Co smartfon mieć powinien?

Data: 2015-09-14 07:15:17
Autor: Bolko
Co smartfon mieć powinien?
Witam
Często widzę jak inni w piaskownicy myziają po ekranach.
Więc i ja jako właściciel telefonu stwierdziłem że czas się
updatować byy syn mnie się nie wstydził przed kolegami.

Iphone wiadomo zamknięty ekosystytem.
Ale reszta?
Moje pytanie brzmi: Co powinien mieć w środku telefon
abym mógł dołączyć do grony myziających w piaskownicy.

A no i tak generalnie żeby się sprawdził w życiu codziennym.

Data: 2015-09-14 15:43:25
Autor: Budzik
Co smartfon mieć powinien?
Użytkownik Bolko suryga@gmail.com ...

[...]

Pewnie dla kazdego cos innego.
Dla mnie:
- GPS
- latarke! :)
- dobrą baterie

Data: 2015-09-15 20:44:46
Autor: Marek
Co smartfon mieć powinien?
W dniu 2015-09-14 o 17:43, Budzik pisze:

- dobrą baterie

A co to "dobra bateria"? W/g moich doświadczeń każdy smartfon, którego się używa a nie leżakuje na półce, niezależnie od wyświetlacza, pojemności baterii wymaga codziennego ładowania. Era telefonów ładowanych co tydzień chwilowo odeszła.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2015-09-15 21:27:36
Autor: atm
Co smartfon mieć powinien?
On 2015-09-15 20:44, Marek wrote:
[...]

Nie jest tak zle: LG G2 pociagnie przy narmalnym uzytkowaniu spokojnie 2 dni. Oczywiscie w przypadku intensywnego grania szczegolnie w wymagajace gry 3D czas ten zdecydowanie sie skróci. Dziala to rowniez w druga strone: przy wlaczonym wyswietlaczu ok 3-4h telefon pociagnie 4 dni.
Znajomy kupil ostatnio za namowa swojego znajomego jakiegos Pentagrama z bateria 4000mAh. Podobno trzyma tydzien wlasnie przy korzystaniu. Tego jednak nie testowalem i raczej nie bede mial okazji.

Data: 2015-09-16 08:32:10
Autor: Alf/red/
Co smartfon mieć powinien?
W dniu 15.09.2015 o 21:27, atm pisze:
LG G2 pociagnie przy narmalnym uzytkowaniu spokojnie 2 dni.

Szacun*.
Kiedyś wyszły mi takie testy. Samsung Galaxy Core+. Używany jako telefon z godzinę gadania dziennie: 7-8 dni (przez kilka miesięcy). Po zalogowaniu do google i nadal używaniu jako telefon, bez żadnych internetów nawigacyj filmów: 5 dni. Przy korzystaniu z internetów: 2-2.5 dnia.

* nieco ironicznie
--
Alf/red/

Data: 2015-09-16 10:16:54
Autor: atm
Co smartfon mieć powinien?
On 2015-09-16 08:32, Alf/red/ wrote:
[...]

Chyba dales sie nabrac na chinczyka z bateria 4k ;]
Czasy, ktore podajesz brzmia kosmicznie. Mialem a wlasciwie mam ale nie uzywam SGS2, ktory w normalnym uzytkowaniu trzymal 1.5 dnia max.
Nokie N8 dzialajaca podobnie. Zas podane przez Ciebie czasy bardziej pasuja do 3310 niz smartfonow. Fakt faktem - Galaxy Core Plus nie mialem.

Data: 2015-09-16 10:30:38
Autor: J.F.
Co smartfon mieć powinien?
Użytkownik "Alf/red/"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mtb2da$ui0$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Ironicznie ? Co Ty, ****, wiesz o testowaniu.
Smartfon 7 dni, kon by sie usmial :-)

J.

Data: 2015-09-16 18:55:17
Autor: Alf/red/
Co smartfon mieć powinien?
W dniu 16.09.2015 o 10:30, J.F. pisze:
Smartfon 7 dni, kon by sie usmial

Prawie, a bym się ugiął przed argumentem.
Potwarzam: wyjęty z pudełka i używany do dzwonienia jedynie, 7 dni. Jak babcię kicham, słowo harcerza.
Zesmarfoniony: 2 dni z hakiem.
Nie wierzycie, że wszelakie transmisje 24/7 i sto programów w tle pobierają aż tyle prądu?

--
Alf/red/

Data: 2015-09-16 18:59:34
Autor: J.F.
Co smartfon mieć powinien?
Użytkownik "Alf/red/"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mtc6tm$3d9$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Wierzymy. Ale po co smartfon ?

Tak po prawdzie ... programy w tle chyba az tak bardzo nie obciazaja.
O ile oczywiscie nie obciazaja procka na maksa.

Transmisje danych przez siec komorkowa niewatpliwie tak.  GPS tez sie przyklada.
Ekran/podswietlenie tez ciagnie, mam wrazenie ze koprocesor graficzny jest najgorszy ...

J.

Data: 2015-09-17 12:04:29
Autor: Alf/red/
Co smartfon mieć powinien?
W dniu 16.09.2015 o 18:59, J.F. pisze:
Wierzymy. Ale po co smartfon ?

Dają? Brać. Żal było Nokii E52, ale kto nie idzie naprzód, ten się cofa.

GPS tez sie przyklada.

Akurat niemal w ogóle, bo nie jest włączany przez aplikacje. A jeśli jest, to aplikacja żre tyle, że GPS czy jego brak to brud za paznokciem.

Zdziwiłem się, ale BT też prawie nic nie bierze - od kilku miesięcy noszę opaskę, komunikacja jest bo dostaję powiadomienia na bieżąco, a jakoś wpływu na okres ładowania fona nie widzę.

--
Alf/red/

Data: 2015-09-17 12:22:43
Autor: J.F.
Co smartfon mieć powinien?
Użytkownik "Alf/red/"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mte37e$52m$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 16.09.2015 o 18:59, J.F. pisze:
GPS tez sie przyklada.
Akurat niemal w ogóle, bo nie jest włączany przez aplikacje. A jeśli jest, to aplikacja żre tyle, że GPS czy jego brak to brud za paznokciem.

Ale jak uzywasz nawigacji, to juz jest wlaczany. I mam wrazenie, ze duzo bierze.

A co ciekawe - czesto wlaczony "sam" i nie wiem - nawigacje pracuja w tle, google zbiera dane, czy inne aplikacje ustalaja pozycje ...

Zdziwiłem się, ale BT też prawie nic nie bierze - od kilku miesięcy noszę opaskę, komunikacja jest bo dostaję powiadomienia na bieżąco, a jakoś wpływu na okres ładowania fona nie widzę.

Ja sie nie zdizwilem, bo juz dawniej mialem w telefonie na stale wlaczony BT.
Jesli z bateryjka 600mAh potrafil pare dni wytrzymac, to czemu mialby smartfona obciazac jakos istotnie
No ale za Googla nie recze :-)

J.

Data: 2015-09-17 10:23:04
Autor: masti
Co smartfon mieć powinien?
J.F. wrote:

[...]

kiedyś brało sporo. np. w Nokiach Exx włączenie BT powodoiwałao widoczny
wzrost zużycia prądu. --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-09-17 12:28:37
Autor: J.F.
Co smartfon mieć powinien?
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mte4a8$moe$1@dont-email.me...
J.F. wrote:
[...]

C6 to chyba podobna technologia ?
To musze sprawdzic, ale mam wrazenie, ze duzo nie bierze.

Zreszta - macie sluchaweczki douszne, bateryjka np 120mAh, czas czuwania tydzien, czas rozmowy 12h ...

J.

Data: 2015-09-17 13:31:20
Autor: Marek
Co smartfon mieć powinien?
On Thu, 17 Sep 2015 12:28:37 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
C6 to chyba podobna technologia ?
To musze sprawdzic, ale mam wrazenie, ze duzo nie bierze.

Kiedy? Jak ekran jest wyłączony to peryferia i tak są usypiane (poza drastycznymi przypadkami).

--
Marek

Data: 2015-09-17 14:01:47
Autor: J.F.
Co smartfon mieć powinien?
UĹźytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.1470020736100920372@news.neostrada.pl...
[...]

Tak calkiem wylaczone nie, bo wchodze do auta i sie laczy z zestawem automatycznie.
Odpalam komputer i telefon w urzadzeniach BT widze.

Ale ze bierze mniej niz czasie aktywnej transmisji to moze byc.
Tylko kto tak aktywnie transmituje godzinami po BT ?

BT urzadzenie malej mocy, czesc radiowa duzo nie bierze, czesc obrabiajaca dane moze wiecej.

J.

Data: 2015-09-17 13:29:52
Autor: Marek
Co smartfon mieć powinien?
On Thu, 17 Sep 2015 12:22:43 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Ale jak uzywasz nawigacji, to juz jest wlaczany. I mam wrazenie, ze duzo bierze.

Precyzując: user włącza (samo się nie da).

A co ciekawe - czesto wlaczony "sam" i nie wiem - nawigacje pracuja
tle, google zbiera dane, czy inne aplikacje ustalaja pozycje ...

Wifi, BTS itp, do zgrubnej pozycji gps niepotrzebny.

--
Marek

Data: 2015-09-17 14:14:34
Autor: J.F.
Co smartfon mieć powinien?
UĹźytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.3334285933803007145@news.neostrada.pl...
On Thu, 17 Sep 2015 12:22:43 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Ale jak uzywasz nawigacji, to juz jest wlaczany. I mam wrazenie, ze duzo bierze.

Precyzując: user włącza (samo się nie da).

Samo. Zagladam w lokalizacje - ostatnie żądanie lokalizacji - Be On Road.
Jako zywo nie startowalem go od tygodnia czy dwoch.

Ostatni powinien byc Yanosik i Car Compas - one maja prawo same sie wlaczac :-)

A co ciekawe - czesto wlaczony "sam" i nie wiem - nawigacje pracuja w tle, google zbiera dane, czy inne aplikacje ustalaja pozycje ...
Wifi, BTS itp, do zgrubnej pozycji gps niepotrzebny.

A googiel to skad wie, gdzie te wifi sa ?
Najlepiej to wlaczyc czasem GPS, ustalic dokladna pozycje, zameldowac co widac i slychac  :-)

J.

Data: 2015-09-17 14:38:32
Autor: Czarek
Co smartfon mieć powinien?

W dniu 17.09.2015 o 14:14, J.F. pisze:

A googiel to skad wie, gdzie te wifi sa ?

Samochody Googla od StreetView myślisz, że tylko zdjęcia robią? To tylko część zadania tych samochodów ;)

Do tego użytkownicy wszelkich komputerów, tabletów i telefonów podają swoją lokalizację co w połączeniu z IP daje piękną mapę z ciekawymi informacjami (ale nie tą, którą udostępnia Google na https://www.google.pl/maps)

--
Czarek

Data: 2015-09-17 14:51:18
Autor: J.F.
Co smartfon mieć powinien?
Użytkownik "Czarek"  napisał w wiadomości grup
W dniu 17.09.2015 o 14:14, J.F. pisze:
A googiel to skad wie, gdzie te wifi sa ?
Samochody Googla od StreetView myślisz, że tylko zdjęcia robią? To tylko część zadania tych samochodów ;)

Ale one przejechaly dawno temu. Routera nie zmieniles od tego czasu ?

Do tego użytkownicy wszelkich komputerów, tabletów i telefonów podają swoją lokalizację co w połączeniu z IP daje piękną mapę z ciekawymi informacjami (ale nie tą, którą udostępnia Google na

Ale jak podaja ?
GPS najpewniejszym zrodlem pozycji, a to przeciez takie niewinne - wlaczyc na chwile, zafiksowac, wylaczyc :-)
Zreszta stosowne ostrzezenie jest, mozesz sie zgodzic lub nie ...

J.

Data: 2015-09-17 15:26:18
Autor: Czarek
Co smartfon mieć powinien?

W dniu 17.09.2015 o 14:51, J.F. pisze:
[...]

Nie zmieniałem, bo nie miałem potrzeby a nie mam zamiaru tego robić specjalnie aby "zmylić" Googla.
I nie zmieniało wiele tysięcy ludzi.

[...]

Np. funkcje lokalizacyjne na stronach internetowych.
Wejdź na stronę np. http://www.leroymerlin.pl/ i zobacz czy nie zapyta o pozwolenie na ustalenie Twojej lokalizacji.

Smartfon/tablet itp. z GPS - włączysz GPS, wyświetlisz pozycje na mapie i już Google wie gdzie jesteś.
Parametry aktualnego BTS też mogą być przesyłane do Google a one w połączeniu z listą sieci Wifi, które w danej chwili telefon ma w zasięgu stanowią wygodną informację.

I wiele innych sposobów, nie wszystkim się chwalą.

GPS najpewniejszym zrodlem pozycji, a to przeciez takie niewinne -
wlaczyc na chwile, zafiksowac, wylaczyc :-)

Chwila wystarczy, dane zebrane, przy najbliższej okazji przesłane do Google.

--
Czarek

Data: 2015-09-17 16:32:37
Autor: J.F.
Co smartfon mieć powinien?
Użytkownik "Czarek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mtef1r$gvd$1@news.icm.edu.pl...
[...]

Ale wiele tysiecy zmienialo. Czy to router, czy mieszkanie, czy operatora ... i przy okazji router.

[...]

Ale nie mylmy skutkow z przyczynami.
Ja pozwalam, przegladarka wysyla nr IP, widoczne wifi, google jej odsyla gdzie jest.
Ale zeby to zrobic, to google musi wczesniej wiedziec gdzie te wifi sa rozmieszczone.

Owszem - przy okazji moze sobie dokonac aktualizacji okolicznych wifi.

Smartfon/tablet itp. z GPS - włączysz GPS, wyświetlisz pozycje na mapie i już Google wie gdzie jesteś.

Nie wie, bo jak obejrze z tabletu, to bede pod dachem i GPS nie zadziala :-)
Smartfon byc moze ustali pozycje na podstawie BTS, i google znow sobie zaktualizuje okiliczne wifi, ale to nadal troche zgrubne.

Najlepsi sa piesi, co spaceruja i majac wlaczony GPS moga podkablowac wszystko :-)

GPS najpewniejszym zrodlem pozycji, a to przeciez takie niewinne -
wlaczyc na chwile, zafiksowac, wylaczyc :-)
Chwila wystarczy, dane zebrane, przy najbliższej okazji przesłane do Google.

I tak np co godzine. Albo jak krokomierz wykryje, ze spacerujesz ...

A potem sie dziwimy, ze bateria szybko schodzi :-)

J.

Data: 2015-09-17 16:49:46
Autor: Marek
Co smartfon mieć powinien?
On Thu, 17 Sep 2015 14:14:34 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Samo. Zagladam w lokalizacje - ostatnie żądanie lokalizacji - Be On Road.
Jako zywo nie startowalem go od tygodnia czy dwoch.
Ostatni powinien byc Yanosik i Car Compas - one maja prawo same sie wlaczac :-)

Jeszcze raz: samo sie nie włącza o ile wcześniej w ustawieniach nie wyraziłeś zgody na lokalizację. Jeśli nie wyrazi się  zgody aplikacja nie ma moĹźliwości otrzymania lokalizacji (włączenia gps).

--
Marek

Data: 2015-09-17 17:34:32
Autor: J.F.
Co smartfon mieć powinien?
UĹźytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.6717807310438131953@news.neostrada.pl...
[...]

Zaraz zaraz.
Jak instalowalem aplikacje, to oczywiscie wyrazilem zgode. Nie mialem innego wyjscia - poza nieinstalowaniem.
No dobra - moglbym te uprawnienia pozmieniac, ale dopiero po zrootowaniu.
Efekt taki, ze ch* wie ile aplikacji ma prawo sie lokalizowac.

Ale skoro nie pracuja, to nie powinny uruchamiac GPS ... niestety, praktyka bywa inna.

Dalej - mam, hm, fachowo to chyba beda ustawienia uslugi lokalizacji.
Moge ja wlaczyc lub wylaczyc, moge ustawic na uzycie GPS lub wifi lub obu.

To wydaje sie dzialac ... ale przeciez nie po to aplikacje uruchamiaja GPS tylko wtedy gdy potrzebny, zebym musial co chwila wlaczac i wylaczac GPS :-)
Wiec z reguly jest wlaczona - choc owszem, czasem mi sie zdarza wylaczyc.

Dalej - sama usluga lokalizacji sugeruje, ze moze sobie czasem GPS wlaczyc.

No i efekt, ze pojecia nie mam kiedy ten GPS dziala, a kiedy nie.
Czasem mi ikonka od lokalizacji w powiadomieniach miga ...

Android zyje wlasny zyciem, a wlasciciel jest tylko od placenia i ladowania :-)
Oraz od ogladania reklam i sledzenia.

J.

Data: 2015-09-17 18:58:47
Autor: Marek
Co smartfon mieć powinien?
On Thu, 17 Sep 2015 17:34:32 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Ja nie mówię o uprawnieniach aplikacji dot. lokalizacji ale o opcji "udostępnij lokalizację (aplikacjom)" w ustawieniach (tam gdzie się włącza gps).

--
Marek

Data: 2015-09-17 20:58:55
Autor: Marek
Co smartfon mieć powinien?
W dniu 2015-09-15 o 21:27, atm pisze:

Nie jest tak zle: LG G2 pociagnie przy narmalnym uzytkowaniu spokojnie 2
dni.Oczywiscie w przypadku intensywnego grania szczegolnie w wymagajace
gry 3D czas ten zdecydowanie sie skróci.

Normalne używanie? Dla mnie to pół dnia roboczego gadania przez telefon. Jakaś prosta gierka gdy np. trzeba przeczekać transport publiczny, sprawdzanie co 15 min. maili i ew. odpisywanie gdy nie ma mnie przy kompie, odszukanie jakiegoś adresu i sprawdzenie czy jakieś korki nie występują po drodze, kilka SMSów, zarządzanie terminami spotkań w kalendarzu. Od czasu do czasu jakaś stronka WWW. Codzienne przelewy bankowe w aplikacji. LTE, WiFi, Bluetooth non stop aktywne.

Dziala to rowniez w druga
strone: przy wlaczonym wyswietlaczu ok 3-4h telefon pociagnie 4 dni.

A to nie jest normalne używanie smartfona. To jest normalne używanie telefonu. :-)

Znajomy kupil ostatnio za namowa swojego znajomego jakiegos Pentagrama z
bateria 4000mAh.

Serio 4000mAh? Czy to może chińskie jednostki?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2015-09-17 19:58:59
Autor: Budzik
Co smartfon mieć powinien?
Użytkownik Marek precz@spamowi.com ...

Znajomy kupil ostatnio za namowa swojego znajomego jakiegos Pentagrama z
bateria 4000mAh.

Serio 4000mAh? Czy to może chińskie jednostki?

np. goclever insignia 500

Data: 2015-09-20 11:42:01
Autor: Marek
Co smartfon mieć powinien?
W dniu 2015-09-17 o 21:58, Budzik pisze:
[...]

No ale to nie odpowiedź. Pytałem się o to czy 4000mAh to rzeczywista pojemność.

Np. mam w swojej kolekcji akumulatory Litowo Jonowe o pojemności 5200mAh Bailong, które wytrzymują 1/3 tego co (chyba) 3400 Panasonic. Widziałem na rynku pojemności 9900mAh również. Powodzenia w ich stosowaniu :-) Wierzysz ślepo w nadruki?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2015-09-20 16:39:12
Autor: Budzik
Co smartfon mieć powinien?
[...]

Aha.
Powiem tak - uzywałem 1 dzien intensywnie tego goclevera - rozmowy, sporo gpsu w miescie, wyszukiwanie kilkunastu punktów docelowych i bateria starczyła na cały dzien.
Nie udało mi sie nigdy cos takiego na smartfonie ze standardowa baterią.

Ale ten telefon to cegła (w momencie kiedy załozysz ta duza baterie, bo jest tez mała 1650 bodaj) wiec rozmiary baterii mogłyby sugerowac ze pojemnosc moze byc ok 4000.

Data: 2015-09-22 13:19:05
Autor: Marek
Co smartfon mieć powinien?
W dniu 2015-09-20 o 18:39, Budzik pisze:

[...]

Dla mnie to łagodne traktowanie smartfona. W Nexusie 5 i 6, gdzie baterie mają znacznie niższą pojemność - takie korzystanie zapewne na 2 dni starczy przynajmniej. Stąd wątpliwość moja.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2015-09-14 16:24:32
Autor: atm
Co smartfon mieć powinien?
On 2015-09-14 16:15, Bolko wrote:
Witam
[...]

Nie zrazaj sie haslem "zamkniety ekosystem" To w praktyce oznacza rowniez kilka dobrych rzeczy. Windows Phone to tez zamkniety ekosystem.
Android zas jest otwarty ale ma swoje za uszami jak chocby ostatnia afera zwiazana z dziura w oprogramowaniu zwana Stage Fright.

Data: 2015-09-14 17:14:36
Autor: atm
Co smartfon mieć powinien?
Tutaj nastepny przyklad "ceny" za otwartosc:
http://pclab.pl/news65750.html
Jesli chcesz byc w miare bezpieczny korzystasz ze sklepu Play...ale wtedy Android staje sie zamknietym ekosystemem.

Data: 2015-09-14 17:53:59
Autor: z
Co smartfon mieć powinien?
W dniu 2015-09-14 o 16:15, Bolko pisze:
abym mógł dołączyć do grony myziających w piaskownicy.

A no i tak generalnie żeby się sprawdził w życiu codziennym.

Jako że ostatnio używam wszystkich trzech systemów ;-)
mogę z całą odpowiedzialnością stwierdzić że do miziania w piaskownicy i nie tylko :-) coś na androidzie np. używany Galaxy S2
Jeśli chcesz poszpanować kup ajfona.
A jeśli chcesz normalnie poważnie używać to Lumię na windowsie
Znajoma sobie chwali Lumię 535 choć dla mnie to stanowczo za duży jest.

Data: 2015-09-14 09:10:45
Autor: suryga
Co smartfon mieć powinien?
A jeśli chcesz normalnie poważnie używać to Lumię na windowsie
Znajoma sobie chwali Lumię 535 choć dla mnie to stanowczo za duży jest.

Matko ale ten świat się zmienia.
Jak miałem naście lat to nikt nie śmiał pozytywnie mówić o Windowsach.
Z zasady windows był ZŁY A teraz ?
Wiec pewnie przyjdzie czas że i iphone będzie OK.
Prawda Przemol :)

A na poważnie:
-bateria -gps
-latarka

Co jeszcze powinien mieć dobry smarfon?

Data: 2015-09-14 18:22:55
Autor: z
Co smartfon mieć powinien?
W dniu 2015-09-14 o 18:10, suryga@gmail.com pisze:
Co jeszcze powinien mieć dobry smarfon?

Nie ma idealnych telefonów.
Mój powinien trzymać tyle co N8. Mieć aparat foto z Lumii 1020
Aplikacje z Androida. Niestety diabeł tkwi w szczegółach i na WP brakuje mi kilku a jeśli są to odbiegają jakością od tych a androida i ios. Powinien płynnie działać jak ios lub wp. (pod tym względem się ciągle waham) Rozmiar taki jak Galaxy S2. Proporcje ajfona mi nie leżą.

