Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Co się daje zauważyć

Co się daje zauważyć

Data: 2012-05-05 23:13:13
Autor: Delfino Delphis
Co się daje zauważyć
Tomek wrote:

Wszystkie te cechy (jeśłi są) sprawiaja, iż
pogarszają się charakterystyki lotne w razie
awarii napędu. Mniejsza jest doskonałość
w locie bezsilnikowym, większe prędkości
podejścia, ostrzejsza charakterystyka przeciągnięcia
wrażliwość na oblodzenie a nawet zabrudzenie
powierzchni nośnej, większa utrata wysokości
podczas wyprowadzania z przeciągnięcia.

To chyba nie do końca tak. Ja trochę latam na AT-3. Charakterystyka w przeciągnięciu jest podobna do Cessny - nie ma tendencji do wchodzenia w korek. Wydaje mi się też, że doskonałość będzie zbliżona, a nawet nieco lepsza, dzięki braku zastrzałów i mniejszym podwoziu. Ten samolot chyba nie ma profilu zbliżonego do laminarnego, przynajmniej nie da się tego odczuć w pilotażu. Prędkości podejścia i przyziemienia są nawet nieco niższe, niż w Cessnie.

Ale być może chodziło ci o inne konstrukcje? Mnie się wydaje, że współczesne samoloty treningowe, choć wyglądają nowocześnie, to nie są konstruowane tak, jak samoloty typowo sportowe.

Data: 2012-05-06 09:10:48
Autor: Tomek
Co się daje zauważyć

Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:jo4556$dtc$1news.icm.edu.pl...

To chyba nie do końca tak. Ja trochę latam na AT-3. Charakterystyka w
przeciągnięciu jest podobna do Cessny - nie ma tendencji do wchodzenia w
korek. Wydaje mi się też, że doskonałość będzie zbliżona, a nawet nieco
lepsza, dzięki braku zastrzałów i mniejszym podwoziu. Ten samolot chyba nie
ma profilu zbliżonego do laminarnego, przynajmniej nie da się tego odczuć w
pilotażu. Prędkości podejścia i przyziemienia są nawet nieco niższe, niż w
Cessnie.


To jest praktyczny głos w temacie.
Wczoraj sobie sprawdzałem (uwaga dane z Wikipedii więc do weryfikacji)
Cessna 150 wydłużenie 6,93 obc. powierzchni 48,6, obc mocy 7,3 kg/KM
AT-3 wydłużenie 6,12 obc. powierzchni 62,5, obc mocy 5,8 kg/KM
Teoretycznie z tego można wnioskować, że AT-3 lata bardziej na "silniku"
i słusznie że roznącemu obc. powierzchni maleje obc. mocy.
Ale w razie awarii napędu sytuacja nie musi być identyczna.
Z resztą przykład Wilgi- po awarii napędu ma ona tylko sobie znane
cechy lotno-pilotażowe.

Ale być może chodziło ci o inne konstrukcje? Mnie się wydaje, że współczesne
samoloty treningowe, choć wyglądają nowocześnie, to nie są konstruowane tak,
jak samoloty typowo sportowe.
 Cenna uwaga.
Podziękowania.
TOmek.

Co się daje zauważyć

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona