Co ten Citek wyprawia

Data: 2020-04-26 06:50:39
Autor: Dawid Rutkowski
Co ten Citek wyprawia
W dniu niedziela, 26 kwietnia 2020 09:37:02 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
CitiBank zrobił sobie promocję. Termin już minął więc się nie
podniecajcie. Można było sobie założyć konto z kredytówką i bonusem w
postaci np. wouchera na Allegro na 400 zł. Tylko zapomnieli dodać w
warunkach promocji że to nie dla każdego i zastrzegają sobie prawo do
odmowy zawarcia umowy bez podania powodów :)
Zapewne 3200 zł emerytury to za mało dla nich.

A kiedy miałeś ostatnio u nich KK?

I z którą promo próbowałeś - bo jest sporo do wyboru?

Przez ostatni miesiąc zatkali się totalnie dwiema 2-tygodniowymi promo karty BP - wyjątkowymi, bo z karencją tylko od 1 stycznia 2020 - napadli ich więc wisienkowicze.

Ale podniecać się nadal jest czym (choć akurat nie ja, żona się na telefon w tej promo załapała, choć trwało to prawie miesiąc), są jeszcze inne ich promo z nagrodą na poziomie 400zł - i jeszcze +200zł za polecenie, jak chcesz to mogę Cię polecić i dzielimy się po stówie - tyle że karencja od stycznia 2018 chyba.

A jak dostałeś odmowę?
W ogóle zadzwonili i wypytywali?
Dosyłałeś dokument dochodowy i ew. skan dowodu?

Ale dochód to nie wszystko - liczy się zdolność kredytowa. Może masz inne kredyty i/lub inne KK albo sporo osób na utrzymaniu?
Albo coś brzydkiego w BIK - w sumie warto sprawdzić, bo citek KK daje każdemu, który problemów w BIK nie ma.

Mogli też za duży limit wstępnie wyliczyć (zawsze proponują maxa, łobuzy, i dopiero od niedawna w ogóle podają to wyliczenie i dają możliwośc negocjacji - ja o wielkości limitu mojej pierwszej KK u nich dowiedziałem się dopiero
jak dostałem pocztą kopię umowy ;> ).
Ale w takim wypadku powinni zaproponować niższy limit - chyba że wyszedł poniżej 5k, bo to podobno minimalny dla tej karty, to wtedy odmowa.

Data: 2020-04-26 16:40:15
Autor: Jacek Maciejewski
Co ten Citek wyprawia
Dnia Sun, 26 Apr 2020 06:50:39 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

A jak dostałeś odmowę?
W ogóle zadzwonili i wypytywali?
Dosyłałeś dokument dochodowy i ew. skan dowodu?
Nie, tylko dzwonili. Jeden wywiad i na koniec odmowa. Pytałem dlaczego,
powiedzieli że bank ma prawo nie podać przyczyny.

[...]
Mogli napisać w warunkach promocji o ewentualnej odmowie.
A promo była ta:
https://www.najlepszekonto.pl/400-zl-citibank-bp-motokarta-citi-handlowy-edycja-2
Konta ani karty w ogóle nie miałem.

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-04-26 09:20:20
Autor: Dawid Rutkowski
Co ten Citek wyprawia
W dniu niedziela, 26 kwietnia 2020 16:40:16 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
> [...]

Nie, tylko dzwonili. Jeden wywiad i na koniec odmowa. Pytałem dlaczego,
powiedzieli że bank ma prawo nie podać przyczyny.

Hmm, to widzę dwie opcje (trzecia to już wymysł ;):
1) za mała zdolność kredytowa (mniejsza niż 5k) - czyli masz inne kredyty/KK, podałeś za duże koszty utrzymania, masz na utrzymaniu za dużo osób,
2) masz coś brzydkiego w BIK, o czym nie wiesz - więc lepiej sprawdź,
3) moze zaostrzyli reguły dla emerytów z powodu pandemii?

> [...]
Mogli napisać w warunkach promocji o ewentualnej odmowie.

Przecież jest, w "postanowieniach końcowych":
"52.  Przyznanie Karty uzależnione jest od pozytywnej oceny zdolności kredytowej przez Bank."

A że nie podają przyczyny - taki "konsultant" na słuchawce jej nie zna, wklepuje parametry w komputer i dostaje albo wstępny pozytyw (ze wstępną zdolnością) albo od razu negatyw.

A promo była ta:
https://www.najlepszekonto.pl/400-zl-citibank-bp-motokarta-citi-handlowy-edycja-2
Konta ani karty w ogóle nie miałem.

No to może jeszcze masz szanse na inne promo.
Ale rzeczywiście jakaś posucha.

Data: 2020-04-26 20:06:05
Autor: Jacek Maciejewski
Co ten Citek wyprawia
Dnia Sun, 26 Apr 2020 09:20:20 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

Przecież jest, w "postanowieniach końcowych":
"52.  Przyznanie Karty uzależnione jest od pozytywnej oceny zdolności kredytowej przez Bank."

Ale nie na stronie promocji.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-04-26 13:53:52
Autor: Dawid Rutkowski
Co ten Citek wyprawia
W dniu niedziela, 26 kwietnia 2020 20:06:06 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
> [...]

> Przecież jest, w "postanowieniach końcowych":
> "52.  Przyznanie Karty uzależnione jest od pozytywnej oceny zdolności kredytowej przez Bank."

Jak dziecko...
Zawsze obowiązuje regulamin i trzeba go dokładnie przeczytać..
A na stronie to mogą być różne rzeczy - np. że KK premier miles ma 18zł opłaty rocznej, podczas gdy wg TOiP jest to opłata miesięczna.

Żal mógłbyś mieć jakby na stronie napisali: "dajemy KK każdemu kto będzie chciał".

Data: 2020-04-27 09:01:35
Autor: Jacek Maciejewski
Co ten Citek wyprawia
Dnia Sun, 26 Apr 2020 13:53:52 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

Żal mógłbyś mieć jakby na stronie napisali: "dajemy KK każdemu kto będzie chciał".

Żalu nie mam. Przytoczyłem przykład. A co do meritum, to równie dobrze
mogli napisać "i tak nie damy każdemu" lub choć zamieścić link do
regulaminu z uwagą typu "Inne warunki patrz regulamin", prawda?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-04-27 02:07:03
Autor: Dawid Rutkowski
Co ten Citek wyprawia
W dniu poniedziałek, 27 kwietnia 2020 09:01:36 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
> [...]

mogli napisać "i tak nie damy każdemu" lub choć zamieścić link do
regulaminu z uwagą typu "Inne warunki patrz regulamin", prawda?

Hmm, to już zupełnie jak w Ameryce ma być, że na kubku z kawą musi być napis "contents hot", bo inaczej jak się klient poparzy, to mu restauracja musi odszkodowanie zapłacić?
A czy taki klient ma obowiązek umieć czytać (podobno na początku kursu ma prawo jazdy podpisujesz, że potrafisz - ale wchodząc do restauracji raczej nie, i nawet nie mogą powiedzieć, że umiesz przeczytać "mcdonalds" bo mogłeś się logo kierować ;)?

Link do regulaminu jest.

Data: 2020-04-27 02:10:31
Autor: Dawid Rutkowski
Co ten Citek wyprawia
> [...]

mogli napisać "i tak nie damy każdemu" lub choć zamieścić link do
regulaminu z uwagą typu "Inne warunki patrz regulamin", prawda?

A, i na poważnie, jeśli żona nie powiedziała w "wywiadzie" jakiejś oczywistej głupoty, np. że mając 3200 emerytury wydaje na utrzymanie 2k i jeszcze ma dwójkę dzieci na utrzymaniu, oraz nie ma innych kredytów, o których wie, to naprawdę polecam sprawdzenie jej BIK. Można za darmo i przez net.

Data: 2020-04-27 11:21:33
Autor: Michal Jankowski
Co ten Citek wyprawia
W dniu 27.04.2020 o 11:10, Dawid Rutkowski pisze:

[...]

Nawiasem mówiąc, citek ma jakieś idiotyczne procedury. Dręczyli mnie ofertą podniesienia limitu karty, w końcu się złamałem, klikam, na koniec mam potwierdzić (już wypełnione i niezmienialne!!!) jakieś absurdalne kwoty dochodu i wydatków (typu 10k dochodu i 500 zł wydatków). I to identyczne niezależnie od tego, czy się wybrało podniesienie limitu o 40 tys, czy o 100 zł.

Przez telefon poszło lepiej, jak powiedziałem, że nieprawdy poświadczać   nie będę, to przyjęli  inne kwoty.

   MJ

Data: 2020-04-27 03:08:13
Autor: Dawid Rutkowski
Co ten Citek wyprawia
W dniu poniedziałek, 27 kwietnia 2020 11:22:06 UTC+2 użytkownik Michal Jankowski napisał:
> [...]

Przez telefon poszło lepiej, jak powiedziałem, że nieprawdy poświadczać   nie będę, to przyjęli  inne kwoty.

Oj, tak, to to mają śmieszne - choć śmiech może zamrzeć na ustach jak się zaczną kłopoty ze składaniem fałszywych oświadczeń.
Choć raczej nie będzie z tym kłopotów - ale po co kręcić sobie samemu sznur? Przerabiałem to już dawno przy pierwszej ofercie podniesienia limitu - pojawia się zwykle po roku posiadania karty - też były takie dziwaczne kwoty dochodu oraz wydatków miesięcznych - ale przez telefon udało się sensowne kwoty ustalić (oraz przy okazji sensowną sumę limitu, bo dobrze ponad 50k proponowali).
Potem przestałem się tym przejmować tymi głupimi sumami - oraz również mega limitami, bo obniżenie załatwia się jednym mailem.

A złamali Cię obietnicą 50zł do biedronka? ;>
Czy za darmo się dałeś? ;>

Warto sobie ofertę podniesienia limitu "na klik" na takie okazje zostawiać - bo tak mniej więcej co roku "klik" się pojawia - oraz również mniej więcej co roku jest taka promo z voucherem za podniesienie limitu.
Dostałem raz 50zł do ikei (w formie "fizycznej" karty prezentowej - więc jeszcze na list - a może nawet na kuriera - musieli wydać) (i wtedy miałem przez jakieś 3 miesiące limit 50k) i ostatnio 50zł do biedronka. Z tym ostatnim było śmiesznie, bo nie działało podnoszenie przez net - więc w odpowiedzi na reklamację zmienili regulamin i rozszerzyli promo również na podnoszenie przez telefon - i nawet sami do mnie w tym celu zadzwonili ;>
Miało to też dobry skutek w tym, że mogłem wybrać kwotę podwyższenia (bo tym razem chcieli dawać chyba nawet 60k) - bo to niby nie problem, ale może przeszkadzać w wyjadaniu wisienek w promocji KK w innych bankach.
Choć z drugiej strony tamto 50k limitu nie przeszkodziło mi w dostaniu KK w "punkcie" bnp - ale może to dlatego, że była z limitem 4k na oświadczenie o dochodach? To w ogóle była fajna karta, z nagrodami oraz charakteryzująca się tym, że była to moja jedyna w życiu płaska kredytówka (teraz żona będzie miała płaską z citka) i że zapłaciłem nią już niecałą godzinę po rozpoczęciu składania wniosku (a nawet po "dzień dobry" do pani w punkcie) - wydają od ręki i na miejscu nadrukowują imię i nazwisko.

Data: 2020-04-27 12:37:49
Autor: Michal Jankowski
Co ten Citek wyprawia

A złamali Cię obietnicą 50zł do biedronka? ;>
Czy za darmo się dałeś? ;>

Całkiem zwyczajnie przydał mi się większy limit. :)

   MJ

Data: 2020-04-28 02:53:55
Autor: Dawid Rutkowski
Co ten Citek wyprawia
W dniu poniedziałek, 27 kwietnia 2020 12:40:03 UTC+2 użytkownik Michal Jankowski napisał:

> Czy za darmo się dałeś? ;>
> Całkiem zwyczajnie przydał mi się większy limit. :)

To źle wróży...
I nawet 50zł na flaszkę na otarcie łez nie dostałeś przy okazji :(

Data: 2020-04-28 04:03:45
Autor: Dawid Rutkowski
Co ten Citek wyprawia
W dniu wtorek, 28 kwietnia 2020 11:53:56 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

To źle wróży...
I nawet 50zł na flaszkę na otarcie łez nie dostałeś przy okazji :(

Ale z drugiej strony, jeśli masz "starą" kartę, na której jest teraz 4%, to i tak możesz się cieszyć z kredytu poniżej inflacji ;>

Data: 2020-04-27 12:39:58
Autor: Michal Jankowski
Co ten Citek wyprawia
O, a teraz przyszedł z citka sms z ofertą pożyczki na RRSO 15,66%.
S uma soszli.

   MJ

Data: 2020-04-27 13:52:41
Autor: J.F.
Co ten Citek wyprawia
Użytkownik "Michal Jankowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ea6b67f$0$551$65785112@news.neostrada.pl...
O, a teraz przyszedł z citka sms z ofertą pożyczki na RRSO 15,66%.
S uma soszli.

Moze licza na to, ze zobaczysz tylko "promocyjne oprocentowanie 5%" czy ile tam :-)

A mnie nie wyslali - czuje sie dyskryminowany :-)

J.

Data: 2020-04-28 11:46:28
Autor: Wojciech Bancer
Co ten Citek wyprawia
On 2020-04-27, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Moze licza na to, ze zobaczysz tylko "promocyjne oprocentowanie 5%" czy ile tam :-)
A mnie nie wyslali - czuje sie dyskryminowany :-)

Mi się udało w Citku raz ustrzelić pożyczkę na 4.96% i 0% prowizji,
w celu "przeniesienia zobowiazań" z innego banku 1.5 roku temu. Od tego czasu nękają mnie telefonami z "atrakcynymi" ofertami na "dobranie środków", oczywiście na nowych warunkach :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2020-04-28 03:43:14
Autor: Dawid Rutkowski
Co ten Citek wyprawia
W dniu wtorek, 28 kwietnia 2020 11:46:32 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

> [...]

Mi się udało w Citku raz ustrzelić pożyczkę na 4..96% i 0% prowizji,
w celu "przeniesienia zobowiazań" z innego banku 1.5 roku temu.

Teraz jest 0% RRSO do 10k - niestety tylko max. na 12 rat.
I oczywiście tylko dla nowych klientów.
Niby "na spłatę zadłużenia w innym banku" - ale tego chyba nie sprawdzają, kasę przelewają na konto klienta, a on może sobie "samodzielnie spłacić".
Wychodzi więc darmowy kredyt.

Od tego czasu nękają mnie telefonami z "atrakcynymi" ofertami na "dobranie środków", oczywiście na nowych warunkach :)

Drugi raz na 5% nie dostaniesz - ale do mnie dzwonili z ofertami na 8% bez żadnych dodatkowych opłat, z całkiem sporymi sumami rzędu 100k i spłatą na 5 lat. Jakby ktoś potrzebował to na rynku czegoś takiego nie znajdzie.

A praktycznie na stałe mam możliwość wypłaty do 90% limitu karty bez prowizji, bez opłat miesięcznych (na tym citi kosi frajerów jak mało kto) i na 8% (choć w kalkulatorze na stronie zapomnieli zmienić i wciąż liczy wg 10%).

Teraz jeszcze znów mają promo, że za każde pożyczone 10k dają voucher na 100zł do biedronka. Sęk zapewne tkwi w prowizji - nie wiem, jaką sobie liczą, bo to promo tylko dla tych, do których zadzwonią.
Ale pożyczając 40001zł dostajesz 500zł, pożyczkę musisz trzymać tylko do końca następnego miesiąca - a nawet nie musisz trzymać całych 40001zł, bo warunkiem otrzymania nagrody jest tylko brak spłaty całkowitej przed upływem tego miesiąca, a nie brak nadpłat ;>
Jednak jeśli prowizja wyższa niż 1,25% to i tak się nie da na tym zarobić.

Coś im ostatnio te promo wychodzą "oh, exploitable" - tak jak "Polecam Citi Priority - edycja I" gdzie do otrzymania 600zł wystarczyło zrobić ping-pong na 100k - i było na to 2 miesiące (choć próbowali oszukiwać i zaliczać tylko tym, którzy zrobili w ciągu miesiąca, bo "wg wyciągu sprawdzamy") - a korzystając z darmowych express elixir w santanderze można z citkiem kasę obrócić 3 razy dziennie, to wystarczyło mieć wolne raptem 1000zł - choć pewnie w zamierzeniu miało być osiągnięcia salda 100k - nie trzeba dodawać, że niestety nie ma kolejnych edycji tej promocji...

Data: 2020-04-28 15:59:57
Autor: Wojciech Bancer
Co ten Citek wyprawia
On 2020-04-28, Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:

[...]

[...]

No mi tak dali ponad 100k. 1.5 roku temu to była wg mnie bardzo dobra oferta. ;)

[...]

A to ja wiem, że nie dostanę.
Ale że po prostu spłacam "przeszłość", to mi akurat bardzo pasuje, nie kusi mnie "dobieranie" bo tanio. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2020-04-30 08:48:54
Autor: Dawid Rutkowski
Co ten Citek wyprawia
On 2020-04-28, Dawid Rutkowski wrote:

[...]

> [...]
> Wychodzi więc darmowy kredyt.

No mi tak dali ponad 100k. 1.5 roku temu to była wg mnie bardzo dobra oferta. ;)

Dalej jest - zresztą każda, dzięki której płaci się niższe raty (jeśli już inaczej nie można), taka jest.

> [...]

A to ja wiem, że nie dostanę.
Ale że po prostu spłacam "przeszłość", to mi akurat bardzo pasuje, nie kusi mnie "dobieranie" bo tanio. :)

A mi się jednak udało załapać na testowanie tej "oh, exploitable" promocji - bo połączyli to ze "specjalną propozycją" z zerowymi prowizjami i opłatami.
Rezultatami pochwalę się jak już się te kredyty pozamykają i będzie można policzyć, na jak duży ujemny procent - czyli ile w sumie citek za wzięcie tego kredytu mi zapłacił (a już tylko sam citek będzie wiedział, ile dodatkowo zapłacił prowizji firmie sprzedającej).

To jest dobry bank, w stylu obecnych banków centralnych - rozdaje pieniądze...

Data: 2020-04-27 13:24:23
Autor: J.F.
Co ten Citek wyprawia
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:c0713b7e-a2ba-46e0-b633-dde0fe09e03f@googlegroups.com...
[...]

Sprawdzic nie zaszkodzi, ale moze jednak nacisnac na bank - niech sie przyzwyczaja, ze trzeba ujawnic :-)

Ewentualnie ... 3200 to bylo duzo, ale juz nie jest :-)

J.

Data: 2020-04-27 04:31:09
Autor: Kris
Co ten Citek wyprawia
W dniu poniedziałek, 27 kwietnia 2020 13:24:26 UTC+2 użytkownik J..F. napisał:

Sprawdzic nie zaszkodzi, ale moze jednak nacisnac na bank - niech sie przyzwyczaja, ze trzeba ujawnic :-)

"Zbyt wysokie ryzyko transakcji"

Data: 2020-04-27 13:50:12
Autor: J.F.
Co ten Citek wyprawia
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:33a229e3-4de9-4c82-b4e8-4953d494f205@googlegroups.com...
[...]

I niech dolaczy wszelkei dane osobowe, ktore przy tym przetwarzal, tudziez posiada.

Po czym ... wydac dyspozycje usuniecia tych danych, bo skoro nie jest klientka, to nie ma potrzeby trzymac :-)
I poprosic jeszcze raz :-)

J.

Data: 2020-04-26 19:50:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Co ten Citek wyprawia

"Jacek Maciejewski" 1c3tplmhlz134.rm2144t4kqa5.dlg@40tude.net

Konta ani karty w ogóle nie miałem.

Po co taki bogacz ma brać kartę?
Teraz w Polsce jest polityka prosocjalna, czyli socjalistyczna...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2020-04-27 07:46:26
Autor: J.F.
Co ten Citek wyprawia
Dnia Sun, 26 Apr 2020 16:40:15 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):
[...]

Cos mi chodzi po glowie, ze nie ma prawa.

https://wgospodarce.pl/informacje/63161-banki-musza-tlumaczyc-sie-ze-swoich-decyzji

Tak wiec zazadac pisemnie, a po odmowie - do urzedu.

A moze po prostu rozpoznali starego wisienkobiorce i stwierdzili, ze
klient nie rokuje :-P

J.

Data: 2020-04-27 17:25:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Co ten Citek wyprawia

"J.F." gchrexom727r.kxx1j8y8w3nh.dlg@40tude.net

A moze po prostu rozpoznali starego wisienkobiorce
i stwierdzili, ze klient nie rokuje :-P

Właśnie taki dobrze rokuje.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-04-27 09:03:46
Autor: Jacek Maciejewski
Co ten Citek wyprawia
Dnia Mon, 27 Apr 2020 07:46:26 +0200, J.F. napisał(a):

A moze po prostu rozpoznali starego wisienkobiorce i stwierdzili, ze
klient nie rokuje :-P

Nie mogli, bo zakładałem to konto na żonę a ona w tej roli jeszcze nie
występowała.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-04-27 09:59:32
Autor: J.F.
Co ten Citek wyprawia
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:13luxn7mgk7v5.jverngv8m6ue.dlg@40tude.net...
[...]

Moze maja gdzies informacje, ze zona ... ale ... to az sie prosi jednak zazadać wyjasnien ...

J.

Co ten Citek wyprawia