Co symbolizuje Statua Wolności w NYC

Data: 2010-01-10 10:46:40
Autor: bit
Co symbolizuje Statua Wolności w NYC
Nic innego jak Lucyfera czyli niosącego światło.

Data: 2010-01-10 01:48:15
Autor: Woland
bit napisał(a):

Nic innego jak Lucyfera czyli niosącego światło.

Napisz lepiej kretynie, co symbolizuje mauzoleum Lenina i Plac
Czerwony...

Data: 2010-01-10 05:11:34
Autor: Antenka
On 10 Sty, 10:46, bit <x...@x.pl> wrote:
Nic innego jak Lucyfera czyli niosącego światło.

Czyli różokrzyżowców i innych masonów...

Antenka

Data: 2010-01-10 10:52:07
Autor: bit
W dniu 2010-01-10 10:46, bit pisze:
Nic innego jak Lucyfera czyli niosącego światło.
To samo jest z logiem Columbia Pictures (dla przypomnienia panienka z światłem w ręku)

Data: 2010-01-10 11:05:11
Autor: Jadrys
Co symbolizuje Statua Wolności w NYC
W dniu 2010-01-10 10:46, bit pisze:
Nic innego jak Lucyfera czyli niosącego światło.

No i co z tego?

Data: 2010-01-10 12:11:17
Autor: cytryna
Co symbolizuje Statua Wolności w NYC
W dniu 2010-01-10 10:46, bit pisze:
> Nic innego jak Lucyfera czyli niosącego światło.

No i co z tego?

Statua Wolności (ang. Statue of Liberty), właściwie Wolność opromieniająca świat (ang. Liberty Enlightening the World, fr. La liberté éclairant le monde) - posąg na Wyspie Wolności w Nowym Jorku u ujścia rzeki Hudson. Symbol wolności, Nowego Jorku i Stanów Zjednoczonych.
Jest to dar narodu francuskiego upamiętniający przymierze obu narodów w czasie wojny o niepodległość Stanów Zjednoczonych. W 1924 uznany za narodowy pomnik USA, wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO w 1984.Pomnik, utrzymany w stylu neoklasycyzmu realistycznego, jest dziełem francuskiego rzeźbiarza Frédérica Auguste'a Bartholdiego. Przedstawia postać kobiecą trzymającą w prawej dłoni pochodnię, a w lewej tablicę na której umieszczona jest data uzyskania niepodległości przez Stany Zjednoczone. Na koncepcję Statui Wolności miał wpływ obraz Eug&egrave;ne Delacroix &#8211; Wolność prowadząca lud na barykady, a jej twarzy Bartholdi nadał rysy własnej matki, lecz ciało "odebrał" swojej kochance.

Pomnik był darem rządu francuskiego dla USA w stulecie uchwalenia Deklaracji Niepodległości. Został wzniesiony we Francji i przekazany w 1884 roku ambasadorowi amerykańskiemu w Paryżu. Potem rozebrano go na części i wysłano statkiem do Nowego Jorku. Odsłonięcie miało miejsce 28 października 1886 i dokonał tego prezydent Grover Cleveland. Jest narodowym pomnikiem USA, zarządzanym przez National Park Service.

Do dzis trwa spór czy bracia z Wielkiej Loży Wschód obdarowali braci z rytu szkockiego, czy tylko pozbyli sie Francuzi ponad 200 ton złomu.Dziś już nie można włazic po schodach do punktu widokowego i do 7 promieni wychodzących
z główki mamci Bertholdiego. Kopia znajduje się na wyspie na Sekwanie w Paryżu.

Data: 2010-01-11 12:00:40
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-10 12:11, cytryna pisze:
W dniu 2010-01-10 10:46, bit pisze:

Nic innego jak Lucyfera czyli nios�cego �wiat�o.

[...]

Do dzis trwa spĂłr czy bracia z Wielkiej LoĹźy WschĂłd obdarowali braci z rytu
[...]

No i co z tego? Statua nie jest miejscem żadnego kultu, nie symbolizuje w praktyce nic. I co to by miało za znaczenie że niektórzy dopatrują się w niej "Lucyfera niosącego światło"? Podobno "Lucyfer" właśnie to znaczy - "niosący światło"

Data: 2010-01-10 12:04:15
Autor: Piotr
Dnia Sun, 10 Jan 2010 10:46:40 +0100, bit napisał(a):

Nic innego jak Lucyfera czyli niosącego światło.

No, takiego francuskiego Lucka... :-)
Piotr
--
z chuci to potrafi bezrobotnemu nieźle odp...:
http://www.youtube.com/watch?v=9ooBuTETnGI

Data: 2010-01-10 13:44:16
Autor: sofu

Użytkownik "bit" <x@x.pl> napisał w wiadomości
Nic innego jak Lucyfera czyli niosącego światło.

