Co się stało z banknotami 200 zł?

Data: 2012-12-22 00:15:20
Autor: Chris94
Co się stało z banknotami 200 zł?
Dnia Fri, 21 Dec 2012 11:25:25 -0800 (PST), Piotrek napisał(a):

O co chodzi z banknotami 200 zł? Mam wrażenie, że praktycznie wyszły z
obiegu.
Od dobrych 2-3 lat nie widziałem żadnego na oczy. Tylko mi się wydaje,
że banknot
z królem Zygmuntem stał się z jakich¶ powodów bardzo rzadkim okazem
czy rzeczywi¶cie
tak jest?

Moim zdaniem, ewidentnie jest wycofywany z obiegu.
Ten sam efekt pamiętam z czasów schyłku komuny, gdy dyskretnie
wycofywano z rynku bilon, wprowadzaj±c na to miejsce bilon papierowy.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2012-12-22 08:13:30
Autor: W
Co się stało z banknotami 200 zł?
Chris94 wystukał, co następuje:

[...]

przepraszam bardzo, ale co to jest "bilon papierowy"?! O_x

Data: 2012-12-22 09:29:53
Autor: artek
W dniu 2012-12-22 09:13, W pisze:
Moim zdaniem, ewidentnie jest wycofywany z obiegu.
Ten sam efekt pamiętam z czasów schyłku komuny, gdy dyskretnie
wycofywano z rynku bilon, wprowadzajÄ…c na to miejsce bilon papierowy.

przepraszam bardzo, ale co to jest "bilon papierowy"?! O_x

wiedziałbyś, gdybyś dostał 1,5 miliona pensji w 50-cio złotowych banknotach ;P

--
artek

Data: 2012-12-22 20:47:12
Autor: W
Co się stało z banknotami 200 zł?
artek wystukał, co następuje:

W dniu 2012-12-22 09:13, W pisze:
[...]

wiedziałby¶, gdyby¶ dostał 1,5 miliona pensji w 50-cio złotowych banknotach ;P

To chyba jednak nie to :P

Data: 2012-12-22 22:26:12
Autor: artek
W dniu 2012-12-22 21:47, W pisze:
W dniu 2012-12-22 09:13, W pisze:
[...]

i tak, i nie. owszem, w stanie wojennym za monety 10 i 20 zł wprowadzono banknoty z bemem i bodaj trauguttem.
ale galopująca inflacja na przełomie lat 80/90-tych spowodowała, że najmniejszym nominałem na rynku stała się właśnie papierowa 50-cio złotówka. i z tą wypłatą to nie był żart ...

--
art3k

Co się stało z banknotami 200 zł?