Co robiæ po nieprzyjêciu mandatu?

Data: 2011-06-21 18:18:44
Autor: to
Co robiæ po nieprzyjêciu mandatu?
begin Tomasz P yra
Jak najlepiej zredagować takie pismo? "Po ludzku", czyli zwięźle i
treściwie napisać o co chodzi? Czy lepiej wysilić się na język
urzędowo-prawniczy wplatając w środku zdania pełne tytuły aktów
prawnych, numery dzienników ustaw itp. itd. - wtedy jedno zdanie lubi
być bardzo długie i obawiam się czy gdzieś po drodze nie zginie jego
sens.

Nie znam się na postępowaniach mandatowych, ale znam się na ludziach, dlatego trzymałbym się najbardziej istotnego argumentu, czyli że jeśli urządzenie o dokładności +/- 3 km/h wskazało przekroczenie o 2 km/h, to nie jest możliwe stwierdzenie, czy to przekroczenie miało rzeczywiście miejsce. Napisałbym to językiem formalnym i wskazał dokładnie źródło tych +/- 3 km/h (homologacja, instrukcja urządzenia, nie wiem gdzie to jest).

Data: 2011-06-21 12:50:10
Autor: Tomasz
Co robiæ po nieprzyjêciu mandatu?
> Jak najlepiej zredagowaæ takie pismo? "Po ludzku", czyli zwiê¼le i
> tre¶ciwie napisaæ o co chodzi? Czy lepiej wysiliæ siê na jêzyk
> urzêdowo-prawniczy wplataj±c w ¶rodku zdania pe³ne tytu³y aktów
> prawnych, numery dzienników ustaw itp. itd. - wtedy jedno zdanie lubi
> byæ bardzo d³ugie i obawiam siê czy gdzie¶ po drodze nie zginie jego
> sens.

Nie znam siê na postêpowaniach mandatowych, ale znam siê na ludziach,
dlatego trzyma³bym siê najbardziej istotnego argumentu, czyli ¿e je¶li
urz±dzenie o dok³adno¶ci +/- 3 km/h wskaza³o przekroczenie o 2 km/h, to
nie jest mo¿liwe stwierdzenie, czy to przekroczenie mia³o rzeczywi¶cie
miejsce. Napisa³bym to jêzykiem formalnym i wskaza³ dok³adnie ¼ród³o tych
+/- 3 km/h (homologacja, instrukcja urz±dzenia, nie wiem gdzie to jest)..

Sensowne w takim urz±dzeniu by by³o podawanie zmierzonej prêdko¶ci o
-3.
Czyli jad±c 64 przy tolerancji urz±dzenia +-3 - ostateczna prêdko¶æ
wynios³aby
61. Nie wiem jednak jak te urz±dzenia dzia³aj±.

Data: 2011-06-21 22:07:18
Autor: Tomasz Pyra
Co robić po nieprzyjęciu mandatu?
W dniu 2011-06-21 20:18, to pisze:
[...]

+/- 3 km/h (homologacja, instrukcja urzÄ…dzenia, nie wiem gdzie to jest).

No tylko właśnie się zastanawiam, czy może strażnik wie w tej kwestii coś czego ja nie wiem - że gdzieś jakiś absurd został przyklepany ustawą czy czymś i w świetle prawa okaże się że dokładność nie jest istotna, bo np. jest zgodna z rozporządzeniem czy coś.

Bo zastanawia mnie jedna rzecz - rozporządzenie i dane techniczne producentów prawie wszystkich urządzeń pomiarowych (i ręcznych i automatycznych) podaje tolerancje +-3km/h do 100km/h i 3% powyżej 100km/h.

Co oznacza że około 1/3 wszystkich pomiarów prędkości powinno się kwalifikować do przynajmniej obniżenia progu kwotowo-punktowego.
Przykładowo przekroczenie 102/50, powinno się kwalifikować nie do przedziału +50, a +40-49 (bo mógł jechać 102+-3, czyli np. 99).

W KW i KPW nie ma znajdującego się w KK punktu o rozpatrywaniu niedających się usunąć wątpliwości na korzyść oskarżonego, na który w zasadzie należałoby się powołać.

Data: 2011-06-21 22:12:09
Autor: spp
W dniu 2011-06-21 22:07, Tomasz Pyra pisze:

[...]

No to idąc tym tropem rozumowania druga 1/3 kwalifikuje się do _podwyższenia_ kary (te 98/100) bo przecież mógł jechać 101 a, jak sam piszesz ...
W KW i KPW nie ma znajdujÄ…cego siÄ™ w KK punktu o rozpatrywaniu

--
spp

Data: 2011-06-21 20:32:46
Autor: to
Co robiæ po nieprzyjêciu mandatu?
begin spp
No to idÄ…c tym tropem rozumowania druga 1/3 kwalifikuje siÄ™ do
_podwyższenia_ kary (te 98/100) bo przecież mógł jechać 101 a, jak sam
piszesz ...

Nie, to nie jest ten trop, bo karze się za to, co jest udowodnione. A w tym przypadku udowodnione jest to, co pokazało urządzenie MINUS 3 km/h, które mogą być błędem.

Data: 2011-06-22 10:18:42
Autor: Sebastian Kaliszewski
Tomasz Pyra wrote:
[...]

Ale też zwykle "rachunek" przysyłają za prędkość skorygowaną o te 3km/h w dół. JAk dostałem obrazek od straży z mojego miasta to tam wszystko było -- aktualny wynik pomiaru (z precyzcją 0.1km/h), wyszczególnienie korekty (-3km/h) i prędkość za którą przysyłają "rachunek".

Sorawdź zatem, czy przysłana prędkość nie jest od razu skorygowana. Bo wtedy cały argument o 62/60 vs +/-3 bierze w łeb. Na szczęście pozostają inne.

\SK

Data: 2011-06-22 20:33:55
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-06-22 10:18, Sebastian Kaliszewski pisze:

Sorawdź zatem, czy przysłana prędkość nie jest od razu skorygowana. Bo
wtedy cały argument o 62/60 vs +/-3 bierze w łeb. Na szczęście pozostają
inne.

Prędkość na fotce jest ta sama co na rachunku.
Żadnej wzmianki o korekcie - również w danych technicznych urządzenia.

Co robiæ po nieprzyjêciu mandatu?