Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Co to: Skoda czy Duży Fiat 125p?

Co to: Skoda czy Duży Fiat 125p?

Data: 2019-04-14 12:35:50
Autor: Majka
Co to: Skoda czy Duży Fiat 125p?
Co to jest:

w Skodzie klekocze. Dokładnie tak samo klekotały mi zawory w Polskim Fiacie /125p/ jaki kiedyś miałam (w 1993 kupiłam sobie rocznik 1974, pomarańczowy ;)).
Tam, we Fiacie regulował mi zawory wujek mechanik - szczelinomierz + klucze + dobry słuch. Starczało na kilka miesięcy i od nowa klekotało.

Teraz mam Fabię. Też klekocze, podobnie do tamtego Fiata.
Ale w Skodzie jest regulacja zaworów automatyczna (kasowanie luzów).
Więc co stuka?
Słychać to - gdy stoję przed autem - ze środka komory silnika (czarna plastikowa kapa na silniku).
Słychać to mocniej gdy silnik jest zimny, po nocy.
Słychać to w kabinie.
Ostatnio stukanie słychać tez w czasie jazdy, podczas przyspieszania zwłaszcza, i ma teraz inny bardziej wyższy, metaliczny dźwięk ("świerszcze").

Auto: Fabia I, 2004, benzyna 1.4, 16V, 55kW, benzyna, manual, bez klimy, rozrząd wymieniony (bez pompy wody) 7 miesięcy temu. Przebieg 205 tysięcy km, auto od nowego u mnie.

Co to może tak stukać jak duży Fiat 125p?
Uszkodzę auto używając delikatnie jak do tej pory?
Jaki mogą być koszty naprawy?

Majka

Data: 2019-04-14 13:18:39
Autor: Piotrek Paradysz
Co to: Skoda czy Duży Fiat 125p?
Panewka

Data: 2019-04-14 22:55:40
Autor: Tomasz Pyra
Co to: Skoda czy Duży Fiat 125p?
W dniu 2019-04-14 o 21:35, Majka pisze:
Co to jest:

w Skodzie klekocze. Dokładnie tak samo klekotały mi zawory w Polskim Fiacie /125p/ jaki kiedyś miałam (w 1993 kupiłam sobie rocznik 1974, pomarańczowy ;)).
Tam, we Fiacie regulował mi zawory wujek mechanik - szczelinomierz + klucze + dobry słuch. Starczało na kilka miesięcy i od nowa klekotało.

Teraz mam Fabię. Też klekocze, podobnie do tamtego Fiata.
Ale w Skodzie jest regulacja zaworów automatyczna (kasowanie luzów).
Więc co stuka?

Trzeba pamiętać że te hydrauliczne szklanki kasujące luz zaworowy też mogą się zepsuć.
Zwłaszcza jak samochód jeździł na jakimś byle jakim oleju i rzadko wymienianym.

Charakterystyczne jest właśnie to, że klepie po dłuższym postoju - regulatory które pchają zawory które zostały otwarte na noc, cofają się pod naciskiem sprężyn zaworowych.
Rano wymagają dłuższego czasu nim napełnią się olejem i skasują luz.

Natomiast może to być wiele innych przyczyn - podstawowa sprawa to osłuchać samochód stetoskopem żeby ustalić czy to stuka na dole (panewki), czy na górze (rozrząd).


--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl

Data: 2019-04-14 23:27:26
Autor: Uzytkownik
Co to: Skoda czy Duży Fiat 125p?
W dniu 2019-04-14 o 21:35, Majka pisze:
Co to jest:

w Skodzie klekocze. Dokładnie tak samo klekotały mi zawory w Polskim Fiacie /125p/ jaki kiedyś miałam (w 1993 kupiłam sobie rocznik 1974, pomarańczowy ;)).
Tam, we Fiacie regulował mi zawory wujek mechanik - szczelinomierz + klucze + dobry słuch. Starczało na kilka miesięcy i od nowa klekotało.

Teraz mam Fabię. Też klekocze, podobnie do tamtego Fiata.
Ale w Skodzie jest regulacja zaworów automatyczna (kasowanie luzów).
Więc co stuka?
Słychać to - gdy stoję przed autem - ze środka komory silnika (czarna plastikowa kapa na silniku).
Słychać to mocniej gdy silnik jest zimny, po nocy.
Słychać to w kabinie.
Ostatnio stukanie słychać tez w czasie jazdy, podczas przyspieszania zwłaszcza, i ma teraz inny bardziej wyższy, metaliczny dźwięk ("świerszcze").

Auto: Fabia I, 2004, benzyna 1.4, 16V, 55kW, benzyna, manual, bez klimy, rozrząd wymieniony (bez pompy wody) 7 miesięcy temu. Przebieg 205 tysięcy km, auto od nowego u mnie.

Co to może tak stukać jak duży Fiat 125p?
Uszkodzę auto używając delikatnie jak do tej pory?
Jaki mogą być koszty naprawy?

Majka


A poziom oleju to sprawdzasz?

Jak jest zbyt mało oleju w silniku to hydrauliczne popychacze zaworów przestają działać tak jak powinny. Pojawiający się klekot jest najczęstszą przyczyną zbyt niskiego poziomu oleju.

Data: 2019-04-14 23:30:34
Autor: Uzytkownik
Co to: Skoda czy Duży Fiat 125p?
W dniu 2019-04-14 o 23:27, Uzytkownik pisze:
W dniu 2019-04-14 o 21:35, Majka pisze:
Co to jest:

w Skodzie klekocze. Dokładnie tak samo klekotały mi zawory w Polskim Fiacie /125p/ jaki kiedyś miałam (w 1993 kupiłam sobie rocznik 1974, pomarańczowy ;)).
Tam, we Fiacie regulował mi zawory wujek mechanik - szczelinomierz + klucze + dobry słuch. Starczało na kilka miesięcy i od nowa klekotało.

Teraz mam Fabię. Też klekocze, podobnie do tamtego Fiata.
Ale w Skodzie jest regulacja zaworów automatyczna (kasowanie luzów).
Więc co stuka?
Słychać to - gdy stoję przed autem - ze środka komory silnika (czarna plastikowa kapa na silniku).
Słychać to mocniej gdy silnik jest zimny, po nocy.
Słychać to w kabinie.
Ostatnio stukanie słychać tez w czasie jazdy, podczas przyspieszania zwłaszcza, i ma teraz inny bardziej wyższy, metaliczny dźwięk ("świerszcze").

Auto: Fabia I, 2004, benzyna 1.4, 16V, 55kW, benzyna, manual, bez klimy, rozrząd wymieniony (bez pompy wody) 7 miesięcy temu. Przebieg 205 tysięcy km, auto od nowego u mnie.

Co to może tak stukać jak duży Fiat 125p?
Uszkodzę auto używając delikatnie jak do tej pory?
Jaki mogą być koszty naprawy?

Majka


A poziom oleju to sprawdzasz?

Jak jest zbyt mało oleju w silniku to hydrauliczne popychacze zaworów przestają działać tak jak powinny. Pojawiający się klekot jest najczęstszą przyczyną zbyt niskiego poziomu oleju.

Miało być:

Pojawiający się klekot jest najczęstszym skutkiem zbyt niskiego poziomu oleju.

Co to: Skoda czy Duży Fiat 125p?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona