Co po IKE SKB

Data: 2015-12-09 02:23:05
Autor: Lisciasty
Co po IKE SKB
Podepnę się pod temat bezczelnie.
Czy ktoś może exploatuje temat pod tytułem IKZE?
Jeśli tak, to gdzie, jak, po co i czy się opłaca? ;)

L.

Data: 2015-12-09 13:20:32
Autor: Krzysztof
Co po IKE SKB

Użytkownik "Lisciasty"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:50e3d2bc-4133-4447-9fbf-a098601d1119@googlegroups.com...

Podepnę się pod temat bezczelnie.
Czy ktoś może exploatuje temat pod tytułem IKZE?
Jeśli tak, to gdzie, jak, po co i czy się opłaca? ;)

Zasadnicza roznica to oszczedzanie dluzej do 65 lat oraz odpisy od dochodu, odpisujesz np 18% a po 65 roku placisz 10% podatku. 10% bedziemy tez placic od wypracowanych odsetek, dodatkowo gdy zechcesz sie wczesniej wycofac calosc oszczednosci dopisujesz do PIT i wtedy moze zaplacicsz nawet wysoki podatek 32% lub inny jak politycy podwyzsza. Jest duza niepewnosc z tymi podatkami, stad ja wole IKE, gdyz zwalnia tylko z "belki"(jak znajdziesz IKE oprocentowane nie gorzej niz lok. bankowe, to nawet wczesniejsze wycofanie skutkuje tylko zaplata podatku od odsetek, czyli mamy zwykla lokate ).
W projektach rzadu jest propozycja zwiekszenia inwestowanej kwoty w IKE (nie dotyczy to IKZE, gdyz bylby to ubytek podatkow PIT), takze ten system i wiek 60 lat wydaje mi sie bardziej przewidywalny. Mozna miec oczywiscie dwa systemy IKE i IKZE.

Co po IKE SKB