniej ciut nowoczesniejszy silnik. No i rozwaz powaznie ZRX. To fajny motocykl.

Data: 2009-09-07 10:53:06
Autor: gildor
Co po CB500 (długie)
As pisze:
Jest ktoś na forum wyższy niż 185cm kto jeździ B12?
Przyznać się proszę. Jak wygoda?

nie jeździłem B12, ale miałem B6. a to ten sam motocykl jeśli chodzi o wymiary. ja mam 178cm i dla mnie było zajebiście.

--
gildor
wdowiec... motocyklowo

Data: 2009-09-07 10:58:10
Autor: As
Co po CB500 (długie)
gildor wrote:

As pisze:
Jest ktoś na forum wyższy niż 185cm kto jeździ B12?
Przyznać się proszę. Jak wygoda?

nie jeździłem B12, ale miałem B6. a to ten sam motocykl jeśli chodzi o
wymiary. ja mam 178cm i dla mnie było zajebiście.

Jak by nie było 9cm robi różnicę i to mnie zastanawia... B12 ma trochę inne
wymiary niż B6, jest kapkę wyższy.

Na cebuli po dwóch godzinach mam już lekko dość, następny moto powinien być
kapkę wygodniejszy....

  Ja wiem, że z linkowaniem do ścigacza to tu różnie jest ale to ciekawy
wątek:
http://forum.scigacz.pl/about17948-0-asc-0.html

pozdr. ;-)
--
AS

Data: 2009-09-07 11:01:03
Autor: Kuczu
Co po CB500 (długie)
gildor pisze:

nie jeździłem B12, ale miałem B6. a to ten sam motocykl jeśli chodzi o wymiary.

Nieprawda. B12 jest ciut wiekszy. Ma wyzsza rame i dluzszy wahacz.

Data: 2009-09-07 11:16:54
Autor: gildor
Co po CB500 (długie)
Kuczu pisze:
gildor pisze:

nie jeździłem B12, ale miałem B6. a to ten sam motocykl jeśli chodzi o wymiary.

Nieprawda. B12 jest ciut wiekszy. Ma wyzsza rame i dluzszy wahacz.

ooo wszechwiedzący, niech Ci będzie :)

--
gildor
wdowiec... motocyklowo

Data: 2009-09-07 11:28:56
Autor: Kuczu
Co po CB500 (długie)
gildor pisze:

ooo wszechwiedzący, niech Ci będzie :)

Nie wszechwiedzacy tylko mialem do czynienia i z B6 i z B12. Zarowno w wersji Cult jak i Pop. Silnik B12 jest wyzszy niz w B6 i wymaga wiekszej ramy. Takze wahacz jest inny. Co ciekawe B12 jest dluzszy o 1 cm przy rozstawie osi krotszym o 1 cm :)

Data: 2009-09-07 11:35:47
Autor: gildor
Co po CB500 (długie)
Kuczu pisze:
gildor pisze:

ooo wszechwiedzący, niech Ci będzie :)

Nie wszechwiedzacy tylko mialem do czynienia i z B6 i z B12.

trudno znaleźć coś starego, z czym doczynienia nie miałeś, germańcu. oprawco.

Zarowno w wersji Cult jak i Pop. Silnik B12 jest wyzszy niz w B6 i wymaga wiekszej ramy. Takze wahacz jest inny. Co ciekawe B12 jest dluzszy o 1 cm przy rozstawie osi krotszym o 1 cm :)

przód też :)

--
gildor
....już za chwileczkę, już za momencik...

Data: 2009-09-07 17:33:00
Autor: Darek F.
Co po CB500 (długie)
Użytkownik "As" napisał

A co z B12. Ten bydlak nie ma tu fanów?

