Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Co to. Wprowadzić przepis.

Co to. Wprowadzić przepis.

Data: 2020-07-23 10:51:49
Autor: Kol99
Co to. Wprowadzić przepis.
Użytkownik <sczygiel@gmail.com> napisał w wiadomości news:01a2b645-4ba3-4668-ba8f-2d4e05fed279ogooglegroups.com...
https://youtu.be/7L9GlPepe4s?t=276

To rondo jest tak poronionym pomyslem ze ja nawet nie wiem gdzie zaczac!

Kazda jedna cecha ronda tam jest zanegowana.
Kazdy jeden sposob na poprawienie bezpieczenstwa jest tam zanegowany.

To jakas piramidalna bzdura!

Ciekaw jestem statystyk wypadkow tam.


Prościej byłoby zmienić PoRD i wprowadzić przepis,
że jadący rondem pasem zewnętrznym ma obowiązek zjechania
z ronda najbliższą drogą .
Nie trzeba by było turbin, malowania znaków na jezdni
i zniknie problem widoczności tych znaków.

Data: 2020-07-23 10:16:19
Autor: K
Co to. Wprowadzić przepis.
On 23/07/2020 09:51, Kol99 wrote:
Użytkownik <sczygiel@gmail.com> napisał w wiadomości news:01a2b645-4ba3-4668-ba8f-2d4e05fed279ogooglegroups.com...
https://youtu.be/7L9GlPepe4s?t=276

To rondo jest tak poronionym pomyslem ze ja nawet nie wiem gdzie zaczac!

Kazda jedna cecha ronda tam jest zanegowana.
Kazdy jeden sposob na poprawienie bezpieczenstwa jest tam zanegowany.

To jakas piramidalna bzdura!

Ciekaw jestem statystyk wypadkow tam.


Prościej byłoby zmienić PoRD i wprowadzić przepis,
że jadący rondem pasem zewnętrznym ma obowiązek zjechania
z ronda najbliższą drogą .
Nie trzeba by było turbin, malowania znaków na jezdni
i zniknie problem widoczności tych znaków.


Wystarczyloby rozwidlenie na dwa pasy przed rondem i znaki poziome tak jak w krainie wiecznych rond: https://www.google.com/maps/@52.2094075,-0.2656536,3a,75y,248.91h,97.15t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-RRuEOQu98-5XhQBQIJMyQ!2e0!7i13312!8i6656

Data: 2020-07-23 11:37:45
Autor: Cavallino
Co to. Wprowadzić przepis.
W dniu 23-07-2020 o 11:16, K pisze:

Wystarczyloby rozwidlenie na dwa pasy przed rondem i znaki poziome

W Poznaniu to zasugerowałem miejskiemu inżynierowi ruchu w kontekście jednego ronda, gdzie notorycznie prawy pas jest blokowany przez chcących jechać na rondzie prosto lub w lewo (większość chętnych tak właśnie chce jechać).
A korki spowodowane tą blokadą sięgają czasem kilometra i blokują tych, co chcą na nim skręcić w prawo właśnie.
Odpowiedział, że projekt jest dobry i nie widzi problemu....

Dużo wody musi jeszcze w Warcie upłynąć, żeby drogowcy choć trochę zmądrzeli....

Data: 2020-07-23 11:36:23
Autor: K
Co to. Wprowadzić przepis.
On 23/07/2020 10:37, Cavallino wrote:
W dniu 23-07-2020 o 11:16, K pisze:

Wystarczyloby rozwidlenie na dwa pasy przed rondem i znaki poziome

W Poznaniu to zasugerowałem miejskiemu inżynierowi ruchu w kontekście jednego ronda, gdzie notorycznie prawy pas jest blokowany przez chcących jechać na rondzie prosto lub w lewo (większość chętnych tak właśnie chce jechać).
A korki spowodowane tą blokadą sięgają czasem kilometra i blokują tych, co chcą na nim skręcić w prawo właśnie.
Odpowiedział, że projekt jest dobry i nie widzi problemu....

Dużo wody musi jeszcze w Warcie upłynąć, żeby drogowcy choć trochę zmądrzeli....

Sie ciesz, ze w Polsce nikt nie wpadl na to aby na rondach sadzic krzaki/drzewa celowo ograniczajace widocznosc aby ludzie zwalniali powodujac korki zamiast przejezdzac bez zatrzymywania gdy nic nie jedzie.

Data: 2020-07-23 12:56:22
Autor: Cavallino
Co to. Wprowadzić przepis.
W dniu 23-07-2020 o 12:36, K pisze:
On 23/07/2020 10:37, Cavallino wrote:
W dniu 23-07-2020 o 11:16, K pisze:

Wystarczyloby rozwidlenie na dwa pasy przed rondem i znaki poziome

W Poznaniu to zasugerowałem miejskiemu inżynierowi ruchu w kontekście jednego ronda, gdzie notorycznie prawy pas jest blokowany przez chcących jechać na rondzie prosto lub w lewo (większość chętnych tak właśnie chce jechać).
A korki spowodowane tą blokadą sięgają czasem kilometra i blokują tych, co chcą na nim skręcić w prawo właśnie.
Odpowiedział, że projekt jest dobry i nie widzi problemu....

Dużo wody musi jeszcze w Warcie upłynąć, żeby drogowcy choć trochę zmądrzeli....

Sie ciesz, ze w Polsce nikt nie wpadl na to aby na rondach sadzic krzaki/drzewa

Jak to nikt nie wpadł?
Krzaczory na środku ronda są coraz częstsze, zwłaszcza w mniejszych miastach, w których nie jeżdżą przez środek tramwaje.

Data: 2020-07-23 13:56:41
Autor: J.F.
Co to. Wprowadzić przepis.
Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rfbp78$e6b$3$horizn@news.chmurka.net...
On 23/07/2020 10:37, Cavallino wrote:
Dużo wody musi jeszcze w Warcie upłynąć, żeby drogowcy choć trochę zmądrzeli....

Sie ciesz, ze w Polsce nikt nie wpadl na to aby na rondach sadzic krzaki/drzewa celowo ograniczajace widocznosc aby ludzie zwalniali powodujac korki zamiast przejezdzac bez zatrzymywania gdy nic nie jedzie.

No jak nie - a ten ostatni chocby, to na czym tak wylecial ?

A czy to zle ... zle moze tez byc, jak ktos nie zauwazy ze rondo i pojedzie prosto.
No i pytanie co wtedy powinno byc - drzewo na srodku, czy pusto i plasko..



J.

Data: 2020-07-23 12:00:31
Autor: Uncle Pete
Co to. Wprowadzić przepis.
Wystarczyloby rozwidlenie na dwa pasy przed rondem i znaki poziome tak jak w krainie wiecznych rond: https://www.google.com/maps/@52.2094075,-0.2656536,3a,75y,248.91h,97.15t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-RRuEOQu98-5XhQBQIJMyQ!2e0!7i13312!8i6656

Znaki poziome nie zawsze widać. Moim zdaniem największym problemem jest istnienie w Polsce dwóch rodzajów rond o różnej organizacji ruchu.

Data: 2020-07-23 03:15:16
Autor: Przemek Jedrzejczak
Co to. Wprowadzić przepis.
-- Znaki poziome nie zawsze widać. Moim zdaniem największym problemem jest istnienie w Polsce dwóch rodzajów rond o różnej organizacji ruchu.

https://radioszczecin.pl/1,406403,rondo-turbinowe-na-pl-grunwaldzkim-znacznie-zwie

cytat:

-- i coraz mniejszych umiejętności kierowców, którzy mają problem z przepisowym poruszaniem się na rondzie

Data: 2020-07-23 12:49:22
Autor: Uncle Pete
Co to. Wprowadzić przepis.
https://radioszczecin.pl/1,406403,rondo-turbinowe-na-pl-grunwaldzkim-znacznie-zwie

cytat:

-- i coraz mniejszych umiejętności kierowców, którzy mają problem z przepisowym poruszaniem się na rondzie

Trwająca właśnie gorąca dyskusja na grupie o tym, jak należy przepisowo poruszać się na rondzie, świadczy o jakości i łatwości stosowania tych przepisów...

Natomiast zgadzam się, że rondo turbinowe jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, niż wielopasowe rondo tradycyjne. I dobrze byłoby wszystkie przerobić na turbinowe.

Data: 2020-07-23 13:51:01
Autor: J.F.
Co to. Wprowadzić przepis.
Użytkownik "Uncle Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f196b30$0$514$65785112@news.neostrada.pl...
https://radioszczecin.pl/1,406403,rondo-turbinowe-na-pl-grunwaldzkim-znacznie-zwie
cytat:
-- i coraz mniejszych umiejętności kierowców, którzy mają problem z przepisowym poruszaniem się na rondzie

Trwająca właśnie gorąca dyskusja na grupie o tym, jak należy przepisowo poruszać się na rondzie, świadczy o jakości i łatwości stosowania tych przepisów...

Natomiast zgadzam się, że rondo turbinowe jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, niż wielopasowe rondo tradycyjne. I dobrze byłoby wszystkie przerobić na turbinowe.

Tylko czy to watku jest turbinowe, czy jeszcze jakies inne ...

J.

Data: 2020-07-23 13:57:32
Autor: Cavallino
Co to. Wprowadzić przepis.
W dniu 23-07-2020 o 13:51, J.F. pisze:

Natomiast zgadzam się, że rondo turbinowe jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, niż wielopasowe rondo tradycyjne. I dobrze byłoby wszystkie przerobić na turbinowe.

Tylko czy to watku jest turbinowe, czy jeszcze jakies inne ...

To już niewiele zmienia w zasadach jazdy.

Data: 2020-07-23 11:29:11
Autor: K
Co to. Wprowadzić przepis.
On 23/07/2020 11:00, Uncle Pete wrote:
Wystarczyloby rozwidlenie na dwa pasy przed rondem i znaki poziome tak jak w krainie wiecznych rond: https://www.google.com/maps/@52.2094075,-0.2656536,3a,75y,248.91h,97.15t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-RRuEOQu98-5XhQBQIJMyQ!2e0!7i13312!8i6656


Znaki poziome nie zawsze widać. Moim zdaniem największym problemem jest istnienie w Polsce dwóch rodzajów rond o różnej organizacji ruchu.

Mozna przed rondem rowniez postawic znak pionowy. Moim zdaniem rozwidlenie z dwoma-trzema pasami zalatwia sprawe i jak ktos tego nie ogarnie to juz nic nie ogarnie.

Data: 2020-07-23 11:31:21
Autor: K
Co to. Wprowadzić przepis.
On 23/07/2020 11:29, K wrote:
On 23/07/2020 11:00, Uncle Pete wrote:
Wystarczyloby rozwidlenie na dwa pasy przed rondem i znaki poziome tak jak w krainie wiecznych rond: https://www.google.com/maps/@52.2094075,-0.2656536,3a,75y,248.91h,97.15t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-RRuEOQu98-5XhQBQIJMyQ!2e0!7i13312!8i6656



Znaki poziome nie zawsze widać. Moim zdaniem największym problemem jest istnienie w Polsce dwóch rodzajów rond o różnej organizacji ruchu.

Mozna przed rondem rowniez postawic znak pionowy. Moim zdaniem rozwidlenie z dwoma-trzema pasami zalatwia sprawe i jak ktos tego nie ogarnie to juz nic nie ogarnie.

tak jak tu: https://www.google.com/maps/@52.1847783,-0.311366,3a,75y,77.37h,88.47t/data=!3m6!1e1!3m4!1sXs6zCn74xbZuL-iYJHiRng!2e0!7i13312!8i6656

i dalej przed samym rondem poziome:

https://www.google.com/maps/@52.1849394,-0.3079674,3a,75y,87.71h,87.75t/data=!3m6!1e1!3m4!1sI_1iEuIjR97l8MSnKiuBHw!2e0!7i13312!8i6656

Data: 2020-07-23 12:04:25
Autor: Cavallino
Co to. Wprowadzić przepis.
W dniu 23-07-2020 o 12:00, Uncle Pete pisze:
Wystarczyloby rozwidlenie na dwa pasy przed rondem i znaki poziome tak jak w krainie wiecznych rond: https://www.google.com/maps/@52.2094075,-0.2656536,3a,75y,248.91h,97.15t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-RRuEOQu98-5XhQBQIJMyQ!2e0!7i13312!8i6656


Znaki poziome nie zawsze widać. Moim zdaniem największym problemem jest istnienie w Polsce dwóch rodzajów rond o różnej organizacji ruchu.

Albo dwóch rodzajów kierowców, wyedukowanych i tych którzy prawka nie powinni mieć.
Przenoszenie przyzwyczajeń z jednego małego ronda we wsi, na inne, duże, turbinowe, połączone z brakiem wiedzy, ze istnieją inne ronda, faktycznie jest groźne.

Data: 2020-07-23 12:45:23
Autor: Uncle Pete
Co to. Wprowadzić przepis.

Albo dwóch rodzajów kierowców, wyedukowanych i tych którzy prawka nie powinni mieć.
Przenoszenie przyzwyczajeń z jednego małego ronda we wsi, na inne, duże, turbinowe, połączone z brakiem wiedzy, ze istnieją inne ronda, faktycznie jest groźne.

Ale mamy takich kierowców jakich mamy, łatwiej uprościć (ujednolicić) organizację ruchu. Dla normalnych kierowców to też byłoby ułatwienie - moim zdaniem "zwykłe" rondo więcej niż jednym pasie ruchu i bez świateł jest po prostu niewygodne.

A propos, człowieku z miasta: czy jesteś w stanie szybko bez patrzenia na znaki poziome (które mogą być niewidoczne lub źle wdoczne) odróżnić zwykłe rondo wielopasowe od turbinowego?

Data: 2020-07-23 12:54:52
Autor: Cavallino
Co to. Wprowadzić przepis.
W dniu 23-07-2020 o 12:45, Uncle Pete pisze:

Albo dwóch rodzajów kierowców, wyedukowanych i tych którzy prawka nie powinni mieć.
Przenoszenie przyzwyczajeń z jednego małego ronda we wsi, na inne, duże, turbinowe, połączone z brakiem wiedzy, ze istnieją inne ronda, faktycznie jest groźne.

Ale mamy takich kierowców jakich mamy, łatwiej uprościć (ujednolicić) organizację ruchu. Dla normalnych kierowców to też byłoby ułatwienie - moim zdaniem "zwykłe" rondo więcej niż jednym pasie ruchu i bez świateł jest po prostu niewygodne.

A to bez dwóch zdań.
Do tego zmieniłbym domyślne pierwszeństwo, bo po co stawiać miliony znaków przed każdym wjazdem na każdym rondzie?

Ale czynniki decyzyjne nie chcą nawet domalować strzałek na pasach przed rondem, a co dopiero mówić o zmianie przepisów.


A propos, człowieku z miasta: czy jesteś w stanie szybko bez patrzenia na znaki poziome (które mogą być niewidoczne lub źle wdoczne) odróżnić zwykłe rondo wielopasowe od turbinowego?

Zazwyczaj zwykłe rondo nie ma opisanych dozwolonych kierunków na pasach wlotowych.
A te kierunki są też wyszczególnione na znakach pionowych zazwyczaj.
Więc na zwykłym rondzie po prostu tych znaków nie będzie, a na turbinowym, lub pseudoturbinowym będą.

Data: 2020-07-23 13:48:59
Autor: J.F.
Co to. Wprowadzić przepis.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rfbq9s$f24$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 23-07-2020 o 12:45, Uncle Pete pisze:
Ale mamy takich kierowców jakich mamy, łatwiej uprościć (ujednolicić) organizację ruchu. Dla normalnych kierowców to też byłoby ułatwienie - moim zdaniem "zwykłe" rondo więcej niż jednym pasie ruchu i bez świateł jest po prostu niewygodne.

A to bez dwóch zdań.
Do tego zmieniłbym domyślne pierwszeństwo, bo po co stawiać miliony znaków przed każdym wjazdem na każdym rondzie?
Ale czynniki decyzyjne nie chcą nawet domalować strzałek na pasach przed rondem, a co dopiero mówić o zmianie przepisów.

Bylo inne, ale jakies czynniki spowodowaly, ze zmieniono.
Unifikacja europejska ? Jakis kraj, gdzie przepisy sa inne ?

Czy konwencja wiedenska o znakach ?

No i PKB rosnie, po co zmieniac :-)

Gorzej, ze mamy ronda dwoch typow.
Tzn w Polsce chyba nie mamy, ale w jakich krajach sie bac ?

J.

Data: 2020-07-23 13:56:16
Autor: Cavallino
Co to. Wprowadzić przepis.
W dniu 23-07-2020 o 13:48, J.F. pisze:

Do tego zmieniłbym domyślne pierwszeństwo, bo po co stawiać miliony znaków przed każdym wjazdem na każdym rondzie?
Ale czynniki decyzyjne nie chcą nawet domalować strzałek na pasach przed rondem, a co dopiero mówić o zmianie przepisów.

Bylo inne, ale jakies czynniki spowodowaly, ze zmieniono.

Kiedy było inne?

Unifikacja europejska ? Jakis kraj, gdzie przepisy sa inne ?

Czy konwencja wiedenska o znakach ?

No i PKB rosnie, po co zmieniac :-)

Gorzej, ze mamy ronda dwoch typow.
Tzn w Polsce chyba nie mamy, ale w jakich krajach sie bac ?

Przede wszystkim we Francji.
Sam tam kiedyś obtarłem gościa jak zjeżdżałem z wewnętrznego....

Data: 2020-07-23 16:10:12
Autor: K
Co to. Wprowadzić przepis.
On 23/07/2020 12:56, Cavallino wrote:


Przede wszystkim we Francji.
Sam tam kiedyś obtarłem gościa jak zjeżdżałem z wewnętrznego....

Ronda i ogolnie ruch drogowy w FR to stan umyslu.

Data: 2020-07-23 11:06:20
Autor: Cavallino
Co to. Wprowadzić przepis.
W dniu 23-07-2020 o 10:51, Kol99 pisze:

Prościej byłoby zmienić PoRD i wprowadzić przepis,
że jadący rondem pasem zewnętrznym ma obowiązek zjechania
z ronda najbliższą drogą .

Czyli skręt w prawo na rondzie obowiązkowo?
To zatkałoby większość dużych rond....

Data: 2020-07-23 11:13:14
Autor: Kol99
Co to. Wprowadzić przepis.
Użytkownik "Cavallino" <CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:rfbjub$av3$1$Cavnews.chmurka.net...
W dniu 23-07-2020 o 10:51, Kol99 pisze:

Prościej byłoby zmienić PoRD i wprowadzić przepis,
że jadący rondem pasem zewnętrznym ma obowiązek zjechania
z ronda najbliższą drogą .

Czyli skręt w prawo na rondzie obowiązkowo?
To zatkałoby większość dużych rond....


Obowiązkowy skręt w prawo, ale tylko dla jadących pasem
zewnętrznym, czyli automatycznie każde 2 pasmowe i więcej pasów
rondo byłoby rondem turbinowym.

Data: 2020-07-23 14:31:43
Autor: 599
Co to. Wprowadzić przepis.
Kol99 w <news:rfbkce$i3n$1gioia.aioe.org>:

Użytkownik "Cavallino" <CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:rfbjub$av3$1$Cavnews.chmurka.net...
W dniu 23-07-2020 o 10:51, Kol99 pisze:
Prościej byłoby zmienić PoRD i wprowadzić przepis,
że jadący rondem pasem zewnętrznym ma obowiązek zjechania
z ronda najbliższą drogą .
Czyli skręt w prawo na rondzie obowiązkowo?
To zatkałoby większość dużych rond....

Obowiązkowy skręt w prawo, ale tylko dla jadących pasem
zewnętrznym, czyli automatycznie każde 2 pasmowe i więcej pasów
rondo byłoby rondem turbinowym.

Czyli na 99% rond (bo tak szacuję, że tyle jest z jednym pasem) też nakaz...

Musk (nie Elon) tfuj wruk?

--
'Tom N'

Data: 2020-07-23 14:40:22
Autor: J.F.
Co to. Wprowadzić przepis.
Użytkownik "5999"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:wimal2fj8f6t.dlg@emil.not.valid...
Kol99 w
Użytkownik "Cavallino" <CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości
W dniu 23-07-2020 o 10:51, Kol99 pisze:
Prościej byłoby zmienić PoRD i wprowadzić przepis,
że jadący rondem pasem zewnętrznym ma obowiązek zjechania
z ronda najbliższą drogą .
Czyli skręt w prawo na rondzie obowiązkowo?
To zatkałoby większość dużych rond....

Obowiązkowy skręt w prawo, ale tylko dla jadących pasem
zewnętrznym, czyli automatycznie każde 2 pasmowe i więcej pasów
rondo byłoby rondem turbinowym.

Czyli na 99% rond (bo tak szacuję, że tyle jest z jednym pasem) też nakaz...
Musk (nie Elon) tfuj wruk?

Na tych by przepis przeciez nie obowiazywal ..

J.

Data: 2020-07-23 11:57:56
Autor: Uncle Pete
Co to. Wprowadzić przepis.
Prościej byłoby zmienić PoRD i wprowadzić przepis,
że jadący rondem pasem zewnętrznym ma obowiązek zjechania
z ronda najbliższą drogą .
Nie trzeba by było turbin, malowania znaków na jezdni
i zniknie problem widoczności tych znaków.

To moim zdaniem jest bardzo dobry pomysł. Moim zdaniem największym problemem polskich rond o więcej niż jednym pasie jest istnienie zasadniczo dwóch jego odmian - zwykłego i turbinowego. Tych ostatnich jest coraz więcej i kierowcy zaczynają się gubić i na zwykłych rondach zjeżdżać z zewnętrznego pasa nie ustępując pierwszeństwa. A jak przyprószy śnieg, to trudno jest zgadnąć, na jaki typ ronda się wjeżdża...

Data: 2020-07-23 16:31:55
Autor: Myjk
Co to. Wprowadzić przepis.
Thu, 23 Jul 2020 11:57:56 +0200, Uncle Pete
Moim zdaniem największym problemem polskich rond o więcej niż jednym pasie jest istnienie zasadniczo dwóch jego odmian - zwykłego i turbinowego.

Nie ma żadnych dwóch odmian, po prostu ktoś ludziom nawkładał do głowy
(Dworak?) albo sami sobie nawkładali, że jezdnia wokół wyspy do osobna
droga i że można sobie nią jeździć do woli. Stąd wychodzi że na "zwykłym"
jeżdżą inaczej niż na "turbinowym", a co gorsza, na turbinowym z
oznaczonymi pasami (jak w materiale) chcą jeździć jak na zwykłym, choć
podstawowa zasada powinna być taka sama -- i co, bezskutecznie niestety,
staram się wyjaśniać.

Niemniej nie zgadzam się aby dobrym pomysłem było zapisanie w PORD aby z
prawego pasa zjeżdżanie odbywało się zawsze w pierwszy zjazd. To by
oczywiście w znaczącym stopniu poprawiło bezpieczeństwo, ale jednocześnie
przytkałoby skrzyżowania wykluczając możliwość jazdy z dwóch pasów na
wprost.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-23 21:11:02
Autor: Uncle Pete
Co to. Wprowadzić przepis.
Nie ma żadnych dwóch odmian, po prostu ktoś ludziom nawkładał do głowy

Są, bo mają zasadniczo odmienne oznakowanie poziome - i odpowiednio różnie z nich się korzysta.

(Dworak?) albo sami sobie nawkładali, że jezdnia wokół wyspy do osobna
droga i że można sobie nią jeździć do woli. Stąd wychodzi że na "zwykłym"
jeżdżą inaczej niż na "turbinowym", a co gorsza, na turbinowym z
oznaczonymi pasami (jak w materiale) chcą jeździć jak na zwykłym, choć
podstawowa zasada powinna być taka sama -- i co, bezskutecznie niestety,
staram się wyjaśniać.

Mieszasz ze sobą dwie rzeczy - ogólne reguły i te wymuszone przez znaki poziome. W turbinowym możesz zjechać z wewnętrznego pasa cały czas mając pierwszeństwo, na zwykłym przy zjeździe ze środkowego pasa nigdy pierwszeństwa nie masz w stosunku do tych na zewnętrznym. Niezależnie od tego, stosują oni się do ogólnych reguł lub nie. Tylko nie mów mi, że oznakowanie poziome nie wpływa na pierwszeństwo.

Data: 2020-07-24 09:16:44
Autor: Myjk
Co to. Wprowadzić przepis.
Thu, 23 Jul 2020 21:11:02 +0200, Uncle Pete
Są, bo mają zasadniczo odmienne oznakowanie poziome - i odpowiednio  różnie z nich się korzysta.

Tak jak każde inne skrzyżowania "klasyczne". Co nie znaczy że są dwa (czy więcej) rodzajów.

Mieszasz ze sobą dwie rzeczy - ogólne reguły i te wymuszone przez znaki poziome.

Popatrz na nagranie i ten wątek. Jak wół są oznaczenia na przedmiotowym
skrzyżowaniu, a ludzie twierdzą że gość jadący po zewnętrznym pasie ma
pierwszeństwo przed tymi co jadą po wewnętrznym.

W turbinowym możesz zjechać z wewnętrznego pasa cały czas mając pierwszeństwo, na zwykłym przy zjeździe ze środkowego pasa nigdy pierwszeństwa nie masz w stosunku do tych na zewnętrznym.

Nie jest to prawda, chyba że ktoś nie rozumie przepisów poprzez traktowanie
obwiedni jako osobną drogę i odrębne skrzyżowania na zjazdach, oraz nie
rozumie po co są pasy na obwiedni. One wbrew pozorom nie wyznaczają
pierwszeństwa, a jedynie prowadzą po łuku żeby ludzie na siebie na obwiedni
nie wjeżdżali -- i to nie są żadne dziwy, bo pasy na skrzyżowaniach dla
pojazdów z pierwszeństwem przejazdu przez to skrzyżowanie to rzecz
NORMALNA. Do tego są jeszcze pasy/linie prowadzące. Zaś kto jakie ma
pierwszeństwo regulują przepisy ogólne, w tym wypadku Art. 22. -- ale ten
zapis działa tylko jeśli się potraktuje rondo jako całość. Wtedy nagle
wszystko zaczyna działać (oczywiście do momentu gdy ktoś tych reguł nie
postanowi pogwałcić poprzez wymuszenie pierwszeństwa na pojeździ który się
na rondzie znajduje przed wjeżdżajacym oraz nie zacznie zkręcać na
skrzyżowaniu w lewo jadąc z prawego, i dalej zewnętrznym pasem.

Niezależnie od tego, stosują oni się do ogólnych reguł lub nie. Tylko nie mów mi, że oznakowanie poziome nie wpływa na pierwszeństwo.

Nie zawsze wpływa i dawałem w tym wątku wielokrotnie przykład "klasycznego"
skrzyżowania na Ostrobramskiej/Fieldorfa które to idealnie pokazuje. Tylko
oczywiście nikt się nie chciał ustosunkować i wyjaśnić dlaczego na tym
skrzyzowaniu wszystko jest jasne, a na rondzie się zaczynają dziać różne
dziwne rzeczy (najczęściej nie mające nic wspólnego z istniejącymi
przepisami).

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-07-25 13:19:11
Autor: Kol99
Co to. art. 22.
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:jhc48qwhw7l0$.dlgmyjk.org...
Thu, 23 Jul 2020 21:11:02 +0200, Uncle Pete

W turbinowym możesz zjechać z wewnętrznego pasa cały czas mając
pierwszeństwo, na zwykłym przy zjeździe ze środkowego pasa nigdy
pierwszeństwa nie masz w stosunku do tych na zewnętrznym.

Nie jest to prawda, ...
po co są pasy na obwiedni. One wbrew pozorom nie wyznaczają
pierwszeństwa, a jedynie prowadzą po łuku
 Zaś kto jakie ma
pierwszeństwo regulują przepisy ogólne, w tym wypadku Art. 22.
-- Pozdor
Myjk

Sam sobie zaprzeczasz. Jedno twoje zdanie przeczy drugiemu twojemu zdaniu.
Właśnie art. 22 mówi kto kiedy ma pierwszeństwo w przypadku zmiany pasa
i dlatego na rondzie turbinowym można zjechać z ronda z wewnętrznego pasa
 cały czas mając  pierwszeństwo - czemu ty zaprzeczasz.

Co to. Wprowadzić przepis.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona