Co sadzicie o tej nawigacji?

Data: 2011-04-06 19:42:30
Autor: to
Co sadzicie o tej nawigacji?
begin jack
Dokładnie chodzi o:
http://allegro.pl/nawigacja-gps-vordon-7-fm-av-bluetooth-europa-
i1526376955.html

Po cholere 7"? To jakaÅ› wersja dla niewidomych? ;)

Data: 2011-04-07 00:49:49
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-06 21:42, to pisze:

Dokładnie chodzi o:
http://allegro.pl/nawigacja-gps-vordon-7-fm-av-bluetooth-europa-
i1526376955.html
Po cholere 7"? To jakaÅ› wersja dla niewidomych? ;)

Pomijając niewygodę - ponawiguj się kiedyś 15/17 calowym lapkiem a zrozumiesz ... widzisz trasę 2 manewry w przód, ale i całe miasto, więc sam w mieście którego nie znasz - możesz podejmować decyzje.

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2011-04-07 07:48:38
Autor: AL
Co sadzicie o tej nawigacji?
[...]

PomijajÄ…c niewygodÄ™ - ponawiguj siÄ™ kiedyÅ› 15/17 calowym lapkiem a
zrozumiesz ... widzisz trasę 2 manewry w przód, ale i całe miasto, więc
sam w mieście którego nie znasz - możesz podejmować decyzje.

korzystajÄ…c z Google Maps chyba ;)

Od nawigacji raczej wymaga się przewidzenia następnego manewru - a jesli z jakiś wzgledów go nie wykonasz, to szybkiego przeliczenia nowej trasy do celu.

Być może czasami by się przydał duży ekran, ale są to tak sporadyczne wypadki, że raczej nie stawiałbym tego jakie coś 'must have'
Częściej ten duży ekran będzie przeszkadzał:
- zasłanianie (problem z umieszczeniem tego w miejscu gdzie będzie widoczny i nie będzie zasłaniał części drogi)
- jazda nocą ze świecącą tablicą (tak wielką) nie będzie zbyt wygodne (nawet po przejściu w tryb kolorów nocnych)
- nie można wyciągnąć z auta i ponawigować pieszo (jako alternatywa w nagłych wypadkach) - za duży

Mówię to na podstawie swoich doświadczeń z:
- ekranikiem telefonu 2.4"
- ekranem normalnej nawigacji TT: 4.3"
- palma 3"
- tabletu 7"

(z notebookiem nigdy nie miałem okazji nawigować - bo nie jeżdżę ciężarówką by mieć go gdzieś postawić bezpiecznie w aucie)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-04-07 08:20:28
Autor: J.F.
Co sadzicie o tej nawigacji?
On Thu, 07 Apr 2011 07:48:38 +0200,  AL wrote:
Po cholere 7"? To jaka¶ wersja dla niewidomych? ;)
Pomijaj±c niewygodê - ponawiguj siê kiedy¶ 15/17 calowym lapkiem a
zrozumiesz ... widzisz trasê 2 manewry w przód, ale i ca³e miasto, wiêc
sam w mie¶cie którego nie znasz - mo¿esz podejmowaæ decyzje.

korzystaj±c z Google Maps chyba ;)
Od nawigacji raczej wymaga siê przewidzenia nastêpnego manewru -

Czasem przydaje sie wiecej - od zobaczenia na etapie planowania czy np
"przez cala polske" oznacza "przez Lodz" czy przez Warszawe, do
spojrzenia w miescie czy na skrzyzowaniu pojechac w prawo czy w lewo,
skoro ulica na wprost zamknieta.

Sama nawigacja im wieksza tym lepsza - klopot tylko ze zmieszczeniem
tego w samochodzie :-)

Byæ mo¿e czasami by siê przyda³ du¿y ekran, ale s± to tak sporadyczne wypadki, ¿e raczej nie stawia³bym tego jakie co¶ 'must have'

No coz, ludzie sobie i z mniejszymi radza, ale jesli jest wybor to co
brac? Mozna mniejsza, a potem prowadzi cie na inny Gibraltar, albo "blyslo, zgaslo .. i nie mam pojecia gdzie jestem ani gdzie jechac
dalej" :-)

Czê¶ciej ten du¿y ekran bêdzie przeszkadza³:
- nie mo¿na wyci±gn±æ z auta i ponawigowaæ pieszo (jako alternatywa w nag³ych wypadkach) - za du¿y

Nawet w mniejszych zywot akumulatora z reguly zbyt krotki na piesze
zastosowania.

J.

Data: 2011-04-07 10:01:48
Autor: Tomek
Co sadzicie o tej nawigacji?

U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:fukqp6hqhm6gp4iedlj75nsnpfmp3dse1l4ax.com...
[...]

 Tyle, ¿e widok na ekranie zale¿y przede wszystkim od rozdzielczo¶ci, a nie wielko¶ci ekranu (no chyba, ¿e kto¶ s³abo widzi). Rozdzielczo¶æ 800x480 to tyle, ile maj± dzi¶ telefony komórkowe o mniejszych ekranach. Ja mam 4,3 cala i uwa¿am, ¿e to wystarcza. A do podgl±du przed podró¿± u¿ywam Targeo albo innych map inernetowych.
Tomek

Data: 2011-04-07 10:45:11
Autor: J.F.
Co sadzicie o tej nawigacji?
U¿ytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisa³ w
Tyle, ¿e widok na ekranie zale¿y przede wszystkim od rozdzielczo¶ci, a nie wielko¶ci ekranu (no chyba, ¿e kto¶ s³abo widzi). Rozdzielczo¶æ 800x480 to tyle, ile maj± dzi¶ telefony komórkowe o mniejszych ekranach.

