Co tam dzisiaj GLOWNY HYDROLOG kraju, Pan Hrabia wymyslil?

Data: 2010-05-26 16:21:14
Autor: Neko
Co tam dzisiaj GLOWNY HYDROLOG kraju, Pan Hrabia wymyslil?
Zastrzelił kogos?
A moze jakas Zlota Mysl?

Data: 2010-05-26 07:28:19
Autor: DJ MC Donald Musk
Co tam dzisiaj GLOWNY HYDROLOG kraju, Pan Hrabia wymyslil?
On 26 Maj, 16:21, "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> wrote:
Zastrzelił kogos?
A moze jakas Zlota Mysl?

Chba pan zrobil literowke...
chodzilo o "glownego bobrologa kraju"?

Data: 2010-05-26 16:33:15
Autor: Neko
Co tam dzisiaj GLOWNY HYDROLOG kraju, Pan Hrabia wymyslil?
Użytkownik "DJ MC Donald Musk" <iratmor@gmail.com> napisał

Chba pan zrobil literowke...
chodzilo o "glownego bobrologa kraju"?

-- -

:)))

Usmiech przez lzy. Szkoda bobrow. To piekne
zwierzeta. I pozyteczne. I chyba pod OCHRONĄ ?! :-/

Data: 2010-05-26 16:55:55
Autor: Jerzy Tabortowski
Co tam dzisiaj GLOWNY HYDROLOG kraju, Pan Hrabia wymyslil?
... I pozyteczne...

Powiedz to rolnikowi, który ma pole w okolicy byle rzeczki, gdzie bobry budują żeremia ...

Data: 2010-05-26 16:59:14
Autor: Neko
Co tam dzisiaj GLOWNY HYDROLOG kraju, Pan Hrabia wymyslil?
Użytkownik "Jerzy Tabortowski" <jurekt@edd_gazeta_wyborcza_gowno_prawda.pl> napisał

Powiedz to rolnikowi, który ma pole w okolicy byle rzeczki, gdzie bobry budują żeremia ...

Nie jestem rolnikiem wiec nie wiem jakie problemy moze miec
rolnik.

Ale mam ogrod i najwieksza zmora sa krety.
Jestem chory jak widze kopiec. Ale nigdy bym kreta
nie zabil. Po prostu je odstraszam i to dosc skutecznie.

Wiem wiem, ogrod a ilus hektarowa rola to niebo a ziemia.

A w jaki sposob bobry niszcza uprawy rolnikom?

I czy nie sa piekne?:

http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.widelec.org/stuff/bobry/bobry_01.jpg&imgrefurl=http://www.widelec.org/zdjecie,bobry-na-relaksie,1228.html&h=629&w=800&sz=96&tbnid=26ym3A-FnjXtwM:&tbnh=112&tbnw=143&prev=/images%3Fq%3Dbobry&hl=pl&usg=__Y0QlsfeqbDN0YoS46pOe5WChDfU=&ei=Mzf9S9j4N5H4mgPOkLDQCQ&sa=X&oi=image_result&resnum=1&ct=image&ved=0CB0Q9QEwAA

Data: 2010-05-26 17:10:43
Autor: Jerzy Tabortowski
Co tam dzisiaj GLOWNY HYDROLOG kraju, Pan Hrabia wymyslil?
A w jaki sposob bobry niszcza uprawy rolnikom?

Budując tamy na byle cieku, piętrząc wodę, która się wylewa i podtapia lokalnie.

Data: 2010-05-26 17:12:42
Autor: Neko
[...]

No jak wladze nie buduja tam i wałow to przynajmniej bobry wykonuja
tą robote. :)

Data: 2010-05-26 17:18:12
Autor: Jerzy Tabortowski

Data: 2010-05-26 20:11:34
Autor: jadrys
W dniu 2010-05-26 17:10, Jerzy Tabortowski pisze:
A w jaki sposob bobry niszcza uprawy rolnikom?

Budując tamy na byle cieku, piętrząc wodę, która się wylewa i podtapia lokalnie.

Mit - w Polsce jeszcze nie widziałem bobrzej tamy. Ani nawet żeremi. U nas po prostu kopią sobie nory w skarpach jezior czy rzek  w których przebywają.

