Co sie dzieje gdy mostek NB sie przegrzewa

Data: 2010-06-24 17:03:54
Autor: maX
Co sie dzieje gdy mostek NB sie przegrzewa

Użytkownik "vissim" <vissim@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1tqy529k9g3l3.2q51ai2cfamu$.dlg40tude.net...
Hej wam,

Powiedzcie mi jedna rzecz, bo widze z tym chlodzeniem robi sie teraz jakas
paranoja i wszyscy chłodzą wszystko w obudowie

Marketing producentów sprzętu do chłodzenia.

tylko nie wiem czy ma to
sens.

Raczej nie, może jak jest gorące lato.

Co sie dzieje jezeli mostek polnocny sie przegrzewa ? Poludniowy obskuguje
inne urzadzenia, i jakos nie ma problemow z przegrzewaniem, ale do
polnocnego widze na necie od zawalenia roznych konstrukcji z/bez
wentylatora, czesto nawet po cenie wyzszej niz cooler do CPU - ponad 100
zł.
Czy wysoka temperatura powoduje jakies spowolnienia,
znieksztalcenia...

Na marginesie, zauważyłem że na chipsetach AMD pod AM3 dobrym testem na wygrzewanie North Bridge'a jest OCCT w tybie "Small Data Set". W minutę temperatura na NB skoczyła o 15 stopni (na chipie nVidii pod AM2 tego nie stwierdziłem więc to raczej specyficzna cecha chipsetów ATI).

czegos, czy po prostu jezeli pracuje w granicach
przewidzianych przez producenta, np do 80-90 stopnii

Nie wiem jak można rozgrzac tak wysoko NB. W/w testem OCCT rozgrzałem NB do maks 60 stopni (fabryczne chłodzenie NB, obudowa kompa zamknięta, żadnych wentylatorów nawiewających i wywiewających).

Co sie dzieje gdy mostek NB sie przegrzewa