Niestety taki nie istnieje. Żeby w XXI wieku nie można było sobie dopasować telefonu pod swoje potrzeby? :-)

Data: 2015-09-14 19:08:33
Autor: J.F.
Co smartfon mieć powinien?
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:55f6f463$0$4775$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Powinien miec 17" ekran i miescic sie w kieszeni :-)
Po pewnym czasie doceniam wielkosc S4 - w reku sie miesci, a 5" to jednak lepiej niz 4.3.

Niestety taki nie istnieje. Żeby w XXI wieku nie można było sobie dopasować telefonu pod swoje potrzeby? :-)

Kto wie, moze dozyjemy takich czasow.

J.

Data: 2015-09-14 19:13:31
Autor: atm
Co smartfon mieć powinien?

Powinien miec 17" ekran i miescic sie w kieszeni :-)
Po pewnym czasie doceniam wielkosc S4 - w reku sie miesci, a 5" to
jednak lepiej niz 4.3.

Tez sie przestawilem, jednak okazalo sie, ze ekran 5.2" zmiesci sie jednak w kieszeni a komfort korzystania znaczaco wzrasta.

Data: 2015-09-18 16:33:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Co smartfon mieć powinien?

"J.F." 55f6ff12$0$4775$65785112@news.neostrada.pl

Powinien miec 17" ekran i miescic sie w kieszeni :-)

Są składane wyświetlacze.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-09-15 09:18:14
Autor: Chris
Co smartfon mieć powinien?
W dniu 2015-09-14 o 18:22, z pisze:
[...]

SONY Z1-3-5 Compact ?

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-09-14 20:38:26
Autor: J.F.
Co smartfon mieć powinien?
Użytkownik  napisał w wiadomości grup
A na poważnie:
-bateria
-gps
-latarka

Co jeszcze powinien mieć dobry smarfon?

-wifi, choc w dobie malejacych oplat moze i nie ...
-odtwarzacze audio i video, choc to sie rozumie samo przez sie,
-duzo dobrych dodatkowych aplikacji,
-duzo pamieci na te te aplikacje,
-kompatybilna przegladarke internetowa,
-czytnik ebookow z syntezatorem mowy
-aparat fotograficzny/kamere jednak, co najmniej sredniej klasy,
-latwa komunikacje z pecetem ... i z innymi smartfonami, tabletami ... a moze juz nie ?
-DLNA czy tam inna lacznosc z telewizorem ... a moze tez juz nie ?
-zarzadzanie prawami dostepu, dostepne dla uzytkownika,
-czytnik odciskow palcow ? hm ...

J.

Data: 2015-09-18 16:32:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Co smartfon mieć powinien?

"J.F." 55f71423$0$4773$65785112@news.neostrada.pl

Co jeszcze powinien mieć dobry smarfon?

-wifi, choc w dobie malejacych oplat moze i nie ...

Co to WiFi? 802.11 g? czy ac?

-odtwarzacze audio i video, choc to sie rozumie samo przez sie,

Do tego jest mrowie aplikacji pod A.

-duzo dobrych dodatkowych aplikacji,
-duzo pamieci na te te aplikacje,
-kompatybilna przegladarke internetowa,

Z czym kompatybilna?

-czytnik ebookow z syntezatorem mowy

Do tego też są dobre aplikacje pod A.

-aparat fotograficzny/kamere jednak, co najmniej sredniej klasy,

Czyli jaką? Samsung chwali jasne obiektywy Tab S.
Jak jasne? W firmowym salonie wiedza na ten temat jest skąpa.

Jasność 1:1.9 czy 1.9:1? Raczej to pierwsze, co przy tych ogniskowych jest jasnością przeciętną.

-latwa komunikacje z pecetem ... i z innymi smartfonami, tabletami ...

A zapewnia bardzo łatwą.

Ciekawe po co  mi to. :)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-09-22 16:02:26
Autor: J.F.
Co smartfon mieć powinien?
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mth7dn$t22$1@node2.news.atman.pl...
"J.F." 55f71423$0$4773$65785112@news.neostrada.pl
Co jeszcze powinien mieć dobry smarfon?
-wifi, choc w dobie malejacych oplat moze i nie ...
Co to WiFi? 802.11 g? czy ac?

W sumie to juz wszystko jedno ... ale dobrze by bylo, zeby nie bylo wolniej niz po LTE :-)

-odtwarzacze audio i video, choc to sie rozumie samo przez sie,
Do tego jest mrowie aplikacji pod A.

Ale my tu niekoniecznie o A.

-kompatybilna przegladarke internetowa,
Z czym kompatybilna?

Ze stronami. A tam coraz wiecej nowych technologii i roznie bywa.

-aparat fotograficzny/kamere jednak, co najmniej sredniej klasy,
Czyli jaką? Samsung chwali jasne obiektywy Tab S.
Jak jasne? W firmowym salonie wiedza na ten temat jest skąpa.

Tak, zeby sie dalo zrobic przyzwoite zdjecie w dobrych warunkach, i wystarczajace w kiepskich.

-latwa komunikacje z pecetem ... i z innymi smartfonami, tabletami ...
A zapewnia bardzo łatwą.

Ch* zapewnia.

-DLNA czy tam inna lacznosc z telewizorem ... a moze tez juz nie ?
-zarzadzanie prawami dostepu, dostepne dla uzytkownika,
-czytnik odciskow palcow ? hm ...

Ciekawe po co  mi to. :)

Odcisk ? Zeby latwo odblokowac/zablokowac telefon.
DLNA ? Zeby zobaczyc te zdjecia i filmy z kamery.
Zarzadzanie ? Zeby moc zablokowac zle aplikacje.

J.

Data: 2015-09-22 19:40:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Co smartfon mieć powinien?

"J.F." 56015f73$0$8379$65785112@news.neostrada.pl

Co to WiFi? 802.11 g? czy ac?

W sumie to juz wszystko jedno ... ale dobrze by bylo, zeby nie bylo wolniej niz po LTE :-)

Czyli 600 Mb/s? ;) Średnia szybkość słabych HDD 2.5" i niska najlepszych?

-odtwarzacze audio i video, choc to sie rozumie samo przez sie,
Do tego jest mrowie aplikacji pod A.

Ale my tu niekoniecznie o A.

Dlatego zaznaczam, że w A. I tym góruje A, nad W.
BTW -- M$ zbudował własnego Linuksa. :)

-kompatybilna przegladarke internetowa,
Z czym kompatybilna?

Ze stronami. A tam coraz wiecej nowych technologii i roznie bywa.

Różnie. Na masę testowanych przeglądarek -- tylko najnowsze są dobre.

Tak, zeby sie dalo zrobic przyzwoite zdjecie w dobrych warunkach, i wystarczajace w kiepskich.

A parametrami możesz to jakoś wyrazić?

-latwa komunikacje z pecetem ... i z innymi smartfonami, tabletami ...
A zapewnia bardzo łatwą.

Ch* zapewnia.

Dla mnie bardzo dobrą, choć akurat pod Monstera brak mi sterowników do WXP.
Muszę kombinować -- albo po WiFi, albo dostęp tylko do części pamięci.
Można tez wyjąć kartę... ;)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-09-14 21:15:50
Autor: Sebastian Biały
Co smartfon mieć powinien?
On 2015-09-14 18:10, suryga@gmail.com wrote:
Co jeszcze powinien mieć dobry smarfon?

Jesli w piaskownicy siedzi cos w rozmiarze gimbusów to niezbędna jest fronotwa kamerka do robienia fotek i wysyłania na jekieś serwisy randkowe.

Data: 2015-09-15 05:04:29
Autor: Michal Tyrala
Co smartfon mieć powinien?
On Mon, 14 Sep 2015 09:10:45 -0700 (PDT), suryga@gmail.com wrote:
 A na poważnie:
-bateria -gps
-latarka

Do tego to wystarczy Solid 2710 ;)

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2015-09-14 19:13:26
Autor: ToMasz
Co smartfon mieć powinien?
W dniu 14.09.2015 o 16:15, Bolko pisze:
Witam
Często widzę jak inni w piaskownicy myziają po ekranach.
Więc i ja jako właściciel telefonu stwierdziłem że czas się
updatować byy syn mnie się nie wstydził przed kolegami.
czyli bardzo młody nie jesteś. Ale czy jesteś w wieku gdzie święty spokój jest ważniejszy niż parę stówek na parę lat?

Moje pytanie brzmi: Co powinien mieć w środku telefon
abym mógł dołączyć do grony myziających w piaskownicy.
bajerki, typu aparta foto, gps, odtwarzacz bajek/youtuba/TV
A no i tak generalnie żeby się sprawdził w życiu codziennym.
to już zależy. Generalnie polecam stare sprawdzone modele. żebyś się nie wnerwiał resetami, nierównomierną czułością ekranu, za cichymi dzwonkami, czy setką innych wad, które wychodzą w kilkuletnim "praniu".
Ja nie kupię drogiego smartfona jeśli nie będzie na niego solidnej obudowy. Bo tak. bo tak w życiu bywa że czasami grawitacja spłata figla i sekunda nieuwagi może kosztować 1000zł. Nie kupię smartfona do którego tanio nie kupię zapasowej baterii. waga 20 gram, a w awaryjnej sytuacji może uratować dupsko. Mógłbym tak pisać jeszcze przez paredziesiąt linijek, ale sam sie zastanów nad tym czego chcesz, napisz tutaj i o ile nie będziesz chciał łączyć wody z ogniem to coś poradzimy. ja proponuje rzucić okiem na i9506, bo to bardzo dobry telefon za niedużą kasę.

ToMasz

Ps. Jak chcesz szpanować to lepiej kupić iPhona.

Data: 2015-09-14 19:24:44
Autor: J.F.
Co smartfon mieć powinien?
Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości
[...]

I nosisz ja ze soba ?

Ja juz cala torbe Roznych Gadzetow Potrzebnych w Podrozy nosze, to i jakis powerbank sie tam znajdzie ... choc lepszy jest zapasowy telefon :-)

J.

Data: 2015-09-14 23:58:39
Autor: suryga
Co smartfon mieć powinien?
Czyli żeby być zadowolonym - duży ekran
- dużo pamięci
- duży procesor
- duża wymienialna bateria.

Coś pominąłem?
Ja juz cala torbe Roznych Gadzetow Potrzebnych w Podrozy nosze, to i jakis powerbank sie tam znajdzie ... choc lepszy jest zapasowy telefon

I startet też czasami się przyda :)

Data: 2015-09-15 18:12:45
Autor: ToMasz
Co smartfon mieć powinien?
W dniu 15.09.2015 o 08:58, suryga@gmail.com pisze:
Czyli żeby być zadowolonym
- duży ekran
- dużo pamięci
- duży procesor
hahaha
- duża wymienialna bateria.

Coś pominąłem?

tak. stabilność i mnogość testerów.

W przeciwnym wypadku większość chińskich telefonów i podróbek flagowców spokojne spełnia te kryteria.

ToMasz

Ps spróbuj poszukać moich listów o landvo 900, opisywałem moje wrażenia po kilku dniach z tym telefonem.

Data: 2015-09-16 12:48:18
Autor: J.F.
Co smartfon mieć powinien?
Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mt9fuc$rch$1@dont-email.me...
W dniu 15.09.2015 o 08:58, suryga@gmail.com pisze:
[...] Coś pominąłem?
tak. stabilność i mnogość testerów.

Cos w tym jest.
Dodalbym spojrzenie na strone www do dzialu "support".
I moze jeszcze na Cyanogenmoda, co tam o nim pisza.

J.

Data: 2015-09-18 16:46:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Co smartfon mieć powinien?

"ToMasz" mt9fuc$rch$1@dont-email.me

- duży procesor

  http://technowinki.onet.pl/smartfony/galaxy-s7-testowany-z-najnowsza-wersja-snapdragona-820/8d92f1

  Snapdragon 820
  Chipset zaoferuje LTE do 600 Mb/s, rozmowy przez Wi-Fi i LTE-U.

(; Pamiętam czasy, ;) gdy cały Poznań miaU tak szybkie łącze -- i zazdrościłem mieszkańcom Poznania. :)

-=-

Tymczasem ZUS wysyła swych pracowników na Florydę, aby uczyli się liczenia -- na kamykach? :)

   http://www.se.pl/wiadomosci/polityka/zus-wysylal-urzednikow-na-floryde-po-co-zeby-udzielali-porad-emerytom_680020.html
   ZUS wysyłał urzędników na Florydę. Po co? Żeby udzielali porad emerytom!

   Zakład Ubezpieczeń Społecznych zorganizował w tym roku cykl wyjazdów pod hasłem:
   "Dni Poradnictwa". Urzędnicy zostali wysłani m.in. na Florydę, by tam doradzać
   Polakom. Co ciekawe urzędnicy nie pojechali do miasta na Florydzie gdzie Polonia
   jest najliczniejsza ale do ... kurortów wypoczynkowych. Super Express zapytał
   w ZUS dlaczego?

Dlaczego? Dlatego, że w RP nie było dekomunizacji.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-09-18 16:46:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Co smartfon mieć powinien?

"Bolko" 4f02cd23-d2a9-406d-b07d-6677a5b4923d@googlegroups.com

: A no i tak generalnie żeby się sprawdził w życiu codziennym.

Solarki oraz iQ i duży akumulator ładowany błyskawicznie.

   http://iq.intel.pl/baterie-ladowane-piorunem/

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-09-23 12:15:53
Autor: Trybun
Co smartfon mieć powinien?
[...]

Przede wszystkim nazwę. Logo takiego Samsunga, HTC bądź Sony rozgrzesza z każdej niedoróbki.. zwłaszcza gdy chodzi o bycie tzw "trendy".

Co smartfon mieć powinien?