Data: 2010-05-26 20:14:20
Autor: Jerzy Tabortowski
[...]

Niewiele zatem widziałeś kolego. Bardzo niewiele :)

Data: 2010-05-26 20:33:16
Autor: jadrys
W dniu 2010-05-26 20:14, Jerzy Tabortowski pisze:
[...]

Poza Mazurami zjeździłem całą Polskę w wędkarskich wyprawach.  I nie widziałem bobrzej tamy czy żeremi. Oczywiście widziałem cała masę powalonych drzew przez te gryzonie, ale jednak nie pełniły one tamy spiętrzającej wodę.

Data: 2010-05-26 11:57:38
Autor: DJ MC Donald Musk
On 26 Maj, 20:33, jadrys <andrzej...@op.pl> wrote:

> [...]

widziałem bobrzej tamy czy żeremi. Oczywiście widziałem cała masę
powalonych drzew przez te gryzonie, ale jednak nie pełniły one tamy

no widzisz!
 a ja na Bugu widzialem TAAKA TAME
http://www.flotajarmeryka.pl/main.php?fid=134&pg=22&mode=gal&zdj=3031&id_lang=0&is_opis=0&i_zd=22
i bobry jej nie zrobily tylko sama sie zrobila...
ale wzielismy siekiery, i po chwili poplynelismy dalej...
Rolnicy maja siekiery?
jak nie maja to moze by im kupic?

Data: 2010-05-26 21:14:36
Autor: jadrys
W dniu 2010-05-26 20:57, DJ MC Donald Musk pisze:
[...]

Takie tamy to ja też widziałem.. i to wiele. Tylko że nawet w pobliżu ich nigdy nie było bobra.

Data: 2010-05-26 21:40:50
Autor: Jerzy Tabortowski
Co tam dzisiaj GLOWNY HYDROLOG kraju, Pan Hrabia wymyslil?
Takie tamy to ja też widziałem.. i to wiele. Tylko że nawet w pobliżu
ich nigdy nie było bobra.

Jakbyś się wytężył, to zobaczył byś wejście do kanału prowadzącego pod wodą do jamy.

Data: 2010-05-27 17:24:23
Autor: jadrys
W dniu 2010-05-26 21:40, Jerzy Tabortowski pisze:
Takie tamy to ja też widziałem.. i to wiele. Tylko że nawet w pobliżu
ich nigdy nie było bobra.

Jakbyś się wytężył, to zobaczył byś wejście do kanału prowadzącego pod wodą do jamy.

Tak, oczywiście, - a na tej grubej gałęzi siedzi sierotka Marysia i krasnoludki.

Data: 2010-05-26 20:44:34
Autor: Jerzy Tabortowski
[...]

Popatrz, a ja na dwóch malutkich rzeczkach, na wschodnim Podlasiu: Tocznej i Kołodziejce widziałem. I zalane przyrzeczne uprawy, może masz kłopoty ze wzrokiem ??
Toczna: http://pl.wikipedia.org/wiki/Toczna
Kołodziejka: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%82odziejka

Aaaa, łowisz ryby jak widzę. To pewnie jak okoń połknie haczyk głęboko, to wyciągasz zamaszyście, razem z bebechami ?? ;)

Data: 2010-05-26 21:11:08
Autor: jadrys
W dniu 2010-05-26 20:44, Jerzy Tabortowski pisze:
[...]

Widocznie mam, bo nie widzę na tej fotce obecności bobrów.

Łowię tylko na przynęty sztuczne - Błysk (blacha jak mówimy w Wielkopolsce), mucha. Ale gdy się zdarzy tak jak napisałeś, to niestety wbrew regulaminowi zabijam nawet niewymiarową rybę przed wyciągnięciem głęboko połkniętej kotwiczki czy haczyka.

Data: 2010-05-26 21:39:48
Autor: Jerzy Tabortowski
Co tam dzisiaj GLOWNY HYDROLOG kraju, Pan Hrabia wymyslil?
Widocznie mam, bo nie widzę na tej fotce obecności bobrów.

To jakieś przypadkowe zdjęcie z Wiki, pojedź, popatrz, pogadaj z rolnikami ...

[...]

Czyli kłusujesz, klasycznie, o ile się orientuję w wędkarstwie. Ja ryb nie łowię, ale swego czasu lubiłem z kolegami łowiącymi jeździć, fajnie piło się wódkę przy ognisku nad rzeką. Ale zawiodłeś mnie, jesteś kłusownikiem, ja przestrzegam Ustawy o wykonywaniu polowań i znakowaniu tusz, czyli Prawa Łowieckiego. No, dobra, świruję, strzelam do krukowatych i jastrzębiowatych, bo durną decyzją i pod presją "ekologów zza biurka we Warsiafce" są pod ochroną i tępią drobne ssaki i ptaki łowne :)

Data: 2010-05-27 17:24:44
Autor: jadrys
W dniu 2010-05-26 21:39, Jerzy Tabortowski pisze:
[...]

Moje - jak to nazywasz kłusownictwo jest podyktowane wyższymi względami. - Nie chcę po prostu żeby ryba zdychała w męczarniach, szans na przeżycie i tak nie ma żadnych.. jest to czysty humanitaryzm. Tobie oczywiście jako myśliwemu łatwiej podporządkować się regulaminowi. Strzelasz do jastrzębi? Ty chyba sobie nawet nie zdajesz sprawy ile one tępią szkodników, myszy, nornic itd... są to wielce pożyteczne dla człowieka ptaki.  Ale jak rozumiem, dla niektórych wypchany jastrząb na ścianie jest cenniejszy od żywego w lesie..

Data: 2010-05-27 12:03:23
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:htjpho$5gc$1news.onet.pl...
[...]

Akurat, bobry przebywają razem z moczykijami.

--
stevep

Data: 2010-05-27 17:22:28
Autor: jadrys
W dniu 2010-05-27 12:03, cirrus pisze:

[...]

Tak, - bobry przebywają w środowisku moczykija.

Data: 2010-05-28 12:30:58
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:htm2so$9b3$2news.onet.pl...
[...]

Akurat, ile spotkałeś w życiu bobrów moczykiju, to bardzo płochliwe zwierzęta.

--
stevep

Data: 2010-05-31 18:04:35
Autor: jadrys
W dniu 2010-05-28 12:30, cirrus pisze:
[...]

Stefan, - ja potrafię podejść 3 kg klenia...

Data: 2010-05-27 13:51:14
Autor: Panslavista
jadrys wrote:

[...]

Dokładnie, przy szerokich ciekach wodnych budują nory w wałach lub
niezalewanych brzegach - np. na Kanale Żeranskim.

Data: 2010-05-27 13:49:07
Autor: Panslavista
Jerzy Tabortowski wrote:

A w jaki sposob bobry niszcza uprawy rolnikom?

Budując tamy na byle cieku, piętrząc wodę, która się wylewa i podtapia
lokalnie.

Dawniej bobry nie były przeszkodą, rolnictwo funkcjonowało w zgodzie z
przyrodą.

Data: 2010-05-26 20:12:04
Autor: jadrys
W dniu 2010-05-26 16:59, Neko pisze:

Ale mam ogrod i najwieksza zmora sa krety.
Jestem chory jak widze kopiec. Ale nigdy bym kreta
nie zabil. Po prostu je odstraszam i to dosc skutecznie.

a można wiedzieć czym je odstraszasz?

Data: 2010-05-26 16:49:58
Autor: awe
Co tam dzisiaj GLOWNY HYDROLOG kraju, Pan Hrabia wymyslil?
Pewnie wzial na muszke katarskiego bobra
awe

Data: 2010-05-26 17:15:23
Autor: cirrus
Co tam dzisiaj GLOWNY HYDROLOG kraju, Pan Hrabia wymyslil?
Użytkownik "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> napisał w wiadomości news:htjap9$pp5$1news.onet.pl...
Zastrzelił kogos?
A moze jakas Zlota Mysl?

Zastrzel się kretynie.

--
stevep

Co tam dzisiaj GLOWNY HYDROLOG kraju, Pan Hrabia wymyslil?