Co się stało z banknotami 200 zł?

Data: 2012-12-21 11:25:25
Autor: Piotrek
Co się stało z banknotami 200 zł?
Pytanie nie dotyczy konkretnego banku, ale chyba mie¶ci się w tematyce
grupy.

O co chodzi z banknotami 200 zł? Mam wrażenie, że praktycznie wyszły z
obiegu.
Od dobrych 2-3 lat nie widziałem żadnego na oczy. Tylko mi się wydaje,
że banknot
z królem Zygmuntem stał się z jakich¶ powodów bardzo rzadkim okazem
czy rzeczywi¶cie
tak jest?

Data: 2012-12-21 11:46:30
Autor: luc
W dniu pi±tek, 21 grudnia 2012 20:25:25 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:
[...]

Do bankomatów nie ładuj±, coraz więcej ludzi dostaje swoj± pensję na konto, to i się ich nie widzi...

pzdrwm
luc

Data: 2012-12-21 20:32:22
Autor: maruda
W dniu 2012-12-21 20:25, Piotrek pisze:
Pytanie nie dotyczy konkretnego banku, ale chyba mie¶ci się w tematyce
grupy.

O co chodzi z banknotami 200 zł? Mam wrażenie, że praktycznie wyszły z
obiegu.

Nie wyszły. Tydzień temu dostałem na Orlenie w ramach CB.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

Data: 2012-12-21 20:36:42
Autor: Wemif
Piotrek <pilarp@poczta.onet.pl> wrote:

O co chodzi z banknotami 200 zł? Mam wrażenie, że praktycznie wyszły z
obiegu.

Niecały miesi±c temu bankomat BZWBK (Wrocław/Oławska) wydał mi 200,   byłem do¶ć zaskoczony.        a.

Data: 2012-12-21 20:39:06
Autor: Kamil Jońca
Piotrek <pilarp@poczta.onet.pl> writes:

Pytanie nie dotyczy konkretnego banku, ale chyba mie¶ci się w tematyce
grupy.

O co chodzi z banknotami 200 zł? Mam wrażenie, że praktycznie wyszły z
obiegu.
O nic. Gdzie¶ czytałem że s± niepraktyczne (zdaniem NBP). W obiegu s±
ale faktycznie rzadziej niż 100.

[...]

"Bardzo rzadkim" może nie, ale faktycznie trudniej spotkać niż inne.

KJ

Fashion is a form of ugliness so intolerable that we have to alter it
every six months.
-- Oscar Wilde

Data: 2012-12-21 11:49:21
Autor: Piotr Hołda
W dniu pi±tek, 21 grudnia 2012 20:39:06 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
> O co chodzi z banknotami 200 zł? Mam wrażenie, że praktycznie wyszły z
> obiegu.

Wręcz przeciwnie. Posługuje się nimi głównie szara strefa więc s± w większym obiegu niż te które wyjmujesz z bankomatu i zaraz potem wydajesz w sklepie :)

Data: 2012-12-21 12:28:51
Autor: jgasowski
Co się stało z banknotami 200 zł?
Regularnie wyjmuję dwusetki z bankomatu PKO BP.

Data: 2012-12-21 20:47:35
Autor: osa
W dniu 2012-12-21 20:39, Kamil Jońca pisze:
Piotrek <pilarp@poczta.onet.pl> writes:
"Bardzo rzadkim" może nie, ale faktycznie trudniej spotkać niż inne.

Mina sprzedawcy gdy chcemy zapłacić dwusetk± bezcenna ;) Przerażenie w najczystszej postaci i najczę¶ciej pytanie czy nie mamy drobnych... czyżby tyle fałszywek było w obiegu?

Data: 2012-12-22 16:50:07
Autor: m
W dniu 21.12.2012 20:47, osa pisze:
[...]

Jak okoliczno¶ci pozwalaj±, to taka dyżurna dwusetka jest dobra do płacenia niskich kwot kart±. Wyci±gam kartę, pani pokazuje tabliczkę że płatno¶ć kart± od X zł. Wyci±gam dwusetkę, pani wyci±ga rękę po kartę :).

Często jak wyci±gam dwusetkę (z intencj± zapłacenia gotówk±) to się mnie pytaj± czy nie mam może karty.

p. m.

Data: 2012-12-23 01:25:35
Autor: Animka
Co się stało z banknotami 200 zł?
W dniu 2012-12-22 16:50, m pisze:
Często jak wyciągam dwusetkę (z intencją zapłacenia gotówką) to się mnie
pytajÄ… czy nie mam moĹĽe karty.

To powiedz im, żeby nauczyli się odróżniać pieniądze Fałszywe/niefałszywe.
To wina kierownictwa sklepu. MoĹĽe kierownictwo teĹĽ siÄ™ nie zna na pieniÄ…dzach.

--
animka

Data: 2012-12-23 17:04:27
Autor: m
W dniu 23.12.2012 01:25, Animka pisze:
W dniu 2012-12-22 16:50, m pisze:
[...]

A może kasjerce jest trudniej wydać z 2setki niż z setki?

p. m.

Data: 2012-12-22 00:15:20
Autor: Chris94
Dnia Fri, 21 Dec 2012 11:25:25 -0800 (PST), Piotrek napisał(a):

[...]

Moim zdaniem, ewidentnie jest wycofywany z obiegu.
Ten sam efekt pamiętam z czasów schyłku komuny, gdy dyskretnie
wycofywano z rynku bilon, wprowadzaj±c na to miejsce bilon papierowy.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2012-12-22 08:13:30
Autor: W
Co się stało z banknotami 200 zł?
Chris94 wystukał, co następuje:

[...]

przepraszam bardzo, ale co to jest "bilon papierowy"?! O_x

Data: 2012-12-22 09:29:53
Autor: artek
W dniu 2012-12-22 09:13, W pisze:
Moim zdaniem, ewidentnie jest wycofywany z obiegu.
Ten sam efekt pamiętam z czasów schyłku komuny, gdy dyskretnie
wycofywano z rynku bilon, wprowadzajÄ…c na to miejsce bilon papierowy.

przepraszam bardzo, ale co to jest "bilon papierowy"?! O_x

wiedziałbyś, gdybyś dostał 1,5 miliona pensji w 50-cio złotowych banknotach ;P

--
artek

Data: 2012-12-22 20:47:12
Autor: W
Co się stało z banknotami 200 zł?
artek wystukał, co następuje:

W dniu 2012-12-22 09:13, W pisze:
[...]

wiedziałby¶, gdyby¶ dostał 1,5 miliona pensji w 50-cio złotowych banknotach ;P

To chyba jednak nie to :P

Data: 2012-12-22 22:26:12
Autor: artek
W dniu 2012-12-22 21:47, W pisze:
W dniu 2012-12-22 09:13, W pisze:
[...]

i tak, i nie. owszem, w stanie wojennym za monety 10 i 20 zł wprowadzono banknoty z bemem i bodaj trauguttem.
ale galopująca inflacja na przełomie lat 80/90-tych spowodowała, że najmniejszym nominałem na rynku stała się właśnie papierowa 50-cio złotówka. i z tą wypłatą to nie był żart ...

--
art3k

Data: 2012-12-22 11:21:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Co się stało z banknotami 200 zł?

"Piotrek" e99cd5b1-3663-4050-bea6-0f8dac364ebc@eo2g2000vbb.googlegroups.com

: O co chodzi z banknotami 200 zł? Mam wrażenie, że praktycznie
: wyszły z obiegu. Od dobrych 2-3 lat nie widziałem żadnego na
: oczy. Tylko mi się wydaje,

Ci się wydaje -- mnie zazwyczaj proponuj± to w ramach keszbeku.

Data: 2012-12-22 16:23:33
Autor: maruda
Co się stało z banknotami 200 zł?

Ci się wydaje -- mnie zazwyczaj proponuj± to w ramach keszbeku.

Pozbywaj± się?

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

Data: 2012-12-22 15:15:08
Autor: J.F.
[...]

No nie, mam w portfelu, wyplacil bankomat calkiem niedawno.
Inna sprawa ze jak mam zaplacic 50 zl to wyciagam karte, a co dopiero przy
200 ...

J.

Data: 2012-12-22 21:47:26
Autor: Krzysztof
Co się stało z banknotami 200 zł?

Użytkownik "Piotrek" <pilarp@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:e99cd5b1-3663-4050-bea6-0f8dac364ebceo2g2000vbb.googlegroups.com...
[...]

Bankomaty wydaja chyba po 100, PLN sie teraz generalnie przelewa zakladajac lokaty, itd, stad jak ktos nie posluguje sie specjalnie wieksza gotowka, to po prostu nie ma z nimi kontaktu. Tak z 15 lat temu, kiedy wpl/wyplacajac na lokate trzeba bylo robic to gotowkowo, to 200 bylo na porzadku dziennym.
Identycznie jest np 200 czy 500 EUR, tez by sie mocno zdziwili w Niemczech, jakbys w spozywczym chcial zaplacic takimi nominalami i bylby pewnie problem z ich przyjeciem.
Dla przykladu chcac wyplacic np. pare tysiecy GBP generalnie dostaniesz to po 20- watpliwa przyjemnosc.

Co się stało z banknotami 200 zł?