Co tam zwierzęta dla pisuarowego, podhalańskiego dewota.

Data: 2009-07-06 08:04:16
Autor: Tadek z Torunia
Co tam zwierzęta dla pisuarowego, podhalańskiego dewota.
Senator PiS Tadeusz Skorupa chce na stałe oświetlić krzyż na Giewoncie "jako drogowskaz i symbol polskiej wiary". - Taka inwestycja zaszkodziłaby dzikiej przyrodzie w Tatrach - przestrzegają przyrodnicy.
 Wniosek o stałą iluminację najwyżej położonego krzyża w Polsce (1895 m n.p.m.) wpłynął już do Ministerstwa Środowiska. Jego autor - senator PiS Tadeusz Skorupa rodem z Podhala - bardzo emocjonalnie podchodzi do tego przedsięwzięcia. Napisał w liście: "Gdy wspominam Karola Wojtyłę jeszcze jako młodego biskupa Krakowa, później kardynała, który odwiedzał w Podczerwonem mojego schorowanego stryja, księdza prałata Franciszka Skorupę, w sercu robi się ciepło, a do oczu cisną się łzy wzruszenia". I dalej w tym samym liście do Ministerstwa Środowiska: "Ponieważ w przeszłości był krakowskim metropolitą, kochającym swoje najdalsze parafie na Podhalu, kochającym polskie Tatry, Pieniny, Gorce czy Beskidy, zawsze dla nas, górali, był Naszym Umiłowanym Ojcem Świętym!".

Co na to dyrekcja Tatrzańskiego Parku Narodowego? - Podchodzimy z wielkim szacunkiem do postaci Jana Pawła II, ale nie bardzo rozumiem, czemu ta inicjatywa miałaby służyć - dziwi się Zbigniew Krzan, wicedyrektor TPN. - Wydaliśmy już na potrzeby ministerstwa oficjalną opinię w sprawie oświetlenia krzyża na Giewoncie, która jest negatywna. Nie można tworzyć stałego sztucznego źródła światła w Tatrach. To zaszkodziłoby zwierzętom i roślinom występującym w tym rejonie - dodaje.

Stanowisko parkowców popiera zresztą resort środowiska. - Szanujemy intencje tego pomysłu, ale oświetlenie na Giewoncie spowodowałoby dewastację przyrody poprzez podciągnięcie instalacji elektrycznej na szczyt. Poza tym zdezorientowane byłyby ptaki, choćby sowy, czy zwierzęta, dla których góry są domem. Dlatego odradzamy tego typu pomysł - mówi Janusz Zaleski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i główny konserwator przyrody.

Mimo tych opinii dla senatora Skorupy sprawa nie jest zamknięta. - To dopiero początek moich starań przed beatyfikacją Jana Pawła II. W wielu miejscach na świecie widziałem takie podświetlone krzyże i nikomu to nie przeszkadzało. W Tatrach zwierzęta też by się przyzwyczaiły. A na szczyt wcale nie trzeba ciągnąć instalacji elektrycznej, wystarczy zainstalować akumulatory - twierdzi parlamentarzysta.

Proponuje, by - jeśli się uda - iluminację zainaugurował kardynał Stanisław Dziwisz. W krakowskiej kurii nie udało nam się poznać zapatrywań krakowskiego metropolity na tę propozycję.

http://wyborcza.pl/1,75478,6784381,Giewont_jak_oswietlony_drogowskaz_wiary.html

Przemek

--
Pisowski bulterier Jacek Kurski, prawa ręka Jarosława Kaczyńskiego, został wyrzucony w 2001 roku ze Zjednoczenia Chrześcijańsko - Narodowego, za sfałszowanie listy wyborczej.

Data: 2009-07-06 04:32:12
Autor: pp

"Tadek z Torunia" <jacek.kawecki3@op.pl> wrote in message news:h2s451$8js$1news.onet.pl...
Senator PiS Tadeusz Skorupa chce na stałe oświetlić krzyż na Giewoncie "jako drogowskaz i symbol polskiej wiary".

W PO sezon ogorkowy Kawecki ? Nie masz juz co pastowac ? O sukcesach
druzynowego Tuska cos bys powklejal, podobno budowa autostrad, mostow
i stadionow wlasnie dobiega konca, a Donald chce nam obnizyc podatki
do 15%.

