Co sie psuje w automacie.

Data: 2020-07-10 14:03:16
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Co sie psuje w automacie.
W dniu .07.2020 o 05:26 <sczygiel@gmail.com> pisze:

To takie mooje 3 grosze...

A moje 2 grosze s± takie, że aktualnie mam trzeci automat  (hydrokinetyczny) od nowo¶ci i zero problemów. Poprzednie dojeĽdziły do  250-300kkm zanim sprzedałem, akuualny ma 130kkm. Olej trza zmieniać i tyle.
Drożej niż w manualu (bo zakup droższy i dodatkowe wymiany oleju) ale bez  porównania.
Przymierzam się do kolejnego auta i okazuje się że taki klasyczny automat  to rodzynek, wszędzie teraz tylko "zrobotyzowane" - a to jeszcze droższe w  eksploatacji niż automat hydrokinetyczny...

TG

Data: 2020-07-10 15:39:05
Autor: ąćęłńóśźż
Co sie psuje w automacie.
Masz szczę¶cie, mnie w skrzyni ZE psuło się wszystko co tylko mogło i finalnie naprawy kosztowały chyba więcej niż połowa ceny auta.

-- -- -

Data: 2020-07-11 15:24:39
Autor: Adam
Co sie psuje w automacie.
[...]

WeĽ jeszcze poprawkę na to, że w automacie (klasycznym) olej wymienia się raz na 100 tys. km, albo i 100 tys. mil, a w skrzyni ręcznej raczej nieco czę¶ciej.
Poza tym olej do automatu niedrogi jest.

Warto¶ć dodana auta z automatem hydrokinetycznym: silnik z definicji powinien być w lepszej kondycji, niż w analogicznym aucie ze skrzyni± ręczn±.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-07-11 16:52:33
Autor: ±ćęłń󶼿
Co sie psuje w automacie.
Dodaj 1,5 l/100 km.

Data: 2020-07-11 17:14:22
Autor: Uncle Pete
Co sie psuje w automacie.
On 2020-07-11 16:52, ±ćęłń󶼿 wrote:
Dodaj 1,5 l/100 km.

Moja np. raczej 1 l/100 km, ale skrzynia automatyczna znajduje się wyżej w piramidzie potrzeb Masłowa, a za to się płaci ;)

Data: 2020-07-11 20:03:02
Autor: ±ćęłń󶼿
Co sie psuje w automacie.
Racjonalizujesz.
Swoj± drog± zakładaj±c te 1,5 l/100 km (uważam, że nawet sporo więcej w mie¶cie) daje to dodatkowe 1500 litrów paliwa czyli jakie¶ 7 tysięcy złotych na 100 tys. km.

-- -- -
Moja np. raczej 1 l/100 km

Data: 2020-07-11 20:51:16
Autor: Uncle Pete
Co sie psuje w automacie.
On 2020-07-11 20:03, ±ćęłń󶼿 wrote:
Racjonalizujesz.
Swoj± drog± zakładaj±c te 1,5 l/100 km (uważam, że nawet sporo więcej w mie¶cie) daje to dodatkowe 1500 litrów paliwa czyli jakie¶ 7 tysięcy złotych na 100 tys. km.

Racjonalizuję: dopłacam za komfort. A latem wł±czam klimę, to jeszcze jakie¶ 0,5-1 l/100.

Data: 2020-07-12 07:04:57
Autor: ±ćęłń󶼿
Co sie psuje w automacie.
Czasem komfort (łatwiej SMS-y pisać praw± ręk± i laskę za kolano przytrzymać), czasem wqrw.

-- -- -
dopłacam za komfort.

Data: 2020-07-11 17:12:42
Autor: Uncle Pete
Co sie psuje w automacie.
WeĽ jeszcze poprawkę na to, że w automacie (klasycznym) olej wymienia się raz na 100 tys. km, albo i 100 tys. mil, a w skrzyni ręcznej raczej nieco czę¶ciej.

W skrzyni ręcznej raczej w ogóle się nie wymienia bez jakiej¶ specjalnej potrzeby.

Poza tym olej do automatu niedrogi jest.

Olej do skrzyni automatycznej może i niedrogi, ale wymiana droga.

Data: 2020-07-11 19:51:32
Autor: Grzegorz Tomczyk
Co sie psuje w automacie.
W dniu 11.07.2020 o 17:12, Uncle Pete pisze:

Olej do skrzyni automatycznej może i niedrogi, ale wymiana droga.

To zależy, samemu wychodzi gratis. :] I to nawet w trybie półdynamicznym. Tzn. spuszczasz olej z miski, uzupełniasz ¶wieżym, odpalasz auto, wachlujesz powoli kilka razy R-N-D-3-2 i z powrotem, gasisz, znów spuszczasz i powtarzasz operację, aż zużyjesz cał± bańkę 4-litrow±.
Gorzej, gdy chcesz zmienić też filtr oleju, bo może być potrzebna również nowa uszczelka miski olejowej.

Grzegorz Tomczyk

Data: 2020-07-11 20:05:17
Autor: ±ćęłń󶼿
Co sie psuje w automacie.
U Ciebie na podwórku pod blokiem każdy tak spuszcza??
;-)

-- -- -

Data: 2020-07-12 15:55:17
Autor: RadoslawF
Co sie psuje w automacie.
W dniu 2020-07-11 o 20:05, ±ćęłń󶼿 pisze:

U Ciebie na podwórku pod blokiem każdy tak spuszcza??

Nie, tak robi± u ciebie i innych idiotów którzy pisz± nad
cytowanym tekstem. Ci którzy pisz± pod maj± wiedzę że jest cała
sieć warsztatów do wynajęcia na godziny.

Pozdrawiam

Data: 2020-07-16 21:16:46
Autor: Marcin N
Co sie psuje w automacie.
W dniu 2020-07-12 o 15:55, RadoslawF pisze:
[...]

Ja piszę pod cytatem i nic nie wiem o sieci warsztatów do wynajęcia. Gdzie ta sieć?

--
MN

Data: 2020-07-16 22:59:03
Autor: RadoslawF
Co sie psuje w automacie.
W dniu 2020-07-16 o 21:16, Marcin N pisze:

[...]

Poczekaj aż ci wł±cz± gogle i wpisz "warsztat do wynajęcia na godziny"
Możesz tez dodać samoobsługowy.
A zanim wł±cz± poczytaj to:
https://warsztat.pl/dzial/7-czesci-i-regeneracja/artykuly/samoobslugowe-warsztaty-coraz-bardziej-popularne,50870

Pozdrawiam

Data: 2020-07-11 19:59:55
Autor: ±ćęłń󶼿
Co sie psuje w automacie.
Nie olej, lecz płyn, i licz za 5-6 litrów.
A w manualu to nawet nie wiedziałem za życia, że się wymienia.

-- -- -
olej do automatu niedrogi jest.

Data: 2020-07-11 20:49:08
Autor: Uncle Pete
Co sie psuje w automacie.
On 2020-07-11 19:59, ±ćęłń󶼿 wrote:
Nie olej, lecz płyn, i licz za 5-6 litrów.

A czemu wtedy na opakowaniu pisz± "olej do przekładni automatycznych"?

Data: 2020-07-12 07:06:11
Autor: ±ćęłń󶼿
Co sie psuje w automacie.
Pokaż.
Na moim jest "Fluid" ("ATF").
No ale pewnie Amerykanie się nie znaj±.

-- -- -
A czemu wtedy na opakowaniu pisz± "olej do przekładni automatycznych"?

Data: 2020-07-12 13:42:03
Autor: Uncle Pete
Co sie psuje w automacie.
On 2020-07-12 07:06, ±ćęłń󶼿 wrote:
Pokaż.
Na moim jest "Fluid" ("ATF").
No ale pewnie Amerykanie się nie znaj±.

https://www.motochemia.pl/images/Orlen_Hipol_ATF_IID_5L.jpg

Polacy widocznie też się nie znaj±. Trollować to trzeba umieć ;)

Data: 2020-07-12 16:05:28
Autor: ±ćęłń󶼿
Co sie psuje w automacie.
Do układu wspomagania kierownicy wlewasz płyn czy olej?

-- -- -
Trollować to trzeba umieć

Data: 2020-07-12 17:34:32
Autor: Uncle Pete
Co sie psuje w automacie.
On 2020-07-12 16:05, ±ćęłń󶼿 wrote:
Do układu wspomagania kierownicy wlewasz płyn czy olej?

Prosiłe¶ o zdjęcie z napisem na opakowaniu "olej do przekładni automatycznych" i dostałe¶. Czego jeszcze nie rozumiesz?

Data: 2020-07-12 20:00:58
Autor: ±ćęłń󶼿
Co sie psuje w automacie.
To Ty nie rozumiesz, co oznacza ATF, a że janusze pisz± dla berecików z antenkami to insza inszo¶ć.
Do układu wspomagania kierownicy wlewasz płyn czy olej?
A ropa z syfa leci?

-- -- -
Czego jeszcze nie rozumiesz?

Data: 2020-07-13 20:03:23
Autor: Uncle Pete
Co sie psuje w automacie.
On 2020-07-12 20:00, ±ćęłń󶼿 wrote:
To Ty nie rozumiesz, co oznacza ATF, a że janusze pisz± dla berecików z antenkami to insza inszo¶ć.
Do układu wspomagania kierownicy wlewasz płyn czy olej?
A ropa z syfa leci?

Nie, nie potrafisz trollować.

MSPANC

Data: 2020-07-11 22:23:27
Autor: sczygiel
Co sie psuje w automacie.
W dniu sobota, 11 lipca 2020 12:59:58 UTC-5 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
Nie olej, lecz płyn, i licz za 5-6 litrów.

To jest olej. Nieco inny ale jednak ma charakterystyke oleju.

A w manualu to nawet nie wiedziałem za życia, że się wymienia.

A to racja. Ale jak widac z pewnych postow to ludki maja takie pojecie o realiach ze w sumie smitne to jest...

Data: 2020-07-12 07:42:46
Autor: ąćęłńóśźż
Co sie psuje w automacie.
Nie, to jest płyn hydrauliczny.

-- -- -
To jest olej.

Data: 2020-07-12 19:46:09
Autor: sczygiel
Co sie psuje w automacie.
W dniu niedziela, 12 lipca 2020 00:42:48 UTC-5 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
Nie, to jest płyn hydrauliczny.

-- -- -
> To jest olej.

Fandzolisz wa¶ć.

My tu mowimy o istocie tej cieczy a nie jest marketingu. https://pl.wikipedia.org/wiki/Olej_hydrauliczny

Data: 2020-07-13 11:05:03
Autor: ąćęłńóśźż
Co sie psuje w automacie.
Pie.....sz.
Każdy olej jest płynem, ale nie każdy płyn hydrauliczny jest olejem.
https://sciencing.com/difference-between-hydraulic-fluid-oil-7677777.html

-- -- -
My tu mowimy o istocie tej cieczy a nie jest marketingu.

Data: 2020-07-13 08:42:29
Autor: sczygiel
Co sie psuje w automacie.
W dniu poniedziałek, 13 lipca 2020 04:05:06 UTC-5 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
> [...]

-- -- -
> My tu mowimy o istocie tej cieczy a nie jest marketingu.

Lol. W twoim linku ne ma zupelnie zadnej informacji o roznicy.

To wszystko sa oleje. Nawet ten do frytek to olej. Tylko marketoidy zaczely nazywac to plynem zeby jakis debil tego nie nalal do silnika. W przypadku plynu hamulcowego to od biedy jakis tam sens ma bo olej kojarzy sie ze smarowaniem, zmniejszaniem tarcia a w hamulcach ta wlasciwosc jest potrzeban tak sobie. W przypadku olejow do skrzyni juz tak nie jest.

Ale jak se tam chcesz, tlumacz se jak ci pasuje.

Data: 2020-07-13 08:47:21
Autor: sczygiel
Co sie psuje w automacie.
> [...]

-- -- -
> My tu mowimy o istocie tej cieczy a nie jest marketingu.

Zreszta tu masz wyjasnione:
https://en.wikipedia.org/wiki/Hydraulic_fluid

Innymi slowy, plyn do skrzyn to olej.
Tylko specyficzny, bo ma pewne wlasciwosci ktore go odrozniaja. Ale to nadal olej.

No chyba ze znajdziesz taki na bazie wody. To wtedy nie olej. Tylko najpierw taki znajdz :)

Bo w praktyce wszyscy leja olej do skrzyn.

Data: 2020-07-11 20:53:21
Autor: Mateusz Viste
Co sie psuje w automacie.
2020-07-11 o 17:12 +0200, Uncle Pete napisał:
> [...]
> ręcznej raczej nieco czę¶ciej.  W skrzyni ręcznej raczej w ogóle się nie wymienia bez jakiej¶
specjalnej potrzeby.

W moim aucie producent nakazuje wymianę co 30 tys. km (tj. co 3 wymiany
oleju silnikowego). I tak robię.

Mateusz

Data: 2020-07-11 20:24:38
Autor: PiteR
Co sie psuje w automacie.
in <news:20200711205321.740abfc4mateusz>
user Mateusz Viste pisze tak:

> [...]
specjalnej potrzeby.

W moim aucie producent nakazuje wymianę co 30 tys. km (tj. co 3
wymiany oleju silnikowego). I tak robię.

W jakim samochodzie? Czy to na pewno zwykła skrzynia mechaniczna?
W technice z 2000r nie przewiduje się wymian w skrzyni.

--
Piter

#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
smrodu kawy z Costa i Starbucks

Data: 2020-07-12 09:24:24
Autor: Mateusz Viste
Co sie psuje w automacie.
2020-07-11 o 20:24 +0100, PiteR napisał:
in <news:20200711205321.740abfc4mateusz>

> wymiany oleju silnikowego). I tak robię.  W jakim samochodzie?

Podałem niżej. Łada 21214.

Czy to na pewno zwykła skrzynia mechaniczna?

Nie ma cienia w±tpliwo¶ci. https://bit.ly/38Od4kZ

W technice z 2000r nie przewiduje się wymian w skrzyni.

A jednak.

Mateusz

Data: 2020-07-12 11:12:36
Autor: PiteR
Co sie psuje w automacie.
in <news:20200712092424.0bd7029bmateusz>
user Mateusz Viste pisze tak:

W jakim samochodzie?

Podałem niżej. Łada 21214

daj mi szansę, 2 minuty różnicy ;)

Czy to na pewno zwykła skrzynia mechaniczna?

Nie ma cienia w±tpliwo¶ci. https://bit.ly/38Od4kZ

ale fajoskie gałeczki

--
Piter

#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
smrodu z Costa i Starbucks

Data: 2020-07-11 21:10:19
Autor: Uncle Pete
Co sie psuje w automacie.
W skrzyni ręcznej raczej w ogóle się nie wymienia bez jakiej¶
specjalnej potrzeby.

W moim aucie producent nakazuje wymianę co 30 tys. km (tj. co 3 wymiany
oleju silnikowego). I tak robię.

Jaki to samochód? Wielu producentów nawet w automatycznych skrzyniach nie każ± wymieniać olej (aczkolwiek wszyscy mechanicy zgodnie twierdz±, że jednak trzeba).

Data: 2020-07-11 21:22:31
Autor: Mateusz Viste
Co sie psuje w automacie.
2020-07-11 o 21:10 +0200, Uncle Pete napisał:
> wymiany oleju silnikowego). I tak robię.  Jaki to samochód? Wielu producentów nawet w automatycznych skrzyniach nie każ± wymieniać olej (aczkolwiek wszyscy mechanicy zgodnie
twierdz±, że jednak trzeba).

AvtoVaz, LADA 2121, rocznik 2000.

Olej silnikowy co 10K, skrzynia biegów + skrzynia transferu + mosty co
30K, smarowanie wału co 10K, płyn chłodniczy co 60K, nowe ¶wiece co
20K... Nie mam czasu się nudzić. :)

Mateusz

Data: 2020-07-11 20:26:37
Autor: PiteR
Co sie psuje w automacie.
in <news:20200711212231.7872b3f4mateusz>
user Mateusz Viste pisze tak:

smarowanie wału co 10K

To już uci±żliwe, 10k szybko mija i trzeba dłubać.

Data: 2020-07-12 09:21:09
Autor: Mateusz Viste
Co sie psuje w automacie.
2020-07-11 o 20:26 +0100, PiteR napisał:
in <news:20200711212231.7872b3f4mateusz>
user Mateusz Viste pisze tak:

> smarowanie wału co 10K  To już uci±żliwe, 10k szybko mija i trzeba dłubać.

E tam, wał akurat jest bezproblemowy, wystarczy przyłożyć pistolet,
wcisn±ć smar w breather i gitara. Najbardziej upierdliwa jest wymiana w
skrzyni transferowej, z racji słabego dostępu do wlewu (trzeba
posiłkować się wężykiem i strzykaw±).

Mateusz

Data: 2020-07-11 22:25:46
Autor: sczygiel
Co sie psuje w automacie.
W dniu sobota, 11 lipca 2020 14:22:32 UTC-5 użytkownik Mateusz Viste napisał:
> [...]

Olej silnikowy co 10K, skrzynia biegów + skrzynia transferu + mosty co
30K, smarowanie wału co 10K, płyn chłodniczy co 60K, nowe ¶wiece co

Hehe, umowmy sie ze te auto nie jest reprezentatywne dla naszego rynku ani dla rynku amerykanskiego :)

Tyle to ja nawet w malaczu nie musialem smarowac. Choc zwrotnice sie smarowalo relatywnie czesto :)

Data: 2020-07-12 10:09:44
Autor: Uncle Pete
Co sie psuje w automacie.
AvtoVaz, LADA 2121, rocznik 2000.

Olej silnikowy co 10K, skrzynia biegów + skrzynia transferu + mosty co
30K, smarowanie wału co 10K, płyn chłodniczy co 60K, nowe ¶wiece co
20K... Nie mam czasu się nudzić. :)

Wła¶nie podejrzewałem, że to będzie Niva, bo kiedy¶ wspominałe¶, że j± masz. Ale zgodzisz się chyba że to nie jest typowy samochód w 2020 roku. Nawet w 2000 roku :)

Data: 2020-07-12 11:24:33
Autor: J.F.
Co sie psuje w automacie.
Dnia Sun, 12 Jul 2020 10:09:44 +0200, Uncle Pete napisał(a):
[...]

A jak mialem sierre, to tylko olej w silniku wymienialem, raz moze w
skrzyni tak tylko "bo ludzie mowia, ze lepiej" :-)

Zreszta we wszystkich samochodach tak, sierre podaje bo tez miala wał
i most ...

J.

Data: 2020-07-11 22:21:36
Autor: sczygiel
Co sie psuje w automacie.
W dniu sobota, 11 lipca 2020 08:24:41 UTC-5 użytkownik Adam napisał:
> [...]
> WeĽ jeszcze poprawkę na to, że w automacie (klasycznym) olej wymienia się raz na 100 tys. km, albo i 100 tys. mil, a w skrzyni ręcznej raczej nieco czę¶ciej.

Oj farmazonisz.
Wymiana oleju z automatach to blizej 70kkm (tak pisze w aktualnym manualu chevroleta impala 2020). W starszych bylo nawet czesciej. Przy czym mamy tu na mysli takie skrzynie jak w filmiku z linka. Nie takie zrobotyzowane.

W recznej sie olej wymienia jak cos sie w niej zepsuło i trza rozebrac.. Normalnie sie nie wymienia. No chyba ze zrobila 500kkm i ktos chce jej zrobic dobrze albo j± obejrzec jak sie zachowuje. W praktyce jak biegi wchodza ok to sie nic nie rusza.

Przyczyna jest prosta, automaty sie grzeja a reczne i robotyzowane nie bardzo.

Poza tym olej do automatu niedrogi jest.

Taaaa, do recznej jest tanszy. I mniej go schodzi.
Warto¶ć dodana auta z automatem hydrokinetycznym: silnik z definicji powinien być w lepszej kondycji, niż w analogicznym aucie ze skrzyni± ręczn±.

No, ale skrzynie za ten czas naprawiac bedziesz dwa razy :)

Co sie psuje w automacie.