Ale tez nie o to chodzi zeby przez lupe czytac, tylko zeby normalnie zamontowana w samochodzie byla czytelna.

Ja mam 4,3 cala i uwa¿am, ¿e to wystarcza. A do podgl±du przed podró¿± u¿ywam Targeo albo innych map inernetowych.

A potem w trasie zachodzi zmiana planow i wracamy do problemu.
Ja bym tam wieksza nie pogardzil - byleby sie tylko zmiescila

J.

Data: 2011-04-07 10:48:11
Autor: Tomek
Co sadzicie o tej nawigacji?

U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:injtin$fp4$1news.onet.pl...
[...]

Tak naprawdê to gwestia gustu/potrzeb. Jeden woli duzy ekran, bo du¿y i lepiej widaæ, inni mniejszy, bo siê mie¶ci do kieszeni. :-)
Tomek

Data: 2011-04-07 11:20:27
Autor: J.F.
Co sadzicie o tej nawigacji?
[...]

Osobiscie nie moge sie doczekac rozsadnego kompromisu - 17 calowy ekran, mieszczacy sie do kieszeni :-)

J.

Data: 2011-04-07 12:33:53
Autor: Grejon
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-07 11:20, J.F. pisze:

Osobiscie nie moge sie doczekac rozsadnego kompromisu - 17 calowy ekran,
mieszczacy sie do kieszeni :-)

Ju¿ kiedy¶ Media Markt dawa³ do 60" TV _przeno¶ny_ 24" :)

--
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-04-07 20:53:46
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-07 11:20, J.F. pisze:
Użytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisał w
Ja mam 4,3 cala i uważam, że to wystarcza. A do podglądu przed
podróżą używam Targeo albo innych map inernetowych.
A potem w trasie zachodzi zmiana planow i wracamy do problemu.
Ja bym tam wieksza nie pogardzil - byleby sie tylko zmiescila

Tak naprawdę to gwestia gustu/potrzeb. Jeden woli duzy ekran, bo duży
i lepiej widać, inni mniejszy, bo się mieści do kieszeni. :-)

Osobiscie nie moge sie doczekac rozsadnego kompromisu - 17 calowy ekran,
mieszczacy sie do kieszeni :-)

Najlepiej w postaci elastycznej folii, którą można by sobie na szybie przedniej nakleić. Taki przenośny HUD. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-04-07 20:04:36
Autor: Waldek Godel
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia Thu, 07 Apr 2011 20:53:46 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa³(a):

Najlepiej w postaci elastycznej folii, któr± mo¿na by sobie na szybie przedniej nakleiæ. Taki przeno¶ny HUD. ;)

tylko po co? Przy k±cie nachylenia przedniej szyby wspó³czesnych aut
wystarczy LCD le¿±cy poziomo pod szyb± i wy¶wietlaj±cy lustrzane odbicie.
Zreszt± tak dzia³aj± HUDy fabryczne, np. w Citroenie C6

http://www.youtube.com/watch?v=fZ2gBmQXwnM
http://www.youtube.com/watch?v=hDXP_OLrNoA
http://www.youtube.com/watch?v=2UJMfMlVQA4
itp

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d mo¿e zrobiæ dla ciebie.

Data: 2011-04-07 21:10:15
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia 07-04-2011 o 21:04:36 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisa³(a):

[...]

W C4 GP poszli jeszcze dalej. Tam siê wszystko odbija w przedniej szybie  nawet bez tego LCD.
Dosz³o do tego, ¿e nawet w tak pochmurny dzieñ jak dzisiaj je¿d¿ê w  okularach z filtrem polaryzacyjnym.
Wk..rwia mnie to jak ma³o co.

Pzdr
TG

Data: 2011-04-07 21:10:20
Autor: J.F.
Co sadzicie o tej nawigacji?
On Thu, 7 Apr 2011 20:04:36 +0100,  Waldek Godel wrote:
[...]

Jasnosc (w dzien) i odleglosc obrazu. Najlepiej jakby obraz pozorny byl co najmniej o pare metrow odlegly.

J.

Data: 2011-04-07 20:27:58
Autor: Waldek Godel
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia Thu, 07 Apr 2011 21:10:20 +0200, J.F. napisa³(a):

Jasnosc (w dzien) i odleglosc obrazu. Najlepiej jakby obraz pozorny byl co najmniej o pare metrow odlegly.

taaa.. z pewno¶ci± w technologii HUD da siê takie rzeczy zrobiæ... ech

Data: 2011-04-08 12:56:32
Autor: J.F.
Co sadzicie o tej nawigacji?
U¿ytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisa³ w
[...]

J.

Data: 2011-04-08 12:29:21
Autor: Waldek Godel
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia Fri, 8 Apr 2011 12:56:32 +0200, J.F. napisa³(a):

Ja ci wiecej napisze - to sie robi standardowo. W koncu z tego sie strzela :-)

Z tego co siê strzela odleg³o¶æ pozorna jest trochê ponad metr, bo
wyswietlacz jest za zegarami a szyba pó³przepuszczalna nad nimi

Data: 2011-04-08 16:11:25
Autor: J.F.
Co sadzicie o tej nawigacji?
U¿ytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisa³ w wiadomo¶ci news:vh8c8gxnhtyp$.dlglepper.institute.com...
[...]

Tam gdzie sie strzela to kazdy dyskomfort moze kosztowac grube miliony dolarow, wiec odleglosc pozorna jest wieksza.

Jest tez druga wersja
http://en.wikipedia.org/wiki/Helmet_mounted_display
Odleglosc rzeczywista moze z 10 cm, a pozorna nadal musi byc pare metrow, bo 10cm to juz nie kazdy odczyta, a nawet jakby odczytal to za drogo by to kosztowalo :-)

Jest tez trzecia wersja, zupelnie niskobudzetowa, bo za glupie kilka dolcow mozesz sobie kupic celownik kolimatorowy, ktory ma wymiary kilku cm, a odleglosc pozorna kilkaset metrow albo i wiecej.

O masz - tu zalecaja w samochodzie 2-4 metry
http://www.microvision.com/vehicle_displays/autohud_safety.html

Co wcale nie znaczy ze trzeba montowac wysiegnik na zderzaku.

J.

Data: 2011-04-07 08:28:16
Autor: Massai
Co sadzicie o tej nawigacji?
AL wrote:

> [...]

Od nawigacji raczej wymaga się przewidzenia następnego manewru - a
jesli z jakiś wzgledów go nie wykonasz, to szybkiego przeliczenia

Ja nową navi będę kupował pod tym kątem. Jak choroba ostatnio
jechałem, to durna automapa na jakimś larku nie potrafiła na czas
przeliczyć trasy - zboczyłem z tego co sugerowała (chciała mnie
przepychać przez centrum Katowic), wybierała kolejny zjazd
przeliczała trasę tak długo ze zdazyłem ten zjazd minąć, jak
przeliczyła to się orientowała że znów zjechałem z jej trasy,
znów przeliczała i tak przez 20 minut ;-)

Być może czasami by się przydał duży ekran, ale są to tak
sporadyczne wypadki, że raczej nie stawiałbym tego jakie coś 'must
have' Częściej ten duży ekran bÄ™dzie przeszkadzaÅ‚:  -
[...]

Ja czekam aż wreszcie ktoś pójdzie po rozum do głowy i zrobi po
prostu docking station w samochodzie dla tabletu - zamiast radia.
Wtykamy go na płasko w konsolę i mamy navi z live traffic,
multimedia, telefon etc - wychodzÄ…c z samochodu zabieramy ze sobÄ… i
mamy tablet do użytku w domu/pracy.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-04-07 09:35:07
Autor: Waldek Godel
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia Thu, 7 Apr 2011 08:28:16 +0000 (UTC), Massai napisa³(a):

Ja czekam a¿ wreszcie kto¶ pójdzie po rozum do g³owy i zrobi po
prostu docking station w samochodzie dla tabletu - zamiast radia.
Wtykamy go na p³asko w konsolê i mamy navi z live traffic,
multimedia, telefon etc - wychodz±c z samochodu zabieramy ze sob± i
mamy tablet do u¿ytku w domu/pracy.

http://www.youtube.com/watch?v=FRRuvTC1g64
http://www.youtube.com/watch?v=WB53-6SWEOk
http://www.youtube.com/watch?v=JAfJKXuC20A
http://www.youtube.com/watch?v=pDgeaiIaz_U
itp

Data: 2011-04-07 10:53:18
Autor: Tomek
Co sadzicie o tej nawigacji?

U¿ytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisa³ w wiadomo¶ci news:wqgnwvz2t3po$.dlglepper.institute.com...
[...]

To nie lepiej pierdzieln±æ sobie ekran 32 cale przed kierownicê i podawaæ na niego obraz z kamery zamontowanej z przodu? :-)
A przy okazji sobie dzwoniæ, wysy³aæ smsy, a w rogu ekranu by³by wy¶wietlany jaki¶ film, ¿eby siê w d³ugiej trasie nie nudzi³o... :-)
Tomek

Data: 2011-04-07 09:57:13
Autor: Waldek Godel
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia Thu, 7 Apr 2011 10:53:18 +0200, Tomek napisa³(a):

[...]

mnie siê pytasz? chcia³, to mu poda³em linki, których najwidoczniej sam nie
znalaz³...
A z ekranami wcze¶niej czy pó¼niej trzeba bêdzie sie pogodziæ - trynd taki
wicie, rozumicie:
http://wot.motortrend.com/leaked-tesla-model-s-images-surface-ahead-of-official-unveiling-later-today-4254.html
http://techcrunch.com/2009/04/09/a-look-at-the-tesla-s-17-inch-haptic-entertainment-and-navigation-system/

Data: 2011-04-07 11:02:44
Autor: Tomek
Co sadzicie o tej nawigacji?

U¿ytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisa³ w wiadomo¶ci news:1pk200udhf6ng$.dlglepper.institute.com...
[...]

Niez³e :-)
W sumie czekam na jakie¶ wy¶wietlacze na szybie, przed nosem, pewnych informacji.
A klienci z ty³u (znaczy siê - na tylnym siedzeniu) niech ogl±daj±, co chc± :-)))
Tomek

Data: 2011-04-07 10:09:03
Autor: Waldek Godel
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia Thu, 7 Apr 2011 11:02:44 +0200, Tomek napisa³(a):

Niez³e :-)
W sumie czekam na jakie¶ wy¶wietlacze na szybie, przed nosem, pewnych informacji.

na Androida i iPhone masz po kilkadziesi±t aplikacji robi±cych z telefonu
HUD.
Nawet dzia³aj±. Kwestia tylko pod jakim k±tem jest szyba w samochodzie, w
kredensie by³by problem.

Data: 2011-04-08 09:09:23
Autor: Tomek
Co sadzicie o tej nawigacji?

U¿ytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisa³ w wiadomo¶ci news:11001qgc3ojya$.dlglepper.institute.com...
[...]

Mam HTC HD2. Jest co¶ na Windows Mobile?
Tomek

Data: 2011-04-08 09:21:24
Autor: Waldek Godel
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia Fri, 8 Apr 2011 09:09:23 +0200, Tomek napisa³(a):

Mam HTC HD2. Jest co¶ na Windows Mobile?

Zawsze mo¿esz odpaliæ Androida z karty :-)

Data: 2011-04-08 11:21:30
Autor: Tomek
Co sadzicie o tej nawigacji?

U¿ytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisa³ w wiadomo¶ci news:8hpwarbn6rxc.dlglepper.institute.com...
Dnia Fri, 8 Apr 2011 09:09:23 +0200, Tomek napisa³(a):

Mam HTC HD2. Jest co¶ na Windows Mobile?

Zawsze mo¿esz odpaliæ Androida z karty :-)

--
Niby tak, ale Automapy na Androidzie nie odpalê... :-)
T.

Data: 2011-04-08 11:04:57
Autor: Waldek Godel
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia Fri, 8 Apr 2011 11:21:30 +0200, Tomek napisa³(a):

Zawsze mo¿esz odpaliæ Androida z karty :-)

--
Niby tak, ale Automapy na Androidzie nie odpalê... :-)

Skup siê - nie po darmo napisa³em Z KARTY a nie z NAND.

Data: 2011-04-08 13:16:55
Autor: Tomek
Co sadzicie o tej nawigacji?

U¿ytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisa³ w wiadomo¶ci news:8l7ethxecw66$.dlglepper.institute.com...
[...]

Czyli co - z kart odpalam Androida, ustawiam flick ekranu i z Androida wychodzê? Wiem, ¿e na Androida jest emulator WM, ale to chyba zbyt skomplikowane by³oby - odpalaæ na HTC Androida i emulowaæ Wm, skoro to natywny system? :-)
Nie rozumiem, mimo skupienia... :-) Help please...
T.

Data: 2011-04-08 12:46:50
Autor: Waldek Godel
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia Fri, 8 Apr 2011 13:16:55 +0200, Tomek napisa³(a):

[...]

masz odpowied¼ na innej grupie - nie odwrócisz obrazu w programie który nie
ma takiej funkcji.
Oprócz tego tak zmienia siê k±t widzenia i to co widzisz, ¿e program stanie
siê bezu¿yteczny. Na HUDa nadaj± siê programy wy¶wietlaj±ce prêdko¶c,
ewentualnie tylko graficzny znak nastepnego manewru, du¿ymi literami na
ca³y ekran. Nawet Tomtom by³by w zasadzie nieu¿yteczny, a co dopiero Automapa z jej
ekranem obsranym pierdyliardami nieu¿ytecznych informacji.

Data: 2011-04-08 13:51:34
Autor: AL
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-08 13:16, Tomek pisze:
U�ytkownik "Waldek Godel"<nospam@orangegsm.info>  napisa� w wiadomo�ci
Dnia Fri, 8 Apr 2011 11:21:30 +0200, Tomek napisa�(a):

Zawsze mo�esz odpali� Androida z karty :-)

--
Niby tak, ale Automapy na Androidzie nie odpal�... :-)

Skup si� - nie po darmo napisa�em Z KARTY a nie z NAND.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz�d mo�e zrobi� dla ciebie.

Czyli co - z kart odpalam Androida, ustawiam flick ekranu i z Androida
wychodz�? Wiem, �e na Androida jest emulator WM, ale to chyba zbyt
skomplikowane by�oby - odpala� na HTC Androida i emulowa� Wm, skoro to
natywny system? :-)
Nie rozumiem, mimo skupienia... :-) Help please...

windows zostaje tam gdzie jest z calym swoim dobytkiem.
Android rezyduje wylacznie na karcie
Na strcie systemu w bootloaderze windowsa masz opcje jaki system odpalic.
Ja wybierzesz Androida, to odpala on z karty a windows wypraszany jest za drzwi

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-04-08 11:14:41
Autor: Hektor
Co sadzicie o tej nawigacji?
U¿ytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisa³

W sumie czekam na jakie¶ wy¶wietlacze na szybie, przed nosem, pewnych informacji.

Nie ma co czekaæ, takie rzeczy ju¿ s±. Np. HUD w BMW.

ZK

Data: 2011-04-08 11:13:36
Autor: Hektor
Co sadzicie o tej nawigacji?
U¿ytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisa³ w

To nie lepiej pierdzieln±æ sobie ekran 32 cale przed kierownicê i podawaæ na niego obraz z kamery zamontowanej z przodu? :-)

MB S klasa ma taki gad¿et pokazuj±cy na desce rozdzielczej obraz w podczerwieni. Przy pewnej wprawie mo¿na prowadziæ samochód bez spogl±dania za przedni± szybê.

Zbigniew Kordan

Data: 2011-04-07 12:03:49
Autor: Massai
Co sadzicie o tej nawigacji?
Waldek Godel wrote:

> [...]

> Wtykamy go na p³asko w konsolê i mamy navi z live traffic,
> multimedia, telefon etc - wychodz±c z samochodu zabieramy ze sob± i

Do stacji dokuj±cej takim rozwi±zaniom nieco brakuje - ale w³asnie ten
kierunek.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-04-07 10:49:10
Autor: J.F.
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:injsj0$be1$1news.onet.pl...
[...]

Z tym ze to kazdej grozi, a najbardziej cierpia te "internetowe" w stylu Naviexperta.

[...]

To juz wymyslili, tylko troche inaczej - albo radio z wysuwanym ekranem, albo wbudowana nawigacja - gdzie przemyslano i wielkosc i umiejscowienie i zaprojektowano deske pod to.

Nastepny krok to bedzie HUD - tzn masowy HUD, bo troche ich juz bylo.

J.

Data: 2011-04-07 16:09:40
Autor: Sebastian Kaliszewski
Co sadzicie o tej nawigacji?
Massai wrote:
AL wrote:

[...]

Spróbowałem nawigacji na netbooku z podwyższoną (w stosunku do typowych netbooków) rozdzielczością 1280x720 -- różnica zasadnicza -- więcej widać to raz, ale i moc procesora z wyższej kategorii to i przelicza żwawo. Tylko faktycznie było nieco zabawy z zamocowaniem tego tak, nie zasłaniało (udało mi się tak, że nie zasłania w ogóle), nie stanowiło dodatkowego zagrożenia w przypadku jakiegoś (odpukać) dzwonu, no i trzymało się również przy jeździe po dziurach. Bez "zrób to sam" się nie obeszło

[...]

Zastąpiłem tablet netbookiem (Nokia Booklet 3G). Ten sam netbook robi za nawigację (podpiętą do Internetu, więc np. AM odbiera info o aktualnym ruchu na beiżąco), ma wbudowany GPS (z obsługą AGPS, więc satelity łapie w sekundę), i za komputer na wszelakich wyjazdach (można nie tylko maile sprawdzić, ale i normalnie popracować -- 1280x720 to tylko o 48pixeli gorzej niż w typowym laptopie). W dodatku trzyma na baterii długie godziny (cały roboczy dzień można na samej baterii o ile się nie będzie jakiś filmików i podobnych ciągle oglądać)

pzdr
\SK

Data: 2011-04-07 15:29:50
Autor: Waldek Godel
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia Thu, 07 Apr 2011 00:49:49 +0200, "Rafa³ \"SP\" Gil" napisa³(a):

Pomijaj±c niewygodê - ponawiguj siê kiedy¶ 15/17 calowym lapkiem a zrozumiesz ... widzisz trasê 2 manewry w przód, ale i ca³e miasto, wiêc sam w mie¶cie którego nie znasz - mo¿esz podejmowaæ decyzje.

ja to wola³bym widzieæ drogê oraz wola³bym, ¿eby¶ ty te¿ widzia³ drogê.
Ale ja to truskawki cukrem...

Data: 2011-04-07 18:06:17
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-07 16:29, Waldek Godel pisze:

[...]
ja to wolałbym widzieć drogę oraz wolałbym, żebyś ty też widział drogę.
Ale ja to truskawki cukrem...

Nie skumałeś ;P

W syt, gdy powożę siÄ™ z lapkiem jako navi (już nie za czÄ™sto) leży on na  siedzeniu pasażera, i wspomagam(wspomagaÅ‚em)  siÄ™ nim w konkretnych korkach. Widzisz przed sobÄ… zatory ... bardzo czÄ™sto próbujÄ™ sam je objeżdżać ... ale majÄ…c "maÅ‚Ä… widoczność" hu z tego czasem wychodziÅ‚o, bo np okazywaÅ‚o siÄ™, że w mieÅ›cie jest tylko jeden most, czy też nasyp kolejowy ... MajÄ…c navi na laptopie widzisz dokÅ‚adnie caÅ‚e miasto, i intuicyjnie możesz siÄ™ wspierać tym.

Aktualnie mam navi 7 cali, i też jestem zadowolony, nie zasłania szyby, daje lepszy pogląd niż gówniane 4,3 i ma lepszą moc obliczeniową . A to wiadomo w navi jest ważne. Na lapku AM z trasą 800 k m po polsce z 16 punktami pośrednimi trasę przeliczała w 1-2 sekundy ... na małym urządzeniu mając tak wprowadzoną trasę o szybkim przeliczaniu można tylko pomarzyć :) .. A używając traffica w AM z ciągłym przeliczaniem - nic tylko moc obliczeniowa i moc obliczeniowa. A tak się składa jakoś dziwnie, że im coś ma większy ekran, tym większy procek jest w środku. No chyba, że będziesz mi udowadniał, że są 4,3 szybsze od przeciętnego laptopa :)

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2011-04-08 00:12:59
Autor: Waldek Godel
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia Thu, 07 Apr 2011 18:06:17 +0200, "Rafa³ \"SP\" Gil" napisa³(a):

Aktualnie mam navi 7 cali, i te¿ jestem zadowolony, nie zas³ania szyby, daje lepszy pogl±d ni¿ gówniane 4,3 i ma lepsz± moc obliczeniow± . A to wiadomo w navi jest wa¿ne. Na lapku AM z tras± 800 k m po polsce z 16 punktami po¶rednimi trasê przelicza³a w 1-2 sekundy ... na ma³ym urz±dzeniu maj±c tak wprowadzon± trasê o szybkim przeliczaniu mo¿na tylko pomarzyæ :) . A u¿ywaj±c traffica w AM z ci±g³ym przeliczaniem - nic tylko moc obliczeniowa i moc obliczeniowa. A tak siê sk³ada jako¶ dziwnie, ¿e im co¶ ma wiêkszy ekran, tym wiêkszy procek jest w ¶rodku. No chyba, ¿e bêdziesz mi udowadnia³, ¿e s± 4,3 szybsze od przeciêtnego laptopa :)

tak, w zasadzie tak, bo moc obliczeniowa jest niewiele mniejsza a du¿o lepiej wykorzystana. Oczywi¶cie mam na my¶li 4.3 w postaci np. HTC Desire HD :-)
Google Maps na czym¶ takim chodz± ¶wietnie i równie dobrze pozwalaj± wyszukiwaæ ró¿ne objazdy.
Co wiêcej s± nawigacje, które robi± to automatycznie - w takim TT dajê tylko polecenie - korek przez kilometr, omiñ i on liczy w kilka sekund.

Data: 2011-04-07 16:28:09
Autor: Yogi\(n\)
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:iniqmb$5h4$1node2.news.atman.pl...
[...]

Miałem 3,5", miałem 5", teraz mam dwudinową firmową 6,5" i.... cóż, jest zdecydowanie najlepsza. Widoczność, łatwość obsługi, czas rozruchu, rozdzielczość. No ale też kilkukrotnie droższa od tamtych. Na jeszcze większą chyba nie zdecydowałbym się, nawet w ciężarówce.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2011-04-07 17:56:38
Autor: radekp@konto.pl
Co sadzicie o tej nawigacji?
Thu, 07 Apr 2011 00:49:49 +0200, w <iniqmb$5h4$1@node2.news.atman.pl>, "Rafa³
\"SP\" Gil" <usenet@motopower.pl> napisa³(-a):

> [...]

Pomijaj±c niewygodê - ponawiguj siê kiedy¶ 15/17 calowym lapkiem a zrozumiesz ... widzisz trasê 2 manewry w przód, ale i ca³e miasto, wiêc sam w mie¶cie którego nie znasz - mo¿esz podejmowaæ decyzje.

7" - pomy³ka.
Jak z rozdzielczo¶ci± 800x480 -- to bêdzie muliæ niemi³osiernie.
Jak z rozdzia³k± 480x272 -- to ekran bêdzie jedn± pikseloz±.

Trzeba jeszcze poczekaæ na odpowiednie procesory...

Data: 2011-04-07 18:08:10
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-07 17:56, radekp@konto.pl pisze:

[...]
7" - pomyłka.

Skądże. Używam i jestem content.

Jak z rozdzielczością 800x480 -- to będzie mulić niemiłosiernie.
Jak z rozdziałką 480x272 -- to ekran będzie jedną pikselozą.
Trzeba jeszcze poczekać na odpowiednie procesory...

Żadnej pikselozy nie mam bo mam 800x480 - a zmuły w AM nie dostrzegam nawet w długich trach z wieloma punktami pośrednimi. Chcesz, to mogę ci we Wro prezentację zrobić :)

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2011-04-07 18:28:54
Autor: Cavallino
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:inknh8$uv9$2node2.news.atman.pl...
[...]

A gdzie to trzymasz?
Zasłaniasz tym pół szyby, czy w celu kontemplacji nawigacji patrzysz w inne miejsce niż do przodu?

Data: 2011-04-07 18:42:22
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-07 18:28, Cavallino pisze:

7" - pomyłka.
Skądże. Używam i jestem content.
A gdzie to trzymasz?

W samochodzie. Ale ostatnio zabieram jak wysiadam, bo znów miałem włama przez okno.

Zasłaniasz tym pół szyby, czy w celu kontemplacji nawigacji
patrzysz w inne miejsce niż do przodu?

Nie.
Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2011-04-07 18:48:42
Autor: Cavallino
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:

Zasłaniasz tym pół szyby, czy w celu kontemplacji nawigacji
patrzysz w inne miejsce niż do przodu?

Nie.

Konkrety proszÄ™.
W sumie pozostaje jeszcze opcja żeby liczniki zasłonić.

Data: 2011-04-07 18:55:31
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-07 18:48, Cavallino pisze:

[...]

Jakie konkrety ?
Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2011-04-07 19:28:59
Autor: radekp@konto.pl
Co sadzicie o tej nawigacji?
Thu, 07 Apr 2011 18:55:31 +0200, w <inkqa1$1tb$1@node2.news.atman.pl>, "Rafa³
\"SP\" Gil" <usenet@motopower.pl> napisa³(-a):

> Konkrety proszê.
> W sumie pozostaje jeszcze opcja ¿eby liczniki zas³oniæ.

Jakie konkrety ?

"bez fot siê nie liczy" ;)

Data: 2011-04-07 20:22:40
Autor: Cavallino
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:inkqa1$1tb$1node2.news.atman.pl...
[...]

Gdzie umieszczasz tą kolubrynę, że pomaga a nie przeszkadza w jeździe.

Data: 2011-04-08 11:08:39
Autor: Sebastian Kaliszewski
Co sadzicie o tej nawigacji?
Cavallino wrote:
[...]

Nie wiem gdzie RafaÅ‚ umieszcza. Ja umieÅ›ciÅ‚em po prawej stronie kierowcy (mniej wiÄ™cej po Å›rodku szerokoÅ›ci kabiny, nad radiem) tak by górna krawÄ™dź byÅ‚a w moim polu widzenia tuż pod liniÄ… maski samochodu. Czyli tak jak np. Toyota  umieszcza liczniki w niektórych jej pojazdach. W efekcie jest wyżej niż typowa fabryczna nawigacja, ale nie zasÅ‚ania widoku na drogÄ™ i okolicÄ™ (a widok maski jest raczej maÅ‚o istotny). A wlazÅ‚o 10 cali.

pzdr
\SK

Data: 2011-04-08 11:06:56
Autor: Cavallino
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik "Sebastian Kaliszewski" <s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

Albo na podszybiu masz kilkanaście cm wolnej wysokości (TIR?), albo jakiś kit wciskasz.
U mnie nawet komórka w tym miejscu już ogranicza widoczność, a toto ma ekran ze 3 cale, a Ty piszesz że 10 cali nie ogranicza.

