Data: 2013-01-29 17:18:37 | |
Autor: Paweł Hanke | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
W dniu 2013-01-29 17:16, Marcin N pisze:
W TV mówią, że samoloty mogą być uziemione nawet przez rok.Problem jest w tym, że występuje u nich bardzo dużo chorób wieku dziecięcego. -- Paweł |
|
Data: 2013-01-29 21:14:32 | |
Autor: Marcin N | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
W dniu 2013-01-29 17:18, Paweł Hanke pisze:
W dniu 2013-01-29 17:16, Marcin N pisze: Serio? Teraz rok będzie uziemiony z powodu drobnych ustereczek? Dla mnie to jakieś nieporozumienie. -- MN |
|
Data: 2013-01-29 21:43:46 | |
Autor: J.F. | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
Dnia Tue, 29 Jan 2013 21:14:32 +0100, Marcin N napisał(a):
W dniu 2013-01-29 17:18, Paweł Hanke pisze: Jesli wymaga to przeprojektowania baterii akumulatorow, to kto wie .. J. |
|
Data: 2013-01-29 21:53:43 | |
Autor: mkarwan | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:frb5oi0qiblf.1v9sjetbifuys.dlg40tude.net...
Serio? Teraz rok będzie uziemiony z powodu drobnych ustereczek? Dla mnieNa czym polega problem Boeingów 787?Problem jest w tym, że występuje u nich bardzo dużo chorób wieku Boeing jest producentem akumulatorów? |
|
Data: 2013-01-29 22:13:36 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
Boeing jest producentem akumulatorów? Nie, ale to nie ma znaczenia. Cały system może wymagać przeprojektowania. Ogólnie to są skutki koncepcji samolotu "all-electric" i zredukowania instalacji hydraulicznej aby oszczędzić na wadze. Dużo elektryki - dużo energii trzeba mieć zmagazynowanej. Dla modelarzy to nic nowego, nowoczesne ogniwa o dużej gęstości energii są niebezpieczne i od dawna o tym wiadomo :) |
|
Data: 2013-01-29 19:48:45 | |
Autor: TJ_Blues | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
On Tuesday, January 29, 2013 4:13:36 PM UTC-5, /dev/SU45 wrote:
Dla modelarzy to nic nowego, nowoczesne ogniwa o du�ej g�sto�ci energii Modelarze stosuja baterie LiPo, cyli litowo polimerowe. Lekkie, elasyczne, robiace "boom" gdy uszkodzone. Jesli dobrze rozumiem to w B-787 sa baterie litowo-jonowe. Czyli baterie o lepszej sprawnosci tyle, ze wieksze i ciezsze... Ale mozliwe, ze Hamerykany na jeden i drugi rodzaj wolaja tak samo. Co zreszta mnie by zdziwilo bo przeciez na betonowa plyte lotniska mowia "tarmac". Czyli tluczen zalany smola. Za tym, ze jednak sa to baterie polimerowe wskazuje rozwijanie ogniw w labie NTSB: http://youtu.be/83BT8NL_9EU?t=6m50s cheers |
|
Data: 2013-02-08 03:11:43 | |
Autor: __Maciek | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
Tue, 29 Jan 2013 19:48:45 -0800 (PST) TJ_Blues
<tomekania.tj@gmail.com> napisał: Jesli dobrze rozumiem to w B-787 sa baterie litowo-jonowe. Może to znaczyć że są to Li-Ion klasyczne lub polimerowe. Ale mozliwe, ze Hamerykany na jeden i drugi rodzaj wolaja tak samo. Co zreszta Li-Po to też rodzaj akumulatorów litowo-jonowych. Pełna nazwa brzmi "lithium-ion polymer" czyli akumulatory litowo-jonowe polimerowe. http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_polymer_battery "This type has technologically evolved from lithium-ion batteries. The primary difference is that the lithium-salt electrolyte is not held in an organic solvent but in a solid polymer composite such as polyethylene oxide or polyacrylonitrile." |
|
Data: 2013-02-08 04:06:58 | |
Autor: TJ_Blues | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
On Thursday, February 7, 2013 9:11:43 PM UTC-5, __Maciek wrote:
Tue, 29 Jan 2013 19:48:45 -0800 (PST) TJ_Blues A to co napisali na samej gorze przeczytales, co by tych pojec nie mieszac? "Not to be confused with Lithium-ion battery." cheers |
|
Data: 2013-02-08 16:20:52 | |
Autor: __Maciek | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
Fri, 8 Feb 2013 04:06:58 -0800 (PST) TJ_Blues <tomekania.tj@gmail.com>
napisał: http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_polymer_battery A to co napisali na samej gorze przeczytales, co by tych pojec nie mieszac? Tak, chodzi o to żeby się czytelnikowi nie pomyliło z klasycznym akumulatorem litowo jonowym. Uważasz że to falsyfikuje stwierdzenie że akumulator litowo-jonowy polimerowy jest rodzajem akumulatora litowo-jonowego? |
|
Data: 2013-02-08 09:06:58 | |
Autor: TJ_Blues | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
On Friday, February 8, 2013 10:20:52 AM UTC-5, __Maciek wrote:
Fri, 8 Feb 2013 04:06:58 -0800 (PST) TJ_Blues <tomekania.tj@gmail.com> Gdy mowisz, ze wirnik smiglowca to rodzaj skrzydla, to rowniez ma dokladne ten sam plata na mysli? cheers |
|
Data: 2013-02-08 18:25:20 | |
Autor: KiloSierra | |
Co siÄ dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
W dniu 2013-02-08 18:06, TJ_Blues pisze:
Gdy mowisz, ze wirnik smiglowca to rodzaj skrzydla, to rowniez Naucz sie cytowac!! |
|
Data: 2013-02-08 19:21:55 | |
Autor: TJ_Blues | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
On Friday, February 8, 2013 12:25:20 PM UTC-5, KiloSierra wrote:
W dniu 2013-02-08 18:06, TJ_Blues pisze: Nauczaj mnie miszczu! cheers :-) |
|
Data: 2013-01-30 01:30:06 | |
Autor: J.F. | |
Co się dzieje z tymi Dreamlinerami? | |
Dnia Tue, 29 Jan 2013 21:53:43 +0100, mkarwan napisał(a):
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Nie(/byc moze), ale to niewiele zmienia - trzeba znalezc zrodlo problemu, moze wystarczy poprawic zabezpieczenia, a moze trzeba zaprojektowac od nowa, trzeba bedzie sprawdzic koncepcje, przebadac, np. wyjdzie wieksze, to przeprojektowac rozmieszczenie w kadlubie, byc moze certyfikowac .. J. |