Co sądzicie o matizie?

Data: 2010-11-21 14:06:10
Autor: aro333
Co sądzicie o matizie?
No cóż, bardzo porządne autko za nie dużą kasę.Osobiście użytkowałem takowego sprzęta przez 5 lat i byłem 2 właścicielem. Zakupiłem go gdy miał 4 lata i ok 40kkm. Jak sprzedawałem to miał około 100kkm. Tego samochodu byłem zawsze pewny, wiedziałem że mnie nie zawiezie i przywiezie. Z awarii jakie mnie spotkały to standardowo zacierająca się linka sprzęgła. Z podpartym sprzęgłem wróciłem 500kilometrów z wakacji z pełnym obciażenie. Oczywiście nie szalałem, rozpędzałem go tak aby nie było za wielkiego poślizgu sprzęgła. W domu po wymianie tylko linki (mechanik upieral się aby zmienić całe sprzeglo) , Matizem śmigałem jeszcze przez rok bez objawów niedomagania sprzegła. Co do pękajacej szyby - tak to jest usterka ale spowodowana plastikowymi technologicznymi podpurkami szyby. Znajduja się one w podszybiu. Z tego co pamietam, te platiki  w fabryce podtrzymywały świeżo wklejoną szybę. Jak ich nie usunieto, to szyba nie pracowała razem z karoserią i pekała. U mnie tych podpurek nie było i Matiz miał do końca szybę oryginalną. EGR to faktycznie porażka. Najlepiej go zaślepić i po kłopocie. Przy zle działającym obroty szaleja jakby cos byułóo z przepustnicą. Acha 2 razy zmienilem też kabelki od WN. W sumie oryginalne koreańskie były najlepsze i wytrzymały ok 60kkm. Następne to juz loteria. Na koniec zakupiłem znowu oryginały  i z tego co wiem następny użytkownik nie miał już z tym problemu.Ja miałem wersją mało wypasioną bo LIFE z roku 1999 , jeszcze cały koreański. Niestety następnemu użytkownikowi zaczęła wychodzić rdza ale on go "utopił" po same siedzenia wjezdzając pod zalany most. Co ciekawe Matiz wyjechał o własnych siłach jednak nabtrał wody po same siedzenia. O braniu oleju nie było mowy, do końca NIC sie nie działo. Acha miał jeszcze jedną przypadłośći to podobno się zdarzało.Jak był mocnoi rozgrzany, to z silnika dochodziły bardzo dziwne  odgłosy, tak jakby coś rzęziło, jakby klepało. Ja z  takim obajawem przejezdzilem 25kkm i nic się nie dzialo. Podobno to wina kiepskiego wałka rozrządu na którego krzywkach robiły się jakby bruzdy, inaczej mówiąc był porysowany. Na forum o matizie pisanoi o tym, że wyszła seria ze słabym wałkiem rozrządu. Tzle co pamitam, bo to juy 3 lata jak nie mam tego spryta.

Co sądzicie o matizie?