Co siÄ™ dzieje z tymi Dreamlinerami?

Data: 2013-01-29 22:31:24
Autor: Smok Eustachy
Co siÄ™ dzieje z tymi Dreamlinerami?
W dniu 29.01.2013 17:16, Marcin N pisze:
W TV mówią, że samoloty mogą być uziemione nawet przez rok.
Toż to ekonomiczna masakra będzie dla producenta.

Na czym polega problem BoeingĂłw 787?

Baterie się przegrzewają bo są litowo-jonowe. W zasadzie to je uziemiło na amen. Nie wiadomo jak wyjść z tego impasu.

Data: 2013-01-30 00:09:37
Autor: JJR
Co siÄ™ dzieje z tymi Dreamlinerami?
Użytkownik "Smok Eustachy" <smok@wurg.pl> napisał

Baterie się przegrzewają bo są litowo-jonowe. W zasadzie to je uziemiło na amen. Nie wiadomo jak wyjść z tego impasu.

Tyle rozumiesz z tej sprawy co z wypadku w Smoleńsku :)
Gdyby chodziło o akumulatory, problemu by praktycznie nie było, wymieniałoby się je co dziesieć lotów a nie co 200 i samoloty by latały.

Problem polega właśnie na tym, że zostały sprawdzone i okazały się OK. A to znaczy, że błąd jest gdzieś w instalacji elektrycznej (napięcia, prądy ładowania - bierz co chcesz).

A to z kolei w najgorszym razie może oznaczać przeprojektowanie i wymianę (stąd ten rok którym straszą), w lepszym co najmniej miesiąc. I koszty większe niż przy częstej wymianie aku.

--
pzdr,
Jędrzej

W szkole są dwa najważniejsze przedmioty: przysposobienie obronne, żeby wiedzieć, jak strzelać, i historia, żeby wiedzieć, do kogo

Data: 2013-01-30 01:34:14
Autor: J.F.
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami?
Dnia Wed, 30 Jan 2013 00:09:37 +0100, JJR napisał(a):
Użytkownik "Smok Eustachy" <smok@wurg.pl> napisał
Baterie się przegrzewaj± bo s± litowo-jonowe. W zasadzie to je uziemiło na amen. Nie wiadomo jak wyj¶ć z tego impasu.

Tyle rozumiesz z tej sprawy co z wypadku w Smoleńsku :)
Gdyby chodziło o akumulatory, problemu by praktycznie nie było, wymieniałoby się je co dziesieć lotów a nie co 200 i samoloty by latały.

Tylko skad pewnosc ze 10 lotow wytrzymaja ? J.

Data: 2013-01-30 06:28:11
Autor: JJR
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami?
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał

Tylko skad pewnosc ze 10 lotow wytrzymaja ?

St±d, że prawie piećdzięsiat samolotów wylatało dot±d setki godzin, a zdarzyły się dwa incydenty. Te 10 godzin i tak podałem z absurdalnym zapasem.

--
pzdr,
Jędrzej

Dosyć szybko można się zorientować, że Izabela nie nadaje się do interesu, który ma Wokulski.

Data: 2013-01-30 17:24:00
Autor: Mikolaj Machowski
JJR napisał:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał

Tylko skad pewnosc ze 10 lotow wytrzymaja ?

Stąd, że prawie piećdzięsiat samolotów wylatało dotąd setki godzin, a zdarzyły się dwa incydenty. Te 10 godzin i tak podałem z absurdalnym zapasem.

Japończycy właśnie przyznali, że tak robili (ok. nie podali co ile lotów
konkretnie je wymieniali) - i nie pomogło.

m.

Data: 2013-01-31 16:23:52
Autor: JJR
Co siÄ™ dzieje z tymi Dreamlinerami?
Użytkownik "Mikolaj Machowski" <mikmach@wp.pl> napisał

Japończycy właśnie przyznali, że tak robili (ok. nie podali co ile lotów
konkretnie je wymieniali) - i nie pomogło.

Co potwierdza, że problem jest w całej instalacji, a nie w samych akumulatorach.

--
pzdr,
Jędrzej

Lepiej jest mieć stały dochód, niż być czarującym.

Data: 2013-01-30 23:46:53
Autor: J.F.
Dnia Wed, 30 Jan 2013 06:28:11 +0100, JJR napisał(a):
[...]

I wyciagnales z powyzszego wniosek ze akumulatory sie degraduja i zjawisko
grozi dopiero po przekroczeniu 100h pracy, czy ze zjawisko jest czysto
przypadkowe i pr-stwo ze zajdzie w ciagu pierwszej godziny eksploatacji
akumulatora jest tylko np 0.02%, a wiec pomijalnie male ? J.

Data: 2013-01-31 16:52:53
Autor: JJR
[...]

Na szczę¶cie ja nie muszę wyci±gać żadnych wniosków, NTSB samo powiedziało że problem jest dużo szerszy niż same akumulatory. I to o to chodzi, nie o tak± czy inn± ilo¶ć godzin.

--
pzdr,
Jędrzej

Optymi¶ci wierz±, że ¶wiat stoi przed nimi otworem. Pesymi¶ci wiedz±, co to za otwór.

Data: 2013-01-31 17:09:50
Autor: /dev/SU45
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami?

I wyciagnales z powyzszego wniosek ze akumulatory sie degraduja i zjawisko
grozi dopiero po przekroczeniu 100h pracy,

Dopiero 100h :) moje najstarsze lipole więcej maj±, co prawda czę¶ć w szybowcach ale i tak.

http://www.youtube.com/watch?v=l0NHVli3Bkw

:)

Którego¶ razu od zamawiania LiPo w hobbykingu jeszcze jaki¶ samolot spadnie - ciekawe jak się przewozi takie przesyłki?

Data: 2013-01-31 17:16:17
Autor: Delfino Delphis
/dev/SU45 wrote:

Którego¶ razu od zamawiania LiPo w hobbykingu jeszcze jaki¶ samolot
spadnie - ciekawe jak się przewozi takie przesyłki?

Fakt faktem jak bierzesz powyżej 4200 mAh w sumie, to nie prze¶lesz zwykł± przesyłk± lotnicz±. Co¶ jest na rzeczy.

A tak offtopicznie - masz do¶wiadczenia w zamawianiu z HK? Naliczaj± VAT czy udaje się prze¶lizgn±ć bez?

Data: 2013-01-31 17:41:12
Autor: /dev/SU45
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami?

Fakt faktem jak bierzesz powyżej 4200 mAh w sumie, to nie prze¶lesz zwykł±
przesyłk± lotnicz±. Co¶ jest na rzeczy.

Ostatnio brałem więcej i przyszło przez Szwajcarię ale poczt± lotnicz±. Inna rzecz że nie było dużo więcej - 4900 chyba.

A tak offtopicznie - masz do¶wiadczenia w zamawianiu z HK? Naliczaj± VAT czy
udaje się prze¶lizgn±ć bez?

Ponoć raz tak a raz tak - ja 3 paczki dot±d miałem i nie naliczyli. Ale sporo w sieci relacji gdy naliczyli. Ponoć dobrze aby były małe, wtedy łatwiej się prze¶lizgn±ć. I oczywi¶cie nie będzie cła przy przesyłkach z Europy.

Data: 2013-01-31 21:13:27
Autor: Delfino Delphis
/dev/SU45 wrote:

Ponoć raz tak a raz tak - ja 3 paczki dot±d miałem i nie naliczyli. Ale
sporo w sieci relacji gdy naliczyli. Ponoć dobrze aby były małe, wtedy
łatwiej się prze¶lizgn±ć. I oczywi¶cie nie będzie cła przy przesyłkach z

Napaliłem się na HK-450, nawet z VATem to wyjdzie 2/3 tego, co bym zapłacił w Polsce.

Co siÄ™ dzieje z tymi Dreamlinerami?