Co s±dzicie o tych oponach ?

Data: 2010-01-12 14:54:18
Autor: MichG
Co s±dzicie o tych oponach ?
W dniu 2010-01-12 12:29, Katanka pisze:
GOODYEAR UG Performance 2 235/40R18 95V XL TL
Mam takie drugi sezon (bez 2 ;-) ), tylko mniejszy rozmiar. Sprawuj± się bardzo dobrze.

--
Pozdrawiam, Michał

Data: 2010-01-12 18:54:42
Autor: Katanka
Co s±dzicie o tych oponach ?
MichG wrote:
W dniu 2010-01-12 12:29, Katanka pisze:
GOODYEAR UG Performance 2 235/40R18 95V XL TL
Mam takie drugi sezon (bez 2 ;-) ), tylko mniejszy rozmiar. Sprawuj±
się bardzo dobrze.

No to teraz z innej beczki ...

Byłem w dwóch serwisach opon pytać o opony do 18-tek. Obaj "majstrzy" twierdzili, że to głupota zakładać opony zimowe na felgi 18", bo podczas zimy te felgi na bank pokrzywię. Czy to jest prawda? Skoro w lecie nie pokrzywiłem, to dlaczego w zimę miałbym to zrobić? No a jesli pokrzywię alu-felgę, czy da się j± w prosty sposób naprostować?

--
Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy
PSN: Katanka_PL | XBL: Katanka PL

Data: 2010-01-12 19:31:13
Autor: Bialy
Co s±dzicie o tych oponach ?
Katanka napisal:

> [...]
| lecie nie pokrzywiłem, to dlaczego w zimę miałbym to zrobić? No a
| jesli pokrzywię alu-felgę, czy da się j± w prosty sposób naprostować?

Bo w zimie często ciężej wypatrzeć wielkie dziury w drodze, które pojawiaj± się 'znik±d', z dnia na dzień ;) Ja dzisiaj wła¶nie w tak± o mały włos bym wjechał, bo droga lekko przykryta ¶niegiem i wypatrzyłem zdzirę w ostatniej chwili :)
Oczywi¶cie to indywidualny wybór, bo nie jest powiedziane, że na pewno pokrzywisz, ale w razie czego stalowych zawsze mniej szkoda.

Prostować się da, tylko trzeba znaleĽć odpowiedni zakład z odpowiednimi ludĽmi, bo byle paprok spierniczy felgę - nawet je¶li dobrze wyprostuje, to zniszczy lakier. Ponadto każde prostowanie zwykle zostawia jakie¶ drobne ¶lady (ale najczę¶ciej od wewnętrznej strony), no i osłabia punktowo felgę, więc po 10 z kolei zabiegu będzie się szybciej poddawać :)

--
Bialy | GG:1092403

Data: 2010-01-12 20:03:30
Autor: DoQ
Co s±dzicie o tych oponach ?
Katanka pisze:

[...]

E tam, pitol±.
Po ¶niegu raczej nie ci¶niesz do oporu tak jak latem, więc nawet jak wpadniesz w dziurę to z mniejsz± prędko¶ci± :) Poza tym ¶nieg wypełnia dziury ;-) Co do prostowania, niektóre felgi s± do¶ć plastyczne i daj± się łatwo wyprostować. Bywaj± też takie które pękaj± przy próbie prostowania...

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-01-12 21:56:55
Autor: Tomek Kańka
Co sÄ…dzicie o tych oponach ?
Katanka <katanka24@interia.pl> napisał(a)
MichG wrote:
W dniu 2010-01-12 12:29, Katanka pisze:
GOODYEAR UG Performance 2 235/40R18 95V XL TL
Mam takie drugi sezon (bez 2 ;-) ), tylko mniejszy rozmiar. SprawujÄ…
siÄ™ bardzo dobrze.

No to teraz z innej beczki ...

Byłem w dwóch serwisach opon pytać o opony do 18-tek. Obaj "majstrzy" twierdzili, że to głupota zakładać opony zimowe na felgi 18", bo podczas zimy te felgi na bank pokrzywię.

Felgi nie pokrzywiłem (chyba), ale oponę rozwaliłem w drodze na Święta.
Jak zakładałem nową, to oponiarz, mówił, że to dosyć powszechne.

--
Tomek

Data: 2010-01-13 01:18:17
Autor: to
Co s±dzicie o tych oponach ?
Katanka wrote:

Byłem w dwóch serwisach opon pytać o opony do 18-tek. Obaj "majstrzy"
twierdzili, że to głupota zakładać opony zimowe na felgi 18", bo podczas
zimy te felgi na bank pokrzywiÄ™.

W zimie robią się dziury i dodatkowo ich nie widać, bo są ukryte pod śniegiem.

Czy to jest prawda? Skoro w lecie nie
pokrzywiłem, to dlaczego w zimę miałbym to zrobić?

Mi się udało pokrzywić 16-tki latem, więc jeżdżę na nich cały rok, choć trochę głupio w mk3 wyglądają (za małe). Szukam jakichś 16 o takim wzorze, by sprawiały wrażenie większych niż są w rzeczywistości. Ale to pewnie kwestia stylu jazdy. ;-)

No a jesli pokrzywiÄ™
alu-felgę, czy da się ją w prosty sposób naprostować?

Zależy jaką i jak ją pokrzywisz. Stosunkowo łatwo da się naprawiać np. wgniecenia na rancie w porządnych felgach. Przy czym raczej nie należy naprawiać felgi kilka razy. Generalnie kup takie, żebyś nie musiał zakładać, że na pewno będziesz je prostował.

--
cokolwiek

Co s±dzicie o tych oponach ?