Co reguluje cene BIO ?

Data: 2009-06-03 09:14:37
Autor: Adam Szewczak
Co reguluje cene BIO ?
Hej.

Ja wiem ze najbardziej prawdopodobne to
1. chec zysku
2. zeby nie bylo za tanio

Ale cos bardziej normalnego. W koncu robia to z rzepaku + dodatki chemiczne. Jedyne co to ze te dodatki sa tak drogie i ropopochodne

Dluzszy czas BIOdiesel stal 2.99 ale ostatnio znowu w gore poszedl.

PZDr
Adam

Data: 2009-06-03 09:54:07
Autor: Heraklit
Co reguluje cene BIO ?
Był 3 czerwiec (środa), gdy o godzinie 9:14 *Adam Szewczak* w pocie
czoła naskrobał(a):

[...]

punkt 1 dla silnego lobby rolniczego, a reszta (ekologia itp) to
mydlenie oczu.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2009-06-03 09:51:38

Data: 2009-06-03 10:05:11
Autor: Adam Szewczak
Co reguluje cene BIO ?

Użytkownik "Heraklit" <wet_12@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:7y36hjdd6vgz.9o7ftl3tcs7j$.dlg40tude.net...
[...]

    Z ta ekologia to temat dyskusyjny bo zawsze jest cos za cos w porownaniu z ON.
Natomiast jak dla mnie to jest kwestia ceny ot i tyle.

PZDr
Adam

Data: 2009-06-03 10:02:11
Autor: Darek.
Co reguluje cene BIO ?

[...]

jezdzisz na tym? nie szkoda Ci silnika?

Pozdrawiam -Darek.

Data: 2009-06-03 10:04:09
Autor: Adam Szewczak
Co reguluje cene BIO ?

Użytkownik "Darek." <news-gazeta@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h05am1$2rg$1inews.gazeta.pl...

[...]

    A niby co by mu sie mialo stac ?
Samochod ma taka wartosc ze jak cos to sie kupi nastepny ;P

PZDr
Adam

Data: 2009-06-03 12:15:55
Autor: Czarek Daniluk
Co reguluje cene BIO ?
Darek. pisze:
[...]

Ja jeżdzę Golfem 3 Variantem z 90 konnym silnikiem TDI.
Nie widzę żadnej różnicy w eksploatacji samochodu - a jak nie widać różnicy to po co przepłacać ??
Jedyna różnica to moim zdaniem przyjemniejsza woń z wydechu - szczególnie po przepędzeniu :)

Pozdrawiam !!

Data: 2009-06-03 11:02:43
Autor: J.F.
Co reguluje cene BIO ?
Użytkownik "Adam Szewczak" <horses_usuń@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h057su$net$1news.onet.pl...
Ja wiem ze najbardziej prawdopodobne to
1. chec zysku
2. zeby nie bylo za tanio

Ale cos bardziej normalnego.

Rynek ?  [w tym podatki do ropy ] ..

W koncu robia to z rzepaku + dodatki chemiczne. Jedyne co to ze te dodatki sa tak drogie i ropopochodne

Glowny dodatek to metanol, tez bio ..

Dluzszy czas BIOdiesel stal 2.99 ale ostatnio znowu w gore poszedl.

Rzepak podrozal i nie trzeba na paliwo sprzedawac ? :-)

J.

Data: 2009-06-03 21:49:26
Autor: Jaroslaw Berezowski
Co reguluje cene BIO ?
Dnia Wed, 03 Jun 2009 11:02:43 +0200, J.F. napisał(a):

Glowny dodatek to metanol, tez bio ..
Akurat.
Metanol robi sie z gazu syntezowego. Ktory to najtaniej z gazu ziemnego.

Kiedys metanol pozyskiwano z pirolizy drewna (stad nazwa "alkohol drzewny")

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2009-06-03 12:17:51
Autor: Czarek Daniluk
Co reguluje cene BIO ?
Adam Szewczak pisze:
[...]

Ile teraz stoi ?? 3,05 ??
Nie jeździłem koło Trockiej to nie wiem niestety :(

Co reguluje cenę Bio - tylko i wyłącznie to że jak mi wytłumaczyli kiedyś na stacji muszą ileś tam % sprzedać biopaliw, jeśli nie sprzedadzą to dostają karę :)

Pozdrawiam !!

Data: 2009-06-03 12:53:49
Autor: Krzysiek Niemkiewicz
Co reguluje cene BIO ?
Kolega/żanka Czarek Daniluk napisał/a:
Co reguluje cenę Bio - tylko i wyłącznie to że jak mi wytłumaczyli kiedyś na stacji muszą ileś tam % sprzedać biopaliw, jeśli nie sprzedadzą to dostają karę :)
Pozdrawiam !!

Tere fere, już w to wierzę ;)
Moim zdaniem tylko i wyłącznie marketing - jest tak droga, jak tylko na to cena ropy pozwala - czyli jest jak najdrożej, ale na tyle tańsze od ON, żeby sprzedała się aktualna podaż. Nie śledziłem cen bioestrów, ale mam wrażenie że "pływają" w miarę proporcjonalnie do ON (jak się mylę, to proszę o naprostowanie).

Green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

Data: 2009-06-03 14:31:56
Autor: Bartek
Co reguluje cene BIO ?
Użytkownik "Krzysiek Niemkiewicz" <kn(usun_to)@post.pl> napisał w wiadomości news:4a2656c0$1news.home.net.pl...
[...]

jest dokładnie tak jak piszesz - czyli ssanie kasy jak się tylko da.:) trodno sie dziwic, ale argument - eropa drozeje - jest porpstu smiechu wart

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2009-06-03 14:57:25
Autor: Al
Co reguluje cene BIO ?
Bartek pisze:

jest dokładnie tak jak piszesz - czyli ssanie kasy jak się tylko da.:) trodno sie dziwic, ale argument - eropa drozeje - jest porpstu smiechu wart

Taaaa...
A fakt, że do wyprodukowania bio ON też jest niezbędny (i to w dużych ilościach, od 0,7l do >1l), nie ma na to absolutnie żadnego wpływu...
Gdyby nie dopłaty, bio byłby droższy niż ON, a z ekologią nie ma nic wspólnego.

Al

Data: 2009-06-03 15:13:15
Autor: Maverick
Co reguluje cene BIO ?
Al wrote:
Taaaa...
A fakt, że do wyprodukowania bio ON też jest niezbędny (i to w dużych ilościach, od 0,7l do >1l),

Zalezy ile tego BIO...

nie ma na to absolutnie żadnego wpływu...
Gdyby nie dopłaty, bio byłby droższy niż ON, a z ekologią nie ma nic wspólnego.

Doplaty czy raczej brak akcyzy?

Data: 2009-06-03 18:27:30
Autor: Czarek Daniluk
Co reguluje cene BIO ?
Użytkownik Al napisał:

[...]

Do czego jest Ci potrzebny olej napędowy przy produkcji biodiesla ??
Jak moja wiedza sięga to raczej do nieczego, raczej wynika z tego że kolega nie ma zielonego pojęcia o czym pisze.

Biodiesel to nie olej napędowy z dodatkiem roślinnym tylko czysty ester najczęściej metylowy jakiegoś tłuszczu - chociażby oleju rzepakowego.
Równie dobrze może być to ester etylowy.
Takie coś jest sprzedawane na stacjach jako B100 + jakieś ewentualne dodatki uszlachetniające.

Pozdrawiam !!

PS:
Do wyprodukowania biodiesla potrzeba olej rzepakowy, alkohol metylowy i katalizator KOH.

Data: 2009-06-03 19:36:21
Autor: Al
Co reguluje cene BIO ?
Czarek Daniluk pisze:

PS:
Do wyprodukowania biodiesla potrzeba olej rzepakowy, alkohol metylowy i katalizator KOH.

Rozumiem, że kolega ten rzepak to będzie koniami uprawiał? Czy może sam się w pług zaprzęgnie?

Zanim się coś napisze, warto samemu sprawdzić, czy się głupstwa nie palnie... Bo nigdzie nie napisałem, że ON jest _dodawany_ do bio, tylko że do wyprodukowania tegoż jest niezbędny. A jest niezbędny, bo sam rzepak się nie posieje, nie zbierze, ani nie przerobi. I tak się głupio składa, że w bardzo wielu przypadkach na to wszystko idzie więcej ON, niż w rezultacie otrzymuje się BIO. Ot, takie fajne marnotrawstwo, które z ekologią ani ekonomią ma niewiele wspólnego...

Al

Data: 2009-06-03 20:15:36
Autor: Czarek Daniluk
Co reguluje cene BIO ?
Użytkownik Al napisał:

[...]

Można maszyny napędzać biodieslem własnej produkcji, nikt tego nie zabrania.

Napisałeś:
[...]

Jak dla mnie napisałeś ewidentną bzdurę do wyprodukowania biodiesla nijak nie jest potrzebna ropa.

Ropa jest potrzebna do uprawiania rzepaku na olej rzepakowy który można potem przetworzyć na biodiesel.
Tak samo żeby zasiać i uprawić to z czego wytworzysz alkohol użyty do wytworzenia biodiesla też jakieś tam paliwo potrzebujesz ;)

To że wytłoczyny z rzepaku można potem spalić w piecu też napiszesz że to nieekologiczne ??

Pozdrawiam.

PS:
Wypowiadasz się jak baba - myślisz o czymś ciut innym a ciut inaczej to wyrażasz i myślisz że każdy myśli o tym o czym i ty myślisz ;P

EOT z mojej strony.

Data: 2009-06-03 21:53:13
Autor: Jaroslaw Berezowski
Co reguluje cene BIO ?
Dnia Wed, 03 Jun 2009 20:15:36 +0200, Czarek Daniluk napisał(a):

Można maszyny napędzać biodieslem własnej produkcji, nikt tego nie
zabrania.
W USA mozna. W EU niestety trzeba zaplacic akcyze od tego co sie zrobilo, nie mowiac o innych glupotach papierkowych.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2009-06-04 09:05:03
Autor: Al
Co reguluje cene BIO ?
Jaroslaw Berezowski pisze:
W USA mozna. W EU niestety trzeba zaplacic akcyze od tego co sie zrobilo, nie mowiac o innych glupotach papierkowych.

No, jeśli zużywasz >1l ON na wyprodukowanie 1l BIO to faktycznie sobie pojeździsz... ciekawe na czym. Pewnie na tych koniach i rowerach co Mr nie-baba, co to wie wszystko, tylko nie ogarnia całości...

Al

Data: 2009-06-04 12:34:00
Autor: Jakub Witkowski
Co reguluje cene BIO ?
Al pisze:
Jaroslaw Berezowski pisze:
W USA mozna. W EU niestety trzeba zaplacic akcyze od tego co sie zrobilo, nie mowiac o innych glupotach papierkowych.

No, jeśli zużywasz >1l ON na wyprodukowanie 1l BIO

urban legend

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2009-06-04 13:07:21
Autor: Al
Co reguluje cene BIO ?
Jakub Witkowski pisze:

urban legend

Pojawiający się np. w Scientific American. Wiadomo, gazetka nastawiona li tylko na sensację.

Al

Data: 2009-06-05 00:45:08
Autor: Jaroslaw Berezowski
Co reguluje cene BIO ?
Dnia Thu, 04 Jun 2009 09:05:03 +0200, Al napisał(a):

Jaroslaw Berezowski pisze:
W USA mozna. W EU niestety trzeba zaplacic akcyze od tego co sie
zrobilo, nie mowiac o innych glupotach papierkowych.

No, jeśli zużywasz >1l ON na wyprodukowanie 1l BIO to faktycznie sobie
pojeĹşdzisz... ciekawe na czym. Pewnie na tych koniach i rowerach co Mr
nie-baba, co to wie wszystko, tylko nie ogarnia całości...
A moze nie polemizowalbys od rzeczy? Odnioslem sie do stanu formalnego - w USA mozna sobie zrobic biodiesla, u nas tak ot nie - oprocz podatkow jeszcze trzeba papierkologii dopelnic. Nic nie pisalem o sensownosci energetycznej.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2009-06-05 03:27:48
Autor: J.F.
Co reguluje cene BIO ?
On Fri, 5 Jun 2009 00:45:08 +0200,  Jaroslaw Berezowski wrote:
[...]

Podatkow to mi sie wydaje ze u nas byloby sie zwolnionym.
Ale papierkow zostaje sporo.

J.

Data: 2009-06-03 16:26:23
Autor: J.F.
Co reguluje cene BIO ?
Użytkownik "Bartek" <heavy_USUNWIELKIE@op.pl> napisał w wiadomości news:h05ha5$mp6$1node1.news.atman.pl...
[...]

A ile spala ciagnik rolniczy przy obrobce hektara rzepaku ? :-)

J.

Data: 2009-06-03 17:08:49
Autor: Maverick
Co reguluje cene BIO ?
J.F. wrote:
UÂżytkownik "Bartek" <heavy_USUNWIELKIE@op.pl> napisaÂł w wiadomoÂści news:h05ha5$mp6$1node1.news.atman.pl...
Moim zdaniem tylko i wy³¹cznie marketing - jest tak droga, jak tylko na to cena ropy pozwala - czyli jest jak najdro¿ej, ale na tyle taùsze od ON, ¿eby sprzeda³a siê aktualna poda¿. Nie œledzi³em cen bioestrów, ale mam wra¿enie ¿e "p³ywaj¹" w miarê proporcjonalnie do ON (jak siê mylê, to proszê o naprostowanie).
jest dokÂładnie tak jak piszesz - czyli ssanie kasy jak siĂŞ tylko da.:) trodno sie dziwic, ale argument - eropa drozeje - jest porpstu smiechu wart

A ile spala ciagnik rolniczy przy obrobce hektara rzepaku ? :-)

;) A gdzie ty widzialem ciagnik jezdzacy na ON :P

A tak naprawde to do wysokosci doplat sie jezdzi na ON, a potem na opale. Taka jest niestety prawda.

Data: 2009-06-03 18:23:09
Autor: mmagik
Co reguluje cene BIO ?

A tak naprawde to do wysokosci doplat sie jezdzi na ON, a potem na opale. Taka jest niestety prawda.

A opał teraz nie jest droższy niż BIO?

--
Maciek

Data: 2009-06-03 20:11:44
Autor: Przemek
Co reguluje cene BIO ?
Maverick wrote:
J.F. wrote:
U?ytkownik "Bartek" <heavy_USUNWIELKIE@op.pl> napisa3 w wiadomo?ci
Moim zdaniem tylko i wy3?cznie marketing - jest tak droga, jak
tylko na to cena ropy pozwala - czyli jest jak najdro?ej, ale na
tyle tansze od ON, ?eby sprzeda3a sie aktualna poda?. Nie
?ledzi3em cen bioestrów, ale mam wra?enie ?e "p3ywaj?" w miare
proporcjonalnie do ON (jak sie myle, to prosze o naprostowanie).
jest dok3adnie tak jak piszesz - czyli ssanie kasy jak sie tylko
[...]

Chyba w starych klamotach .w  nowych z
silnikami  common rail jazda na opale to bardzo szybka droga do awarii. A jak sprzet jest na gwarancji
serwis przy padzie pompy wysokiego cisnienia czy wtryskiwaczy rutynowo wysyla paliwo z pompy do analizy
i jak wyjdzie ze paliwo to nie ON to gwarancja  jest anulowana a koszty naprawy pogwarancyjnej takich urzadzen sa zaj....
- tzn proporcjonalne do ceny ciagnika  (zaczynajacej sie od 200tys netto)

Data: 2009-06-03 18:29:57
Autor: RoMan Mandziejewicz
Co reguluje cene BIO ?
Hello J.F.,

Wednesday, June 3, 2009, 4:26:23 PM, you wrote:

[...]

[...]

Ale czym karmisz ten ciągnik?

--
Best regards,

Data: 2009-06-03 19:36:00
Autor: Czarek Daniluk
Co reguluje cene BIO ?
Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

A ile spala ciagnik rolniczy przy obrobce hektara rzepaku ? :-)

Ale czym karmisz ten ciągnik?

Można go karmić biodieslem ;P

Pozdrawiam !!

Co reguluje cene BIO ?