Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Co po CB500 (długie)

Co po CB500 (długie)

Data: 2009-09-06 22:53:12
Autor: As
Co po CB500 (długie)
As wrote:

[...]

I teraz moje kandydatury:
1. Bandit 1200 (duże spalanie, droga eksploatacja, awaryjność) (?)
2. Honda CBF 600 (idealna ale nudna, droga i trochę za słaba) (?)
4. SUZUKI GSX 750/1200 INAZUMA (tylko stare sztuki, już nie produkują?)
5. Honda CB 1300 (za droga)
6. SV 650 (chyba za mało turystyczny, trochę mały)

Odrzuciłem:
- Bandit 600 (za mały, za słaby)
- Yamaha FZ6 (wiem, że to fajny motor ale on mi się po prostu nie podoba)
- Honda Hornet (za mały)

Podsumowując - jak widać waham się między CBF a B12.
Czy to słuszny wybór? Może jest jeszcze coś w podobnej charakterystyce o
czym zapomniałem nie znalazłem?
Przyznam, że jestem fanem Hondy, lubię te motory, mam do nich zaufanie...
Suzuki - to dla mnie nowa marka, trochę się boję tego wielkiego olejaka
ale z drugiej strony B12 mi się bardzo podoba i kusi mnie swoją mocą,
wielkością i ogólną charakterystyką.


XJR to piękna maszyna, naprawdę kusząca.
Posypało się też Kawami, z którymi miałem bardzo mało do czynienia (tzn. nie
wielu znajomych to ma)

A co z B12. Ten bydlak nie ma tu fanów?

pozdr.
--
AS

Data: 2009-09-06 22:57:01
Autor: Radek Orłowski
Co po CB500 (długie)
Dnia Sun, 06 Sep 2009 22:53:12 +0200, As napisał(a):

As wrote:

A co z B12. Ten bydlak nie ma tu fanów?

pozdr.
Na pewno ma. Super silnik ale wymiary samego B12 praktycznie takie jak B6.
Przy moim wzroście 188 i słusznej wadze na B12 czułem się źle a na XJR 1300
tak, jakby była robiona na wymiar :) podobnie jak ZRX 1200 (aczkolwiek
subiektywnie mibardziej odpowiada XJR).
--
Pozdrawiam
Radek 'BigBoy' Orłowski

Data: 2009-09-06 23:11:10
Autor: As
Co po CB500 (długie)
Radek Orłowski wrote:

Dnia Sun, 06 Sep 2009 22:53:12 +0200, As napisał(a):

As wrote:

A co z B12. Ten bydlak nie ma tu fanów?

pozdr.
Na pewno ma. Super silnik ale wymiary samego B12 praktycznie takie jak B6.
Przy moim wzroście 188 i słusznej wadze na B12 czułem się źle a na XJR
1300 tak, jakby była robiona na wymiar :) podobnie jak ZRX 1200
(aczkolwiek subiektywnie mibardziej odpowiada XJR).

A to bardzo cenna uwaga, a mamy prawie taki sam wzrost.
Z porównania B6 vs B12 wynika, że rzeczywiście - wymiary są dość podobne:
http://www.scigacz.pl/Suzuki,Bandit,650,i,Bandit,1250,rewolucja,czy,ewolucja,2655.html

Niestety, nie miałem do czynienia w realu z B12, tylko z mniejszym bratem :( Jest kilka testów B12, gdzie bardzo chwali się pozycję za kierownicą wręcz
sugerując, że da się tym ciągnąć 1000km bez większego zmęczenia.


pozdr
--
AS

Data: 2009-09-07 10:19:57
Autor: As
Co po CB500 (długie)
Radek Orłowski wrote:

Dnia Sun, 06 Sep 2009 22:53:12 +0200, As napisał(a):

As wrote:

A co z B12. Ten bydlak nie ma tu fanów?

pozdr.
Na pewno ma. Super silnik ale wymiary samego B12 praktycznie takie jak B6.
Przy moim wzroście 188 i słusznej wadze na B12 czułem się źle a na XJR
1300 tak, jakby była robiona na wymiar :) podobnie jak ZRX 1200
(aczkolwiek subiektywnie mibardziej odpowiada XJR).

XJR mi się okrutnie podoba ale cenę też ma niezłą...

Jest ktoś na forum wyższy niż 185cm kto jeździ B12?
Przyznać się proszę. Jak wygoda?

--
AS

Data: 2009-09-07 10:29:39
Autor: Kuczu
Co po CB500 (długie)
As pisze:

XJR mi się okrutnie podoba ale cenę też ma niezłą...

Eee. Tarszego 1200 spokojnie kupisz za pieniadze jakie masz na to przeznaczone.
Aczkolwiek uwazam ze B12 jest lepszym rozwiazaniem, ma przynajmniej ciut nowoczesniejszy silnik. No i rozwaz powaznie ZRX. To fajny motocykl.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-09-07 10:53:06
Autor: gildor
Co po CB500 (długie)
As pisze:
Jest ktoś na forum wyższy niż 185cm kto jeździ B12?
Przyznać się proszę. Jak wygoda?

nie jeździłem B12, ale miałem B6. a to ten sam motocykl jeśli chodzi o wymiary. ja mam 178cm i dla mnie było zajebiście.


--
gildor
wdowiec... motocyklowo

Data: 2009-09-07 10:58:10
Autor: As
Co po CB500 (długie)
gildor wrote:

As pisze:
Jest ktoś na forum wyższy niż 185cm kto jeździ B12?
Przyznać się proszę. Jak wygoda?

nie jeździłem B12, ale miałem B6. a to ten sam motocykl jeśli chodzi o
wymiary. ja mam 178cm i dla mnie było zajebiście.

Jak by nie było 9cm robi różnicę i to mnie zastanawia... B12 ma trochę inne
wymiary niż B6, jest kapkę wyższy.

Na cebuli po dwóch godzinach mam już lekko dość, następny moto powinien być
kapkę wygodniejszy....

  Ja wiem, że z linkowaniem do ścigacza to tu różnie jest ale to ciekawy
wątek:
http://forum.scigacz.pl/about17948-0-asc-0.html

pozdr. ;-)
--
AS

Data: 2009-09-07 11:01:03
Autor: Kuczu
Co po CB500 (długie)
gildor pisze:

nie jeździłem B12, ale miałem B6. a to ten sam motocykl jeśli chodzi o wymiary.

Nieprawda. B12 jest ciut wiekszy. Ma wyzsza rame i dluzszy wahacz.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-09-07 11:16:54
Autor: gildor
Co po CB500 (długie)
Kuczu pisze:
gildor pisze:

nie jeździłem B12, ale miałem B6. a to ten sam motocykl jeśli chodzi o wymiary.

Nieprawda. B12 jest ciut wiekszy. Ma wyzsza rame i dluzszy wahacz.

ooo wszechwiedzący, niech Ci będzie :)

--
gildor
wdowiec... motocyklowo

Data: 2009-09-07 11:28:56
Autor: Kuczu
Co po CB500 (długie)
gildor pisze:

ooo wszechwiedzący, niech Ci będzie :)

Nie wszechwiedzacy tylko mialem do czynienia i z B6 i z B12. Zarowno w wersji Cult jak i Pop. Silnik B12 jest wyzszy niz w B6 i wymaga wiekszej ramy. Takze wahacz jest inny. Co ciekawe B12 jest dluzszy o 1 cm przy rozstawie osi krotszym o 1 cm :)

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-09-07 11:35:47
Autor: gildor
Co po CB500 (długie)
Kuczu pisze:
gildor pisze:

ooo wszechwiedzący, niech Ci będzie :)

Nie wszechwiedzacy tylko mialem do czynienia i z B6 i z B12.

trudno znaleźć coś starego, z czym doczynienia nie miałeś, germańcu. oprawco.

Zarowno w wersji Cult jak i Pop. Silnik B12 jest wyzszy niz w B6 i wymaga wiekszej ramy. Takze wahacz jest inny. Co ciekawe B12 jest dluzszy o 1 cm przy rozstawie osi krotszym o 1 cm :)

przód też :)

--
gildor
....już za chwileczkę, już za momencik...

Data: 2009-09-07 11:39:53
Autor: Kuczu
Co po CB500 (długie)
gildor pisze:

trudno znaleźć coś starego, z czym doczynienia nie miałeś, germańcu.

stare baby.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-09-07 17:33:00
Autor: Darek F.
Co po CB500 (długie)
Użytkownik "As" napisał

A co z B12. Ten bydlak nie ma tu fanów?


