Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?

Data: 2009-02-28 12:02:08
Autor: Duch
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?
"Gonzo" <gonzo@ned.net> wrote in message news:go97mt$18d$1news.onet.pl...
Ostatnio tak sie zastanawiam: co sie stanie z polskimi rezerwami jak wejdziemy do ermu? Przeciez NBP nie stac na interwencje przeciwko wiekszym spekulantom, wiec bedziemy pozyczac? Jak to bylo w przypadku hiszpanii i innych biedniejszych krajow strefy euro?

Nie znam sie na tym, ale podobno to jest wlasnie problem - bedziemy zmuszeni
do interwencji zeby trzymac kurs. I to bedzie raj spekulacyjny dla Goldmanów-Sachsów :)

Duch

Data: 2009-02-28 12:27:55
Autor: SlawcioD
Duch pisze:
[...]

a nasze wejscie do ERM2 nie bedzie tez obligowalo ECB do pomocy nam w utrzymniu sie w korytazu kursu walut?

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2009-02-28 17:24:45
Autor: Dieter
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?
Ja mam inne pytanie. Dlaczego Rudemu i jego bandzie wydaje sie, ze wprowadzenie Euro w Polsce spowoduje ogolny dobrobyt i rozwiazanie wszystkich naszych problemow?

Czy Lotwa, obecny bankrut, nie jest w ERMII od maja 2005 r.?

D.

Data: 2009-02-28 18:18:41
Autor: Anatol

Użytkownik "Dieter" <dieter@autograf.pl> napisał w wiadomości news:goboga$fu1$1inews.gazeta.pl...

Ja mam inne pytanie. Dlaczego Rudemu i jego bandzie wydaje sie, ze wprowadzenie Euro w Polsce spowoduje ogolny dobrobyt i rozwiazanie wszystkich naszych problemow?

Nie wszystkich a jedynie zagrożenie kryzysem walutowym, ryzyko kursowe dla 80% obrotów handlu zagrnicznego, problem wysokich stóp % oraz kosztów operacji walutowych i ich ewidencji.

Czy Lotwa, obecny bankrut, nie jest w ERMII od maja 2005 r.?

Łotwa ustaliła sobie stały kurs EUR a nie w widełkach +-15%. Załamanie eksportu i inwestycji zagranicznych wynika natomiast z tych samych, zewnętrznych czynników co w Polsce czy na Ukrainie a nie z powodu ERM2.

Anatol

Data: 2009-02-28 18:24:09
Autor: Dieter
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?
Jaki przewidujesz rozwoj wypadkow na Ukrainie i Lotwie?

D.

Data: 2009-02-28 18:35:41
Autor: Anatol

Użytkownik "Dieter" <dieter@autograf.pl> napisał w wiadomości news:gobrvl$360$1inews.gazeta.pl...

Jaki przewidujesz rozwoj wypadkow na Ukrainie i Lotwie?

Na Ukrainie bardzo prawdopodbny kryzys walutowy i związany z tym gwałtowny wzrost inflacji, deficytu budżetowego, stóp % i bankructwa wielu zadłużonych przedsiębiorstw a następnie banków. W dalszej kolejności chyba destabilizacja polityczna i rozpad państwa i/lub podporządkowanie go Rosji.

Na Łotwie która ma o wiele lepszy dostęp do dewizowej pomocy UE - w tym przede wszystkim ECB - "zwykły" kryzys gospodarczy, nie gorszy niż w USA czy Japonii.

Anatol

Data: 2009-02-28 18:34:17
Autor: SlawcioD
Dieter pisze:
[...]

gdybysmy byli w strefie euro to:

- problem opcji by nie istnial
- problem rosnacych rat w CHF by nie istnial
- mielibysmy tansza benzyne

i jeszcze pare innych, ktore teraz mi nie przychodza do glowy...

pozdrawiam
SlawcioD

ps. obecnie wchodzenie do ERM2 to nie najlepszy pomysl... dobrym moment mieli na wprowwadzenie euro kartofle... a teraz to se troche poczekamy na nastepny dobry moment...

Data: 2009-02-28 18:44:14
Autor: Anatol

Użytkownik "SlawcioD" <slawciod@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gobsip$cmd$1news.onet.pl...

ps. obecnie wchodzenie do ERM2 to nie najlepszy pomysl... dobrym moment mieli na wprowwadzenie euro kartofle... a teraz to se troche poczekamy na nastepny dobry moment...

Dopóki nie miną 2 lata w ERM2 nigdy nie będzie wiadomo czy moment był dobry. Z pewnością teraz moment jest o wiele lepszy niż np. 0,5 roku temu, a teraz należałoby je oceniać pod kątem polityki stabilizacji PLN aniżeli samego przyjęcia EUR - a chyba widać jak rynek reaguje na wszelkie informacje o negocjacjach na temat wejścia do ERM2.

Anatol

Data: 2009-02-28 18:47:43
Autor: Endriu
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?

gdybysmy byli w strefie euro to:

- problem opcji by nie istnial

Nikt firmom nie kazał grać w opcje....

- problem rosnacych rat w CHF by nie istnial

Kdyby firmy nie grały w opcje i na tym nie straciły  to CHF by tak nie podskoczyło.....

- mielibysmy tansza benzyne

Gdyby złotówka tak nie dostała po dupie na wskutek opcji to i dolar by tak nie podskoczył - benzyna byłaby tańsza.

Kryzyzys powstał z  głupoty naszych firm a nie dlatego że nie mamy Euro....

Endriu

Data: 2009-02-28 19:01:32
Autor: SlawcioD
Endriu pisze:
gdybysmy byli w strefie euro to:

- problem opcji by nie istnial

Nikt firmom nie kazał grać w opcje....

ale przyznasz, ze gdybysmy mieli euro nie bylo by zadnych opcji ;)

- problem rosnacych rat w CHF by nie istnial

Kdyby firmy nie grały w opcje i na tym nie straciły  to CHF by tak nie podskoczyło.....

gdyby mialy euro nie graly by na opcjach a wiec i chf mial by staly (w miare) kurs...

[...]

gdyby mialy euro to by nie popelnily tego bledu...

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2009-02-28 18:58:03
Autor: sorden
SlawcioD wrote:

- problem opcji by nie istnial

problem opcji nigdy nei istnial. chyba nie masz na mysli problemu
hazardzistow ?

- problem rosnacych rat w CHF by nie istnial

bo ? eurchf nie jest constans, mimo wszystko.

- mielibysmy tansza benzyne

Tak tania jak Niemcy lub Finlandia ?

--
in

Data: 2009-02-28 19:03:56
Autor: SlawcioD
sorden pisze:
SlawcioD wrote:

[...]

tak, ale nie rosnie/spada 50% w ciagu 6miesiecy...

- mielibysmy tansza benzyne

Tak tania jak Niemcy lub Finlandia ?

a ile kosztuje 1l on/95/98 w UE?

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2009-02-28 19:14:18
Autor: sorden
SlawcioD wrote:

bo ? eurchf nie jest constans, mimo wszystko.

tak, ale nie rosnie/spada 50% w ciagu 6miesiecy...
 Jeszcze ;)

- mielibysmy tansza benzyne

Tak tania jak Niemcy lub Finlandia ?

a ile kosztuje 1l on/95/98 w UE?

Nie ma czegos takiego jak cena paliwa w UE.

--
in

Data: 2009-02-28 19:18:40
Autor: SlawcioD
sorden pisze:
SlawcioD wrote:

bo ? eurchf nie jest constans, mimo wszystko.
tak, ale nie rosnie/spada 50% w ciagu 6miesiecy...
 Jeszcze ;)

myslisz, ze znajdzie sie jakis kozak-maslak ktory zaatakuje chf? :)

- mielibysmy tansza benzyne
Tak tania jak Niemcy lub Finlandia ?

a ile kosztuje 1l on/95/98 w UE?

Nie ma czegos takiego jak cena paliwa w UE.

chodzilo mi o przyklady z roznych krajow, bo nie wiem...
lub ile kosztuje ropa w euro...

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2009-02-28 19:23:16
Autor: sorden
SlawcioD wrote:

Jeszcze ;)

myslisz, ze znajdzie sie jakis kozak-maslak ktory zaatakuje chf? :)

Tu nie ma co myslec. Zdazyc sie moze jeszcze wiele. Waluta slabnie nie tylko
w wyniku atakow. Euro ma szanse zaliczyc w najblizszym czasie niezla glebe.

a ile kosztuje 1l on/95/98 w UE?

Nie ma czegos takiego jak cena paliwa w UE.

chodzilo mi o przyklady z roznych krajow, bo nie wiem...
lub ile kosztuje ropa w euro...

http://www.e-petrol.pl/index.php/uslugi/notowania/cenyEuropa.html

od dobrych 6 miesiecy mamy praktycznei najtansze paliwo w Europie.

--
in

Data: 2009-02-28 19:27:06
Autor: SlawcioD
sorden pisze:
SlawcioD wrote:

[...]

to teraz policz ile by kosztowalo paliwo gdyby euro w Polsce bylo wprowaczone powiedzmy po 3,60pln/euro ;).

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2009-02-28 19:29:47
Autor: sorden
SlawcioD wrote:

to teraz policz ile by kosztowalo paliwo gdyby euro w Polsce bylo
wprowaczone powiedzmy po 3,60pln/euro ;).

1.15 Eur. Tyle co w Niemcowni. Czyli drogo ;]

--
in

Data: 2009-02-28 19:35:42
Autor: SlawcioD
sorden pisze:
SlawcioD wrote:

to teraz policz ile by kosztowalo paliwo gdyby euro w Polsce bylo
wprowaczone powiedzmy po 3,60pln/euro ;).

1.15 Eur. Tyle co w Niemcowni. Czyli drogo ;]

a w peelenie?;)

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2009-02-28 19:44:05
Autor: sorden
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?
SlawcioD wrote:

a w peelenie?;)

pff, to najlepiej po kursie 1:1 licz ;D

--
in

Data: 2009-02-28 19:28:54
Autor: SlawcioD
sorden pisze:
SlawcioD wrote:

[...]

dla nas kozystniejsze by bylo gdyby grubasy poszly na obnizenie wartosci   chf;)

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2009-02-28 19:31:01
Autor: sorden
SlawcioD wrote:

dla nas kozystniejsze by bylo gdyby grubasy poszly na obnizenie wartosci
chf;)

Tylko kogo to - oprocz nas - interesuje.

--
in

Data: 2009-03-01 16:28:14
Autor: fatso
sorden wrote:
SlawcioD wrote:

[...]

Wczoraj wieczorem tankowalem w Londynie po 98p/litre=  cos okolo 5 zl

Data: 2009-03-01 17:29:03
Autor: sorden
fatso wrote:

Wczoraj wieczorem tankowalem w Londynie po 98p/litre=  cos okolo 5 zl

Ja w Trojmiescie dzis po 3.70 PLN ;)

--
in

Data: 2009-03-01 17:39:01
Autor: Andrzej Adam Filip
fatso <fatso60347@ntlworld.com> pisze:

sorden wrote:
SlawcioD wrote:

[...]

0.98 GBP * 5.2447 PLN/GBP = 5.14 PLN
[ kurs zamknięcia z piątku za yahoo ]

--
Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
W ceremoniach tonie gościnność.

Data: 2009-03-01 01:03:54
Autor: Gonzo

"SlawcioD" <slawciod@poczta.onet.pl> wrote in message news:gobv62$jln$1news.onet.pl...
chodzilo mi o przyklady z roznych krajow, bo nie wiem...
lub ile kosztuje ropa w euro...

W UK paliwo jest drozsze niz w PL.

Data: 2009-02-28 19:02:13
Autor: Dieter
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?
Przesadzasz troche. Hazardzisci moga grac nie tylko na chfpln. Jest tez do wyboru eurusd, eurchf.

D.

Data: 2009-02-28 19:06:17
Autor: SlawcioD
Dieter pisze:
Przesadzasz troche. Hazardzisci moga grac nie tylko na chfpln. Jest tez do wyboru eurusd, eurchf.

D.
ale eurpln i usdpln sa bardziej atrakcyjne niz te wymienione przez Ciebie (czt. latwiej grubasa sterowac kursem)

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2009-02-28 19:16:44
Autor: Dieter
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?
Podaje srednia, miesieczna zmiennosc liczona za ostatnie 24 miesiace:

USDPLN   8.64 %
EURPLN   5.32 %
CHFPLN   7.09%

EURUSD   5.26 %
GBPUSD   5.32 %
USDCAD  4.86 %

Jak widac, bez wiekszych roznic z ta zmiennoscia. Jak ktorys z naszych prezesow bedzie chcial sie bawic w export/import do USA to tez zacznie sie bawic w opcje i znowu utopi.

D.

Data: 2009-02-28 19:19:47
Autor: SlawcioD
Dieter pisze:
[...]

a mdm? jak to wyglada?

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2009-02-28 19:19:13
Autor: Jerzy Olszewski
SlawcioD pisze:
Dieter pisze:
[...]

a gdybyśmy byli arabskim emiratem, to mielibyśmy klimatyzowane ulice...

[...]

A gdybyśmy weszli do ERM2 wtedy , gdy euro było grubo poniżej 4 złotych , to by nas i nasze rezerwy zdemolowali niczym Adamek tego opalonego i dopiero byłby prawdziwy problem ...

Data: 2009-02-28 19:21:41
Autor: SlawcioD
Jerzy Olszewski pisze:
SlawcioD pisze:
Dieter pisze:
[...]

w emiratach kryzys... serio serio

[...]

mozliwe, tylko pytanie czy by sie brali do demolki...

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2009-03-01 16:16:53
Autor: Endriu
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?

gdybysmy byli w strefie euro to:

- problem opcji by nie istnial
- problem rosnacych rat w CHF by nie istnial
- mielibysmy tansza benzyne

Mocne postanowienia

"[...]  Agata Nowakowska, Piotr Stasiński i Dominika Wielowieyska w rozmowie z prezydentem Kaczyńskim powiedzieli m.in., że "gdybyśmy mieli euro, nie byłoby wahań kursu złotego, problemu opcji walutowych". Ciekawe, że taką samą, a może nawet jeszcze większą ulgę poczulibyśmy, gdybyśmy się pozbyli własnego państwa. Czy, dajmy na to, podczas rozbiorów musieliśmy martwić się o kurs walutowy? O takie sprawy martwiono się w Berlinie, Petersburgu i Wiedniu, podczas gdy w Warszawie nikt nie musiał takimi głupstwami zaprzątać sobie głowy. [...]".

Endriu

Data: 2009-03-01 19:26:47
Autor: ST- LM
RURRERe: Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?
Dieter pisze:
> [...]
gdybysmy byli w strefie euro to:

- problem opcji by nie istnial
- problem rosnacych rat w CHF by nie istnial

Wahania kursu CHF w stosunku do Euro i innych walut to
normalna rzecz i nie jest prawdą, że kurs ten byłby stały skoro
dane historyczne temu przeczą...
nie jest wykluczone, że Ktoś ubezpieczałby się od zmiany
kursu EURO/USD. Podobno w EU zakazane są opcje
teoretycznie w Polsce też tak powinno być, ale Ktoś zawetował
tą ustawę.

- mielibysmy tansza benzyne

cena benzyny byłaby w EURO, a Ty otrzymywałbyś
benzynę nie za PLN, ale EURO... w prosty sposób gdy 1EURO = 4,00PL
Twoje dochody przeliczonoby w sposób, że na każde 1000PLN
otrzymałbyś 250 EURO. Biały niby wolny Niewolnik Europy...
Kurs EURO/USD też ulega zmianie  w zależności od
przepływu towarów... zatem wszystko zależy w jakie walucie
i za ile kupowanoby ropę-zwyczajowo są to dolary a nie EURO

[...]

Pewnie niedługo to nastąpi, ale gorzej z ponownym wzrostem kursu EURO
Myśl dalej!!!
ST

Data: 2009-03-01 23:20:00
Autor: SlawcioD
ST- LM pisze:
Dieter pisze:
[...]

pewni ze nie jest staly, ale jest stabilny.

[...]

poruszyles wazna sprawe. a mianowicie stosunek placa/cena paliwa.
a ja sie zle wyrazilem, bardziej chodzilo mi o stabilnosc ceny paliwa (spadek wartosci zlotego podwyzsza nam cene paliwa)...

nie chece mi sie (myslec);)

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2009-03-01 22:26:25
Autor: skippy

Dieter pisze:
[...]

Osmielam sie nie zgodzić.
Poniewaz od 2006 czy tam 5 w bankach zaczeły rządzić działy sprzedazy i marketingu, a nie ludzie myslacy racjonalnie, to wcisneliby tym wszystkim misiakom opcje na co innego, niz ojro.
Ten argument do kosza.

Data: 2009-03-01 23:21:23
Autor: SlawcioD
Dieter pisze:
[...]

na to nie wpadlem;) no w sumie opcja na wzrost ceny ropy:)

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2009-03-02 00:17:47
Autor: skippy
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?

Użytkownik "SlawcioD"

na to nie wpadlem;) no w sumie opcja na wzrost ceny ropy:)

Tak, PLL LOT pod zarzadem misiaków z PO podobno zapakował sie na ropnej górce na 2 lata.
Nie mam słów nieobraźliwych.
Ciekawe, czy np. Lufa (ta co podobno pobiła Rokite) też sie tak zapakowała.
Wypada sprawdzić.

Data: 2009-03-02 00:23:21
Autor: skippy
Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?

Użytkownik "SlawcioD"
na to nie wpadlem;) no w sumie opcja na wzrost ceny ropy:)

poza tym swapy na jena
ciekawe przed czym sie zabezpieczały barany

Data: 2009-03-01 22:23:01
Autor: skippy
[...]

Chyba tego akurat dokładnie nie mówią i nie o to chodzi
Poza tym karłowi z jego bandą tez sie wydaje to samo, mam wrażenie; juz odpuszczaja referendum.

Data: 2009-03-02 12:09:59
Autor: Bad Behaviour
Dieter wrote:
Ja mam inne pytanie. Dlaczego Rudemu i jego bandzie wydaje sie, ze wprowadzenie Euro w Polsce spowoduje ogolny dobrobyt i rozwiazanie wszystkich naszych problemow?

Jemu sie tak nie wydaje. Jemu tak kazali powiedziec. I teraz kaza mu wykonac.

Data: 2009-02-28 17:58:42
Autor: Andrzej Adam Filip
SlawcioD <slawciod@poczta.onet.pl> pisze:

Duch pisze:
[...]

GoldmanĂłw-SachsĂłw :)

Duch

a nasze wejscie do ERM2 nie bedzie tez obligowalo ECB do pomocy nam w
utrzymniu sie w korytazu kursu walut?

A jakiej skali "pomoc" będzie niby "prawnie egzekwowalna"? :-)

"Gwarancje" wspólnej obrony w traktacie NATO też są sformułowane tak że
jakby *USA* bardzo by się chciało wyłgać to by mogło.

--
Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
Co zaszkodziło, to nauczyło.

Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?