Data: 2009-07-06 12:23:28
Autor: Tadek z Torunia
Co tam zwierzęta dla pisuarowego, podhalańskiego dewota.

Użytkownik "pp" <pp@gmail.com> napisał

[...]

Chcesz - masz.

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/10,88722,6791228,Czy_Tusk_przyczynil_sie_do_sukcesu

Buzka_.html

 Zaklinanie rzeczywistości przez toruńską sektę, nie przyniosło oczekiwanego rezultatu, he, he, he! Napisz coś o trzech milionach mieszkań, chętnie poczytam. Albo obniże pułap, napisz cokolwiek o jakichkolwiek osiągnięciach poprzednikach premiera Tuska.

Przemek

Data: 2009-07-06 12:31:36
Autor: raff
Tadek z Torunia pisze:
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/10,88722,6791228,Czy_Tusk_przyczynil_sie_do_sukcesu_Buzka_.html

Biedactwo, ale co z autostradami ? Co z podatkiem ?

Potrafisz to objac swoim rozumkiem ?

R.

Data: 2009-07-06 14:46:24
Autor: Tadek z Torunia
Co tam zwierzęta dla pisuarowego, podhalańskiego dewota.

Użytkownik "raff" <trytytyty13@autograf.pl> napisał

Biedactwo, ale co z autostradami ? Co z podatkiem ?

Potrafisz to objac swoim rozumkiem ?

R.

Potrafisz objąc rozumkiem 3000000 mieszkań, które miał pic wybudowac?

Przemek

Data: 2009-07-06 15:17:14
Autor: iaforek
Tadek z Torunia <jacek.kawecki3@op.pl> napisał(a):
Potrafisz objąc rozumkiem 3000000 mieszkań, które miał pic wybudowac?

Czy ty potrafisz zrozumieć, że ani partie ani rząd nie budują mieszkań (komunizm się skończył!). Na (nie)szczęście pośrednio mogą wspierać (lub nie) budownictwo. Niestety, PiS nie zdążył zrealizować swoich celów. Pomimo ciągłej nagonki i (do tej pory) powtarzanych kłamstw poddał się najbardziej demokratycznemu osądowi (a podobo taki niedomokratyczny był). Rząd PiSu rozpisał nowe wybory, które przegrał. Ciekawe czy Tuska stać by było na taki gest? Już coś kombinuje przed kolejnymi wyborami...
Za to zarówno za autostrady jak i za podatki odpowiada rząd. Więć oświeć mnie. Co tam nowego? Ile wyrobów "autostardopodobnych" wybudowano za rządu PO? Jak tam obiecane obniżki podatków. Gdzie ta druga Irlandia ;) Etc.

--
iaforek

W 2007 miałem poważne wątpliwości czy poprzeć PiS. Nigdy nie byłem ich gorącym zwolennikiem. PO teoretycznie mówiła ładniej ale zdawałem sobie sprawę, że w większości będą to niespełnione obietnice. Poza tym, odpychało mnie od PO całe to szemrane towarzystwo. W sumie to PO skończyło się dla mnie wraz z "odejściem" (pozbyciem się przez Tuska) Zyty Gilowskiej. PiS może nie jest partią idealną ale kto nas obroni przed sprzedawczykami, złodziejami i opluwaczami z PO??? Przypuszczam, że i tak nie przemówię Ci do rozumu ale spróbować warto... może w wolnej chwili między zasypywaniem grup dyskusyjnych (czyżby PO płaciło Ci za to?) wątpliwej jakości wiadomościami (co to? chcesz zakryć wpadki swojego guru i jego sitwy?) zastanowisz się. Jak chcesz to podeślę Ci trochę tematów do rozważań.

Data: 2009-07-06 17:26:28
Autor: naprany jak kruk!
"iaforek" <iaforek@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(-a):

(nie)szczęście pośrednio mogą wspierać (lub nie) budownictwo. Niestety, PiS nie zdążył zrealizować swoich celów.

jak to nie ? byl blisko zrealizowania celu "mieszkanie po 3 mln" heheheheheh

--
- Jeśli poprzecie Platformę Obywatelską, pomożecie sobie,

Data: 2009-07-06 16:09:27
Autor:
naprany jak kruk! <piotrekstelmach@prokonto.pl> napisał(a):
jak to nie ? byl blisko zrealizowania celu "mieszkanie po 3 mln" =
heheheheheh

Napisz jakie cele są bliskie realizacji dla obecnego rządu. Pośmiejemy się razem.

--
iaforek

Data: 2009-07-06 18:35:49
Autor: konserwator

Użytkownik "naprany jak kruk!" <piotrekstelmach@prokonto.pl> napisał w wiadomości news:es54551e64ift6tm1k1m5ghskagltt6qik4ax.com...
[...]

Polska zasługuje na cud gospodarczy

1.      Przyspieszymy i wykorzystamy wzrost gospodarczy
2.      Radykalnie podniesiemy płace dla budżetówki,
         zwiększymy emerytury i renty
3.      Wybudujemy nowoczesną sieć autostrad, dróg ekspresowych,
          mostów i obwodnic
4.      Zagwarantujemy bezpłatny dostęp do opieki medycznej i
         zlikwidujemy NFZ
5.      Uprościmy podatki - wprowadzimy podatek liniowy z ulgą
         prorodzinną, zlikwidujemy ponad 200 opłat urzędowych
6.      Przyspieszymy budowę stadionów na Euro 2012
7.      Szybko wypełnimy naszą misję w Iraku
8.      Sprawimy, że Polacy z emigracji będą chcieli wracać do domu i inwestować
         w Polsce
9.      Podniesiemy poziom edukacji i upowszechnimy Internet
10.    Podejmiemy rzeczywistą walkę z korupcją.

Data: 2009-07-06 18:37:03
Autor: konserwator

Użytkownik "konserwator" <djmac§don¨Čald@algonet.se> napisał w wiadomości news:h2t9ng$l32$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

chcesz jeszcze o cos zapytac ciemny kruku?

Data: 2009-07-06 18:33:44
Autor: konserwator

Użytkownik "iaforek" <iaforek@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h2t4hq$aut$1inews.gazeta.pl...
[...]

ciekawe czy rzad PO stac na taki demokratyczny gest...
- a o co ja pytam....

Data: 2009-07-06 21:53:07
Autor: Tadek z Torunia
Co tam zwierzęta dla pisuarowego, podhalańskiego dewota.

Użytkownik "iaforek" <iaforek@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał

Czy ty potrafisz zrozumieć, że ani partie ani rząd nie budują mieszkań (komunizm się skończył!).

Dla Kaczyńskiego się nie skończył skoro obiecywał te mieszkania.

[...]

Rząd Kaczyńskiego pod koniec miał takie notowania, że nic innego mu nie zostało, tylko podac się do dymisji.

Ciekawe czy Tuska stać by było na taki gest? Już coś kombinuje przed kolejnymi
wyborami...

Nie znam rządu, któryby się podał do dymisji przy 50 % poparciu społecznym

Za to zarówno za autostrady jak i za podatki odpowiada rząd.

Przypomnij sobie obietnice picu i powiedz które zostały zrealizowane:

http://opole.naszemiasto.pl/wydarzenia/535690.html

Przemek

Data: 2009-07-06 20:43:24
Autor: iaforek
Co tam zwierzęta dla pisuarowego, podhalańskiego dewota.
Tadek z Torunia <jacek.kawecki3@op.pl> napisał(a): [CIACH]

Rząd Kaczyńskiego pod koniec miał takie notowania, że nic innego mu nie zostało, tylko podac się do dymisji.

Tego się (niestety) spodziewałem. Brak argumentów i powielanie kłamstw. Metody Tuska-Goebbelsa.
Nie wiem jak można nazwać wzrost poparcia spadkiem!? Podesłać Ci wyniki wyborów z 2005 i 2007 roku? To chyba stąd biorą się Ci "lyberałowie" co to podnoszą podatki lub księgowi co strate jako zysk księgują. Zawsze na dodatnim zerze :D

[CIACH]

Nie znam rządu, któryby się podał do dymisji przy 50 % poparciu społecznym

Wg jakich danych? Jak są tacy popularni to tym bardziej powinni rozpisać na nowo wybory! Pozbyliby się tego żałosnego PSLu (BTW co tam słychać u Julci Pitery? Coś o niej cicho ostatnio. Nepotyzm w KRUSie jest OK? Aaa zapomniałem to te "inne standardy"). Mieliby absolutną większość potrzebną do odrzucenia weta prezydenta. Nikt by już nie hamował reform i wreszcie Polska mogłaby się zamienić w drugą Irlandię... tylko przywódcy z krwi i kości do tego potrzeba... a jaki Tusk jest? Każdy widzi.

Przypomnij sobie obietnice picu i powiedz które zostały zrealizowane:

Gadać jak do ściany. Ktoś tutaj (słusznie) zauważył i opisał Twoje zachowanie jako ciągłe wracanie: "a w Ameryce to murzynów biją". I jak tutaj dyskutować!? Czy to też są te "inne standardy" obowiązujące w PO :D

--
iaforek

"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S. Lem

Data: 2009-07-07 08:09:50
Autor: Tadek z Torunia
[...]

Dobrze by było gdybyś rozumiał co komentujesz. Ja napisałem, że Kaczyński pod koniec swojego rządzenia miał tak niskie notowania, że nie pozostało mu nic innego, niż podac swój rząd do dymisji. Jeśli twierdzisz, że jest inaczej, to oczekuje odpowiedzi.

Nie znam rządu, któryby się podał do dymisji przy 50 % poparciu społecznym

Wg jakich danych?

A wg. jakich danych jest inaczej? Chyba Rydzykowych.

Jak są tacy popularni to tym bardziej powinni rozpisać na nowo wybory!

Jasne, wszystkie partie rządzące i cieszące się poparciem społecznym, powinny rozpisywac wybory, he, he, he! Nic głupszego nie słyszałem! W takim razie dlaczego Kaczyński to zrobił w momencie kiedy krytykowac go zaczeli już chyba wszyscy, no może poza jego bratem, który notowania ma podobne do bliźniaka u schyłku "kariery" premiera.

Polska mogłaby się zamienić
w drugą Irlandię... tylko przywódcy z krwi i kości do tego potrzeba... a jaki Tusk jest? Każdy widzi.

Właśnie dlatego, że widzi, to ma poparie, o którym bracia Kaczyńscy razem i każdy z osobna, mogą tylko pomarzyc.

[...]

Jeśli się nie ma argumentów, to pisze się to co Ty teraz napisałeś. Dlaczego nie podoba Ci się pytanie o realizacje obietnic pisu? Dlatego, że nic nie zrealizowali? Pis jest ostatnią partią, która może kogokolwiek krytykowac, ponieważ nic pozytywnego nie zrobiła dla Polski. Ktoś powiedział do Kaczyńskiego: "mieliście dwa lata, żeby zrobic coś dla Polski, niezrobiliście nic!"

Przemek

Data: 2009-07-07 08:28:52
Autor: iaforek
[...]

Tak? Niskie notowania? Gdzie w Wyborczej i TVN? Ja głupi myślałem, że (w bardzo dużym skrócie) koalicja się rozsypała i nie pozostało nic jak rozpisanie wyborów. Notowania zweryfikowali wyborcy.

A wg. jakich danych jest inaczej? Chyba Rydzykowych.

Potrafisz odpowiedzieć na pytanie nie zadając pytania?
Jasne, wszystkie partie rządzące i cieszące się poparciem społecznym, powinny rozpisywac wybory, he, he, he! Nic głupszego nie słyszałem! W takim

Nic takiego nie napisałem ("wszystkie partie(...)").
razie dlaczego Kaczyński to zrobił w momencie kiedy krytykowac go zaczeli już chyba wszyscy, no może poza jego bratem, który notowania ma podobne do bliźniaka u schyłku "kariery" premiera.

Jak napisałem wyżej, nie było aż tak źle. Wyborcy zweryfikowali notowania PiSu. Myślisz, że jak w kółko będziesz powtarzał swoje bzdury to ktoś w to końcu uwierzy?

Właśnie dlatego, że widzi, to ma poparie, o którym bracia Kaczyńscy razem i każdy z osobna, mogą tylko pomarzyc.

Wyborcy to zweryfikują.

Jeśli się nie ma argumentów, to pisze się to co Ty teraz napisałeś. Dlaczego

Jeśli się nie ma argumentów to się unika odpowiedzi. Zmienia ciągle temat. Na pytanie odpowiada pytanie. Może wrócimy do meritum? To gdzie te autostrady? Obniżka podatków? Druga Irlandia?

nie podoba Ci się pytanie o realizacje obietnic pisu? Dlatego, że nic nie

Przecież odpowiedziałem wcześniej (ws mieszkań). Inne obietnice? Walka z korupcją? Zaczęta (i przerwana przez PO). Wymieniać mógłbym długo ale... czemu uciekasz od pytań? Nie podobają Ci się pytania o realizację obietnic PO??? Przypominam (po raz kolejny): gdzie te autostardy? Obniżka podatków? Druga Irlandia?

zrealizowali? Pis jest ostatnią partią, która może kogokolwiek krytykowac, ponieważ nic pozytywnego nie zrobiła dla Polski. Ktoś powiedział do

Kłamstwo. Myślisz, że jak w kółko będziesz powtarzał swoje bzdury to ktoś w to końcu uwierzy?

Kaczyńskiego: "mieliście dwa lata, żeby zrobic coś dla Polski, niezrobiliście nic!"

Pewnie. Kto to powiedział? Czyżby taki "autorytet" Niesiołowski? Co to krytykując SLD na siłę musi wtrącić jakiś nieprzychylny (i kłamliwy) komentarz dotyczący PiSu. Nie rozśmieszaj mnie.

I jeszcze raz (bo jak do tej pory nie uzyskałem żadnej odpowiedzi):

Data: 2009-07-07 11:22:37
Autor: Tadek z Torunia
Co tam zwierzęta dla pisuarowego, podhalańskiego dewota.

Użytkownik "iaforek" <iaforek@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał

Tak? Niskie notowania? Gdzie w Wyborczej i TVN? Ja głupi myślałem....

Nie w GW i nie w TVN, tylko w Rzeczypospolitej zwanej tubą pisu:

http://pl.wikinews.org/wiki/OBOP:_Coraz_gorsze_notowania_prezydenta_i_rz%C4%85du

Przemek

Data: 2009-07-07 09:50:59
Autor: iaforek
Co tam zwierzęta dla pisuarowego, podhalańskiego dewota.
Tadek z Torunia <jacek.kawecki3@op.pl> napisał(a):
Nie w GW i nie w TVN, tylko w Rzeczypospolitej zwanej tubą pisu:

Rozumiesz różnice między _sondażem_ a _wynikami_ wyborów? Jak widzisz (jeżeli jesteś inteligenty i potrafisz dodać 2+2) większość tych sondaży to można o dupe potłuc.

Poza tym, po raz kolejny unikasz odpowiedzi na pytania. Powtórzę więc (parafrazując Twoje słowa) po raz kolejny: Czy nie podobają Ci się pytania o realizację obietnic PO??? Dlaczego ich unikasz?

Z mojej strony EOT. Widzę, że nie da rady z Tobą dyskutować.

--
iaforek

"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a
później pokona doświadczeniem".

Data: 2009-07-06 17:40:45
Autor: raff
[...]

Ale czemu ty biedny Przemku zawsze wyskakujesz z "a u was bija murzynow" ?

Teraz rozmawiamy o autostradach i podatkach, biedny umyslowy kaleko.

R.

Data: 2009-07-06 14:28:01
Autor: pp

"Tadek z Torunia" <jacek.kawecki3@op.pl> wrote in message news:h2sjb2$dkm$1news.onet.pl...

> [...]

druzynowego Tuska cos bys powklejal, podobno budowa autostrad, mostow
i stadionow wlasnie dobiega konca, a Donald chce nam obnizyc podatki

Mam co ? O czym beblal przez dwie godziny Tusk w swoim ekspoze ?
Pamietasz ? To sie chwal ile dokonal przez dwa lata, bo na to ludzie
czekaja.

Zaklinanie rzeczywistości przez toruńską sektę, nie przyniosło oczekiwanego rezultatu, he, he, he!

Tak juz na powaznie...czy ty Kawecki masz cos z glowa ? Wydaje ci
sie, ze ta nic nie znaczaca zabawa Buzkiem, moze miec wplyw na poziom
zycia przecietnego Polaka ? Jaki ?

Napisz coś o trzech milionach mieszkań, chętnie poczytam.

Jakich mieszkan i jakich milionach ? Po raz kolejny przypominam
ci Kawecki, opieraj sie na faktach a nie na pierdolach z twojego
brukowaca. Podaj dokladny cytat, zeby bylo wiadomo o co ci biega,
wtedy sobie pogadamy.

Albo obniże pułap, napisz cokolwiek o jakichkolwiek osiągnięciach poprzednikach premiera Tuska.

No a po co mam to robic ? Zmienila sie ekipa rzadzaca, czy jak
zwykle nozki ci sie zaplataly ? Ja chce wiedziec, jak postepuje
polski dobrobyt, a dokladniej:

"Podstawowym celem Platformy - przekonywal Tusk - jest polski
dobrobyt tak, aby kazdy z Polaków byl bogatszy"

Podam ci kilka gazetowych naglowkow, ktore w trakcie pastowania
znowu gdzies pogubiles:

"Tusk szuka wspólnika do podwyżki podatków"

"PO: rozważamy podniesienie akcyzy, składki rentowej lub VAT"

"W budżecie zabraknie 46,6 mld zł z podatków"

"Deficyt budżetowy Polski wyniesie 27,2 mld zł - 9 mld więcej
niż wcześniej planowano"

"Oto budżetowe plany resortu finansów"

"Rząd zadłuży się w Ameryce"

"Budowa autostrad idzie jak po grudzie"

"Dymisja wiceminister pracy Agnieszki Chłoń-Domińczak"

.....a na koniec i na poprawienie humoru jeszcze to:

"Agora i TVN mało atrakcyjne"

Data: 2009-07-06 12:14:34
Autor: awe
Co tam zwierzęta dla pisuarowego, podhalańskiego dewota.
Nie pierdol czerwoncu
awe

Data: 2009-07-06 22:28:49
Autor: Andrzej Kokakolski
Co tam zwierzęta dla pisuarowego, podhalańskiego dewota.
Linia elektryczna? Akumulatory? Czy nic innego popierajacym ten pomysl i jego przeciwnikom nie przychodzi do glowy?
A LEDs zasilane z baterii wielokrotnego ladowania za pomoca (mini) paneli slonecznych? Na azurowej konstrukcji Krzyza mozna ich zainstalowac setki.
Ten krzyz moglby byc nie tylko symbolem chrzescijanskich tradycji Narodu Polskiego ale takze technicznego postepu; wzorcem i propaganda tanich i przyjaznych srodowisku zrodel energii.
A zwierzeta, jak juz ktos napisal przyzwyczaja sie. W kanadyjskich i amerykanskich miastach (podkreslam: W a nie jedynie nieopodal) zyje masa dzikich zwierzat a tutejsze miasta trudno jest uznac za ciemne - w odroznieniu od pewnego torunskiego Tadeusza udzielajacego sie na psp.

AK

PS Mieszkam w mocno oswietlonym miescie a do mojego ogrodu zagladaja nie tylko liczne ptaki ale takze: wiewiorki, zajaczki, szopy-pracze, jezozwierze, oposy, kojoty, bobry, skunksy a nawet sarny

Data: 2009-07-07 09:01:24
Autor: iaforek
Andrzej Kokakolski <kokakolski@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
A LEDs zasilane z baterii wielokrotnego ladowania za pomoca (mini) paneli slonecznych? Na azurowej konstrukcji Krzyza mozna ich zainstalowac setki.

LED? Baterie słoneczne? Czego Ty wymagasz!? Jaśnie nam rządząca koalicja nie potrafi metra wyrobu autostradopodobnego oddać do użytku a Ty chcesz "takie" zaawansowane technologie stosować!? LMAO
Lyberałowie podnoszą podatki to może w ramach ochrony przyrody odłączą Zakopane od prądu (aby zwierzęta się nie dezorientowały od tych wszystkich świateł). LOL

Pozdrawiam,

--
iaforek

--

Co tam zwierzęta dla pisuarowego, podhalańskiego dewota.