Data: 2011-04-08 14:04:15
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-08 11:06, Cavallino pisze:

Albo na podszybiu masz kilkanaście cm wolnej wysokości (TIR?),
albo jakiÅ› kit wciskasz.
U mnie nawet komórka w tym miejscu już ogranicza widoczność, a
toto ma ekran ze 3 cale, a Ty piszesz że 10 cali nie ogranicza.

Nie odpowiem ci jeszcze na pytanie które zadaÅ‚eÅ› (bo chce machnąć fotkÄ™ a auto w blacharni) ale podpowiem ci coÅ› (co u mnie nie jest zastosowane).  Rzepy 3M - sÅ‚yszaÅ‚ ?
Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2011-04-08 14:18:54
Autor: Cavallino
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:inmtjs$4rn$1node2.news.atman.pl...
[...]

Nie odpowiem ci jeszcze na pytanie które zadałeś (bo chce machnąć fotkę a auto w blacharni) ale podpowiem ci coś (co u mnie nie jest zastosowane). Rzepy 3M - słyszał ?

Co z nimi?
Obniżają deskę rozdzielczą, czy wystawiają głowę kierowcy ponad dach?

Data: 2011-04-08 16:17:13
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-08 14:18, Cavallino pisze:

[...]

Można sobie wszystko, wszędzie przymocować. Nie uwierzysz - w autach są inne miejsca niż przednia szyba.

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2011-04-08 20:58:59
Autor: Cavallino
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:innf7s$mp0$1node2.news.atman.pl...
[...]

Ale żadne z nich nie spowoduje braku konieczności odwracania wzroku od drogi.

Data: 2011-04-08 22:21:58
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-08 20:58, Cavallino pisze:

Ale żadne z nich nie spowoduje braku konieczności odwracania
wzroku od drogi.

Bzdura.

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2011-04-08 20:59:49
Autor: J.F.
Co sadzicie o tej nawigacji?
On Fri, 08 Apr 2011 16:17:13 +0200,  Rafa³ "SP" Gil wrote:
W dniu 2011-04-08 14:18, Cavallino pisze:
Rzepy 3M - s³ysza³ ?
Obni¿aj± deskê rozdzielcz±, czy wystawiaj± g³owê kierowcy ponad
dach?

Mo¿na sobie wszystko, wszêdzie przymocowaæ. Nie uwierzysz - w autach s± inne miejsca ni¿ przednia szyba.

Nie w kazdym, oj nie w kazdym, wrecz w niewielkiej ilosci.

J.

Data: 2011-04-08 22:23:44
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-08 20:59, J.F. pisze:

Rzepy 3M - słyszał ?
[...]

Zacznę jak Adam ;) - w żuku wiele ;) W roomsterze również jest miejsce na desce. W megsankach tyż.

Ale pomijam, ja mam na szybie w ten sposób, że mi nie zasłania, ale ja mam ponad 190 centów, a patrząc na posty cavalino wnioskuję, że jest kurduplem patrzącym na drogę wprost przez kierownicę.

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2011-04-08 22:45:13
Autor: Cavallino
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:

Ale pomijam, ja mam na szybie w ten sposób, że mi nie zasłania,

Znaczy leży płasko?

ale ja mam ponad 190 centów, a patrząc na posty cavalino wnioskuję, że jest kurduplem patrzącym na drogę wprost przez kierownicę.

Trafiłeś - 187 cm i 110 kg - faktycznie kurdupel jak się patrzy. ;-)

Data: 2011-04-09 00:03:26
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-08 22:45, Cavallino pisze:

Ale pomijam, ja mam na szybie w ten sposób, że mi nie zasłania,
Znaczy leży płasko?

Znaczy pionowo tak, że z mojego punktu widzenia navi nawet połową swej płaszczyzny nie zachodzi na widok inny niż to co przed maską. Faktem jest - maskę zasłania ... nosz potnę się.

ale ja mam ponad 190 centów, a patrząc na posty cavalino
wnioskuję, że jest kurduplem patrzącym na drogę wprost przez
kierownicÄ™.
Trafiłeś - 187 cm i 110 kg - faktycznie kurdupel jak się patrzy.
;-)

Jak dla mnie kurdupel. Sorry.

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2011-04-09 08:31:48
Autor: J.F.
Co sadzicie o tej nawigacji?
On Sat, 09 Apr 2011 00:03:26 +0200,  Rafa³ "SP" Gil wrote:
ale ja mam ponad 190 centów, a patrz±c na posty cavalino
wnioskujê, ¿e jest kurduplem patrz±cym na drogê wprost przez
kierownicê.
Trafi³e¶ - 187 cm i 110 kg - faktycznie kurdupel jak siê patrzy.
;-)

Jak dla mnie kurdupel. Sorry.

Zaraz, albo ja cie zle pamietam, albo licz sie ze slowami, bo jak sie
kiedys spotkacie, Cavallino zobaczy te twoje 190 centow, to jak ci
przyp*, to sie oduczysz chinskie centymetry stosowac :)

J.

Data: 2011-04-09 09:35:44
Autor: Cavallino
Co sadzicie o tej nawigacji?
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j6vvp654k6c5f77jecan3sc7gj7hh19lm64ax.com...
[...]

Spoko, ja jestem spokojny cz³owiek, daleko mi do rêkoczynów.
Zw³aszcza o s³owa.

Data: 2011-04-09 12:08:45
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-09 08:31, J.F. pisze:

[...]

Źle pamiętasz :) Bite kilka ponad 190 ;) Zważ, że widywaliśmy się głównie w stanie siedzącym i wypitym :)

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2011-04-09 08:29:35
Autor: J.F.
Co sadzicie o tej nawigacji?
On Fri, 08 Apr 2011 22:23:44 +0200,  Rafa³ "SP" Gil wrote:
W dniu 2011-04-08 20:59, J.F. pisze:
Mo¿na sobie wszystko, wszêdzie przymocowaæ. Nie uwierzysz - w
autach s± inne miejsca ni¿ przednia szyba.
Nie w kazdym, oj nie w kazdym, wrecz w niewielkiej ilosci.

Zacznê jak Adam ;) - w ¿uku wiele ;) W roomsterze równie¿ jest miejsce na desce. W megsankach ty¿.

W megankach ? W takich ? http://photos03.otomoto.pl/photos/original/C17/45/73/C17457382_3.jpg

Czy w takich http://photos04.otomoto.pl/photos/original/C16/78/59/C16785903_3.jpg

J.

Data: 2011-04-09 12:10:24
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-09 08:29, J.F. pisze:

W megankach ? W takich ?

Czy w takich

Podpowiem - nigdy nie korzystałem z środkowych nawiewów bo są dla mnie męczące. Korzystam tylko z kombinacji SZYBA+NOGI.

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2011-04-09 10:01:01
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Co sadzicie o tej nawigacji?
[...]

Nie wiem gdzie Rafał umieszcza. Ja umieściłem po prawej stronie
kierowcy (mniej więcej po środku szerokości kabiny, nad radiem) tak by
górna krawędź była w moim polu widzenia tuż pod linią maski samochodu.
Czyli tak jak np. Toyota umieszcza liczniki w niektórych jej
pojazdach. W efekcie jest wyżej niż typowa fabryczna nawigacja, ale
nie zasłania widoku na drogę i okolicę (a widok maski jest raczej mało
istotny). A wlazło 10 cali.

Albo na podszybiu masz kilkanaście cm wolnej wysokości (TIR?), albo
jakiÅ› kit wciskasz.
U mnie nawet komórka w tym miejscu już ogranicza widoczność, a toto ma
ekran ze 3 cale, a Ty piszesz że 10 cali nie ogranicza.

To znaczy tylko tyle, że kupiłeś samochód z totalnie zrąbanym pod względem ergonomii kokpitem.

Data: 2011-04-09 10:54:32
Autor: Cavallino
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:

[...]

Bo nie ma 20 cm między szybą a deską rozdzielczą?
ROTFL !!!!!

Jarek już wrzucał zdjęcia z Meganki - ta to miała wysoko deskę, w Ceedzie aż tak wysoko nie jest, jest po prostu normalnie.

Data: 2011-04-08 11:17:52
Autor: Hektor
Co sadzicie o tej nawigacji?
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał

Zasłaniasz tym pół szyby, czy w celu kontemplacji nawigacji patrzysz w inne miejsce niż do przodu?

Pół szyby to chyba w Tico?

ZK

Data: 2011-04-07 19:28:40
Autor: radekp@konto.pl
Co sadzicie o tej nawigacji?
Thu, 07 Apr 2011 18:08:10 +0200, w <inknh8$uv9$2@node2.news.atman.pl>, "Rafa³
\"SP\" Gil" <usenet@motopower.pl> napisa³(-a):

¯adnej pikselozy nie mam bo mam 800x480 - a zmu³y w AM nie dostrzegam nawet w d³ugich trach z wieloma punktami po¶rednimi. Chcesz, to mogê ci we Wro prezentacjê zrobiæ :)

Dziêkujê, te¿ mam 800x480 i wiem o czym mówiê :).
Co prawda chyba od 6.7 poprawili prêdko¶æ i mo¿emy siê cieszyæ, ¿e jest wiêcej
ni¿ 1fps...

Data: 2011-04-07 19:48:29
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Co sadzicie o tej nawigacji?
W dniu 2011-04-07 19:28, radekp@konto.pl pisze:
Thu, 07 Apr 2011 18:08:10 +0200, w<inknh8$uv9$2@node2.news.atman.pl>, "Rafał
\"SP\" Gil"<usenet@motopower.pl>  napisaÅ‚(-a):

Żadnej pikselozy nie mam bo mam 800x480 - a zmuły w AM nie
dostrzegam nawet w długich trach z wieloma punktami pośrednimi.
Chcesz, to mogę ci we Wro prezentację zrobić :)

Dziękuję, też mam 800x480 i wiem o czym mówię :).
Co prawda chyba od 6.7 poprawili prędkość i możemy się cieszyć, że jest więcej
niż 1fps...

Ale to nie jest kwestia samej AM, lecz przede wszystkim procka.

Data: 2011-04-08 07:24:25
Autor: Seba
Co sadzicie o tej nawigacji?
Dnia Thu, 07 Apr 2011 18:08:10 +0200, "Rafa³ \"SP\" Gil" napisa³(a):

7" - pomy³ka.

Sk±d¿e. U¿ywam i jestem content.

To jest nas przynajmniej dwóch. PS. Dzisiaj dane jest mi przejechaæ WRC w poprzek (od strony Poznania/do
A4 w godzinach popo³udniowych, to sobie ¶ci±gn±³em jakiego¶ TG, ¿eby siê
korku nie nudziæ i sobie co¶ mi³ego poogl±daæ/pos³uchaæ ;)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Co sadzicie o tej nawigacji?