Co sadzicie o tej nawigacji?

Data: 2011-04-06 21:35:03
Autor: jack
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dokładnie chodzi o:
http://allegro.pl/nawigacja-gps-vordon-7-fm-av-bluetooth-europa-i1526376955.html

Wydaje sie podrób± tomtoma.Czy kto¶ juz nabył to cudo?
Odstrasza mnie jedynie forma sprzedaży:wpłacam kase i cierpliwie czekam.
A co jak sie nie doczekam?
Czy jest gdzie¶ jaki¶ sklep który ma to od "reki"moze być drozej.
pozdro.jack

Data: 2011-04-06 19:42:30
Autor: to
Co sadzicie o tej nawigacji?
begin jack
Dokładnie chodzi o:
http://allegro.pl/nawigacja-gps-vordon-7-fm-av-bluetooth-europa-
i1526376955.html

Po cholere 7"? To jakaĹ› wersja dla niewidomych? ;)

Data: 2011-04-07 00:49:49
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-06 21:42, to pisze:

Dokładnie chodzi o:
http://allegro.pl/nawigacja-gps-vordon-7-fm-av-bluetooth-europa-
i1526376955.html
Po cholere 7"? To jakaĹ› wersja dla niewidomych? ;)

Pomijając niewygodę - ponawiguj się kiedyś 15/17 calowym lapkiem a zrozumiesz ... widzisz trasę 2 manewry w przód, ale i całe miasto, więc sam w mieście którego nie znasz - możesz podejmować decyzje.

Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterĂłw   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2011-04-07 07:48:38
Autor: AL
Co sadzicie o tej nawigacji?
[...]

PomijajÄ…c niewygodÄ™ - ponawiguj siÄ™ kiedyĹ› 15/17 calowym lapkiem a
zrozumiesz ... widzisz trasę 2 manewry w przód, ale i całe miasto, więc
sam w mieście którego nie znasz - możesz podejmować decyzje.

korzystajÄ…c z Google Maps chyba ;)

Od nawigacji raczej wymaga się przewidzenia następnego manewru - a jesli z jakiś wzgledów go nie wykonasz, to szybkiego przeliczenia nowej trasy do celu.

Być może czasami by się przydał duży ekran, ale są to tak sporadyczne wypadki, że raczej nie stawiałbym tego jakie coś 'must have'
Częściej ten duży ekran będzie przeszkadzał:
- zasłanianie (problem z umieszczeniem tego w miejscu gdzie będzie widoczny i nie będzie zasłaniał części drogi)
- jazda nocą ze świecącą tablicą (tak wielką) nie będzie zbyt wygodne (nawet po przejściu w tryb kolorów nocnych)
- nie można wyciągnąć z auta i ponawigować pieszo (jako alternatywa w nagłych wypadkach) - za duży

Mówię to na podstawie swoich doświadczeń z:
- ekranikiem telefonu 2.4"
- ekranem normalnej nawigacji TT: 4.3"
- palma 3"
- tabletu 7"

(z notebookiem nigdy nie miałem okazji nawigować - bo nie jeżdżę ciężarówką by mieć go gdzieś postawić bezpiecznie w aucie)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-04-07 08:20:28
Autor: J.F.
Co sadzicie o tej nawigacji?
On Thu, 07 Apr 2011 07:48:38 +0200,  AL wrote:
Po cholere 7"? To jaka¶ wersja dla niewidomych? ;)
Pomijaj±c niewygodę - ponawiguj się kiedy¶ 15/17 calowym lapkiem a
zrozumiesz ... widzisz trasę 2 manewry w przód, ale i całe miasto, więc
sam w mie¶cie którego nie znasz - możesz podejmować decyzje.

korzystaj±c z Google Maps chyba ;)
Od nawigacji raczej wymaga się przewidzenia następnego manewru -

Czasem przydaje sie wiecej - od zobaczenia na etapie planowania czy np
"przez cala polske" oznacza "przez Lodz" czy przez Warszawe, do
spojrzenia w miescie czy na skrzyzowaniu pojechac w prawo czy w lewo,
skoro ulica na wprost zamknieta.

Sama nawigacja im wieksza tym lepsza - klopot tylko ze zmieszczeniem
tego w samochodzie :-)

Być może czasami by się przydał duży ekran, ale s± to tak sporadyczne wypadki, że raczej nie stawiałbym tego jakie co¶ 'must have'

No coz, ludzie sobie i z mniejszymi radza, ale jesli jest wybor to co
brac? Mozna mniejsza, a potem prowadzi cie na inny Gibraltar, albo "blyslo, zgaslo .. i nie mam pojecia gdzie jestem ani gdzie jechac
dalej" :-)

Czę¶ciej ten duży ekran będzie przeszkadzał:
- nie można wyci±gn±ć z auta i ponawigować pieszo (jako alternatywa w nagłych wypadkach) - za duży

Nawet w mniejszych zywot akumulatora z reguly zbyt krotki na piesze
zastosowania.

J.

Data: 2011-04-07 10:01:48
Autor: Tomek
Co sadzicie o tej nawigacji?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:fukqp6hqhm6gp4iedlj75nsnpfmp3dse1l4ax.com...
[...]

 Tyle, że widok na ekranie zależy przede wszystkim od rozdzielczo¶ci, a nie wielko¶ci ekranu (no chyba, że kto¶ słabo widzi). Rozdzielczo¶ć 800x480 to tyle, ile maj± dzi¶ telefony komórkowe o mniejszych ekranach. Ja mam 4,3 cala i uważam, że to wystarcza. A do podgl±du przed podróż± używam Targeo albo innych map inernetowych.
Tomek

Data: 2011-04-07 10:45:11
Autor: J.F.
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisał w
Tyle, że widok na ekranie zależy przede wszystkim od rozdzielczo¶ci, a nie wielko¶ci ekranu (no chyba, że kto¶ słabo widzi). Rozdzielczo¶ć 800x480 to tyle, ile maj± dzi¶ telefony komórkowe o mniejszych ekranach.

Ale tez nie o to chodzi zeby przez lupe czytac, tylko zeby normalnie zamontowana w samochodzie byla czytelna.

Ja mam 4,3 cala i uważam, że to wystarcza. A do podgl±du przed podróż± używam Targeo albo innych map inernetowych.

A potem w trasie zachodzi zmiana planow i wracamy do problemu.
Ja bym tam wieksza nie pogardzil - byleby sie tylko zmiescila

J.

Data: 2011-04-07 10:48:11
Autor: Tomek
Co sadzicie o tej nawigacji?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:injtin$fp4$1news.onet.pl...
[...]

Tak naprawdę to gwestia gustu/potrzeb. Jeden woli duzy ekran, bo duży i lepiej widać, inni mniejszy, bo się mie¶ci do kieszeni. :-)
Tomek

Data: 2011-04-07 11:20:27
Autor: J.F.
Co sadzicie o tej nawigacji?
[...]

Osobiscie nie moge sie doczekac rozsadnego kompromisu - 17 calowy ekran, mieszczacy sie do kieszeni :-)

J.

Data: 2011-04-07 12:33:53
Autor: Grejon
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-07 11:20, J.F. pisze:

Osobiscie nie moge sie doczekac rozsadnego kompromisu - 17 calowy ekran,
mieszczacy sie do kieszeni :-)

Już kiedy¶ Media Markt dawał do 60" TV _przeno¶ny_ 24" :)

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-04-07 20:53:46
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-07 11:20, J.F. pisze:
Użytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisał w
Ja mam 4,3 cala i uwaĹĽam, ĹĽe to wystarcza. A do podglÄ…du przed
podróżą używam Targeo albo innych map inernetowych.
A potem w trasie zachodzi zmiana planow i wracamy do problemu.
Ja bym tam wieksza nie pogardzil - byleby sie tylko zmiescila

Tak naprawdÄ™ to gwestia gustu/potrzeb. Jeden woli duzy ekran, bo duĹĽy
i lepiej widać, inni mniejszy, bo się mieści do kieszeni. :-)

Osobiscie nie moge sie doczekac rozsadnego kompromisu - 17 calowy ekran,
mieszczacy sie do kieszeni :-)

Najlepiej w postaci elastycznej folii, którą można by sobie na szybie przedniej nakleić. Taki przenośny HUD. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-04-07 20:04:36
Autor: Waldek Godel
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia Thu, 07 Apr 2011 20:53:46 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Najlepiej w postaci elastycznej folii, któr± można by sobie na szybie przedniej nakleić. Taki przeno¶ny HUD. ;)

tylko po co? Przy k±cie nachylenia przedniej szyby współczesnych aut
wystarczy LCD leż±cy poziomo pod szyb± i wy¶wietlaj±cy lustrzane odbicie.
Zreszt± tak działaj± HUDy fabryczne, np. w Citroenie C6

http://www.youtube.com/watch?v=fZ2gBmQXwnM
http://www.youtube.com/watch?v=hDXP_OLrNoA
http://www.youtube.com/watch?v=2UJMfMlVQA4
itp

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.

Data: 2011-04-07 21:10:15
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia 07-04-2011 o 21:04:36 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a):

[...]

W C4 GP poszli jeszcze dalej. Tam się wszystko odbija w przedniej szybie  nawet bez tego LCD.
Doszło do tego, że nawet w tak pochmurny dzień jak dzisiaj jeżdżę w  okularach z filtrem polaryzacyjnym.
Wk..rwia mnie to jak mało co.

Pzdr
TG

Data: 2011-04-07 21:10:20
Autor: J.F.
Co sadzicie o tej nawigacji?
On Thu, 7 Apr 2011 20:04:36 +0100,  Waldek Godel wrote:
[...]

Jasnosc (w dzien) i odleglosc obrazu. Najlepiej jakby obraz pozorny byl co najmniej o pare metrow odlegly.

J.

Data: 2011-04-07 20:27:58
Autor: Waldek Godel
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia Thu, 07 Apr 2011 21:10:20 +0200, J.F. napisał(a):

Jasnosc (w dzien) i odleglosc obrazu. Najlepiej jakby obraz pozorny byl co najmniej o pare metrow odlegly.

taaa.. z pewno¶ci± w technologii HUD da się takie rzeczy zrobić... ech

Data: 2011-04-08 12:56:32
Autor: J.F.
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w
[...]

J.

Data: 2011-04-08 12:29:21
Autor: Waldek Godel
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia Fri, 8 Apr 2011 12:56:32 +0200, J.F. napisał(a):

Ja ci wiecej napisze - to sie robi standardowo. W koncu z tego sie strzela :-)

Z tego co się strzela odległo¶ć pozorna jest trochę ponad metr, bo
wyswietlacz jest za zegarami a szyba półprzepuszczalna nad nimi

Data: 2011-04-08 16:11:25
Autor: J.F.
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomo¶ci news:vh8c8gxnhtyp$.dlglepper.institute.com...
[...]

Tam gdzie sie strzela to kazdy dyskomfort moze kosztowac grube miliony dolarow, wiec odleglosc pozorna jest wieksza.

Jest tez druga wersja
http://en.wikipedia.org/wiki/Helmet_mounted_display
Odleglosc rzeczywista moze z 10 cm, a pozorna nadal musi byc pare metrow, bo 10cm to juz nie kazdy odczyta, a nawet jakby odczytal to za drogo by to kosztowalo :-)

Jest tez trzecia wersja, zupelnie niskobudzetowa, bo za glupie kilka dolcow mozesz sobie kupic celownik kolimatorowy, ktory ma wymiary kilku cm, a odleglosc pozorna kilkaset metrow albo i wiecej.

O masz - tu zalecaja w samochodzie 2-4 metry
http://www.microvision.com/vehicle_displays/autohud_safety.html

Co wcale nie znaczy ze trzeba montowac wysiegnik na zderzaku.

J.

Data: 2011-04-07 08:28:16
Autor: Massai
Co sadzicie o tej nawigacji?
AL wrote:

> [...]
> podejmować decyzje.

Od nawigacji raczej wymaga się przewidzenia następnego manewru - a
jesli z jakiĹ› wzgledĂłw go nie wykonasz, to szybkiego przeliczenia
nowej trasy do celu.

Ja nową navi będę kupował pod tym kątem. Jak choroba ostatnio
jechałem, to durna automapa na jakimś larku nie potrafiła na czas
przeliczyć trasy - zboczyłem z tego co sugerowała (chciała mnie
przepychać przez centrum Katowic), wybierała kolejny zjazd
przeliczała trasę tak długo ze zdazyłem ten zjazd minąć, jak
przeliczyła to się orientowała że znów zjechałem z jej trasy,
znów przeliczała i tak przez 20 minut ;-)

Być może czasami by się przydał duży ekran, ale są to tak
sporadyczne wypadki, że raczej nie stawiałbym tego jakie coś 'must
have' Częściej ten duĹĽy ekran bÄ™dzie przeszkadzaĹ‚:  -
[...]
duĹĽy

[...]

Ja czekam aż wreszcie ktoś pójdzie po rozum do głowy i zrobi po
prostu docking station w samochodzie dla tabletu - zamiast radia.
Wtykamy go na płasko w konsolę i mamy navi z live traffic,
multimedia, telefon etc - wychodzÄ…c z samochodu zabieramy ze sobÄ… i
mamy tablet do uĹĽytku w domu/pracy.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-04-07 09:35:07
Autor: Waldek Godel
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia Thu, 7 Apr 2011 08:28:16 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

Ja czekam aż wreszcie kto¶ pójdzie po rozum do głowy i zrobi po
prostu docking station w samochodzie dla tabletu - zamiast radia.
Wtykamy go na płasko w konsolę i mamy navi z live traffic,
multimedia, telefon etc - wychodz±c z samochodu zabieramy ze sob± i
mamy tablet do użytku w domu/pracy.

http://www.youtube.com/watch?v=FRRuvTC1g64
http://www.youtube.com/watch?v=WB53-6SWEOk
http://www.youtube.com/watch?v=JAfJKXuC20A
http://www.youtube.com/watch?v=pDgeaiIaz_U
itp

Data: 2011-04-07 10:53:18
Autor: Tomek
Co sadzicie o tej nawigacji?

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomo¶ci news:wqgnwvz2t3po$.dlglepper.institute.com...
[...]

To nie lepiej pierdzieln±ć sobie ekran 32 cale przed kierownicę i podawać na niego obraz z kamery zamontowanej z przodu? :-)
A przy okazji sobie dzwonić, wysyłać smsy, a w rogu ekranu byłby wy¶wietlany jaki¶ film, żeby się w długiej trasie nie nudziło... :-)
Tomek

Data: 2011-04-07 09:57:13
Autor: Waldek Godel
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia Thu, 7 Apr 2011 10:53:18 +0200, Tomek napisał(a):

[...]

mnie się pytasz? chciał, to mu podałem linki, których najwidoczniej sam nie
znalazł...
A z ekranami wcze¶niej czy póĽniej trzeba będzie sie pogodzić - trynd taki
wicie, rozumicie:
http://wot.motortrend.com/leaked-tesla-model-s-images-surface-ahead-of-official-unveiling-later-today-4254.html
http://techcrunch.com/2009/04/09/a-look-at-the-tesla-s-17-inch-haptic-entertainment-and-navigation-system/

Data: 2011-04-07 11:02:44
Autor: Tomek
Co sadzicie o tej nawigacji?

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomo¶ci news:1pk200udhf6ng$.dlglepper.institute.com...
[...]

Niezłe :-)
W sumie czekam na jakie¶ wy¶wietlacze na szybie, przed nosem, pewnych informacji.
A klienci z tyłu (znaczy się - na tylnym siedzeniu) niech ogl±daj±, co chc± :-)))
Tomek

Data: 2011-04-07 10:09:03
Autor: Waldek Godel
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia Thu, 7 Apr 2011 11:02:44 +0200, Tomek napisał(a):

Niezłe :-)
W sumie czekam na jakie¶ wy¶wietlacze na szybie, przed nosem, pewnych informacji.

na Androida i iPhone masz po kilkadziesi±t aplikacji robi±cych z telefonu
HUD.
Nawet działaj±. Kwestia tylko pod jakim k±tem jest szyba w samochodzie, w
kredensie byłby problem.

Data: 2011-04-08 09:09:23
Autor: Tomek
Co sadzicie o tej nawigacji?

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomo¶ci news:11001qgc3ojya$.dlglepper.institute.com...
[...]

Mam HTC HD2. Jest co¶ na Windows Mobile?
Tomek

Data: 2011-04-08 09:21:24
Autor: Waldek Godel
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia Fri, 8 Apr 2011 09:09:23 +0200, Tomek napisał(a):

Mam HTC HD2. Jest co¶ na Windows Mobile?

Zawsze możesz odpalić Androida z karty :-)

Data: 2011-04-08 11:21:30
Autor: Tomek
Co sadzicie o tej nawigacji?

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomo¶ci news:8hpwarbn6rxc.dlglepper.institute.com...
Dnia Fri, 8 Apr 2011 09:09:23 +0200, Tomek napisał(a):

Mam HTC HD2. Jest co¶ na Windows Mobile?

Zawsze możesz odpalić Androida z karty :-)

--
Niby tak, ale Automapy na Androidzie nie odpalę... :-)
T.

Data: 2011-04-08 11:04:57
Autor: Waldek Godel
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia Fri, 8 Apr 2011 11:21:30 +0200, Tomek napisał(a):

Zawsze możesz odpalić Androida z karty :-)

--
Niby tak, ale Automapy na Androidzie nie odpalę... :-)

Skup się - nie po darmo napisałem Z KARTY a nie z NAND.

Data: 2011-04-08 13:16:55
Autor: Tomek
Co sadzicie o tej nawigacji?

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomo¶ci news:8l7ethxecw66$.dlglepper.institute.com...
[...]

Czyli co - z kart odpalam Androida, ustawiam flick ekranu i z Androida wychodzę? Wiem, że na Androida jest emulator WM, ale to chyba zbyt skomplikowane byłoby - odpalać na HTC Androida i emulować Wm, skoro to natywny system? :-)
Nie rozumiem, mimo skupienia... :-) Help please...
T.

Data: 2011-04-08 12:46:50
Autor: Waldek Godel
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia Fri, 8 Apr 2011 13:16:55 +0200, Tomek napisał(a):

[...]

masz odpowiedĽ na innej grupie - nie odwrócisz obrazu w programie który nie
ma takiej funkcji.
Oprócz tego tak zmienia się k±t widzenia i to co widzisz, że program stanie
się bezużyteczny. Na HUDa nadaj± się programy wy¶wietlaj±ce prędko¶c,
ewentualnie tylko graficzny znak nastepnego manewru, dużymi literami na
cały ekran. Nawet Tomtom byłby w zasadzie nieużyteczny, a co dopiero Automapa z jej
ekranem obsranym pierdyliardami nieużytecznych informacji.

Data: 2011-04-08 13:51:34
Autor: AL
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-08 13:16, Tomek pisze:
Uďż˝ytkownik "Waldek Godel"<nospam@orangegsm.info>  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci
Dnia Fri, 8 Apr 2011 11:21:30 +0200, Tomek napisaďż˝(a):

Zawsze mo�esz odpali� Androida z karty :-)

--
Niby tak, ale Automapy na Androidzie nie odpalďż˝... :-)

Skup si� - nie po darmo napisa�em Z KARTY a nie z NAND.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz�d mo�e zrobi� dla ciebie.

Czyli co - z kart odpalam Androida, ustawiam flick ekranu i z Androida
wychodz�? Wiem, �e na Androida jest emulator WM, ale to chyba zbyt
skomplikowane by�oby - odpala� na HTC Androida i emulowa� Wm, skoro to
natywny system? :-)
Nie rozumiem, mimo skupienia... :-) Help please...

windows zostaje tam gdzie jest z calym swoim dobytkiem.
Android rezyduje wylacznie na karcie
Na strcie systemu w bootloaderze windowsa masz opcje jaki system odpalic.
Ja wybierzesz Androida, to odpala on z karty a windows wypraszany jest za drzwi

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-04-08 11:14:41
Autor: Hektor
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisał

W sumie czekam na jakie¶ wy¶wietlacze na szybie, przed nosem, pewnych informacji.

Nie ma co czekać, takie rzeczy już s±. Np. HUD w BMW.

ZK

Data: 2011-04-08 11:13:36
Autor: Hektor
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisał w

To nie lepiej pierdzieln±ć sobie ekran 32 cale przed kierownicę i podawać na niego obraz z kamery zamontowanej z przodu? :-)

MB S klasa ma taki gadżet pokazuj±cy na desce rozdzielczej obraz w podczerwieni. Przy pewnej wprawie można prowadzić samochód bez spogl±dania za przedni± szybę.

Zbigniew Kordan

Data: 2011-04-07 12:03:49
Autor: Massai
Co sadzicie o tej nawigacji?
Waldek Godel wrote:

> [...]

> Wtykamy go na płasko w konsolę i mamy navi z live traffic,
> multimedia, telefon etc - wychodz±c z samochodu zabieramy ze sob± i

Do stacji dokuj±cej takim rozwi±zaniom nieco brakuje - ale własnie ten
kierunek.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-04-07 10:49:10
Autor: J.F.
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:injsj0$be1$1news.onet.pl...
[...]

Z tym ze to kazdej grozi, a najbardziej cierpia te "internetowe" w stylu Naviexperta.

[...]

To juz wymyslili, tylko troche inaczej - albo radio z wysuwanym ekranem, albo wbudowana nawigacja - gdzie przemyslano i wielkosc i umiejscowienie i zaprojektowano deske pod to.

Nastepny krok to bedzie HUD - tzn masowy HUD, bo troche ich juz bylo.

J.

Data: 2011-04-07 16:09:40
Autor: Sebastian Kaliszewski
Co sadzicie o tej nawigacji?
Massai wrote:
AL wrote:

[...]

Spróbowałem nawigacji na netbooku z podwyższoną (w stosunku do typowych netbooków) rozdzielczością 1280x720 -- różnica zasadnicza -- więcej widać to raz, ale i moc procesora z wyższej kategorii to i przelicza żwawo. Tylko faktycznie było nieco zabawy z zamocowaniem tego tak, nie zasłaniało (udało mi się tak, że nie zasłania w ogóle), nie stanowiło dodatkowego zagrożenia w przypadku jakiegoś (odpukać) dzwonu, no i trzymało się również przy jeździe po dziurach. Bez "zrób to sam" się nie obeszło

[...]

Zastąpiłem tablet netbookiem (Nokia Booklet 3G). Ten sam netbook robi za nawigację (podpiętą do Internetu, więc np. AM odbiera info o aktualnym ruchu na beiżąco), ma wbudowany GPS (z obsługą AGPS, więc satelity łapie w sekundę), i za komputer na wszelakich wyjazdach (można nie tylko maile sprawdzić, ale i normalnie popracować -- 1280x720 to tylko o 48pixeli gorzej niż w typowym laptopie). W dodatku trzyma na baterii długie godziny (cały roboczy dzień można na samej baterii o ile się nie będzie jakiś filmików i podobnych ciągle oglądać)

pzdr
\SK

Data: 2011-04-07 15:29:50
Autor: Waldek Godel
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia Thu, 07 Apr 2011 00:49:49 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

Pomijaj±c niewygodę - ponawiguj się kiedy¶ 15/17 calowym lapkiem a zrozumiesz ... widzisz trasę 2 manewry w przód, ale i całe miasto, więc sam w mie¶cie którego nie znasz - możesz podejmować decyzje.

ja to wolałbym widzieć drogę oraz wolałbym, żeby¶ ty też widział drogę.
Ale ja to truskawki cukrem...

Data: 2011-04-07 18:06:17
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-07 16:29, Waldek Godel pisze:

[...]
ja to wolałbym widzieć drogę oraz wolałbym, żebyś ty też widział drogę.
Ale ja to truskawki cukrem...

Nie skumałeś ;P

W syt, gdy powoĹĽÄ™ siÄ™ z lapkiem jako navi (juĹĽ nie za czÄ™sto) leĹĽy on na  siedzeniu pasaĹĽera, i wspomagam(wspomagaĹ‚em)  siÄ™ nim w konkretnych korkach. Widzisz przed sobÄ… zatory ... bardzo czÄ™sto prĂłbujÄ™ sam je objeĹĽdĹĽać ... ale majÄ…c "maĹ‚Ä… widoczność" hu z tego czasem wychodziĹ‚o, bo np okazywaĹ‚o siÄ™, ĹĽe w mieĹ›cie jest tylko jeden most, czy teĹĽ nasyp kolejowy ... MajÄ…c navi na laptopie widzisz dokĹ‚adnie caĹ‚e miasto, i intuicyjnie moĹĽesz siÄ™ wspierać tym.

Aktualnie mam navi 7 cali, i też jestem zadowolony, nie zasłania szyby, daje lepszy pogląd niż gówniane 4,3 i ma lepszą moc obliczeniową . A to wiadomo w navi jest ważne. Na lapku AM z trasą 800 k m po polsce z 16 punktami pośrednimi trasę przeliczała w 1-2 sekundy ... na małym urządzeniu mając tak wprowadzoną trasę o szybkim przeliczaniu można tylko pomarzyć :) .. A używając traffica w AM z ciągłym przeliczaniem - nic tylko moc obliczeniowa i moc obliczeniowa. A tak się składa jakoś dziwnie, że im coś ma większy ekran, tym większy procek jest w środku. No chyba, że będziesz mi udowadniał, że są 4,3 szybsze od przeciętnego laptopa :)

Data: 2011-04-08 00:12:59
Autor: Waldek Godel
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia Thu, 07 Apr 2011 18:06:17 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

Aktualnie mam navi 7 cali, i też jestem zadowolony, nie zasłania szyby, daje lepszy pogl±d niż gówniane 4,3 i ma lepsz± moc obliczeniow± . A to wiadomo w navi jest ważne. Na lapku AM z tras± 800 k m po polsce z 16 punktami po¶rednimi trasę przeliczała w 1-2 sekundy ... na małym urz±dzeniu maj±c tak wprowadzon± trasę o szybkim przeliczaniu można tylko pomarzyć :) . A używaj±c traffica w AM z ci±głym przeliczaniem - nic tylko moc obliczeniowa i moc obliczeniowa. A tak się składa jako¶ dziwnie, że im co¶ ma większy ekran, tym większy procek jest w ¶rodku. No chyba, że będziesz mi udowadniał, że s± 4,3 szybsze od przeciętnego laptopa :)

tak, w zasadzie tak, bo moc obliczeniowa jest niewiele mniejsza a dużo lepiej wykorzystana. Oczywi¶cie mam na my¶li 4.3 w postaci np. HTC Desire HD :-)
Google Maps na czym¶ takim chodz± ¶wietnie i równie dobrze pozwalaj± wyszukiwać różne objazdy.
Co więcej s± nawigacje, które robi± to automatycznie - w takim TT daję tylko polecenie - korek przez kilometr, omiń i on liczy w kilka sekund.

Data: 2011-04-07 16:28:09
Autor: Yogi\(n\)
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:iniqmb$5h4$1node2.news.atman.pl...
[...]

Miałem 3,5", miałem 5", teraz mam dwudinową firmową 6,5" i.... cóż, jest zdecydowanie najlepsza. Widoczność, łatwość obsługi, czas rozruchu, rozdzielczość. No ale też kilkukrotnie droższa od tamtych. Na jeszcze większą chyba nie zdecydowałbym się, nawet w ciężarówce.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2011-04-07 17:56:38
Autor: radekp@konto.pl
Co sadzicie o tej nawigacji?
Thu, 07 Apr 2011 00:49:49 +0200, w <iniqmb$5h4$1@node2.news.atman.pl>, "Rafał
\"SP\" Gil" <usenet@motopower.pl> napisał(-a):

> [...]

Pomijaj±c niewygodę - ponawiguj się kiedy¶ 15/17 calowym lapkiem a zrozumiesz ... widzisz trasę 2 manewry w przód, ale i całe miasto, więc sam w mie¶cie którego nie znasz - możesz podejmować decyzje.

7" - pomyłka.
Jak z rozdzielczo¶ci± 800x480 -- to będzie mulić niemiłosiernie.
Jak z rozdziałk± 480x272 -- to ekran będzie jedn± pikseloz±.

Trzeba jeszcze poczekać na odpowiednie procesory...

Data: 2011-04-07 18:08:10
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-07 17:56, radekp@konto.pl pisze:

[...]

SkÄ…dĹĽe. UĹĽywam i jestem content.

Jak z rozdzielczością 800x480 -- to będzie mulić niemiłosiernie.
Jak z rozdziałką 480x272 -- to ekran będzie jedną pikselozą.
Trzeba jeszcze poczekać na odpowiednie procesory...

Żadnej pikselozy nie mam bo mam 800x480 - a zmuły w AM nie dostrzegam nawet w długich trach z wieloma punktami pośrednimi. Chcesz, to mogę ci we Wro prezentację zrobić :)

Data: 2011-04-07 18:28:54
Autor: Cavallino
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:inknh8$uv9$2node2.news.atman.pl...
[...]

A gdzie to trzymasz?
Zasłaniasz tym pół szyby, czy w celu kontemplacji nawigacji patrzysz w inne miejsce niż do przodu?

Data: 2011-04-07 18:42:22
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-07 18:28, Cavallino pisze:

7" - pomyłka.
SkÄ…dĹĽe. UĹĽywam i jestem content.
A gdzie to trzymasz?

W samochodzie. Ale ostatnio zabieram jak wysiadam, bo znów miałem włama przez okno.

Zasłaniasz tym pół szyby, czy w celu kontemplacji nawigacji
patrzysz w inne miejsce niĹĽ do przodu?

Nie.

Data: 2011-04-07 18:48:42
Autor: Cavallino
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:

Zasłaniasz tym pół szyby, czy w celu kontemplacji nawigacji
patrzysz w inne miejsce niĹĽ do przodu?

Nie.

Konkrety proszÄ™.
W sumie pozostaje jeszcze opcja żeby liczniki zasłonić.

Data: 2011-04-07 19:28:59
Autor: radekp@konto.pl
Co sadzicie o tej nawigacji?
Thu, 07 Apr 2011 18:55:31 +0200, w <inkqa1$1tb$1@node2.news.atman.pl>, "Rafał
\"SP\" Gil" <usenet@motopower.pl> napisał(-a):

> Konkrety proszę.
> W sumie pozostaje jeszcze opcja żeby liczniki zasłonić.

Jakie konkrety ?

"bez fot się nie liczy" ;)

Data: 2011-04-07 20:22:40
Autor: Cavallino
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:inkqa1$1tb$1node2.news.atman.pl...
[...]

Gdzie umieszczasz tÄ… kolubrynÄ™, ĹĽe pomaga a nie przeszkadza w jeĹşdzie.

Data: 2011-04-08 11:08:39
Autor: Sebastian Kaliszewski
Co sadzicie o tej nawigacji?
Cavallino wrote:
[...]

Nie wiem gdzie RafaĹ‚ umieszcza. Ja umieĹ›ciĹ‚em po prawej stronie kierowcy (mniej wiÄ™cej po Ĺ›rodku szerokoĹ›ci kabiny, nad radiem) tak by gĂłrna krawÄ™dĹş byĹ‚a w moim polu widzenia tuĹĽ pod liniÄ… maski samochodu. Czyli tak jak np. Toyota  umieszcza liczniki w niektĂłrych jej pojazdach. W efekcie jest wyĹĽej niĹĽ typowa fabryczna nawigacja, ale nie zasĹ‚ania widoku na drogÄ™ i okolicÄ™ (a widok maski jest raczej maĹ‚o istotny). A wlazĹ‚o 10 cali.

pzdr
\SK

Data: 2011-04-08 11:06:56
Autor: Cavallino
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik "Sebastian Kaliszewski" <s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

Albo na podszybiu masz kilkanaście cm wolnej wysokości (TIR?), albo jakiś kit wciskasz.
U mnie nawet komórka w tym miejscu już ogranicza widoczność, a toto ma ekran ze 3 cale, a Ty piszesz że 10 cali nie ogranicza.

Data: 2011-04-08 14:04:15
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-08 11:06, Cavallino pisze:

Albo na podszybiu masz kilkanaście cm wolnej wysokości (TIR?),
albo jakiĹ› kit wciskasz.
U mnie nawet komórka w tym miejscu już ogranicza widoczność, a
toto ma ekran ze 3 cale, a Ty piszesz ĹĽe 10 cali nie ogranicza.

Nie odpowiem ci jeszcze na pytanie ktĂłre zadaĹ‚eĹ› (bo chce machnąć fotkÄ™ a auto w blacharni) ale podpowiem ci coĹ› (co u mnie nie jest zastosowane).  Rzepy 3M - sĹ‚yszaĹ‚ ?

Data: 2011-04-08 14:18:54
Autor: Cavallino
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:inmtjs$4rn$1node2.news.atman.pl...
[...]

Nie odpowiem ci jeszcze na pytanie które zadałeś (bo chce machnąć fotkę a auto w blacharni) ale podpowiem ci coś (co u mnie nie jest zastosowane). Rzepy 3M - słyszał ?

Co z nimi?
Obniżają deskę rozdzielczą, czy wystawiają głowę kierowcy ponad dach?

Data: 2011-04-08 16:17:13
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-08 14:18, Cavallino pisze:

[...]

Można sobie wszystko, wszędzie przymocować. Nie uwierzysz - w autach są inne miejsca niż przednia szyba.

Data: 2011-04-08 20:58:59
Autor: Cavallino
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:innf7s$mp0$1node2.news.atman.pl...
[...]

Ale żadne z nich nie spowoduje braku konieczności odwracania wzroku od drogi.

Data: 2011-04-08 20:59:49
Autor: J.F.
Co sadzicie o tej nawigacji?
On Fri, 08 Apr 2011 16:17:13 +0200,  Rafał "SP" Gil wrote:
W dniu 2011-04-08 14:18, Cavallino pisze:
Rzepy 3M - słyszał ?
Obniżaj± deskę rozdzielcz±, czy wystawiaj± głowę kierowcy ponad
dach?

Można sobie wszystko, wszędzie przymocować. Nie uwierzysz - w autach s± inne miejsca niż przednia szyba.

Nie w kazdym, oj nie w kazdym, wrecz w niewielkiej ilosci.

J.

Data: 2011-04-08 22:23:44
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-08 20:59, J.F. pisze:

Rzepy 3M - słyszał ?
Obniżają deskę rozdzielczą, czy wystawiają głowę kierowcy ponad
dach?
Można sobie wszystko, wszędzie przymocować. Nie uwierzysz - w
autach sÄ… inne miejsca niĹĽ przednia szyba.
Nie w kazdym, oj nie w kazdym, wrecz w niewielkiej ilosci.

ZacznÄ™ jak Adam ;) - w ĹĽuku wiele ;) W roomsterze rĂłwnieĹĽ jest miejsce na desce. W megsankach tyĹĽ.

Ale pomijam, ja mam na szybie w ten sposób, że mi nie zasłania, ale ja mam ponad 190 centów, a patrząc na posty cavalino wnioskuję, że jest kurduplem patrzącym na drogę wprost przez kierownicę.

Data: 2011-04-08 22:45:13
Autor: Cavallino
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:

Ale pomijam, ja mam na szybie w ten sposób, że mi nie zasłania,

Znaczy leży płasko?

ale ja mam ponad 190 centĂłw, a patrzÄ…c na posty cavalino wnioskujÄ™, ĹĽe jest kurduplem patrzÄ…cym na drogÄ™ wprost przez kierownicÄ™.

Trafiłeś - 187 cm i 110 kg - faktycznie kurdupel jak się patrzy. ;-)

Data: 2011-04-09 00:03:26
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-08 22:45, Cavallino pisze:

Ale pomijam, ja mam na szybie w ten sposób, że mi nie zasłania,
Znaczy leży płasko?

Znaczy pionowo tak, że z mojego punktu widzenia navi nawet połową swej płaszczyzny nie zachodzi na widok inny niż to co przed maską. Faktem jest - maskę zasłania ... nosz potnę się.

[...]
;-)

Jak dla mnie kurdupel. Sorry.

Data: 2011-04-09 08:31:48
Autor: J.F.
Co sadzicie o tej nawigacji?
On Sat, 09 Apr 2011 00:03:26 +0200,  Rafał "SP" Gil wrote:
ale ja mam ponad 190 centów, a patrz±c na posty cavalino
wnioskuję, że jest kurduplem patrz±cym na drogę wprost przez
kierownicę.
Trafiłe¶ - 187 cm i 110 kg - faktycznie kurdupel jak się patrzy.
;-)

Jak dla mnie kurdupel. Sorry.

Zaraz, albo ja cie zle pamietam, albo licz sie ze slowami, bo jak sie
kiedys spotkacie, Cavallino zobaczy te twoje 190 centow, to jak ci
przyp*, to sie oduczysz chinskie centymetry stosowac :)

J.

Data: 2011-04-09 09:35:44
Autor: Cavallino
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j6vvp654k6c5f77jecan3sc7gj7hh19lm64ax.com...
[...]

Spoko, ja jestem spokojny człowiek, daleko mi do rękoczynów.
Zwłaszcza o słowa.

Data: 2011-04-09 12:08:45
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-09 08:31, J.F. pisze:

[...]

Źle pamiętasz :) Bite kilka ponad 190 ;) Zważ, że widywaliśmy się głównie w stanie siedzącym i wypitym :)

Data: 2011-04-09 08:29:35
Autor: J.F.
Co sadzicie o tej nawigacji?
On Fri, 08 Apr 2011 22:23:44 +0200,  Rafał "SP" Gil wrote:
W dniu 2011-04-08 20:59, J.F. pisze:
Można sobie wszystko, wszędzie przymocować. Nie uwierzysz - w
autach s± inne miejsca niż przednia szyba.
Nie w kazdym, oj nie w kazdym, wrecz w niewielkiej ilosci.

Zacznę jak Adam ;) - w żuku wiele ;) W roomsterze również jest miejsce na desce. W megsankach tyż.

W megankach ? W takich ? http://photos03.otomoto.pl/photos/original/C17/45/73/C17457382_3.jpg

Czy w takich http://photos04.otomoto.pl/photos/original/C16/78/59/C16785903_3.jpg

J.

Data: 2011-04-09 12:10:24
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-09 08:29, J.F. pisze:

W megankach ? W takich ?

Czy w takich

Podpowiem - nigdy nie korzystałem z środkowych nawiewów bo są dla mnie męczące. Korzystam tylko z kombinacji SZYBA+NOGI.

Data: 2011-04-09 10:01:01
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-08 11:06, Cavallino pisze:
UĹĽytkownik "Sebastian Kaliszewski"
<s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości news:

Gdzie umieszczasz tÄ… kolubrynÄ™, ĹĽe pomaga a nie przeszkadza w jeĹşdzie.

Nie wiem gdzie Rafał umieszcza. Ja umieściłem po prawej stronie
kierowcy (mniej więcej po środku szerokości kabiny, nad radiem) tak by
górna krawędź była w moim polu widzenia tuż pod linią maski samochodu.
Czyli tak jak np. Toyota umieszcza liczniki w niektĂłrych jej
pojazdach. W efekcie jest wyĹĽej niĹĽ typowa fabryczna nawigacja, ale
nie zasłania widoku na drogę i okolicę (a widok maski jest raczej mało
istotny). A wlazło 10 cali.

Albo na podszybiu masz kilkanaście cm wolnej wysokości (TIR?), albo
jakiĹ› kit wciskasz.
U mnie nawet komórka w tym miejscu już ogranicza widoczność, a toto ma
ekran ze 3 cale, a Ty piszesz ĹĽe 10 cali nie ogranicza.

To znaczy tylko tyle, że kupiłeś samochód z totalnie zrąbanym pod względem ergonomii kokpitem.

Data: 2011-04-09 10:54:32
Autor: Cavallino
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:

[...]

Bo nie ma 20 cm między szybą a deską rozdzielczą?
ROTFL !!!!!

Jarek już wrzucał zdjęcia z Meganki - ta to miała wysoko deskę, w Ceedzie aż tak wysoko nie jest, jest po prostu normalnie.

Data: 2011-04-08 11:17:52
Autor: Hektor
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał

Zasłaniasz tym pół szyby, czy w celu kontemplacji nawigacji patrzysz w inne miejsce niż do przodu?

Pół szyby to chyba w Tico?

ZK

Data: 2011-04-07 19:28:40
Autor: radekp@konto.pl
Co sadzicie o tej nawigacji?
Thu, 07 Apr 2011 18:08:10 +0200, w <inknh8$uv9$2@node2.news.atman.pl>, "Rafał
\"SP\" Gil" <usenet@motopower.pl> napisał(-a):

Żadnej pikselozy nie mam bo mam 800x480 - a zmuły w AM nie dostrzegam nawet w długich trach z wieloma punktami po¶rednimi. Chcesz, to mogę ci we Wro prezentację zrobić :)

Dziękuję, też mam 800x480 i wiem o czym mówię :).
Co prawda chyba od 6.7 poprawili prędko¶ć i możemy się cieszyć, że jest więcej
niż 1fps...

Data: 2011-04-07 19:48:29
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Co sadzicie o tej nawigacji?
\"SP\" Gil"<usenet@motopower.pl>  napisaĹ‚(-a):

[...]

Co prawda chyba od 6.7 poprawili prędkość i możemy się cieszyć, że jest więcej
niĹĽ 1fps...

Ale to nie jest kwestia samej AM, lecz przede wszystkim procka.

Data: 2011-04-08 07:24:25
Autor: Seba
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia Thu, 07 Apr 2011 18:08:10 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

7" - pomyłka.

Sk±dże. Używam i jestem content.

To jest nas przynajmniej dwóch. PS. Dzisiaj dane jest mi przejechać WRC w poprzek (od strony Poznania/do
A4 w godzinach popołudniowych, to sobie ¶ci±gn±łem jakiego¶ TG, żeby się
korku nie nudzić i sobie co¶ miłego poogl±dać/posłuchać ;)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-04-06 22:44:39
Autor: krzyss
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-06 21:35, jack pisze:
[...]

Wolny procek, stary OS... ogolnie slabe to to...

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --

Data: 2011-04-07 09:49:06
Autor: szufla
Co sadzicie o tej nawigacji?
Wolny procek, stary OS... ogolnie slabe to to...

A taka, nie chodzi o mapy:
http://www.dealextreme.com/p/7-touch-screen-lcd-windows-ce-net-6-0-gps-navigator-with-fm-av-europe-maps-4gb-56308

sz.

Data: 2011-04-07 09:50:26
Autor: Irokez
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik "krzyss" <krzyss@SPAM-trapkrzyss.com> napisał w wiadomo¶ci news:4d9cd0b7$1news.home.net.pl...
[...]

468MHz? raczej w normie

stary OS... ogolnie slabe to to...

Stary? przynajmniej 5.0 jest bezproblemowy.
Poza tym widze IGO8 na pokładzie, więc jest jak dla mnie ok
Sam mam Beckera 4,3 cala i fajnie działa

Co do tych 7 cali - nie kupił bym, chyba że do tira. 5 cali już jest wielki i zasłania spore pole widzenia na szybie.

--
Irokez

Data: 2011-04-07 10:28:31
Autor: Seba
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia Thu, 7 Apr 2011 09:50:26 +0200, Irokez napisał(a):

Co do tych 7 cali - nie kupił bym, chyba że do tira. 5 cali już jest wielki i zasłania spore pole widzenia na szybie.

U mnie 7 cali nie zasłania nawet centymetra pola widzenia - wystarczyło
zastosować co¶ takiego:
http://images.okazje.info.pl/p/sprzet-rtv/1387/konsola-pod-nawigacje-alfa-romeo-159.jpg

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-04-07 10:49:46
Autor: Tomek
Co sadzicie o tej nawigacji?

Użytkownik "Seba" <seb_beztego_sob@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1oyqppourv2yr$.gusbtudo3yha$.dlg40tude.net...
[...]

Mam auto, które ma zamontowany GPS na wysoko¶ci kolan. Też można... Tylko jak z tego bezpiecznie korzystać?
No chyba że polegać na komunikatach głosowych,. ale wtedy ekran w ogóle nie jest potrzebny :-)
Tomek

Data: 2011-04-07 13:47:48
Autor: Seba
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia Thu, 7 Apr 2011 10:49:46 +0200, Tomek napisał(a):

Mam auto, które ma zamontowany GPS na wysoko¶ci kolan. Też można... Tylko jak z tego bezpiecznie korzystać?

W moim przypadku cało¶ć zestawu jest umieszczona w optymalnym miejscu w
tym aucie - widoczno¶ć jest prawidłowa (i nawigacji i sytuacji
drogowej), obsługa wygodna, itd.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-04-07 12:23:15
Autor: AL
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-07 10:28, Seba pisze:
[...]

zaslania Ci kratki nawiewu?

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-04-07 13:47:51
Autor: Seba
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia Thu, 07 Apr 2011 12:23:15 +0200, AL napisał(a):

zaslania Ci kratki nawiewu?

A nie zwróciłem uwagi na ten szczegół - pewnie w jakim¶ stopniu tak.
Akurat te nawiewy i tak mam 'pozamykane', więc nie zawracałem sobie tym
głowy.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-04-07 19:57:18
Autor: J_K_K
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik "Seba" <seb_beztego_sob@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1l6nd121sith3.hyebsmc4u349$.dlg40tude.net...
[...]

Pewnie do lata ;-)
Zwłaszcza jak będziesz pasażerów z tyłu wiózł.

Pzdr

JKK

Data: 2011-04-11 08:04:11
Autor: Seba
Co sadzicie o tej nawigacji?
[...]

Sprawdziłem - kratki nawiewu s± przysłonięte minimalnie - można ich
spokojnie używać. Także teza że 7 cali w osobowym aucie zasłania pół
szyby jest nieprawdziwa.

Data: 2011-04-11 09:55:57
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-11 08:04, Seba pisze:
[...]

zastosować coś takiego:
http://images.okazje.info.pl/p/sprzet-rtv/1387/konsola-pod-nawigacje-alfa-romeo-159.jpg

zaslania Ci kratki nawiewu?

Sprawdziłem - kratki nawiewu są przysłonięte minimalnie - można ich
spokojnie używać. Także teza że 7 cali w osobowym aucie zasłania pół
szyby jest nieprawdziwa.

Za to wersja do 307 wyglÄ…da jak mocowana wprost na kratce.
http://www.setex.pl/?p=productsMore&iProduct=584&sName=peugeot-307-od-05-01-cc-cabrio
Aż chciałbym obejrzeć konstrukcję tego cudaka. Bo wygląda na uchwyt za kilkanaście zł, obszyty skórą.

Data: 2011-04-11 10:09:01
Autor: Cavallino
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:inuc6c$dgh$1news.dialog.net.pl...
[...]

Ja mam (w Ceed i w Megane też miałem) proclipa posadowionego nieco wyżej niż środkowe kratki, a i tak zwiększenie ekranu trzykrotnie zasłoni szybę - nie ma bata żeby było inaczej.

Data: 2011-04-11 10:33:04
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-11 10:09, Cavallino pisze:
[...]

Wiesz co? Była tu już mowa o m.in. twoich wymiarach. Aż się zastanawiam jak Ty siedzisz za kółkiem. Bo z opisu wynika, że niemalże leżysz, z kierownicą i daszkiem zegarów na linii wzroku.

Data: 2011-04-11 10:46:51
Autor: Cavallino
Co sadzicie o tej nawigacji?
[...]

Wręcz przeciwnie, zawsze podnoszę fotel tak wysoko jak się da.

Data: 2011-04-11 12:34:14
Autor: Seba
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia Mon, 11 Apr 2011 09:55:57 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
napisał(a):

[...]
Za to wersja do 307 wygl±da jak mocowana wprost na kratce.
http://www.setex.pl/?p=productsMore&iProduct=584&sName=peugeot-307-od-05-01-cc-cabrio
Aż chciałbym obejrzeć konstrukcję tego cudaka. Bo wygl±da na uchwyt za kilkana¶cie zł, obszyty skór±.

