Co po CB500 (długie)

Data: 2009-09-07 10:16:19
Autor: As
Co po CB500 (długie)
As wrote:

I teraz moje kandydatury:
1. Bandit 1200 (duże spalanie, droga eksploatacja, awaryjność) (?)
2. Honda CBF 600 (idealna ale nudna, droga i trochę za słaba) (?)
4. SUZUKI GSX 750/1200 INAZUMA (tylko stare sztuki, już nie produkują?)
5. Honda CB 1300 (za droga)
6. SV 650 (chyba za mało turystyczny, trochę mały)

Porównałem sobie wymiary motorów, tak z ciekawości... Wychodzi na to, że CB 500 to całkiem duży motor ;-)

CB500
-- -- -- -- -- --
Rozstaw osi: 1430 mm
Długość: 2180 mm
Wysokość siodła: 780 mm

Bandit 1200 (od 2000r)
-- -- -- -- -- --
Rozstaw osi: 1430 mm
Długość: 2170 mm
Wysokość siodła: 820 mm

CB 1300
-- -- -- -- -- --
Rozstaw osi: 1515 mm
Długość: 220 mm
Wysokość siodła: 790 mm

CBF 600
-- -- -- -- -- --
Rozstaw osi: 1480 mm
Długość: 2170 mm
Wysokość siodła: 785 mm

Yamaha XJR
-- -- -- -- -- --
Rozstaw osi: 1510 mm Długość: 2175 mm
Wysokość siodła: 775 mm

pozdr.
--
AS

Data: 2009-09-07 10:54:36
Autor: gildor
Co po CB500 (długie)
As pisze:
Porównałem sobie wymiary motorów, tak z ciekawości... Wychodzi na to, że CB 500 to całkiem duży motor ;-)

Ty weź jeszcze ciężar pod uwagę.

--
gildor
wdowiec... motocyklowo

Data: 2009-09-07 07:49:48
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Co po CB500 (długie)
On Sep 7, 9:54 am, gildor <gil...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
As pisze:

> Porównałem sobie wymiary motorów, tak z ciekawości... Wychodzi na to, że CB
> 500 to całkiem duży motor ;-)

Ty weź jeszcze ciężar pod uwagę.

nosz ku*wa

od kiedy ciezar wplywa na wielkosc? Dlaczego AS napisal "wychodzi na
to, ze CB 500 to calkiem duzy motor" i podaje wymiary - dlugosc i
wysokosc, a Ty odpowiadajac o ciezarze, sprawiasz wrazenie, jak bys
uslyszal "wychodzi na to, ze CB 500 to taki sam motor"

?

Czy nie?

Data: 2009-09-08 07:01:12
Autor: gildor
Co po CB500 (długie)
As pisze:

[...]

czynie. ciężar != wielkość. ciężar = poręczność. on szuka, pamiętasz jeszcze czy zapomniałeś już?

--
gildor
....już za chwileczkę, już za momencik...

Data: 2009-09-08 08:38:05
Autor: fv
Co po CB500 (długie)
gildor wrote:
czynie. ciężar != wielkość. ciężar = poręczność. on szuka, pamiętasz
jeszcze czy zapomniałeś już?

Zara, moment. Ciężar nie wpływa podobno znacząco na własności jezdne motocykla - tak twierdzicie.
Poręczność to rzecz akurat w mieście podstawowy parametr motocykla, więc gdyby było tak jak
twierdzisz, to ciężkie motocykle byłyby złym wyborem na miasto.

Czepiam się, bo mówicie że mój motór czy ogólnie B6 (246kg) jest lekki i poręczny w mieście a już
CB1300 (raptem 30kg więcej) jest ciężka (=nieporęczna).

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Data: 2009-09-08 08:52:12
Autor: gildor
Co po CB500 (długie)
fv pisze:
gildor wrote:
czynie. ciężar != wielkość. ciężar = poręczność. on szuka, pamiętasz
jeszcze czy zapomniałeś już?

Zara, moment. Ciężar nie wpływa podobno znacząco na własności jezdne motocykla - tak twierdzicie.

ja nie twierdze. motocyklem lżejszym lepiej się manewruje. w tej samej klasie.

Poręczność to rzecz akurat w mieście podstawowy parametr motocykla, więc gdyby było tak jak
twierdzisz, to ciężkie motocykle byłyby złym wyborem na miasto.

bo najlepsze motocykle na miasto to supermoto. ale to już nie moja opinia.

Czepiam się, bo mówicie że mój motór czy ogólnie B6 (246kg) jest lekki i poręczny w mieście a już
CB1300 (raptem 30kg więcej) jest ciężka (=nieporęczna).

co Ty masz za B6 że waży 246kg?

i nie mów do mnie jak do plutonu wojska.

Data: 2009-09-08 09:04:12
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Co po CB500 (długie)
gildor napisał(a):

co Ty masz za B6 że waży 246kg?

Razem z plejstejszyn.

Nie tyle waga co srodek ciezkosci jest wazny. Ja mam srodek w ee... nie wazne gdzie.

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki

Data: 2009-09-08 09:08:48
Autor: gildor
Co po CB500 (długie)
Kamil Nowak 'Amil' pisze:
gildor napisał(a):

co Ty masz za B6 że waży 246kg?

Razem z plejstejszyn.

Nie tyle waga co srodek ciezkosci jest wazny.

w sumie...

Ja mam srodek w ee... nie wazne gdzie.

ważne, ale wszyscy wiemy gdzie. w pijadżjo.

Data: 2009-09-08 09:11:17
Autor: fv
Co po CB500 (długie)
Kamil Nowak 'Amil' wrote:
Nie tyle waga co srodek ciezkosci jest wazny. Ja mam srodek w ee... nie
wazne gdzie.

Wysoki środek ciężkości pomaga (vide BMW 1200 czy nieco niższy Z750) ale czasem też w mieście
przeszkadza. Natomiast niska masa ma tylko zalety jeśli chodzi o poręczność. Czy nie?

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Data: 2009-09-08 09:14:18
Autor: Kuczu
Co po CB500 (długie)
fv pisze:

Wysoki środek ciężkości pomaga (vide BMW 1200 czy nieco niższy Z750)

W czym pomaga ?

ale czasem też w mieście przeszkadza.

Na zakretach tez przeszkadza.

Natomiast niska masa ma tylko zalety jeśli chodzi o poręczność. Czy nie?

Nie. Niska masa jest fajna gdy sie wypierdolisz.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-09-08 09:24:04
Autor: fv
Co po CB500 (długie)
Kuczu wrote:
fv pisze:

Wysoki środek ciężkości pomaga (vide BMW 1200 czy nieco niższy Z750)
W czym pomaga ?

W kierowaniu? No nie wiem, zgubiłem się. Tak dokładniej to wiem tylko, że enduro jeździło mi się
łatwiej niż np. GS500. I jeszcze że kolega co ma BMW 1150 GS bardzo sobie chwali ogólną "łatwość"
tego motocykla (ciężkiego przecież).

Natomiast niska masa ma tylko zalety jeśli chodzi o poręczność. Czy nie?
Nie. Niska masa jest fajna gdy sie wypierdolisz.

Acha. A jakie ma minusy niska masa jeśli chodzi o poręczność? Może niska masa nie przekłada się na
poręczność, tylko ogólnie lekkie motocykle są budowane tak aby były poręczne? A może chrzanię ogólnie?

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Data: 2009-09-08 09:32:02
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Co po CB500 (długie)
fv napisał(a):
A może chrzanię ogólnie?

e no co ty...

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki

Data: 2009-09-08 09:32:22
Autor: Kuczu
Co po CB500 (długie)
fv pisze:

Acha. A jakie ma minusy niska masa jeśli chodzi o poręczność? Może niska masa nie przekłada się na
poręczność, tylko ogólnie lekkie motocykle są budowane tak aby były poręczne? A może chrzanię ogólnie?

Porecznosc wynika przede wszystkim z geometrii motocykla.

Data: 2009-09-08 10:28:22
Autor: gildor
Co po CB500 (długie)
Kuczu pisze:
fv pisze:

[...]

ale w miescie zdarza sie czasem na skreconym kole, ze trza przytrzymac mocniej motocykl stojąc. cieższy trudniej przytrzymac, a geometria jest tu szczególem.

Data: 2009-09-08 10:33:34
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Co po CB500 (długie)
gildor napisał(a):
ale w miescie zdarza sie czasem na skreconym kole,

No chyba w Stolycy. My mamy same proste.

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki

Data: 2009-09-08 10:52:40
Autor: gildor
Co po CB500 (długie)
Kamil Nowak 'Amil' pisze:
gildor napisał(a):
ale w miescie zdarza sie czasem na skreconym kole,

No chyba w Stolycy. My mamy same proste.

ale brukowane. u nas jest asfalt.

Data: 2009-09-08 11:18:18
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Co po CB500 (długie)
gildor napisał(a):
u nas jest asfalt.

rasista!

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki

Data: 2009-09-08 12:09:52
Autor: Kefir
Co po CB500 (długie)
Elou!
"Kuczu" <qczu666@gmail.com> wrote in message news:h851am$17d$1news.onet.pl...

Porecznosc wynika przede wszystkim z geometrii motocykla.

A szerokosc kierownicy (bez X-Boxa oczywiscie) lub opon  nie jest wazna?

Data: 2009-09-08 12:21:39
Autor: gildor
Co po CB500 (długie)
Kefir pisze:
[...]

nie wiem jak z szerokością, ale wygląda na to, że wysokość jest baaardzo ważna.

Data: 2009-09-08 17:31:19
Autor: Kuczu
Co po CB500 (długie)
Kefir pisze:

A szerokosc kierownicy (bez X-Boxa oczywiscie) lub opon  nie jest wazna?

Jak dla mnie pojecie geometria obejmuje takze te dwa wymiary.

Data: 2009-09-08 09:08:50
Autor: fv
Co po CB500 (długie)
gildor wrote:
fv pisze:
ja nie twierdze. motocyklem lżejszym lepiej się manewruje. w tej samej
klasie.

O. No to czyli się zgadzamy.

Czepiam się, bo mówicie że mój motór czy ogólnie B6 (246kg) jest lekki
i poręczny w mieście a już
CB1300 (raptem 30kg więcej) jest ciężka (=nieporęczna).

co Ty masz za B6 że waży 246kg?

No tyle waży ten nowy bandit (650) po zalaniu zgodnie z danymi z książki serwisowej.
Suchy 219kg. Suchy B6 naked bodajże 212kg.

i nie mów do mnie jak do plutonu wojska.

Przepraszam, pisałem do grupy ;-)

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Data: 2009-09-07 11:17:30
Autor: fv
Co po CB500 (długie)
gildor wrote:
As pisze:
Porównałem sobie wymiary motorów, tak z ciekawości... Wychodzi na to,
że CB 500 to całkiem duży motor ;-)

Ty weź jeszcze ciężar pod uwagę.

Hę? Podobno ciężar nie ma znaczenia, nawet w mieście...

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Data: 2009-09-07 11:20:18
Autor: gildor
Co po CB500 (długie)
fv pisze:
gildor wrote:
As pisze:
Porównałem sobie wymiary motorów, tak z ciekawości... Wychodzi na to,
że CB 500 to całkiem duży motor ;-)
Ty weź jeszcze ciężar pod uwagę.

Hę? Podobno ciężar nie ma znaczenia, nawet w mieście...

a na parkingu?

--
gildor
wdowiec... motocyklowo

Data: 2009-09-07 11:29:46
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Co po CB500 (długie)
gildor napisał(a):
a na parkingu?

A ten parking jest w miescie, czy na wsi u Kucza?

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki

Data: 2009-09-07 11:31:26
Autor: Kuczu
Co po CB500 (długie)
Kamil Nowak 'Amil' pisze:

A ten parking jest w miescie, czy na wsi u Kucza?

U mnie pod Lidlem. Miedzy samochodami enerdowskich kapelusznikow.

Data: 2009-09-07 11:37:36
Autor: gildor
Co po CB500 (długie)
Kuczu pisze:
Kamil Nowak 'Amil' pisze:
A ten parking jest w miescie, czy na wsi u Kucza?

U mnie pod Lidlem. Miedzy samochodami enerdowskich kapelusznikow.

o paczpan. a chciałem napisać pod Aldim. jebłem się ale w dobrym kierunku.

Data: 2009-09-07 11:36:54
Autor: gildor
Co po CB500 (długie)
Kamil Nowak 'Amil' pisze:
gildor napisał(a):
a na parkingu?

A ten parking jest w miescie, czy na wsi u Kucza?

pod Lidlem. on ma wszedzie Lidla. a jego wieś to wieś? bo nie pamiętam