Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?

Data: 2009-02-27 17:25:39
Autor: Gonzo
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?
Ostatnio tak sie zastanawiam: co sie stanie z polskimi rezerwami jak wejdziemy do ermu? Przeciez NBP nie stac na interwencje przeciwko wiekszym spekulantom, wiec bedziemy pozyczac? Jak to bylo w przypadku hiszpanii i innych biedniejszych krajow strefy euro?

Data: 2009-02-28 12:02:08
Autor: Duch
"Gonzo" <gonzo@ned.net> wrote in message news:go97mt$18d$1news.onet.pl...
[...]

Nie znam sie na tym, ale podobno to jest wlasnie problem - bedziemy zmuszeni
do interwencji zeby trzymac kurs. I to bedzie raj spekulacyjny dla Goldmanów-Sachsów :)

Duch

Data: 2009-02-28 12:27:55
Autor: SlawcioD
Duch pisze:
[...]

a nasze wejscie do ERM2 nie bedzie tez obligowalo ECB do pomocy nam w utrzymniu sie w korytazu kursu walut?

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2009-02-28 17:24:45
Autor: Dieter
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?
Ja mam inne pytanie. Dlaczego Rudemu i jego bandzie wydaje sie, ze wprowadzenie Euro w Polsce spowoduje ogolny dobrobyt i rozwiazanie wszystkich naszych problemow?

Czy Lotwa, obecny bankrut, nie jest w ERMII od maja 2005 r.?

D.

Data: 2009-02-28 18:18:41
Autor: Anatol
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?

Użytkownik "Dieter" <dieter@autograf.pl> napisał w wiadomo¶ci news:goboga$fu1$1inews.gazeta.pl...

Ja mam inne pytanie. Dlaczego Rudemu i jego bandzie wydaje sie, ze wprowadzenie Euro w Polsce spowoduje ogolny dobrobyt i rozwiazanie wszystkich naszych problemow?

Nie wszystkich a jedynie zagrożenie kryzysem walutowym, ryzyko kursowe dla 80% obrotów handlu zagrnicznego, problem wysokich stóp % oraz kosztów operacji walutowych i ich ewidencji.

Czy Lotwa, obecny bankrut, nie jest w ERMII od maja 2005 r.?

Łotwa ustaliła sobie stały kurs EUR a nie w widełkach +-15%. Załamanie eksportu i inwestycji zagranicznych wynika natomiast z tych samych, zewnętrznych czynników co w Polsce czy na Ukrainie a nie z powodu ERM2.

Anatol

Data: 2009-02-28 18:24:09
Autor: Dieter
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?
Jaki przewidujesz rozwoj wypadkow na Ukrainie i Lotwie?

D.

Data: 2009-02-28 18:35:41
Autor: Anatol
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?

Użytkownik "Dieter" <dieter@autograf.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gobrvl$360$1inews.gazeta.pl...

Jaki przewidujesz rozwoj wypadkow na Ukrainie i Lotwie?

Na Ukrainie bardzo prawdopodbny kryzys walutowy i zwi±zany z tym gwałtowny wzrost inflacji, deficytu budżetowego, stóp % i bankructwa wielu zadłużonych przedsiębiorstw a następnie banków. W dalszej kolejno¶ci chyba destabilizacja polityczna i rozpad państwa i/lub podporz±dkowanie go Rosji.

Na Łotwie która ma o wiele lepszy dostęp do dewizowej pomocy UE - w tym przede wszystkim ECB - "zwykły" kryzys gospodarczy, nie gorszy niż w USA czy Japonii.

Anatol

Data: 2009-02-28 18:34:17
Autor: SlawcioD
Dieter pisze:
[...]

gdybysmy byli w strefie euro to:

- problem opcji by nie istnial
- problem rosnacych rat w CHF by nie istnial
- mielibysmy tansza benzyne

i jeszcze pare innych, ktore teraz mi nie przychodza do glowy...

pozdrawiam
SlawcioD

ps. obecnie wchodzenie do ERM2 to nie najlepszy pomysl... dobrym moment mieli na wprowwadzenie euro kartofle... a teraz to se troche poczekamy na nastepny dobry moment...

Data: 2009-02-28 18:44:14
Autor: Anatol
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?

Użytkownik "SlawcioD" <slawciod@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gobsip$cmd$1news.onet.pl...

ps. obecnie wchodzenie do ERM2 to nie najlepszy pomysl... dobrym moment mieli na wprowwadzenie euro kartofle... a teraz to se troche poczekamy na nastepny dobry moment...

Dopóki nie min± 2 lata w ERM2 nigdy nie będzie wiadomo czy moment był dobry. Z pewno¶ci± teraz moment jest o wiele lepszy niż np. 0,5 roku temu, a teraz należałoby je oceniać pod k±tem polityki stabilizacji PLN aniżeli samego przyjęcia EUR - a chyba widać jak rynek reaguje na wszelkie informacje o negocjacjach na temat wej¶cia do ERM2.

Anatol

Data: 2009-02-28 18:47:43
Autor: Endriu
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?

gdybysmy byli w strefie euro to:

- problem opcji by nie istnial

Nikt firmom nie kazał grać w opcje....

- problem rosnacych rat w CHF by nie istnial

Kdyby firmy nie grały w opcje i na tym nie straciły  to CHF by tak nie podskoczyło.....

- mielibysmy tansza benzyne

Gdyby złotówka tak nie dostała po dupie na wskutek opcji to i dolar by tak nie podskoczył - benzyna byłaby tańsza.

Kryzyzys powstał z  głupoty naszych firm a nie dlatego że nie mamy Euro....

Endriu

Data: 2009-02-28 19:01:32
Autor: SlawcioD
Endriu pisze:
gdybysmy byli w strefie euro to:

- problem opcji by nie istnial

Nikt firmom nie kazał grać w opcje....

ale przyznasz, ze gdybysmy mieli euro nie bylo by zadnych opcji ;)

- problem rosnacych rat w CHF by nie istnial

Kdyby firmy nie grały w opcje i na tym nie straciły  to CHF by tak nie podskoczyło.....

gdyby mialy euro nie graly by na opcjach a wiec i chf mial by staly (w miare) kurs...

[...]

gdyby mialy euro to by nie popelnily tego bledu...

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2009-02-28 18:58:03
Autor: sorden
SlawcioD wrote:

- problem opcji by nie istnial

problem opcji nigdy nei istnial. chyba nie masz na mysli problemu
hazardzistow ?

- problem rosnacych rat w CHF by nie istnial

bo ? eurchf nie jest constans, mimo wszystko.

- mielibysmy tansza benzyne

Tak tania jak Niemcy lub Finlandia ?

--
in

Data: 2009-02-28 19:03:56
Autor: SlawcioD
sorden pisze:
SlawcioD wrote:

[...]

tak, ale nie rosnie/spada 50% w ciagu 6miesiecy...

- mielibysmy tansza benzyne

Tak tania jak Niemcy lub Finlandia ?

a ile kosztuje 1l on/95/98 w UE?

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2009-02-28 19:14:18
Autor: sorden
SlawcioD wrote:

bo ? eurchf nie jest constans, mimo wszystko.

tak, ale nie rosnie/spada 50% w ciagu 6miesiecy...
 Jeszcze ;)

- mielibysmy tansza benzyne

Tak tania jak Niemcy lub Finlandia ?

a ile kosztuje 1l on/95/98 w UE?

Nie ma czegos takiego jak cena paliwa w UE.

--
in

Data: 2009-02-28 19:18:40
Autor: SlawcioD
sorden pisze:
SlawcioD wrote:

bo ? eurchf nie jest constans, mimo wszystko.
tak, ale nie rosnie/spada 50% w ciagu 6miesiecy...
 Jeszcze ;)

myslisz, ze znajdzie sie jakis kozak-maslak ktory zaatakuje chf? :)

- mielibysmy tansza benzyne
Tak tania jak Niemcy lub Finlandia ?

a ile kosztuje 1l on/95/98 w UE?

Nie ma czegos takiego jak cena paliwa w UE.

chodzilo mi o przyklady z roznych krajow, bo nie wiem...
lub ile kosztuje ropa w euro...

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2009-02-28 19:23:16
Autor: sorden
SlawcioD wrote:

Jeszcze ;)

myslisz, ze znajdzie sie jakis kozak-maslak ktory zaatakuje chf? :)

Tu nie ma co myslec. Zdazyc sie moze jeszcze wiele. Waluta slabnie nie tylko
w wyniku atakow. Euro ma szanse zaliczyc w najblizszym czasie niezla glebe.

a ile kosztuje 1l on/95/98 w UE?

Nie ma czegos takiego jak cena paliwa w UE.

chodzilo mi o przyklady z roznych krajow, bo nie wiem...
lub ile kosztuje ropa w euro...

http://www.e-petrol.pl/index.php/uslugi/notowania/cenyEuropa.html

od dobrych 6 miesiecy mamy praktycznei najtansze paliwo w Europie.

--
in

Data: 2009-02-28 19:27:06
Autor: SlawcioD
sorden pisze:
SlawcioD wrote:

[...]

to teraz policz ile by kosztowalo paliwo gdyby euro w Polsce bylo wprowaczone powiedzmy po 3,60pln/euro ;).

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2009-02-28 19:29:47
Autor: sorden
SlawcioD wrote:

to teraz policz ile by kosztowalo paliwo gdyby euro w Polsce bylo
wprowaczone powiedzmy po 3,60pln/euro ;).

1.15 Eur. Tyle co w Niemcowni. Czyli drogo ;]

--
in

Data: 2009-02-28 19:35:42
Autor: SlawcioD
sorden pisze:
SlawcioD wrote:

to teraz policz ile by kosztowalo paliwo gdyby euro w Polsce bylo
wprowaczone powiedzmy po 3,60pln/euro ;).

1.15 Eur. Tyle co w Niemcowni. Czyli drogo ;]

a w peelenie?;)

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2009-02-28 19:44:05
Autor: sorden
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?
SlawcioD wrote:

a w peelenie?;)

pff, to najlepiej po kursie 1:1 licz ;D

--
in

Data: 2009-02-28 19:28:54
Autor: SlawcioD
sorden pisze:
SlawcioD wrote:

[...]

dla nas kozystniejsze by bylo gdyby grubasy poszly na obnizenie wartosci   chf;)

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2009-02-28 19:31:01
Autor: sorden
SlawcioD wrote:

dla nas kozystniejsze by bylo gdyby grubasy poszly na obnizenie wartosci
chf;)

Tylko kogo to - oprocz nas - interesuje.

--
in

Data: 2009-03-01 16:28:14
Autor: fatso
sorden wrote:
SlawcioD wrote:

[...]

Wczoraj wieczorem tankowalem w Londynie po 98p/litre=  cos okolo 5 zl

Data: 2009-03-01 17:29:03
Autor: sorden
fatso wrote:

Wczoraj wieczorem tankowalem w Londynie po 98p/litre=  cos okolo 5 zl

Ja w Trojmiescie dzis po 3.70 PLN ;)

--
in

Data: 2009-03-01 17:39:01
Autor: Andrzej Adam Filip
fatso <fatso60347@ntlworld.com> pisze:

sorden wrote:
SlawcioD wrote:

[...]

0.98 GBP * 5.2447 PLN/GBP = 5.14 PLN
[ kurs zamknięcia z piątku za yahoo ]

--
Andrzej Adam Filip : Twoje pieniÄ…dze. Twoje ryzyko. TwĂłj zysk *albo* strata.
W ceremoniach tonie gościnność.

Data: 2009-03-01 01:03:54
Autor: Gonzo

"SlawcioD" <slawciod@poczta.onet.pl> wrote in message news:gobv62$jln$1news.onet.pl...
chodzilo mi o przyklady z roznych krajow, bo nie wiem...
lub ile kosztuje ropa w euro...

W UK paliwo jest drozsze niz w PL.

Data: 2009-02-28 19:02:13
Autor: Dieter
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?
Przesadzasz troche. Hazardzisci moga grac nie tylko na chfpln. Jest tez do wyboru eurusd, eurchf.

D.

Data: 2009-02-28 19:06:17
Autor: SlawcioD
Dieter pisze:
Przesadzasz troche. Hazardzisci moga grac nie tylko na chfpln. Jest tez do wyboru eurusd, eurchf.

D.
ale eurpln i usdpln sa bardziej atrakcyjne niz te wymienione przez Ciebie (czt. latwiej grubasa sterowac kursem)

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2009-02-28 19:16:44
Autor: Dieter
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?
Podaje srednia, miesieczna zmiennosc liczona za ostatnie 24 miesiace:

USDPLN   8.64 %
EURPLN   5.32 %
CHFPLN   7.09%

EURUSD   5.26 %
GBPUSD   5.32 %
USDCAD  4.86 %

Jak widac, bez wiekszych roznic z ta zmiennoscia. Jak ktorys z naszych prezesow bedzie chcial sie bawic w export/import do USA to tez zacznie sie bawic w opcje i znowu utopi.

D.

Data: 2009-02-28 19:19:47
Autor: SlawcioD
Dieter pisze:
[...]

a mdm? jak to wyglada?

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2009-02-28 19:19:13
Autor: Jerzy Olszewski
SlawcioD pisze:
Dieter pisze:
[...]

a gdyby¶my byli arabskim emiratem, to mieliby¶my klimatyzowane ulice...

[...]

A gdyby¶my weszli do ERM2 wtedy , gdy euro było grubo poniżej 4 złotych , to by nas i nasze rezerwy zdemolowali niczym Adamek tego opalonego i dopiero byłby prawdziwy problem ...

Data: 2009-02-28 19:21:41
Autor: SlawcioD
Jerzy Olszewski pisze:
SlawcioD pisze:
Dieter pisze:
[...]

w emiratach kryzys... serio serio

[...]

mozliwe, tylko pytanie czy by sie brali do demolki...

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2009-03-01 16:16:53
Autor: Endriu
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?

gdybysmy byli w strefie euro to:

- problem opcji by nie istnial
- problem rosnacych rat w CHF by nie istnial
- mielibysmy tansza benzyne

Mocne postanowienia

"[...]  Agata Nowakowska, Piotr Stasiński i Dominika Wielowieyska w rozmowie z prezydentem Kaczyńskim powiedzieli m.in., że "gdyby¶my mieli euro, nie byłoby wahań kursu złotego, problemu opcji walutowych". Ciekawe, że tak± sam±, a może nawet jeszcze większ± ulgę poczuliby¶my, gdyby¶my się pozbyli własnego państwa. Czy, dajmy na to, podczas rozbiorów musieli¶my martwić się o kurs walutowy? O takie sprawy martwiono się w Berlinie, Petersburgu i Wiedniu, podczas gdy w Warszawie nikt nie musiał takimi głupstwami zaprz±tać sobie głowy. [...]".

Endriu

Data: 2009-03-01 19:26:47
Autor: ST- LM
RURRERe: Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?
Dieter pisze:
> [...]
gdybysmy byli w strefie euro to:

- problem opcji by nie istnial
- problem rosnacych rat w CHF by nie istnial

Wahania kursu CHF w stosunku do Euro i innych walut to
normalna rzecz i nie jest prawd±, że kurs ten byłby stały skoro
dane historyczne temu przecz±...
nie jest wykluczone, że Kto¶ ubezpieczałby się od zmiany
kursu EURO/USD. Podobno w EU zakazane s± opcje
teoretycznie w Polsce też tak powinno być, ale Kto¶ zawetował
t± ustawę.

- mielibysmy tansza benzyne

cena benzyny byłaby w EURO, a Ty otrzymywałby¶
benzynę nie za PLN, ale EURO... w prosty sposób gdy 1EURO = 4,00PL
Twoje dochody przeliczonoby w sposób, że na każde 1000PLN
otrzymałby¶ 250 EURO. Biały niby wolny Niewolnik Europy...
Kurs EURO/USD też ulega zmianie  w zależno¶ci od
przepływu towarów... zatem wszystko zależy w jakie walucie
i za ile kupowanoby ropę-zwyczajowo s± to dolary a nie EURO

[...]

Pewnie niedługo to nast±pi, ale gorzej z ponownym wzrostem kursu EURO
My¶l dalej!!!
ST

Data: 2009-03-01 23:20:00
Autor: SlawcioD
ST- LM pisze:
Dieter pisze:
[...]

pewni ze nie jest staly, ale jest stabilny.

[...]

poruszyles wazna sprawe. a mianowicie stosunek placa/cena paliwa.
a ja sie zle wyrazilem, bardziej chodzilo mi o stabilnosc ceny paliwa (spadek wartosci zlotego podwyzsza nam cene paliwa)...

nie chece mi sie (myslec);)

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2009-03-01 22:26:25
Autor: skippy

Dieter pisze:
[...]

Osmielam sie nie zgodzić.
Poniewaz od 2006 czy tam 5 w bankach zaczeły rz±dzić działy sprzedazy i marketingu, a nie ludzie myslacy racjonalnie, to wcisneliby tym wszystkim misiakom opcje na co innego, niz ojro.
Ten argument do kosza.

Data: 2009-03-01 23:21:23
Autor: SlawcioD
Dieter pisze:
[...]

na to nie wpadlem;) no w sumie opcja na wzrost ceny ropy:)

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2009-03-02 00:17:47
Autor: skippy
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?

Użytkownik "SlawcioD"

na to nie wpadlem;) no w sumie opcja na wzrost ceny ropy:)

Tak, PLL LOT pod zarzadem misiaków z PO podobno zapakował sie na ropnej górce na 2 lata.
Nie mam słów nieobraĽliwych.
Ciekawe, czy np. Lufa (ta co podobno pobiła Rokite) też sie tak zapakowała.
Wypada sprawdzić.

Data: 2009-03-02 00:23:21
Autor: skippy
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?

Użytkownik "SlawcioD"
na to nie wpadlem;) no w sumie opcja na wzrost ceny ropy:)

poza tym swapy na jena
ciekawe przed czym sie zabezpieczały barany

Data: 2009-03-01 22:23:01
Autor: skippy
[...]

Chyba tego akurat dokładnie nie mówi± i nie o to chodzi
Poza tym karłowi z jego band± tez sie wydaje to samo, mam wrażenie; juz odpuszczaja referendum.

Data: 2009-03-02 12:09:59
Autor: Bad Behaviour
Dieter wrote:
Ja mam inne pytanie. Dlaczego Rudemu i jego bandzie wydaje sie, ze wprowadzenie Euro w Polsce spowoduje ogolny dobrobyt i rozwiazanie wszystkich naszych problemow?

Jemu sie tak nie wydaje. Jemu tak kazali powiedziec. I teraz kaza mu wykonac.

Data: 2009-02-28 17:58:42
Autor: Andrzej Adam Filip
SlawcioD <slawciod@poczta.onet.pl> pisze:

Duch pisze:
[...]

GoldmanĂłw-SachsĂłw :)

Duch

a nasze wejscie do ERM2 nie bedzie tez obligowalo ECB do pomocy nam w
utrzymniu sie w korytazu kursu walut?

A jakiej skali "pomoc" będzie niby "prawnie egzekwowalna"? :-)

"Gwarancje" wspólnej obrony w traktacie NATO też są sformułowane tak że
jakby *USA* bardzo by się chciało wyłgać to by mogło.

--
Andrzej Adam Filip : Twoje pieniÄ…dze. Twoje ryzyko. TwĂłj zysk *albo* strata.
Co zaszkodziło, to nauczyło.

Data: 2009-02-28 13:56:15
Autor: Anatol
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?

Uzytkownik "Gonzo" <gonzo@ned.net> napisal w wiadomosci news:go97mt$18d$1news.onet.pl...
[...]

Rezerwy dewizowe NBP w kwocie 46 mld EUR sa wieksze niz rezerwy brytyjskiego BoE.

Problem bylby byc moze przy obronie górnych widelek na poziomie 3,50, a teraz do obrony 4,50-5,00 wystarczaja calkiem niewielkie kwoty - przy tych kursach potrzeba o 50% wiecej PLN zeby wykupic rezerwy dewizowe.

Obecnie w obiegu jest 124 mld PLN gotówki M0 co stanowi równowartosc ok. 27 mld EUR - kiedys nawet toczyly sie dyskusje o teoretycznej mozliwosci jednostronnego wprowadzenia EUR (polowa rezerw wystarczy na wymiane gotówki w obiegu a reszta to naleznosci i zobowiazania które wystarczy przewalutowac).

Anatol

Data: 2009-02-28 17:40:51
Autor: Endriu
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?

Obecnie w obiegu jest 124 mld PLN gotówki M0 co stanowi równowartosc ok. 27
mld EUR

Skad masz takie dane, jesli moge zapytac ?.

Endriu

Data: 2009-02-28 17:54:04
Autor: Anatol
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?

Użytkownik "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gobokc$65p$1news.interia.pl...

Obecnie w obiegu jest 124 mld PLN gotówki M0 co stanowi równowartosc ok. 27
mld EUR

Skad masz takie dane, jesli moge zapytac ?.

http://nbp.pl/statystyka/Pieniezna_i_bankowa/DWN/miarypieniadza_nowe.xls

rezerwy dewizowe:

http://nbp.pl/statystyka/DWN/Rez98_2009.xls

Anatol

Data: 2009-02-28 18:11:32
Autor: Aleksander Prokop
Anatol pisze:

[...]

Podoba mi sie ten pomysl jednostronnego wej¶cia do euro. Mysle,
ze wystarczylo by zrobic referendum i już. Cało¶c operacji
jakies 3-5 miesięcy.

Data: 2009-02-28 18:18:33
Autor: Andrzej Adam Filip
Aleksander Prokop <Alexxx3@NO-SPAM.poczta.oUSUNnet.eu> pisze:

Anatol pisze:

Użytkownik "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]

Obecnie w obiegu jest 124 mld PLN gotĂłwki M0 co stanowi rĂłwnowartosc
ok. 27
mld EUR

Skad masz takie dane, jesli moge zapytac ?.

http://nbp.pl/statystyka/Pieniezna_i_bankowa/DWN/miarypieniadza_nowe.xls

Podoba mi sie ten pomysl jednostronnego wejścia do euro. Mysle,
ze wystarczylo by zrobic referendum i już. Całośc operacji
jakies 3-5 miesięcy.

Było analizowane w przypadku Islandii - traci się prawo do miejsca w
"radzie zrządzającej EUR". W przypadku Polski mogłaby być to utrata *na bardzo długo*. Po za tym istniałoby by ryzyko że daliby Polsce
w jakiś dodatkowy sposób "po łapach" za olanie "standardowej ścieżki".

--
Andrzej Adam Filip : Twoje pieniÄ…dze. Twoje ryzyko. TwĂłj zysk *albo* strata.
Ja siÄ™ bojÄ™ Pana Boga i mojej ĹĽony czasami.

Data: 2009-02-28 18:55:52
Autor: Sheen
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?
Andrzej Adam Filip wrote:

By�o analizowane w przypadku Islandii - traci si� prawo do miejsca w
"radzie zrz�dzaj�cej EUR". W przypadku Polski mog�aby by� to utrata *na bardzo d�ugo*. Po za tym istnia�oby by ryzyko şe daliby Polsce
w jaki� dodatkowy sposób "po �apach" za olanie "standardowej �cieşki".

Człowieku, ustaw sobie kodowanie poprawne, albo pisz bez polskich liter.

Data: 2009-02-28 19:29:00
Autor: Andrzej Adam Filip
Usenetowe UTF-8 dla opornych [Re: Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?]
Sheen <z1y2g3r4e5s@BEZcyfr_vp.pl> pisze:

Andrzej Adam Filip wrote:

[...]

Człowieku nie udowadniaj że potrafisz skopać konfiguracje swojego
czytnika new (Thunderbird) co wymaga wysiłku. Pewnie sobie ustawiłeś
"olewanie" kodowania zadeklarowanego przez przedpiśce i uznawanie że
było użyte ISO-8859-2.

Mój czytnik prawidłowo zadeklarował użyte kodowanie w nagłówkach postu:

Andrzej Adam Filip : Twoje pieniÄ…dze. Twoje ryzyko. TwĂłj zysk *albo* strata.
Jednym uchem wchodzi, a drugim wychodzi.
  -- PrzysĹ‚owie polskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-02-28 19:35:08
Autor: SlawcioD

Andrzej Adam Filip wrote:
[...]

SOA#1 u mnie jest ok;) posty Sheena widze ok, wiec nie wiem o co Ci kaman

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2009-02-28 19:49:33
Autor: Andrzej Adam Filip

Andrzej Adam Filip wrote:
[...]

Ma skopane *cytowanie* postĂłw zakodowanych w UTF-8 na ktĂłre odpowiada.

Za znanie siÄ™ na poczcie elektronicznej (obejmuje kodowanie maili/postĂłw)
mi płacą :-)

--
Andrzej Adam Filip : Twoje pieniÄ…dze. Twoje ryzyko. TwĂłj zysk *albo* strata.
Człowiek szuka pracy, a nie praca człowieka.

Data: 2009-03-01 11:39:19
Autor: SlawcioD
Andrzej Adam Filip pisze:

[...]

;) ja stosuje zasade ze na usenecie i w komunikatorach pisze bez polskich liter ;) i nimaproblema ;)

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2009-02-28 18:27:13
Autor: Endriu
[...]

Jeżeli juz pytać o Ľrodła to chciałem rówież dowiedzieć się czy orientujesz się, czy jest gdzie¶  (może na stronie MF) statystyka która by mówiła w jakim procencie na dany miesi±c wykonywany jest budżet państwa.

Niektóre media zdaj± się posiadać takie info na bież±co....

MF: 100 mln zł nadwyżki w budżecie po lipcu
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,4350859.html

Endriu

Data: 2009-02-28 19:07:20
Autor: Anatol
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?

Użytkownik "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gobrbb$a6m$1news.interia.pl...

Jeżeli juz pytać o Ľrodła to chciałem rówież dowiedzieć się czy orientujesz się, czy jest gdzie¶  (może na stronie MF) statystyka która by mówiła w jakim procencie na dany miesi±c wykonywany jest budżet państwa.

http://www.mf.gov.pl/index.php?const=5&dzial=34&wysw=5&sub=sub1

Anatol

Data: 2009-02-28 19:21:05
Autor: Endriu
[...]

Ciekawe zestawienie ....

Dochody (wykonanie na styczeń):
 - ¶rodki z Unii Europejskiej i z innych Ľródeł niepodlegaj±ce zwrotowi:
215,8 mln zł

Wydatki (wykonanie na styczeń):
 - rozliczenia z budżetem ogólnym UE z tytułu ¶rodków własnych
1159,3 mln zł...

Endriu

Data: 2009-02-28 21:09:42
Autor: Endriu
[...]

W roku 2008 w styczniu było 2117 mln do 2980 mln...
http://tiny.pl/b7xn

Endriu

Data: 2009-02-28 22:27:49
Autor: Endriu
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?

W roku 2008 w styczniu było 2117 mln do 2980 mln...
http://tiny.pl/b7xn

A to już wyj±tkowo interesuj±ce....

http://tiny.pl/b7m3

Dochody (wykonanie na grudzień 2008):
 - ¶rodki z Unii Europejskiej i z innych Ľródeł niepodlegaj±ce zwrotowi:

15 225,0 z (z 35 282,1 planowanych)

Wydatki (wykonanie na grudzień 2008):
 - rozliczenia z budżetem ogólnym UE z tytułu ¶rodków własnych

12 213,2 z (z 12 213,2 planowanych)

Jak to skomentujesz drogi Anatolu ?.

Endriu

Data: 2009-02-28 22:59:38
Autor: Anatol
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?

Użytkownik "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:goc9ee$tq5$1news.interia.pl...

[...]

Że w odróznieniu od składek, nie wszystkie wydatki w ramach wykonania budżetu UE przechodz± przez budżet Polski.

Całkowite dodatnie saldo rozliczeń Polski z UE w 2008 wynosi 3,977 mld EUR :

http://www.mf.gov.pl/_files_/unia_europejska/programy_i_fundusze_ue/przeplywy_finansowe/2008/na_strone_grudzien_08.pdf

a od pocz±tku członkostwa 14,045 mld EUR :

http://www.mf.gov.pl/_files_/unia_europejska/programy_i_fundusze_ue/przeplywy_finansowe/2008/na_strone_56_mies_czlonkostwa.pdf

Anatol

Data: 2009-02-28 23:14:45
Autor: Endriu
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?
a od pocz±tku członkostwa 14,045 mld EUR :

http://www.mf.gov.pl/_files_/unia_europejska/programy_i_fundusze_ue/przeplywy_finansowe/2008/na_strone_56_mies_czlonkostwa.pdf

Czyli wychodzi co¶ ponad 1-2 miliardy PLN miesięcznie (w zależno¶ci od kursu Euro).
Szacunek za  skrupulatne wyszukiwanie linków :).

Endriu

Data: 2009-03-01 10:07:40
Autor: Endriu
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?

Całkowite dodatnie saldo rozliczeń Polski z UE w 2008 wynosi 3,977 mld EUR :

No to rozumię że za rok 2008 te 4 mld Euro (wykonane)  miało być 10 mld Euro ?

bo co¶ tu jednak ewidentnie brakuje ?.

Endriu

Data: 2009-03-01 15:25:56
Autor: Jerzy Olszewski
Anatol pisze:

[...]

Żeby zm±cić nieco szczę¶cie Anatola należałoby przypomnieć wszakże iż Polska , jako składki wpłaca żyw± gotówkę, opłaty celne i udział w VAT, czyli ¶rodki , które mogłyby być wykorzystane bezpo¶rednio z pożytkiem dla rozwoju na to, co akurat jest potrzebne.

Dostaje natomiast ¶rodki kierowane na konkretne, wybrane projekty, uznane przez Brukselskiego urzędasa, jako poż±dane. Z tego z 1/3 jest marnotrawiona na autopromocję Unii (np. różne fundacje i "Uniwersytety Europejskie" w Natolinie) i inne zbędne bicie piany. Następna 1/3 ¶rodków marnowana jest na koszty obsługi całego aparatu.
Nie mówi±c już o wymy¶laniu "poprawnych" ładnie brzmi±cych tytułów projektów robionych tylko po to , by nie stracić ¶rodków.

Data: 2009-03-01 16:12:54
Autor: Anatol
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?

Użytkownik "Jerzy Olszewski" <jerzyo@it.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:goe6e3$iv9$1nemesis.news.neostrada.pl...

a od pocz±tku członkostwa 14,045 mld EUR :

Żeby zm±cić nieco szczę¶cie Anatola należałoby przypomnieć wszakże iż Polska , jako składki wpłaca żyw± gotówkę, opłaty celne i udział w VAT,

Podane saldo rozliczeń uwględnia również te wpłaty.

czyli ¶rodki , które mogłyby być wykorzystane bezpo¶rednio z pożytkiem dla rozwoju na to, co akurat jest potrzebne.

No i widać to było w latach przed 2004.

Dostaje natomiast ¶rodki kierowane na konkretne, wybrane projekty, uznane przez Brukselskiego urzędasa, jako poż±dane. Z tego z 1/3 jest marnotrawiona na autopromocję Unii

Ta "autopromocja" to np. remonty tysięcy kilometrów dróg krajowych zgodne z normamu UE, budowa autostrad i dróg ekspresowych na które przed 2004 nie było kasy.

Przyklad korzy¶ci UE na przykładzie 50-tysięcznego miasta Puławy :

- budowa (od 2004) 8000 m2 nowoczesnych laboratoriów  Państwowego Instytutu
Weterynarii za 50 mln EUR (80% z UE) :
http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=404740

- budowa II mostu na Wi¶le i ekspresowej obwodnicy Puław (w sumie za 400 mln
PLN - 80% z UE) :
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=230798&page=118

- rozbudowa ulic, remonty budynków itp. dofinansowane z budżetu UE w tym 23 mln
PLN z UE tylko na przebudowę miejscowego domu kultury :
http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=423575

- 60 mln PLN ¶rodków UE na inwestycje w całym powiecie :
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=11794630&postcount=35

W sumie ponad 0,5 mld PLN funduszy UE w ci±gu 3-4 lat.

Anatol

Data: 2009-03-01 16:39:29
Autor: Andrzej Adam Filip
EU marnotrastwo v. RP marnotrastwo [Was: Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?]
"Anatol" <c355@usuntowp.pl> pisze:

Użytkownik "Jerzy Olszewski" <jerzyo@it.com.pl> napisał w wiadomości
> [...]

a od początku członkostwa 14,045 mld EUR :

Żeby zmącić nieco szczęście Anatola należałoby przypomnieć wszakże
iż Polska , jako składki wpłaca żywą gotówkę, opłaty celne i udział
w VAT,

Podane saldo rozliczeń uwględnia również te wpłaty.

czyli środki , które mogłyby być wykorzystane bezpośrednio z
poĹĽytkiem dla rozwoju na to, co akurat jest potrzebne.

No i widać to było w latach przed 2004.

Dostaje natomiast środki kierowane na konkretne, wybrane projekty,
uznane przez Brukselskiego urzędasa, jako pożądane. Z tego z 1/3
jest marnotrawiona na autopromocjÄ™ Unii

Ta "autopromocja" to np. remonty tysięcy kilometrów dróg krajowych
zgodne z normamu UE, budowa autostrad i drĂłg ekspresowych na ktĂłre
przed 2004 nie było kasy.
[...]

Czy jesteś aż takim idiotą który nie potrafi zrozumieć albo takim
fanatykiem który nie chce zrozumieć że twojemu przedpiścy chodzi o to że "urzędasy z Brukseli" przesyłają forsę *nie TYLKO na* "drogi"?

KwestiÄ… do dyskusji jest tylko czy "gnioty" zabierajÄ… parÄ™ procent
funduszy (prawie norma dla normalnej a nie idealnej biurokracji) czy parędziesiąt procent godne "biurokracji do *wielkiej* dupy".

Ja dotąd pamiętam z GW artykuły (dla mnie) "czystej Europropagandy"
opisujÄ…ce w ramach jakie (dla mnie) *potworne* "rzeczy nie warte
publicznego wsparcia" potrafiła "dotować" UE. To były takie sprawy
których dotowanie *z budżetu RP* pewnie by wywołało krzyki pod niebiosa
o koszmarnym marnowaniu pieniędzy ("krwawicy") Polskich podatników.
Różnica z forsą z UE to jeszcze szeroko rozpowszechnione podejście że "UE trzeba 'wyrwać' forsy ile się tylko da bo przepadnie, stracimy i
będziemy dopłacać do tego UE" (w skrócie: "Nie dajmy się wycyckać UE").

--
Andrzej Adam Filip : Twoje pieniÄ…dze. Twoje ryzyko. TwĂłj zysk *albo* strata.
BĂłg nigdy nie odmawia Ĺ‚aski wielkim ideom.

Data: 2009-03-01 17:01:52
Autor: Anatol

Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:27d89bsw78rose.brudna.chmurka.net...

że "urzędasy z Brukseli" przesyłają forsę *nie TYLKO na* "drogi"?

No są jeszcze mosty, budynki, chodniki, ścieżki rowerowe, inwestycje związane z ekologią, ochroną granic, dofinansowanie rolnictwa czy inwestycji w firmach.

KwestiÄ… do dyskusji jest tylko czy "gnioty" zabierajÄ… parÄ™ procent
funduszy (prawie norma dla normalnej a nie idealnej biurokracji)
czy parędziesiąt procent godne "biurokracji do *wielkiej* dupy".

Skoro po odjęciu tych kilkudziesięciu % na biurokrację unijną zostało jeszcze tyle kasy na inwestycje na które kiedyś nie było ani złotówki to jak ogromne musiało być wówczas marnostrawstwo środków budżetowych wydawanych bez nadzoru Brukseli ?

Anatol

Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?