Ja mam B12 '01 w wersji N robiony troche na streeta i mam 192cm (raczej niechudy ;))) ).
Jak dla mnie jest OK, pozycja ciut bardziej sportowa niz XJR co mi pasi...
Jest tylko jedno ale - mam szeroka, nizsza kierownica co jak dla mnie zdecydowanie poprawilo jakosc i komfort prowadzenia.
Tutaj mozesz oblukac w czym rzecz z ta kiera:
http://www.webmedia.pl/filonxxl/Bandit/

Pozdrawiam
Darek F., B-stok
B12 '01

Data: 2009-09-07 19:02:15
Autor: As
Co po CB500 (długie)
Darek F. wrote:

Użytkownik "As" napisał

[...]

Dzięki.

A możesz jeszcze podpowiedzieć o co zapytać przy zakupie oprócz
standardowych kwestii związnych z ramą, napędem, olejem i oponami?

thx
AS

Data: 2009-09-07 20:02:09
Autor: Norbi
Co po CB500 (długie)
As pisze:

Dzięki.

A możesz jeszcze podpowiedzieć o co zapytać przy zakupie oprócz
standardowych kwestii związnych z ramą, napędem, olejem i oponami?

Sorki - w zadnym wypadku nie jedz sam !!!
wez kogos kto sie chociaz troche zna - plosiem... :D

Norbi
BLACK XX'03

Data: 2009-09-07 20:34:09
Autor: As
Co po CB500 (długie)
Norbi wrote:

As pisze:

[...]

Spoko, podstawowe rzeczy to jeszcze umiem ocenić. Pytałem o specyfikę B12,
czy też ogólnie - olejaka.

pozdr.
--
AS

Data: 2009-09-07 22:09:55
Autor: Darek F.
Co po CB500 (długie)
Użytkownik "As" napisał

Sorki - w zadnym wypadku nie jedz sam !!!
wez kogos kto sie chociaz troche zna - plosiem... :D

Spoko, podstawowe rzeczy to jeszcze umiem ocenić. Pytałem o specyfikę B12,
czy też ogólnie - olejaka.

Po pierwsze - popieram Norbiego - NIE JEDZ SAM !!! Samemu latwo cos przeoczyc, zapomniec, nie zauwazyc, im wiecej luda tym lepiej.
Po drugie - b.dobrze byloby gdyby byl ktos kto zna ten silnik, bo ma on specyficzny charakter pracy (troche nierowny) i wydaje specyficzne dzwieki (stuki-puki w tym Suzuki ;))) ), wiec sam, uwierz, nie bedziesz w stanie odroznic co jest norma a co juz niekoniecznie (sam mam czasami watpliwosci ;) )

Tradycyjnie polecalbym zerknac na olej (poziom i jakosc - mozna czyms troche chapnac przez korek wlewowy, np. strzykawka z rurka) - duzo powie o wlascicielu. Co do silnika to raczej nie wykazuje jakichs typowych przypadlosci, w skrzyni posluchaj (w czasie jazdy) jak pracuje na poszczegolnych biegach (zwlaszcza slynne 3 i 4 - lubia sobie poszumiec, znaczy ze juz niedlugo na nie pora...)

Pozdrawiam
Darek F., Bialystok

Data: 2009-09-07 08:01:45
Autor: Sysek
Co po CB500 (długie)
Zerknij jeszcze na Suzuki GSX 1400

--
Sysek

Data: 2009-09-07 08:04:34
Autor: Kuczu
Co po CB500 (długie)
Sysek pisze:
Zerknij jeszcze na Suzuki GSX 1400

Jesli mi znajdziesz taki motocykl w cenie do 12000 to ja biore dwa.

Data: 2009-09-07 09:15:40
Autor: fv
Co po CB500 (długie)
As wrote:
6. SV 650 (chyba za mało turystyczny, trochę mały)

Odrzuciłem:
- Bandit 600 (za mały, za słaby)

Czekaj, Bandit 600 za słaby a SV650 rozważasz? W jaki sposób definiujesz moc?
Może chodziło o znakomitego SV 1000?

Czekam na komentarze i pozdrawiam :-)

Jak się uda to CB1300. Ale w tej cenie generalnie poleca się B12.

Moja rada: dozbieraj na CB1300 albo zerknij na SV 1000.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Data: 2009-09-07 09:26:46
Autor: Ivam
Co po CB500 (długie)
"fv" <fake@cybax.com> wrote in message news:h82c1m$q7p$1inews.gazeta.pl...
Może chodziło o znakomitego SV 1000?

Pod jakim wzgledem znakomitego? Chyba nie silnikowo?

Tam jest (o ile dobrze pamietam) silnik z TL. Jesli nic, albo niewiele w nim zmienili, to ja bym wolal cokolwiek innego;)

--
pzdr:
Ivam

Data: 2009-09-07 09:40:18
Autor: fv
Co po CB500 (długie)
Ivam wrote:
"fv" <fake@cybax.com> wrote in message news:h82c1m$q7p$1inews.gazeta.pl...
Może chodziło o znakomitego SV 1000?

Pod jakim wzgledem znakomitego? Chyba nie silnikowo?

Jak przy każdym suzuki: największą zaletą jest cena. Dodatkowo jednak mamy świetny silnik,
niezawodność i uniwersalność. I niesamowite możliwości tuningu.

Tam jest (o ile dobrze pamietam) silnik z TL. Jesli nic, albo niewiele w
nim zmienili, to ja bym wolal cokolwiek innego;)

Ale nie wiesz do końca, prawda? No to zachęcam do lektury.

PS: w TL to nie silnik był głównym problemem, tylko geometria/zawiechy - o ile dobrze pamiętam
--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Data: 2009-09-07 07:51:55
Autor: Piotr Klimek
Co po CB500 (długie)
Dnia (Mon, 07 Sep 2009 09:40:18 +0200) ktos podajacy sie za fv
wyklawiaturowal co nastepuje:

[...]

Moglbys cos wiecej napisac o tym tuningu? Co w nim jest takiego czego nie
ma w innych motocyklach w kwestii tuningu?

Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2009-09-07 11:14:12
Autor: fv
Co po CB500 (długie)
Piotr Klimek wrote:
[...]

Przepraszam, porównywałem SV1000 do motocykli klasy 600, tylko zapomniałem o tym napisać.
Zaletą większości dobrych "litrów" jest dostępność części:
- do silników
- do zawieszeń
- siedzeń
- i innych fajnych bajerów

Przykładowo do SV1000 każda szanująca się firma tuningowa posiada cały katalog części. Podobnie do
Bandita 1200.

Mniejsi bracia mają szczęście, jeśli pojawi się wydech dedykowany do danego modelu.

Oprócz tego, ze względu na dziedzictwo po TL, z esfałki można wycisnąć sporo dodatkowych koników.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Data: 2009-09-07 10:03:41
Autor: Ivam
Co po CB500 (długie)
"fv" <fake@cybax.com> wrote in message news:h82dfr$3km$1inews.gazeta.pl...
Ale nie wiesz do końca, prawda? No to zachęcam do lektury.

A zatem opracowali zupelnie nowy silnik? Na SV 1000 nie jezdzilem - przyznaje, ale...

PS: w TL to nie silnik był głównym problemem, tylko geometria/zawiechy - o ile dobrze pamiętam

na TL'ce tak. I silnik zupelnie mi nie odpowiadal.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2009-09-07 08:33:47
Autor: Piotr Klimek
Co po CB500 (długie)
Dnia (Mon, 7 Sep 2009 10:03:41 +0200) ktos podajacy sie za Ivam
wyklawiaturowal co nastepuje:

Ale nie wiesz do końca, prawda? No to zachęcam do lektury.

A zatem opracowali zupelnie nowy silnik? Na SV 1000 nie jezdzilem - przyznaje, ale...

Ekspertem nie jestem, ale z tego co mi wiadomo to znacznie zostalo
zmienione sterowanie wtryskami. Na TLu nie mialem niestety okazji sie przejechac.

PS: w TL to nie silnik był głównym problemem, tylko geometria/zawiechy - o ile dobrze pamiętam

na TL'ce tak. I silnik zupelnie mi nie odpowiadal.

Ten konkretny silnik, czy po prostu charakterystyka V2, ktora dla kogos przyzwyczajonego
do R4 moze byc nieprzyjemna? Moj kolega po krotkiej przejazdzce SV
stwierdzil, ze czul sie jakby jechal na wirujacej pralce :)

Data: 2009-09-07 10:39:00
Autor: Ivam
Co po CB500 (długie)
"Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote in message news:slrn.pl.ha9hbb.3o0.usenetpiko.homelinux.net...
Ten konkretny silnik, czy po prostu charakterystyka V2, ktora dla kogos przyzwyczajonego
do R4 moze byc nieprzyjemna?

Ten konkretny silnik. Szarpie strasznie, wibruje jeszcze gorzej, strach robic cokolwiek z manetka w zakrecie, bo krzywa momentu musi byc naprawde krzywa;)

Moj kolega po krotkiej przejazdzce SV
stwierdzil, ze czul sie jakby jechal na wirujacej pralce :)

Nieno, 650 jest zajebista:)

--
pzdr:
Ivam

Data: 2009-09-07 08:40:28
Autor: Piotr Klimek
Co po CB500 (długie)
Dnia (Mon, 7 Sep 2009 10:39:00 +0200) ktos podajacy sie za Ivam
[...]

OK, nie jezdzilem wiec sie nie wypowiadam. Chcialem po prostu
doprecyzowac.

Moj kolega po krotkiej przejazdzce SV
stwierdzil, ze czul sie jakby jechal na wirujacej pralce :)

Nieno, 650 jest zajebista:)

A 1000 jest o jakies 50 koni bardziej zajebisty :)

Data: 2009-09-07 09:52:56
Autor: kocyk
Co po CB500 (długie)
fv wrote:

Czekam na komentarze i pozdrawiam :-)

Jak się uda to CB1300. Ale w tej cenie generalnie poleca się B12.

Moja rada: dozbieraj na CB1300 albo zerknij na SV 1000.

A moja rada: nie szalejcie, po cb500 to on nie umie jezdzic. SV1000 zdecydowanie nie.
K.14.

Data: 2009-09-07 10:05:09
Autor: As
Co po CB500 (długie)
kocyk wrote:

fv wrote:

[...]

I to też słuszna uwaga ;-)

pozdr.
--
AS

Data: 2009-09-07 10:16:19
Autor: As
Co po CB500 (długie)
As wrote:

[...]

Porównałem sobie wymiary motorów, tak z ciekawości... Wychodzi na to, że CB 500 to całkiem duży motor ;-)

CB500
-- -- -- -- -- --
Rozstaw osi: 1430 mm
Długość: 2180 mm
Wysokość siodła: 780 mm

Bandit 1200 (od 2000r)
-- -- -- -- -- --
Rozstaw osi: 1430 mm
Długość: 2170 mm
Wysokość siodła: 820 mm

CB 1300
-- -- -- -- -- --
Rozstaw osi: 1515 mm
Długość: 220 mm
Wysokość siodła: 790 mm

CBF 600
-- -- -- -- -- --
Rozstaw osi: 1480 mm
Długość: 2170 mm
Wysokość siodła: 785 mm

Yamaha XJR
-- -- -- -- -- --
Rozstaw osi: 1510 mm Długość: 2175 mm
Wysokość siodła: 775 mm

pozdr.
--
AS

Data: 2009-09-07 10:54:36
Autor: gildor
Co po CB500 (długie)
As pisze:
Porównałem sobie wymiary motorów, tak z ciekawości... Wychodzi na to, że CB 500 to całkiem duży motor ;-)

Ty weź jeszcze ciężar pod uwagę.

--
gildor
wdowiec... motocyklowo

Data: 2009-09-07 07:49:48
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Co po CB500 (długie)
On Sep 7, 9:54 am, gildor <gil...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
As pisze:

> Porównałem sobie wymiary motorów, tak z ciekawości... Wychodzi na to, że CB
> 500 to całkiem duży motor ;-)

Ty weź jeszcze ciężar pod uwagę.

nosz ku*wa

od kiedy ciezar wplywa na wielkosc? Dlaczego AS napisal "wychodzi na
to, ze CB 500 to calkiem duzy motor" i podaje wymiary - dlugosc i
wysokosc, a Ty odpowiadajac o ciezarze, sprawiasz wrazenie, jak bys
uslyszal "wychodzi na to, ze CB 500 to taki sam motor"

?

Czy nie?

Data: 2009-09-08 07:01:12
Autor: gildor
Co po CB500 (długie)
As pisze:

[...]

czynie. ciężar != wielkość. ciężar = poręczność. on szuka, pamiętasz jeszcze czy zapomniałeś już?

Data: 2009-09-08 08:38:05
Autor: fv
Co po CB500 (długie)
gildor wrote:
czynie. ciężar != wielkość. ciężar = poręczność. on szuka, pamiętasz
jeszcze czy zapomniałeś już?

Zara, moment. Ciężar nie wpływa podobno znacząco na własności jezdne motocykla - tak twierdzicie.
Poręczność to rzecz akurat w mieście podstawowy parametr motocykla, więc gdyby było tak jak
twierdzisz, to ciężkie motocykle byłyby złym wyborem na miasto.

Czepiam się, bo mówicie że mój motór czy ogólnie B6 (246kg) jest lekki i poręczny w mieście a już
CB1300 (raptem 30kg więcej) jest ciężka (=nieporęczna).

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Data: 2009-09-08 08:52:12
Autor: gildor
Co po CB500 (długie)
fv pisze:
gildor wrote:
czynie. ciężar != wielkość. ciężar = poręczność. on szuka, pamiętasz
jeszcze czy zapomniałeś już?

Zara, moment. Ciężar nie wpływa podobno znacząco na własności jezdne motocykla - tak twierdzicie.

ja nie twierdze. motocyklem lżejszym lepiej się manewruje. w tej samej klasie.

Poręczność to rzecz akurat w mieście podstawowy parametr motocykla, więc gdyby było tak jak
twierdzisz, to ciężkie motocykle byłyby złym wyborem na miasto.

bo najlepsze motocykle na miasto to supermoto. ale to już nie moja opinia.

Czepiam się, bo mówicie że mój motór czy ogólnie B6 (246kg) jest lekki i poręczny w mieście a już
CB1300 (raptem 30kg więcej) jest ciężka (=nieporęczna).

co Ty masz za B6 że waży 246kg?

i nie mów do mnie jak do plutonu wojska.

Data: 2009-09-08 09:04:12
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Co po CB500 (długie)
gildor napisał(a):

co Ty masz za B6 że waży 246kg?

Razem z plejstejszyn.

Nie tyle waga co srodek ciezkosci jest wazny. Ja mam srodek w ee... nie wazne gdzie.

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki

Data: 2009-09-08 09:08:48
Autor: gildor
Co po CB500 (długie)
Kamil Nowak 'Amil' pisze:
gildor napisał(a):

co Ty masz za B6 że waży 246kg?

Razem z plejstejszyn.

Nie tyle waga co srodek ciezkosci jest wazny.

w sumie...

Ja mam srodek w ee... nie wazne gdzie.

ważne, ale wszyscy wiemy gdzie. w pijadżjo.

Data: 2009-09-08 09:11:17
Autor: fv
Co po CB500 (długie)
Kamil Nowak 'Amil' wrote:
Nie tyle waga co srodek ciezkosci jest wazny. Ja mam srodek w ee... nie
wazne gdzie.

Wysoki środek ciężkości pomaga (vide BMW 1200 czy nieco niższy Z750) ale czasem też w mieście
przeszkadza. Natomiast niska masa ma tylko zalety jeśli chodzi o poręczność. Czy nie?

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Data: 2009-09-08 09:14:18
Autor: Kuczu
Co po CB500 (długie)
fv pisze:

Wysoki środek ciężkości pomaga (vide BMW 1200 czy nieco niższy Z750)

W czym pomaga ?

ale czasem też w mieście przeszkadza.

Na zakretach tez przeszkadza.

Natomiast niska masa ma tylko zalety jeśli chodzi o poręczność. Czy nie?

Nie. Niska masa jest fajna gdy sie wypierdolisz.

Data: 2009-09-08 09:24:04
Autor: fv
Co po CB500 (długie)
Kuczu wrote:
fv pisze:

Wysoki środek ciężkości pomaga (vide BMW 1200 czy nieco niższy Z750)
W czym pomaga ?

W kierowaniu? No nie wiem, zgubiłem się. Tak dokładniej to wiem tylko, że enduro jeździło mi się
łatwiej niż np. GS500. I jeszcze że kolega co ma BMW 1150 GS bardzo sobie chwali ogólną "łatwość"
tego motocykla (ciężkiego przecież).

Natomiast niska masa ma tylko zalety jeśli chodzi o poręczność. Czy nie?
Nie. Niska masa jest fajna gdy sie wypierdolisz.

Acha. A jakie ma minusy niska masa jeśli chodzi o poręczność? Może niska masa nie przekłada się na
poręczność, tylko ogólnie lekkie motocykle są budowane tak aby były poręczne? A może chrzanię ogólnie?

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Data: 2009-09-08 09:32:02
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Co po CB500 (długie)
fv napisał(a):
A może chrzanię ogólnie?

e no co ty...

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki

Data: 2009-09-08 09:32:22
Autor: Kuczu
Co po CB500 (długie)
fv pisze:

Acha. A jakie ma minusy niska masa jeśli chodzi o poręczność? Może niska masa nie przekłada się na
poręczność, tylko ogólnie lekkie motocykle są budowane tak aby były poręczne? A może chrzanię ogólnie?

Porecznosc wynika przede wszystkim z geometrii motocykla.

Data: 2009-09-08 10:28:22
Autor: gildor
Co po CB500 (długie)
Kuczu pisze:
fv pisze:

[...]

ale w miescie zdarza sie czasem na skreconym kole, ze trza przytrzymac mocniej motocykl stojąc. cieższy trudniej przytrzymac, a geometria jest tu szczególem.

Data: 2009-09-08 10:33:34
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Co po CB500 (długie)
gildor napisał(a):
ale w miescie zdarza sie czasem na skreconym kole,

No chyba w Stolycy. My mamy same proste.

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki

Data: 2009-09-08 10:52:40
Autor: gildor
Co po CB500 (długie)
Kamil Nowak 'Amil' pisze:
gildor napisał(a):
ale w miescie zdarza sie czasem na skreconym kole,

No chyba w Stolycy. My mamy same proste.

ale brukowane. u nas jest asfalt.

Data: 2009-09-08 11:18:18
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Co po CB500 (długie)
gildor napisał(a):
u nas jest asfalt.

rasista!

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki

Data: 2009-09-08 12:09:52
Autor: Kefir
Co po CB500 (długie)
Elou!
"Kuczu" <qczu666@gmail.com> wrote in message news:h851am$17d$1news.onet.pl...

Porecznosc wynika przede wszystkim z geometrii motocykla.

A szerokosc kierownicy (bez X-Boxa oczywiscie) lub opon  nie jest wazna?

Data: 2009-09-08 12:21:39
Autor: gildor
Co po CB500 (długie)
Kefir pisze:
[...]

nie wiem jak z szerokością, ale wygląda na to, że wysokość jest baaardzo ważna.

Data: 2009-09-08 17:31:19
Autor: Kuczu
Co po CB500 (długie)
Kefir pisze:

A szerokosc kierownicy (bez X-Boxa oczywiscie) lub opon  nie jest wazna?

Jak dla mnie pojecie geometria obejmuje takze te dwa wymiary.

Data: 2009-09-08 09:08:50
Autor: fv
Co po CB500 (długie)
gildor wrote:
fv pisze:
ja nie twierdze. motocyklem lżejszym lepiej się manewruje. w tej samej
klasie.

O. No to czyli się zgadzamy.

Czepiam się, bo mówicie że mój motór czy ogólnie B6 (246kg) jest lekki
i poręczny w mieście a już
CB1300 (raptem 30kg więcej) jest ciężka (=nieporęczna).

co Ty masz za B6 że waży 246kg?

No tyle waży ten nowy bandit (650) po zalaniu zgodnie z danymi z książki serwisowej.
Suchy 219kg. Suchy B6 naked bodajże 212kg.

i nie mów do mnie jak do plutonu wojska.

Przepraszam, pisałem do grupy ;-)

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Data: 2009-09-07 11:17:30
Autor: fv
Co po CB500 (długie)
gildor wrote:
As pisze:
Porównałem sobie wymiary motorów, tak z ciekawości... Wychodzi na to,
że CB 500 to całkiem duży motor ;-)

Ty weź jeszcze ciężar pod uwagę.

Hę? Podobno ciężar nie ma znaczenia, nawet w mieście...

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Data: 2009-09-07 11:20:18
Autor: gildor
Co po CB500 (długie)
fv pisze:
gildor wrote:
As pisze:
Porównałem sobie wymiary motorów, tak z ciekawości... Wychodzi na to,
że CB 500 to całkiem duży motor ;-)
Ty weź jeszcze ciężar pod uwagę.

Hę? Podobno ciężar nie ma znaczenia, nawet w mieście...

a na parkingu?

--
gildor
wdowiec... motocyklowo

Data: 2009-09-07 11:29:46
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Co po CB500 (długie)
gildor napisał(a):
a na parkingu?

A ten parking jest w miescie, czy na wsi u Kucza?

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki

Data: 2009-09-07 11:31:26
Autor: Kuczu
Co po CB500 (długie)
Kamil Nowak 'Amil' pisze:

A ten parking jest w miescie, czy na wsi u Kucza?

U mnie pod Lidlem. Miedzy samochodami enerdowskich kapelusznikow.

Data: 2009-09-07 11:37:36
Autor: gildor
Co po CB500 (długie)
Kuczu pisze:
Kamil Nowak 'Amil' pisze:
A ten parking jest w miescie, czy na wsi u Kucza?

U mnie pod Lidlem. Miedzy samochodami enerdowskich kapelusznikow.

o paczpan. a chciałem napisać pod Aldim. jebłem się ale w dobrym kierunku.

Data: 2009-09-07 11:36:54
Autor: gildor
Co po CB500 (długie)
Kamil Nowak 'Amil' pisze:
gildor napisał(a):
a na parkingu?

A ten parking jest w miescie, czy na wsi u Kucza?

pod Lidlem. on ma wszedzie Lidla. a jego wieś to wieś? bo nie pamiętam

Data: 2009-09-08 16:51:04
Autor: mixokret
Co po CB500 (długie)

2. Honda CBF 600 (idealna ale nudna, droga i trochę za słaba) (?)

Ten zapis mnie zaintrygował.
Idealna ale nudna? Sam na to wpadłeś czy gdzieś przeczytałeś "w katalogu"?

Data: 2009-09-08 21:00:18
Autor: As
Co po CB500 (długie)
 mixokret wrote:

2. Honda CBF 600 (idealna ale nudna, droga i trochę za słaba) (?)

Ten zapis mnie zaintrygował.
Idealna ale nudna? Sam na to wpadłeś czy gdzieś przeczytałeś "w katalogu"?

Źle to ująłem. Ogólnie CBF to dla mnie prawie motor idealny, na tę chwilę określiłbym go
mianem docelowego. Łączy wszystkie cechy, które mnie interesują - miasto,
turystyka i wygląd. Tylko w mojej opinii brakuje mu tego czegoś, kapki
szaleństwa i nutki dekadencji ;-) Być może dorabiam ideologię, bo na dobrą CBF mnie nie stać ;-)

A katalogi i obiegowe opinie średnio do mnie przemawiają.

I tyle.

AS

Co po CB500 (długie)