Ja mam B12 '01 w wersji N robiony troche na streeta i mam 192cm (raczej niechudy ;))) ).
Jak dla mnie jest OK, pozycja ciut bardziej sportowa niz XJR co mi pasi...
Jest tylko jedno ale - mam szeroka, nizsza kierownica co jak dla mnie zdecydowanie poprawilo jakosc i komfort prowadzenia.
Tutaj mozesz oblukac w czym rzecz z ta kiera:
http://www.webmedia.pl/filonxxl/Bandit/

Pozdrawiam
Darek F., B-stok
B12 '01

Data: 2009-09-07 19:02:15
Autor: As
Co po CB500 (długie)
Darek F. wrote:

Użytkownik "As" napisał

A co z B12. Ten bydlak nie ma tu fanów?


Ja mam B12 '01 w wersji N robiony troche na streeta i mam 192cm (raczej
niechudy ;))) ).
Jak dla mnie jest OK, pozycja ciut bardziej sportowa niz XJR co mi pasi...
Jest tylko jedno ale - mam szeroka, nizsza kierownica co jak dla mnie
zdecydowanie poprawilo jakosc i komfort prowadzenia.
Tutaj mozesz oblukac w czym rzecz z ta kiera:
http://www.webmedia.pl/filonxxl/Bandit/


Dzięki.

A możesz jeszcze podpowiedzieć o co zapytać przy zakupie oprócz
standardowych kwestii związnych z ramą, napędem, olejem i oponami?

thx
pozdrawiam
--
AS

Data: 2009-09-07 20:02:09
Autor: Norbi
Co po CB500 (długie)
As pisze:


Dzięki.

A możesz jeszcze podpowiedzieć o co zapytać przy zakupie oprócz
standardowych kwestii związnych z ramą, napędem, olejem i oponami?


Sorki - w zadnym wypadku nie jedz sam !!!
wez kogos kto sie chociaz troche zna - plosiem... :D

Norbi
BLACK XX'03

Data: 2009-09-07 20:34:09
Autor: As
Co po CB500 (długie)
Norbi wrote:

As pisze:


Dzięki.

A możesz jeszcze podpowiedzieć o co zapytać przy zakupie oprócz
standardowych kwestii związnych z ramą, napędem, olejem i oponami?


Sorki - w zadnym wypadku nie jedz sam !!!
wez kogos kto sie chociaz troche zna - plosiem... :D

Spoko, podstawowe rzeczy to jeszcze umiem ocenić. Pytałem o specyfikę B12,
czy też ogólnie - olejaka.

pozdr.
--
AS

Data: 2009-09-07 22:09:55
Autor: Darek F.
Co po CB500 (długie)
Użytkownik "As" napisał

Sorki - w zadnym wypadku nie jedz sam !!!
wez kogos kto sie chociaz troche zna - plosiem... :D

Spoko, podstawowe rzeczy to jeszcze umiem ocenić. Pytałem o specyfikę B12,
czy też ogólnie - olejaka.


Po pierwsze - popieram Norbiego - NIE JEDZ SAM !!! Samemu latwo cos przeoczyc, zapomniec, nie zauwazyc, im wiecej luda tym lepiej.
Po drugie - b.dobrze byloby gdyby byl ktos kto zna ten silnik, bo ma on specyficzny charakter pracy (troche nierowny) i wydaje specyficzne dzwieki (stuki-puki w tym Suzuki ;))) ), wiec sam, uwierz, nie bedziesz w stanie odroznic co jest norma a co juz niekoniecznie (sam mam czasami watpliwosci ;) )

Tradycyjnie polecalbym zerknac na olej (poziom i jakosc - mozna czyms troche chapnac przez korek wlewowy, np. strzykawka z rurka) - duzo powie o wlascicielu. Co do silnika to raczej nie wykazuje jakichs typowych przypadlosci, w skrzyni posluchaj (w czasie jazdy) jak pracuje na poszczegolnych biegach (zwlaszcza slynne 3 i 4 - lubia sobie poszumiec, znaczy ze juz niedlugo na nie pora...)

Pozdrawiam
Darek F., Bialystok

Co po CB500 (długie)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona