Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Co się stało z krajową "ósemką"? [Ra wa Maz. - Warszawa]

Co się stało z krajową "ósemką"? [Ra wa Maz. - Warszawa]

Data: 2010-02-10 04:07:48
Autor: blackmarcin
Co się stało z krajową "ósemką"? [Ra wa Maz. - Warszawa]
Dawno nie jechałem tą drogą. To co wczoraj zobaczyłem woła o pomstę, tym bardziej, że kilka lat temu nawierzchnia na tym odcinku była dużymi fragementami remontowana. A co mamy dzisiaj? Olbrzymią liczbę poprzecznych przełomów występujących w regularnych odległościach na bardzo długich odcinkach. Jedzie się po tym jak pociągiem, co rusz podskakując i słysząc stosowny dźwięk.

Czy ktoś wie co się stało z gładką nie tak dawno nawierzchnią? Jest jakaś afera? IMO być powinna.

marcin

Data: 2010-02-10 06:42:23
Autor: Przemek V
Co się stało z krajową "ósemką"? [Rawa Maz. - Warszawa]

Użytkownik "blackmarcin" <blackmarcin@blackmarry.pl> napisał w wiadomości news:hkt844$ik9$1mx1.internetia.pl...
Dawno nie jechałem tą drogą. To co wczoraj zobaczyłem woła o pomstę, tym bardziej, że kilka lat temu nawierzchnia na tym odcinku była dużymi fragementami remontowana. A co mamy dzisiaj? Olbrzymią liczbę poprzecznych przełomów występujących w regularnych odległościach na bardzo długich odcinkach. Jedzie się po tym jak pociągiem, co rusz podskakując i słysząc stosowny dźwięk.

Czy ktoś wie co się stało z gładką nie tak dawno nawierzchnią? Jest jakaś afera? IMO być powinna.

Na odcinku z Warszawy do Mszczonowa zawsze była bardzo nierówna. Odcinek Mszczonów - Rawa był OIDP całkiem OK. Na pewno porządnie zrobiony był kawałek od Rawy do zjazdu z A1 na Wrocław (poza spapraną betonówką przed Tomaszowem).

Zima, śnieg, lód, chemia, słońce robią swoje. Tak będzie zawsze jeśli kryterium w przetargu jest tylko wykonanie a nie całkowity koszt utrzymania danego odcinka w danym standardzie przez x lat. Wtedy wykonawcy opłacałoby się w lepszej technologii zrobić drogę bo mniej by wydawał na późniejsze remonty a tak to są zupełnie różne budżety.

Data: 2010-02-10 10:09:15
Autor: J.F.
Co się stało z krajową "ósemką"? [Rawa Maz. - Warszawa]
On Wed, 10 Feb 2010 06:42:23 +0100,  Przemek V wrote:
Zima, śnieg, lód, chemia, słońce robią swoje. Tak będzie zawsze jeśli kryterium w przetargu jest tylko wykonanie a nie całkowity koszt utrzymania danego odcinka w danym standardzie przez x lat. Wtedy wykonawcy opłacałoby się w lepszej technologii zrobić drogę bo mniej by wydawał na późniejsze remonty a tak to są zupełnie różne budżety.

I wszystkie drogi platne, a kierowcy sami by wybrali najlepsza i
najtansza dla nich ? :-)

Ale nie jest tak jak piszesz. Zarzad drogi najpierw robi projekt, tez
na przetargu. Projekt zgodny z roporzadzeniem. Przychodzi wykonawca, ma zrobic zgodnie z projektem, a nadzor [tez z
przetargu] ma pilnowac zeby tak zrobil. Nie slyszales o aferze na A4, jak to wymagalismy najmocniejszego
betonu w calej Europie ? Choc z drugiej strony pare rzeczy we
wroclawiu - droga sie zapada, wykonawca zrzuca na projektanta,
projektant na wykonawce, kto naprawde zawinil - nie wiadomo :-)

Jesli sa poprzeczne uszkoki, to ja bym sie przyjrzal czy tam nie ma
betonowych plyt, a jak sa, to co pod nimi zawiodlo. U nas raczej mroz
i kiepska podbudowa.

J.

Data: 2010-02-10 11:26:09
Autor: limken
Co się stało z krajową "ósemką"? [ Rawa Maz. - Warszawa]
Przemek V wrote:


Zima, śnieg, lód, chemia, słońce robią swoje. Tak będzie zawsze jeśli

ale to nie o to chodzi
chodzi o nadlewki na asfalcie
jedzie się podobnie (choć w mniejszej intensywności) jak kiedyś autostradą pod szczecinem...

też sie zastanawiam skąd się to wzięło i dlaczego tego nie szlifują...

--
limken polimken

Co się stało z krajową "ósemką"? [Ra wa Maz. - Warszawa]

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona