[fotki] Co sie zepsulo w przerzutkach? :-/

Data: 2009-08-17 22:24:25
Autor: topek
[fotki] Co sie zepsulo w przerzutkach? :-/
Witam,
pozyczylem od siostry rower. Przejechalismy moze z 1km i kobitka chciala zmienic przerzutke. No i wpadla jej w szprychy.

tak to wyglada:
http://img29.imageshack.us/img29/1043/p1070511q.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/4096/p1070512a.jpg
http://img181.imageshack.us/img181/4264/p1070513.jpg

Czy ktos ma pomysl od czego zaczac?
Niestety mieszkam w DE i tutaj naprawa czegos takiego pewnie z 50-100 EUR bedzie kosztowac.
Samo postawienie diagnozy i oszacowanie kosztow naprawy (Kostenvoranschlag) to 30 EUR.

Moze z wasza pomoca uda mi sie naprawic :)
Zawsze zdaze zaprowadzic do serwisu a moze czegos sie naucze.
Widac na fotkach co jest ewidentnie zepsute?

Po wyjeciu przerzutki (tego dzyndzla :) ze szprych i tak wszystko bylo skrzywione  i 1mm od szprych.

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Data: 2009-08-17 22:29:19
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Odkręć przerzutkę od ramy.
Odkręć kółko od przerzutki, tak byś miał ją samą w rękach.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-19 19:19:41
Autor: topek
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

Witaj Zyga,
co rozumiesz przez przerzutke.
Ten dzyndzel czy zebatke?

PRzyspalo mi sie troche z tym watkiem :-/

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Data: 2009-08-19 19:47:16
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Z małej!
Nie wiesz co to jest przerzutka? Piętno! Hihi.
To jest to wygięte całe, a przymocowane do ramy. Wpisz w google obrazkowe słowo przerzutka.
Ehhh!

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-19 20:53:45
Autor: topek
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

Ok :)
A co Ci da zdjeta przerzutka?
I jak ja zdjac skoro lancuch przez nia przechodzi

topek

Data: 2009-08-19 21:41:08
Autor: BoDro
"topek" napisał:

I jak ja zdjac skoro lancuch przez nia przechodzi

podobny problem miał Alek Macedoński z węzłem gordyjskim - ale sobie
poradził... Żeby nie było: są różne wersje tej historii :-)

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-08-19 22:51:17
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Bo ta przerzutka jest prawdopodobnie do wyrzucenia.
Pisałem, byś odkręcił jedno z kółek.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-25 03:41:35
Autor: RN
[fotki] Co sie zepsulo w przerzutkach? :-/
On Wed, 19 Aug 2009 19:47:16 +0200 "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:

Z małej!

Małą! ;)

--
RN ==================================================
Like a rock, like a planet, like a fucking atom bomb!

Data: 2009-08-17 23:04:10
Autor: Kosu
topek wrote:
Czy ktos ma pomysl od czego zaczac?

IMO od kupienia nowej. Pęknięta obudowa i rdza - może pękła sprężyna w przerzutce. Da się wymienić, ale nie wiem czy warto.

Niestety mieszkam w DE i tutaj naprawa czegos takiego pewnie z 50-100 EUR bedzie kosztowac.

Na szczęście ceny części są tam takie jak w Polsce. A te 50-100 euro za naprawdę, to trudno mi uwierzyć. Wymiana przerzutki to odkręcenie i dokręcenie jednej śruby.

Samo postawienie diagnozy i oszacowanie kosztow naprawy (Kostenvoranschlag) to 30 EUR.

Czyli tyle co w Polsce. Zarobki Polska - Berlin to podobne liczby tylko zł VS euro. Przecież z polskiej renty tam nie żyjesz ;]

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-08-18 14:10:11
Autor: dsotO
On 17 Sie, 23:04, Kosu <k...@kosu.pl> wrote:

> Samo postawienie diagnozy i oszacowanie kosztow naprawy
> (Kostenvoranschlag) to 30 EUR.

Czyli tyle co w Polsce. Zarobki Polska - Berlin to podobne liczby tylko
zł VS euro.

Że jak ? Za powiedzenie o tym że przerzutka jest do wymiany i o tym,
że taka kosztuje xx zł miałbym skasować klienta na 30 zł ? Żarty
jakieś :)
Czasami, jak nie wiadomo co będzie do uratowania a co nie, to trzeba
rozebrać, sprawdzić i w przypadku najczarniejszego scenariusza
(ewentualnie nowych odkrytych usterek) powiadomić o tym klienta.
Szczególnie jest to istotne w przypadku rowerów z niskiej półki, gdy
naprawa za np 200 zł bez uprzedzenia klienta może się skończyć
polemiką ;) Jednemu chłopakowi kiedyś powiedziałem, że wstępnie za
materiały to min 40 zł, plus opona. Okazało się później, że
wyremontowałem 3/4 roweru (tylko przednie koło nie było ruszone) i do
wyszło ponad 120 zł za wszystko z robotą. I co ? Przyszedł ojciec i
powiedział mi, że miało być 40 zł za naprawę a nie jakieś 120.. Od tego
czasu uważam co komu mówię ;) Inny przypadek był taki, że chłopaki
przyszli z rowerem, żeby wymienić koło z przodu (chyba było najechane
autem ;) Koło zostało wymienione, przy okazji ustawiony hamulec (bo
nie było żadengo sprawnego) i gdy przyszli po odbiór, to mieli
pretensje, że hamulec naprawiony, a 60 zł za całość to za dużo.
Ostatecznie zapłacili 20 zł za wyjęcie nowego koła i poszli z rowerem
na jednym kole :)

Data: 2009-08-19 07:30:36
Autor: Kosu
dsotO wrote:
Ostatecznie zapłacili 20 zł za wyjęcie nowego koła i poszli z rowerem
na jednym kole :)

To chyba nie jest wina klienta, że Ty nie wykonujesz zamówienia. Ktoś przychodzi po zmianę koła, a Ty mu regulujesz hamulec? Po co? To jest OCZYWISTE, że klient Ci nie zapłaci za więcej. Nie ma obowiązku.
Wątkotwórca będzie chciał wymiany przerzutki, to niech mu wymienią przerzutkę, a nie regulują stery...

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-08-19 23:35:45
Autor: dsotO
On 19 Sie, 07:30, Kosu <k...@kosu.pl> wrote:

[...]

Wyjaśniam ;)
Po pierwsze to akurat szef się tym zajmował, ale ja chyba postąpiłbym
podobnie. Dlaczego ? Skoro ktoś przychodzi z rowerem aby mu wymienić
koło, to nie spodziewam się po takiej osobie umiejętności naprawy
roweru (zrobiłby to sam), więc ustawienie hamulca za kilka złotych dla
bezpieczeństwa użytkownika chyba nie jest wyzyskiem na kliencie ? Nie
mówimy tutaj o innym miejscu roweru, tylko hamulcu, który normalnie po
włożeniu koła należałoby ustawić (a przypomnę - żadnego sprawnego nie
było). Byłem potem świadkiem dyskusji z tymi chłopakami i wyszło na
to, że chcieli, aby im to koło za darmo wymienić "bo to przecież tylko
chwilę trwa, a hamulce to umią sami ustawić". Skoro to jest takie
banalne, to po co z tym rowerem przyszli skoro sami wszystko potrafią
zrobić ? Trzeba było kupić koło i do widzenia ;)

Wczoraj też przyniosło dwóch chłopaczków (dzieciaki) aby wymienić
wolnobieg (kompletnie rozsypany) i czy oznacza to, że miałem go
wymienić i nie regulować przerzutki ? Ja wyregulowałem, nawet im
hamulec jeden zrobiłem (też żadnego nie było) i przymocowałem sztycę
(bo siodełko całe latało). Wymiana wolnobiegu za 5 zł, reszta za
darmo, bo wiedziałem, że mają bardzo skoromny budżet. Też źle
zrobiłem ? Przynajmniej się nie zabiją _po naprawie w serwisie_ ;)

Data: 2009-08-20 09:35:02
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 19.08.2009 07:30 użytkownik Kosu napisał :
dsotO wrote:
[...]

A potem z kolei mamy historie, że wychodzi klient z serwisu i mówi "patrzcie, oddałem rower do fachowego serwisu, wydałem kasę i nic mi nie zrobili!"

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-20 23:41:37
Autor: Gotfryd Smolik news

dsotO wrote:
[...]

  Dlatego "fachowo" jest najpierw (przez odebraniem sprzętu) spytać się
klienta, co robić w przypadku kiedy ujawnią się wady o których
jeszcze nie wiadomo. Albo wziąć telefon do niego.
  Ba, wręcz można stosować politykę "niesprawnego roweru nie wypuszczamy",
ale to trzeba być wtedy na piśmie, w widocznym miejscu i głośno oraz
wyraźnie uprzedzając klienta czym grozi zostawienie roweru w serwisie ;)
  W przeciwnym wypadku na kwitku odbioru (przez kalkę na kopii) dać
zapis co naprawiono i czego NIE naprawiono "na życzenie klienta".

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-08-19 22:58:50
Autor: click
Kosu pisze:
Wymiana przerzutki to odkręcenie i dokręcenie jednej śruby.

tylko??

--
c l i c k ' n ' r i d e | MSPANC
Cigarettes and coffee, man, that's a combination

Data: 2009-08-17 23:15:56
Autor: ToMasz
topek pisze:
Witam,
pozyczylem od siostry rower. Przejechalismy moze z 1km i kobitka chciala

Czy ktos ma pomysl od czego zaczac?
wymienić przerzutke na nową. wymiana to rozpięcie łańcucha, 1 sruba, 1
linka +regulacja, +2 ograniczniki. Razem max30 minut. masz 7 zębatek,
możesz "objechać po taniości" i wrzucić(w mjejsce deorka) tourneya.
jakieś 40zł+10 wymiana. W polsce, ale nie w serwisach markowych/sieciowych.
ToMasz

Data: 2009-08-17 23:12:27
Autor: szkodnik
On 17 Sie, 23:15, ToMasz <twit...@gazzeetta.pl> wrote:
topek pisze:

masz 7 zębatek, możesz "objechać po taniości" i wrzucić(w mjejsce deorka) tourneya.

Piłeś coś wieczorem? To jest 8-ka.

Data: 2009-08-18 13:07:04
Autor: granat
szkodnik pisze:

masz 7 zębatek, możesz "objechać po taniości" i wrzucić(w mjejsce deorka) tourneya.

Piłeś coś wieczorem? To jest 8-ka.

jakie to ma znaczenie? do wymiany przerzutka a nie manetka.

na zdjeciach niewidac ale hak moze byc wygiety.
a wtedy wykrecamy przerzutke i wkrecamy os piasty /z calym kolem/ i wyginamy tak zeby plaszczyzna kola byla rownolegla do plaszczyzny ramy roweru.

granat

Data: 2009-08-18 05:59:54
Autor: szkodnik
On 18 Sie, 13:07, granat <granat...@poczta.onet.pl> wrote:

jakie to ma znaczenie? do wymiany przerzutka a nie manetka.

Tourney obsłuży 8 tarcz?

Data: 2009-08-18 15:07:40
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Co sie zepsulo w przerzutkach? :-/

jakie to ma znaczenie? do wymiany przerzutka a nie manetka.

Tourney obsłuży 8 tarcz?

Altus 10zł droższy i obsłuży.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-21 17:06:47
Autor: Wojciech Penar
szkodnik pisze:
On 18 Sie, 13:07, granat <granat...@poczta.onet.pl> wrote:

jakie to ma znaczenie? do wymiany przerzutka a nie manetka.

Tourney obsłuży 8 tarcz?

Obsługuje - przynajmniej w wiekowym Romecie.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-08-21 21:32:15
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Co sie zepsulo w przerzutkach? :-/

jakie to ma znaczenie? do wymiany przerzutka a nie manetka.

Tourney obsłuży 8 tarcz?

Obsługuje - przynajmniej w wiekowym Romecie.

Model?

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-22 17:45:47
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
[OT] Tourney i 8 rzędów [było Re: Co sie zepsulo w przerzutkach? :-/]
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

jakie to ma znaczenie? do wymiany przerzutka a nie manetka.

Tourney obsłuży 8 tarcz?

Obsługuje - przynajmniej w wiekowym Romecie.

Model?

Przerzutka to RD-TY20(A?)
Jeśli wierzyć WikiPedii i wyprasowanym literkom,
produkcja luty 1995 (TB)

Aż upewniłem się, że do tego roweru wkładałem koło z "8" :)

Zestaw testowy:
- trochę pokiereszowana manetka SIS, rocznik 95, przełączona
   w tryb tarciowy (oryginalnie 7 pozycji)
- kaseta CS-HG50-8
- łańcuch 6-cio rzędowy z roku 95...
- w roli główniej rzeczona przerzutka

Działa:
- biegi 1-7 - bez przeszkód "prosto ze złomowiska" ;)
Wymaga tuningu:
- bieg "8" wymaga dodatkowego dystansownika na osi piasty bądź
   cieńszego łańcucha. Problemem nie jest zasięg wózka a konstrukcja
   haka przerzutki. Nie chciało mi się przekładać dystansowników, bo
   koło na co dzień jeździ w innej maszynie.

Zatem, jeśli oś odpowiednio bardzo wystaje spod kasety bądź mocowanie
przerzutki nie koliduje z kasetą i łańcuchem - RD-TY20 sprzed 14 lat
obsługuje kasetę 8-mio rzędową.
Tylko po co? ;)

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-08-22 18:36:12
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Model roweru!

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-22 22:15:20
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

"Canyon" (oidp - bez dopisków - rok później kupiony
bliźniak był CR lub CX).
Pierwotnie napęd 3 x 6 (nowszy - 3 x 7).
Waga "katalogowa" - 18kg, w tym stalowe błotniki, kierownica
i bagażnik (z nalepką informującą o ładowności). Oświetlenie
z dynamem (dwa zajeździłem w czasie trwania gwarancji),
i całkiem skuteczne cantilevery z beznadziejnie rozwiązanym prowadzeniem
linki (haczyk zaczepiony na lince łączącej dźwignie hamulca - później
przy wymianie linek założyłem linki Shimano).

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-08-18 18:23:47
Autor: ToMasz
topek pisze:

masz 7 zębatek, możesz "objechać po taniości" i wrzucić(w mjejsce deorka) tourneya.

Piłeś coś wieczorem? To jest 8-ka.

jeśli naprawde jest 8 - tourneya nie polecam
ToMasz

Data: 2009-08-18 08:51:58
Autor: r2rec
topek pisze:
[...]

jak bym był przerzutką to tez bym sie rzucił w szprychy ... z rozpaczy że z takim łańcuchem muszę robić!

Czy ktos ma pomysl od czego zaczac?
od odrdzewienia i dokładnego wymycia ze smarowaniem łańcucha
potem (jeśli to jeszcze możliwe) regulacja przerzutki

pozdro
r2rec

Data: 2009-08-19 22:59:58
Autor: click
r2rec pisze:

od odrdzewienia i dokładnego wymycia ze smarowaniem łańcucha
potem (jeśli to jeszcze możliwe) regulacja przerzutki

a po co "odrdzewiac" lancuch?
wystarczy go posmarowac i jezdzic
sam sie "odrdzewi"

Data: 2009-08-20 08:04:49
Autor: r2rec
click pisze:
r2rec pisze:

[...]

po to by przerzutka z rozpaczy nie lądowała w szprychach

wytłumaczę łopatologicznie:

1- zardzewiały łańcuch jest sztywny
2- sztywny łańcuch sie nie zgina
3- jak się łańcuch nie zgina to ma problem z przechodzeniem przez wózek
4- wtedy wózek przerzutki ma tendencję do podnoszenia sie i zawijania na wielotryb
5- jak wózek idzie do góry to łańcuch próbuje go wyboczyć ... jak mu się uda w stronę koła to mamy co się koledze trafiło

pozdro
r2rec

Data: 2009-08-20 13:32:44
Autor: Coaster
r2rec wrote:
click pisze:
r2rec pisze:

[...]

Doprecyzuj 'zardzewialy lancuch'. Zardzewialy lancuch ze swobodnie pracujacymi, wlasciwie nasmarowanymi sworzniami nie jest sztywny. Estetycznie rozni sie od niezardzewialego a mechanicznie wcale.

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-08-23 20:40:25
Autor: topek
[fotki] Zdjalem przerzutke
topek pisze:
Witam,
cut
topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Witam szanowne grono,
dzis w koncu sie zebralem i zdjalem przerzutke.
Wedlug mnie sama przerzutka (ja bym to nazwal napinaczem :) jest w porzadku.
Sklada sie, sprzezyna w srodku sprawna.
Jak ja puszcze free to jest zlozona i wyglada tak:
http://img39.imageshack.us/img39/5658/p1070601z.jpg

Zeby ja rozlozyc musialem uzyc sily (:) i ja trzymac:
http://img6.imageshack.us/img6/2717/p1070602.jpg
http://img193.imageshack.us/img193/4958/p1070603d.jpg

Jako winnego wkladajacego przerzutke w szprychy obarczam ten metalowy "dzyndzel"/dings/wihajster :)
http://img39.imageshack.us/img39/8485/p1070604.jpg
http://img17.imageshack.us/img17/6306/p1070605.jpg

On jest przykrecony na 3 metalowe srubeczki (male srubki, jak ktos nie lubi, jak ja, zdrobnien :) jesli sie nie myle.

Co powiedza szanowni dyskutanci?

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Data: 2009-08-24 14:16:29
Autor: Wojciech Penar
[fotki] Zdjalem przerzutke
topek pisze:
topek pisze:
Witam,
cut
[...]

[...]
Zeby ja rozlozyc musialem uzyc sily (:) i ja trzymac:
[...]
Przerzutka wygląda na żywą - jeśli nie ma śladów pęknięć - uznana
za sprawną.

Jako winnego wkladajacego przerzutke w szprychy obarczam ten metalowy "dzyndzel"/dings/wihajster :)

Zwie się to hak przerzutki i jest ugięte.

Co powiedza szanowni dyskutanci?

Wersja pierwsza - spisujesz dane ramy i/lub próbujesz odkręcić hak
przerzutki i idziesz do rowerowego, że chcesz takie, ale proste

Wersja druga - kontrowersyjna i nie zawsze skuteczna (za to tańsza):
wykręcasz hak i prostujesz - nie zawsze się da, czasem pęknie...

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-08-24 15:05:10
Autor: topek
[fotki] Zdjalem przerzutke
Wojciech Penar <wheart@none.pl> napisał(a):
Wersja druga - kontrowersyjna i nie zawsze skuteczna (za to tańsza):
wykręcasz hak i prostujesz - nie zawsze się da, czasem pęknie...
A jaka metoda sprobowac to naprostowac?
1. Stuakajaca, tj klade na plaskim i wale mlotkiem
2. przeciagajaca, tj lapie to 2 kombinerki i wyginam na chama. Imadla nie mam :-/

Data: 2009-08-24 21:25:42
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[fotki] Zdjalem przerzutke

[...]

Topek, to jest specjalny stop aluminium. To hak ma się rozwalić, nie rama. Raczej nie uda ci się naprostować.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-24 13:49:28
Autor: drops
Zdjalem przerzutke
Panowie !!
Ja czytam precla, ja wiem że wy jesteście mistrzowie świata ale tą
dyskusją mnie wqrwiliście .. (może trochę w nd. mi pomogli - ale o tym
za chwile)

Kolega ma dużo zaparcia - uwalił się smarem i brudem i CHCE coś sam
zrobić... pomóżcie jak laikowi:
wytłumaczcie że hak pogięty, że łańcuch trza smarować i czyścić i
kasetę też by się przydało i te przerzutkę etc..

i nie piszcie że jak laik prosi "wymienić koło" a serwis ustawia
przerzutkę za dodatkowe parę zł to jest źle .. to jest nasza jebana
polska BYLEJAKOŚĆ !!! i to mnie wqurwia! jak każdy tak będzie myślał
to nigdy w tym kraju nie będzie lepiej - trzeba to zmienić i robić
dobrze i reszta się nauczy ... może za 50 lat ale w końcu nauczy!

co do nd - to było tak: pojechaliśmy rodzinnie do Konstancina (taki
niby rejon dla wybranych - znaczy elita czy jakoś tak, wykształceni
etc.) i tam koło Tężni jest taka kawiarnia i cukiernia (niby chwalą
się że są od 1927 czy jakoś tak) - i wchodzę do cukierni i pytam czy
na ogródek mogę z rowerami bo chciałem ciacho i kawę - "nie można" -
myślę sobie trudno, może nie chcą żebym z rowerem (może być brudny)
przechodził przez cukiernię (3 schodki do góry i 3 kolejne na ogródek)
- no to kupiłem ciacho na wynos (gupi fiut się okazałem) i jedziemy na
konsumpcję na trawkę (ale w sumie to ja jeszcze kawę chciałem) ... i
już wpinałem spdy a widzę, że do ogródka jest furtka z ulicy (a tam z
10 stolików, może 1 zajęty, dużo miejsca aby bike zaparkować) - no to
wchodzimy ... a baba morde drze "przecież mówiłam że nie można do
ogródka z rowerami!" - tylko jej powiedziałem że ostatni raz tu byłem
- Jak do kurwy nędzy oni tyle lat przetrwali !!! Powiecie mi??

... ale to nie koniec niedzieli...

jedziemy na ten trawnik a tu taki amfiteatr (niby) sobie wybudowali
(metalowe ławeczki, scena etc) - no to siadamy - bułeczki jemy, synek
pomyka po schodach i jest pięknie ... NIBY .. idą jacyś ludzie z
trochę starszą dziewczynką - i ona prosi tatę aby ją podsadził bo chce
na scenie pobiegać (oczywiście pusto wszędzie, bo może i jakiś koncert
będzie ale wieczorem) .. no i wyłazi jakiś obszczymur cieć i mówi "nie
wolno tu wchodzić". Ręce mi opadły!!

sorry za epopeje .. ale jeszcze mi nie przeszło

drops

Data: 2009-08-24 23:32:26
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
Zdjalem przerzutke
drops pisze:
[...]

Napisaliśmy co wiedzieliśmy.
Wymienne haki przerzutek wymyślono dlatego, że ugięcie tylnych widełek
po wkręceniu w koło/zahaczeniu o przeszkodę było trudne w naprawie i po
kilku takich akcjach rama szła na szrot. Tak, gnie/łamie się wymienny
element,znacznie tańszy niż cała rama.

Przy odrobinie szczęścia i nieznacznym odkształceniu haka można od biedy
próbować przywrócić mu oryginalny kształt w imadle (odradzam
"klepanie"), ale jak pisałem (a zyga potwierdził) - nie koniecznie uda
się wyprostować, dyskusyjna jest trwałość naprawy.

Informacja dla topka: najprawdopodobniej w kombinerkach tego nie
wyprostujesz, chyba, że masz mocne łapy - potrzebne imadło.
Raczej nie próbuj prostować haka wkręconego w ramę (choć poprawia to
chwyt) - w razie buby możesz skończyć z krzywą ramą i hakiem.
Wykręć hak i kup nowy - szybko, sprawnie, wymiana możliwa w domowym
zaciszu.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-08-25 12:46:16
Autor: dsotO
Zdjalem przerzutke
On 24 Sie, 23:32, Wojciech 'Wheart' Penar <whe...@NOSPAM.box43.pl>
wrote:

[...]

A ja nie potwierdzam ;) Osobiście uważam, że prostowanie przez
odginanie daje gorszy efekt, bo hak zostaje "garbaty". Kucie młotkiem
na zimno daje lepszy rezultat, ale oczywiscie nie wolno walić młotkiem
po części gwintowanej, bo wtedy to już tylko na złom. Żeby nie było
nieporozumień - jest to porada "z braku laku", ale praktykowana bez
skutków ubocznych (pęknięć).

Data: 2009-08-24 23:13:37
Autor: Solar
[fotki] Zdjalem przerzutke
topek pisze:

[...]

Zdejmujesz tylne koło, wyjmujesz ośkę i zakładasz koło do otworu w haku. Spinasz je ośką z szybkozamykaczem tak, żebyś miał je mocno przypięte do haka. I wtedy delikatnie kołem - dużym ramieniem siły - prostujesz hak. albo się uda, albo pęknie. :)

Wiara w Boga zaczyna się tam, gdzie kończy się wiara w siebie.

Data: 2009-08-24 23:37:39
Autor: topek
[fotki] Zdjalem przerzutke
Solar pisze:
topek pisze:

[...]

Eee, to nie bede rzezby robil tylko kupie nowy.
Bez przesady :)
Pewnie bede potrzebowal waszej pomocy do zlozenia roweru :>

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Data: 2009-08-24 23:39:19
Autor: topek
[fotki] Zdjalem przerzutke
Solar pisze:
topek pisze:

[...]

Aaa i jeszcze jedno.
Jak ten hak dobrac?
BO na allegro sa rozne wzory pasujace do roznych ram.
Rower to KTM.

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Data: 2009-08-25 07:27:39
Autor: MadMan
[fotki] Zdjalem przerzutke
Dnia Mon, 24 Aug 2009 23:39:19 +0200, topek napisał(a):

Aaa i jeszcze jedno.
Jak ten hak dobrac?
BO na allegro sa rozne wzory pasujace do roznych ram.
Rower to KTM.

Najlepiej idź do sklepu rowerowego i dobierz metodą porównawczą :)

--
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-08-26 14:57:29
Autor: Wojciech Penar
[fotki] Zdjalem przerzutke
topek pisze:

BO na allegro sa rozne wzory pasujace do roznych ram.
Rower to KTM.

Szukaj po hasłach "Hak przerzutki KTM".

Najlepiej idź do sklepu z KTMami i poproś "taki sam, ale prosty".
Cena przesyłki pożre "nadpłatę" względem allegro, a jeśli KTM ma
kilka kształtów haków - dostaniesz na 100% ten właściwy.

Pozdrawiam
Wojtek

[fotki] Co sie zepsulo w przerzutkach? :-/