U mnie to jest taki podłużny element wykonany chyba z jakiej¶ żywicy,
pokryty czarn± derm± (chciałem lepsiejszy matariał, ale akurat taki
mieli od ręki więc wzi±łem co było - Ľle nie wygl±da) - montowany jest
bezinwazyjnie (w sensie wiercenia i przykręcania) na kokpicie. Wysłałem Ci na emaila instrukcję jak to jest zamontowane - może ten do
Twojego puga jest montowany podobnie, choć tego na pierwszy rzut oka nie
widać. Jak nie używam navi to konsolka służy jako uchwyt do telefonu (wystarczy
zmienić uchwyt) - IMO to praktyczna rzecz.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-04-07 17:58:54
Autor: radekp@konto.pl
Co sadzicie o tej nawigacji?
Thu, 7 Apr 2011 09:50:26 +0200, w <injqc4$1ck$1@news.onet.pl>, "Irokez"
<nie.mam@email.pl> napisał(-a):

Poza tym widze IGO8 na pokładzie, więc jest jak dla mnie ok

Igo8 może być tak samo do d***, jak nawet całkiem zno¶ne.
A tu założę się, że jest wersja do d***.

Data: 2011-04-07 18:26:34
Autor: Irokez
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4pnrp653khab89mn46uop487jgbrvch63t4ax.com...
<nie.mam@email.pl> napisał(-a):
Poza tym widze IGO8 na pokładzie, więc jest jak dla mnie ok
Igo8 może być tak samo do d***, jak nawet całkiem zno¶ne.
A tu założę się, że jest wersja do d***.

czemu..
zależy jakie mapy wsadzili
I to jest tu fajne w igo, masz 3 mapy do wyboru dla Polski: TeleAtlas (jak dla mnie najlepiej prowadz±ce), Navteq (na mapie ma to co dopiero jest w planach) i Emapa (szczegółowa do bulu, jak poprowadzi przez podwórka)

--
Irokez

Data: 2011-04-07 19:29:34
Autor: radekp@konto.pl
Co sadzicie o tej nawigacji?
Thu, 7 Apr 2011 18:26:34 +0200, w <inkojs$b6f$1@news.onet.pl>, "Irokez"
<nie.mam@email.pl> napisał(-a):

> [...]
> Igo8 może być tak samo do d***, jak nawet całkiem zno¶ne.
> A tu założę się, że jest wersja do d***.

Jeżeli legalne, to z Emapy.

[...]

Tak? Jak kupić TA czy Navteqa? :>

Data: 2011-04-07 20:24:16
Autor: Cavallino
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci news:13trp699p2oire78bhdo8q1548ofm0b53e4ax.com...
<nie.mam@email.pl> napisał(-a):

> [...]
> Igo8 może być tak samo do d***, jak nawet całkiem zno¶ne.
> A tu założę się, że jest wersja do d***.

A te z TA to nielegalne?
Przecież wychodz± w jakich¶ urz±dzeniach.

Razem z hardwarem w pakiecie zapewne.

Data: 2011-04-08 16:17:44
Autor: radekp@konto.pl
Co sadzicie o tej nawigacji?
Thu, 7 Apr 2011 20:24:16 +0200, w <4d9e014f$0$2457$65785112@news.neostrada.pl>,
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

>Jeżeli legalne, to z Emapy.

A te z TA to nielegalne?
Przecież wychodz± w jakich¶ urz±dzeniach.

Nigdzie od XXX czasu nie widziałem.
A kupić oficjalnie można tylko z Topmapami.

Widziałe¶ gdzie¶?

Data: 2011-04-08 20:59:42
Autor: Cavallino
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

>Tak? Jak kupić TA czy Navteqa? :>

Razem z hardwarem w pakiecie zapewne.

Widziałe¶ gdzie¶?

Nie szukałem.
Ale wnioskuję że te co s±, zostały wyci±gnięte z takowych urz±dzeń.

Data: 2011-04-06 22:50:23
Autor: ToMasz
Co sadzicie o tej nawigacji?
Data: 2011-04-07 08:08:43
Autor: krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]
Co sadzicie o tej nawigacji?
[...]

Na zdjęciu widać na wy¶wietlaczu wskaĽnik poziomu sygnału i transmisji 3G - czyli zdjęcia produktu z wbudowanym odbiornikiem gsm, a nie tego, który jest oferowany.

-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

Data: 2011-04-07 09:55:06
Autor: Irokez
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik "krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]" <"[moje_inicjaly]"@post.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4d9d54db$1news.home.net.pl...
[...]

Na zdjęciu jest Navigon, a powyżej screeny IGO8 który to nie ma obsługi telefonu widocznej na ekranie choćby miał t± funkcję.
Ale nie bronię tego, fakt nie ma pewnie takiej funkcjonalno¶ci ten model mimo że może wygl±dać tak samo.

Jak dla mnie brakuje TMC, 7 cali za dużo, BT też by się przydał.

--
Irokez

Data: 2011-04-07 09:04:16
Autor: Waldek Godel
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia Wed, 06 Apr 2011 21:35:03 +0200, jack napisał(a):

[...]

Po pierwsze - trzeba mieć nierówno pod sufitem, żeby zamawiać na alledrogo
u po¶rednika składaj±cego tylko zamówienie w Chinach i wykręcaj±cego się od
jakiejkolwiek odpowiedzialno¶ci.

Po drugie - NTG

Data: 2011-04-07 09:05:08
Autor: J.F.
Co sadzicie o tej nawigacji?
On Wed, 06 Apr 2011 21:35:03 +0200,  jack wrote:
Dokładnie chodzi o:
http://allegro.pl/nawigacja-gps-vordon-7-fm-av-bluetooth-europa-i1526376955.html

Wydaje sie podrób± tomtoma.

Watpie zeby "podroba TT". Tomtom albo sam to zrobil pod inna marka - ale wtedy nie "podroba",
albo nie ma z tym nic wspolnego - interfejs moze wzorowany, ale mapy
juz inne.

Czy jest gdzie¶ jaki¶ sklep który ma to od "reki"moze być drozej.

Glupia sprawa http://www.vordon.com/

Interfejs angielski, polski, brak kontaktu ... "polska marka" w stylu Medion, oddzial jakiegos malego Chinczyka,
przekret na wieksza skale ? Ja bym troche poczekal ..

J.

Data: 2011-04-07 17:59:31
Autor: jack
Co sadzicie o tej nawigacji?
> [...]

"polska marka" w stylu Medion, oddzial jakiegos malego Chinczyka,

przekret na wieksza skale ? Ja bym troche poczekal ..

Kolego to to juz dawno znalazłem.
Jak poczytasz to zrozumiesz:
http://www.vordon.com/page.php?1/dostepnosc
Sklep internetowy typu:Wpłać,czekaj i płacz .Moze po roku dostaniesz?????
mnie nie interesuje.
Chodzi o to zeby nie kupawać kota w worku.
pozdro.jack
Fakt najlepiej sie jezdzi na Laptopie z Routem 10,jednak przystawka ci±gle sie
gubi,szczególnie w tunelach i troche nieporeczny.
Potrzebuje do ciezarówki pow.szyby 2-3mkw.
Osobówk± jezdze bez nawigacji-bo to jak ryba w wodzie.
Jak wjade zestawem 18m w miasteczko,widukcik,lub mały mostek to jestem w kropce.
pozdro.jack

Data: 2011-04-07 19:00:06
Autor: Irokez
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik "jack" <jackglajtWYTNIJTO@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:178f.00000838.4d9ddf63newsgate.onet.pl...
Fakt najlepiej sie jezdzi na Laptopie z Routem 10,jednak przystawka
ci±gle sie gubi,szczególnie w tunelach i troche nieporeczny.

kurde.. a jaka sie nie gubi w tunelach?
Nawet Igo symuluje jazde w tunelu ilestam metrów (kilometr?) ale wymięka w tych w austrii
bo niby jak kurde ma w tunelu niebo widziec?

--
Irokez

Data: 2011-04-07 19:10:49
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-07 19:00, Irokez pisze:
Użytkownik "jack" <jackglajtWYTNIJTO@vp.pl> napisał w wiadomości
Fakt najlepiej sie jezdzi na Laptopie z Routem 10,jednak przystawka
ciÄ…gle sie gubi,szczegĂłlnie w tunelach i troche nieporeczny.

kurde.. a jaka sie nie gubi w tunelach?
Nawet Igo symuluje jazde w tunelu ilestam metrów (kilometr?) ale wymięka
w tych w austrii
bo niby jak kurde ma w tunelu niebo widziec?

Powinien symulować przejazd, sugerując się np. średnią prędkością z ostatnich 5 minut przed punktem utraty sygnału.

Data: 2011-04-07 20:12:56
Autor: Irokez
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:inkr6s$jbk$1news.dialog.net.pl...
[...]

I symuluje, ale ponad 5 kilosów w Austrii nie dał rady ani Igo ani TT.

--
Irokez

Data: 2011-04-07 20:16:10
Autor: radekp@konto.pl
Co sadzicie o tej nawigacji?
Thu, 7 Apr 2011 20:12:56 +0200, w <inkurb$5c1$1@news.onet.pl>, "Irokez"
<nie.mam@email.pl> napisał(-a):

> Powinien symulować przejazd, sugeruj±c się np. ¶redni± prędko¶ci± z > ostatnich 5 minut przed punktem utraty sygnału.

I symuluje, ale ponad 5 kilosów w Austrii nie dał rady ani Igo ani TT.

Powinien, jeżeli tunel jest dobrze oznaczony w mapie.

Data: 2011-04-07 20:43:55
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Co sadzicie o tej nawigacji?

<nie.mam@email.pl> napisał(-a):

> [...]

I symuluje, ale ponad 5 kilosów w Austrii nie dał rady ani Igo ani TT.

Powinien, jeżeli tunel jest dobrze oznaczony w mapie.

Robi tak np. Navigon, gdy jedzie się z prędko¶ci± max. dopuszczaln±
dla danej drogi - pokazuje poprawnie zjazdy z autostrady w tunelu (np. w  Wiedniu).

Pzdr
TG

Data: 2011-04-07 20:46:49
Autor: Cavallino
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

> [...]

dla danej drogi - pokazuje poprawnie zjazdy z autostrady w tunelu (np. w Wiedniu).

Gdzie masz w Wiedniu tunel dłuższy niż 5 km?

Data: 2011-04-07 20:54:46
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia 07-04-2011 o 20:46:49 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl>  napisał(a):

> [...]

dla danej drogi - pokazuje poprawnie zjazdy z autostrady w tunelu (np..  w Wiedniu).

Gdzie masz w Wiedniu tunel dłuższy niż 5 km?

Wiedeń podałem jako przykład skrzyzowań w tunelach.
We włoskich tunelach (niektóre miały 10 - 12 km) zawsze "prowadził" mnie  poprawnie do końca. Gdy jechałem z odpowiedni± prędko¶ci± bezbłędnie  przeł±czał się z trybu nocnego na dzienny przy wyjeĽdzie z tunelu.

PS. Czujny jeste¶ :-)

Pzdr
TG

Data: 2011-04-07 21:16:50
Autor: J.F.
Co sadzicie o tej nawigacji?
On Thu, 07 Apr 2011 19:10:49 +0200,  Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
[...]

a) w tunelu inne ograniczenie predkosci, b) i korki sie zdarzaja.

W sumie to akcelerometry tanie sa, mozna by wsadzic w navi, kalibrowac
na biezaco, i nie mylic sie znaczaco ..

J.

Data: 2011-04-08 08:32:31
Autor: Mirek Ptak
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia 2011-04-07 21:16,  *J.F.* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

[...]

TomTom seria GO 9x0 posiada takie co¶ :) - niestety nie miałem okazji testować w dłuższym tunelu niż ten w Jędrzychowicach na A4.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2011-04-08 13:01:36
Autor: J.F.
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał
[...]

Tzn za Jedrzychowicami, u Niemcow juz ? Tam wlasnie obowiazuje 80 :-)

Najlepiej byloby podpiac pod licznik kilometrow - no ale to utrudnienie.
Chyba ze ktos pomysli nad mozliwosciami Bluetootha.

J.

Data: 2011-04-11 08:00:14
Autor: Mirek Ptak
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia 2011-04-08 13:01,  *J.F.* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Tak, oczywi¶cie o ten chodzi :)
Jechałem tym tunelem zmieniaj±c szybko¶ć - wjazd jakie¶ 110, potem zatwardzenie do 70 i tak wyjechałem z tunelu - navi dobrze mi koniec pokazała.

Najlepiej byloby podpiac pod licznik kilometrow - no ale to utrudnienie.

Ponoć niektóre fabryczne bior± przebieg z kół...

Data: 2011-04-08 16:13:42
Autor: radekp@konto.pl
Co sadzicie o tej nawigacji?
Thu, 07 Apr 2011 21:16:50 +0200, w
<t83sp6t55ir1skfnu7v9oh4hfdimotbelj@4ax.com>, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

On Thu, 07 Apr 2011 19:10:49 +0200,  Marcin "Kenickie" Mydlak wrote: >W dniu 2011-04-07 19:00, Irokez pisze:

>Powinien symulować przejazd, sugeruj±c się np. ¶redni± prędko¶ci± z >ostatnich 5 minut przed punktem utraty sygnału.

a) w tunelu inne ograniczenie predkosci, b) i korki sie zdarzaja.

To sygnał grzecznie czeka na końcu tunelu na ciebie :).

Data: 2011-04-07 10:05:53
Autor: Tomek
Co sadzicie o tej nawigacji?

Użytkownik "jack" <jackglajt@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:178f.000007f5.4d9cc067newsgate.onet.pl...
[...]

Zajrzyj sobie na flaz.pl - w dziale rtv masz trochę nawigacji. Sklep podobno sprawdzony (kolega co¶ załatwiał).
Tomek

Data: 2011-04-07 11:05:03
Autor: Kamil
Co sadzicie o tej nawigacji?
On 06/04/2011 20:35, jack wrote:
[...]

Sama aukcja już odstrasza, MP3, DIVXy, Ebooki, Tetris i Kulki, a to wszystko za 50% ceny TomToma. Dziwne, że loda nie robi, żeby oszczędzić na tirówkach w trasie.

Odpu¶ć sobie, bo z daleka widać że to jakie¶ chińskie gówno z jakim¶ tragicznym ekranem, postawione na windowsie CE więc diabelnie wolne i zawodne.

Kamil

Data: 2011-04-07 17:58:13
Autor: radekp@konto.pl
Co sadzicie o tej nawigacji?
Thu, 07 Apr 2011 11:05:03 +0100, w <ink28g$n5u$1@inews.gazeta.pl>, Kamil
<kamil@spam.com> napisał(-a):

Sama aukcja już odstrasza, MP3, DIVXy, Ebooki, Tetris i Kulki, a to wszystko za 50% ceny TomToma.

A to akurat nie dziwne, bo TT tak ze 2x za drogi.

Data: 2011-04-07 17:02:36
Autor: Kamil
Co sadzicie o tej nawigacji?
<kamil@spam.com>  napisał(-a):

Sama aukcja już odstrasza, MP3, DIVXy, Ebooki, Tetris i Kulki, a to
wszystko za 50% ceny TomToma.

A to akurat nie dziwne, bo TT tak ze 2x za drogi.

TT kosztuje tyle samo, co produkty konkurencji oferuj±ce podobn± jako¶ć.

Miaem w rękach już najróżniejsze chińskie sprzęty marek Medionowo-sredionowych,od nawigacji przez telefony po samochodowe kombajny multimedialne. Żadnego z nich nie mogłem pos±dzić o niezawodno¶ć, dobr± jako¶ć wykonania, dzwięku, czy ekran którego nie trzeba kilka razy nacisn±ć z sił± godn± większej sprawy, żeby w końcu zadziałał.

Kamil

Data: 2011-04-07 19:07:07
Autor: Irokez
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik "Kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomo¶ci news:inkn6s$2du$1inews.gazeta.pl...
<kamil@spam.com>  napisał(-a):
[...]

Dokładnie
Mam od dłuższego czasu Beckera 7827
Na razie nie ma marketoida, który miałby t± jako¶ć wykonania, porz±dny niegibaj±cy się uchwyt w pełni obłożony elektrycznie (nie muszę rozpinać kabelków), wbudowane TMC, host USB, ekran widoczny w słońcu i nie znikaj±cy pod k±tem,  i to wszystko za 100 funtów

--
Irokez

Co sadzicie o tej nawigacji?