-- -- -- -- -- -- -- -- --

Bys moze to kobieta Lucyfer rozjasniajacy mroki świata, powstale na skutek
działalnosci KRK, albo to alegoria  Bestii (KRK) w ciele kobiety niosaca
pochodnie, ktorą za chwile podpali liczne stosy.....

sofu

Data: 2010-01-10 17:10:08
Autor: raff
sofu pisze:
[...]

A byc moze to sofu ma obsesje. Ale to sie leczy.

R.

Data: 2010-01-10 17:55:28
Autor: sofu

Użytkownik "raff" <trytytyty13@autograf.pl> napisał w wiadomości
sofu pisze:
> [...]
> pochodnie, ktorą za chwile podpali liczne stosy.....
>
> sofu

A byc moze to sofu ma obsesje. Ale to sie leczy.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Byc moze? Ale takich jak ty juz sie niestety nie wyleczy. No chyba zeby
zastosowac lobotomie z jednoczesnym waleniem w dusko nogą od stołu?
Nie sadzisz, ze napisałem tak na przekór moherowych głupoli, ktorzy
doszukuja sie niestworzonych rzeczy w tym starym pomniku?
Ze zastosowałem te sama pokretna retoryke odwrócona o 180 stopni?
Ale skad ty biedaku o tym mozesz wiedziec? Dla ciebie tylko słowa ksiedza
dobrodzieja sa proste, zroumiałe i prawilne.

sofu

Data: 2010-01-10 17:57:27
Autor: raff
[...]

Tak, sofu, a wiatr ci tam nie huczy ? Miedzy uszami ?

R.

Data: 2010-01-10 18:02:11
Autor: sofu

> [...]
ksiedza
> dobrodzieja sa proste, zroumiałe i prawilne.

Tak, sofu, a wiatr ci tam nie huczy ? Miedzy uszami ?

-- -- -- -- -- -- -- -

Mnie huczy, a tobie na dodatek piździ jak w kieleckiem.

sofu

Data: 2010-01-10 15:46:18
Autor: Grzegorz Z.
Co symbolizuje Statua Wolności w NYC
Dnia Sun, 10 Jan 2010 10:46:40 +0100, bit napisał(a):

Nic innego jak Lucyfera czyli niosącego światło.

DMCA, DRM, WGA i patenty na oprogramowanie :)

Data: 2010-01-11 06:50:12
Autor: zbig
On 10 Sty, 10:46, bit <x...@x.pl> wrote:
Nic innego jak Lucyfera czyli niosącego światło.

:))))))))))))))
Dawno się tak nie ubawilem!

Data: 2010-01-11 06:52:48
Autor: zbig
On 10 Sty, 10:46, bit <x...@x.pl> wrote:
Nic innego jak Lucyfera czyli niosącego światło.

BTW
Statua wolności jest ustawiona na wyspie , która administracyjnie
należy do New Jersey a nie do NYC.

Data: 2010-01-14 17:14:57
Autor: the_foe
W dniu 2010-01-11 15:52, zbig pisze:
On 10 Sty, 10:46, bit<x...@x.pl>  wrote:
Nic innego jak Lucyfera czyli niosącego światło.

BTW
Statua wolności jest ustawiona na wyspie , która administracyjnie
należy do New Jersey a nie do NYC.

http://en.wikipedia.org/wiki/Statue_of_Liberty

http://www.nps.gov/stli/faqs.htm

"Is the Statue in New York or New Jersey?
The Statue of Liberty is on Liberty Island, federal property administered by the National Park Service, located within the territorial jurisdiction of the State of New York.  A pact between New York and New Jersey, ratified by Congress in 1834, declared this issue.   "

--
the_foe

Data: 2010-01-14 11:07:25
Autor: zbig
On 14 Sty, 17:14, the_foe <the_...@wupe.pl> wrote:

> [...]

York and New Jersey, ratified by Congress in 1834, declared this issue.   "

Miałem na myśli umiejscowienie, a nie zależność administracyjną..

Data: 2010-01-14 20:21:21
Autor: the_foe

On 10 Sty, 10:46, bit<x...@x.pl>    wrote:
[...]

"territorial jurisdiction" to jest właśnie umiejscowienie.
http://en.wikipedia.org/wiki/Liberty_Island#Relationship_to_New_York_and_New_Jersey

--
the_foe

Data: 2010-01-14 13:17:51
Autor: zbig
On 14 Sty, 20:21, the_foe <the_...@wupe.pl> wrote:

> Miałem na myśli umiejscowienie, a nie zależność administracyjną.

> [...]

Wcale nie. Oznacza to , iż tym terenem zarządzaja władze federalne.
natomiast wyspa lezy w granicach new jersey , co mozna łatwo sprawdzić
na mapie/

Data: 2010-01-14 13:23:02
Autor: zbig
On 14 Sty, 22:17, zbig <zbigni...@gazeta.pl> wrote:

> [...]

Wcale nie. Oznacza to , iż tym terenem zarządzaja władze federalne.
natomiast wyspa lezy w granicach new jersey , co mozna łatwo sprawdzić

Dodam jeszcze , ze chodziło mi o to ,że statua nie leży w Nowym Jorku,
jak się powszechnie uważa, co zresztą wynika jasno z tego co
podrzuciłeś. A tego, że jest jak gdyby eksterytorialna, przyznaję, nie
wiedziałem.

Data: 2010-01-15 00:00:44
Autor: the_foe
W dniu 2010-01-14 22:23, zbig pisze:
[...]

Lezy w Nowym Jorku, jak powszechnie sie nie uważa i wynika to z tego co podrzucilem. I nie jest w zadnym razie eksterytorialna

Posumowując
Statua Wolnosci lezy na wyspie Liberty (Bedloe's) Island
Wyspa Liberty Island jest częścią dzielnicy Nowego Jorku o nazwie Manhattan.
Właścicielem wyspy jest rząd federalny
Wyspa jest parkiem narodowym i jest pod opieka ministerstwa srodowiska/urzedu od parkow narodowych

--
the_foe

Data: 2010-01-14 15:18:07
Autor: zbig
On 15 Sty, 00:00, the_foe <the_...@wupe.pl> wrote:
W dniu 2010-01-14 22:23, zbig pisze:

> Dodam jeszcze , ze chodzi o mi o to , e statua nie le y w Nowym Jorku,
> jak si powszechnie uwa a, co zreszt wynika jasno z tego co
> podrzuci e . A tego, e jest jak gdyby eksterytorialna, przyznaj , nie
> wiedzia em.

Lezy w Nowym Jorku, jak powszechnie sie nie uwa a i wynika to z tego co
podrzucilem. I nie jest w zadnym razie eksterytorialna

Posumowuj c
Statua Wolnosci lezy na wyspie Liberty (Bedloe's) Island
Wyspa Liberty Island jest cz ci dzielnicy Nowego Jorku o nazwie
Manhattan.
W a cicielem wyspy jest rz d federalny
Wyspa jest parkiem narodowym i jest pod opieka ministerstwa
srodowiska/urzedu od parkow narodowych

--
the_foe

Może nie jestem anglista ale cokolwiek kapuję. Jakze wiec wytłumaczysz
ten passus:
In 1987, US Representative Frank J. Guarini, a Democrat from New
Jersey, and Gerald McCann, who was Mayor of Jersey City, sued New York
City, contending that New Jersey should have dominion over Liberty
Island because it is in the New Jersey portion of the Hudson River.
The federally owned island is about 2,000 feet (610 m) away from
Jersey City and over two miles from New York City.

Data: 2010-01-15 00:25:04
Autor: the_foe
W dniu 2010-01-15 00:18, zbig pisze:
[...]

a co tu tlumaczyc? Kazdy moze pozwac kazdego o co chce. Wolny kraj. Mniemam ze nic nie wskórali skoro wyspa wciaz jest czescia NYC

--
the_foe

Data: 2010-01-15 03:41:26
Autor: zbig
On 15 Sty, 00:25, the_foe <the_...@wupe.pl> wrote:
> [...]

a co tu tlumaczyc? Kazdy moze pozwac kazdego o co chce. Wolny kraj.
Mniemam ze nic nie wskórali skoro wyspa wciaz jest czescia NYC

Nie chodzi mi o pozew, ale jego uzasadnienie. Piszą ,ze wyspa leży na
ich części rzeki Hudson

Data: 2010-01-14 23:50:58
Autor: the_foe
W dniu 2010-01-14 22:17, zbig pisze:
[...]

dzisas, czytac nie umiesz? Teren jest wlasnością federalna. Na takiej zasdzie jak John Smith jest wlascicielem swojej dzialki i domu. Wyspa jes zarzadzana przez cos w rodzaju naszego ministerstwa srodowiska (choc tu wyspecjalizowana jednostka ds parkow narodowych)
Wyspa nie lezy w granicach NJ, co w podanym linku preze mnie jest wyjasnione ze wyspa jest enklawa, tak jk np. w srodku Szwajcarii jest kawalek RFN.

Statua Wolności jak i Liberty Island jest czescia Nowego Yorku:
http://en.wikipedia.org/wiki/Manhattan
"It consists of Manhattan Island and several small adjacent islands: Roosevelt Island, Randall's Island, Ward's Island, Governors Island, Liberty Island...."

prosze, zawroc z tej drogi...

--
the_foe

Data: 2010-01-11 11:45:00
Autor: =heÂŽsk=
On Sun, 10 Jan 2010 10:46:40 +0100, bit <x@x.pl> wrote:

Nic innego jak Lucyfera czyli niosącego światło.

 zapytaj o to francuzow. oni wiedza najlepiej.

Co symbolizuje Statua Wolności w NYC