Data: 2020-07-23 10:51:49 | |
Autor: Kol99 | |
Co to. Wprowadzić przepis. | |
Użytkownik <sczygiel@gmail.com> napisał w wiadomości news:01a2b645-4ba3-4668-ba8f-2d4e05fed279ogooglegroups.com...
https://youtu.be/7L9GlPepe4s?t=276 Prościej byłoby zmienić PoRD i wprowadzić przepis, że jadący rondem pasem zewnętrznym ma obowiązek zjechania z ronda najbliższą drogą . Nie trzeba by było turbin, malowania znaków na jezdni i zniknie problem widoczności tych znaków. |
|
Data: 2020-07-23 10:16:19 | |
Autor: K | |
Co to. Wprowadzić przepis. | |
On 23/07/2020 09:51, Kol99 wrote:
Użytkownik <sczygiel@gmail.com> napisał w wiadomości news:01a2b645-4ba3-4668-ba8f-2d4e05fed279ogooglegroups.com... Wystarczyloby rozwidlenie na dwa pasy przed rondem i znaki poziome tak jak w krainie wiecznych rond: https://www.google.com/maps/@52.2094075,-0.2656536,3a,75y,248.91h,97.15t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-RRuEOQu98-5XhQBQIJMyQ!2e0!7i13312!8i6656 |
|
Data: 2020-07-23 11:37:45 | |
Autor: Cavallino | |
Co to. Wprowadzić przepis. | |
W dniu 23-07-2020 o 11:16, K pisze:
Wystarczyloby rozwidlenie na dwa pasy przed rondem i znaki poziome W Poznaniu to zasugerowałem miejskiemu inżynierowi ruchu w kontekście jednego ronda, gdzie notorycznie prawy pas jest blokowany przez chcących jechać na rondzie prosto lub w lewo (większość chętnych tak właśnie chce jechać). A korki spowodowane tą blokadą sięgają czasem kilometra i blokują tych, co chcą na nim skręcić w prawo właśnie. Odpowiedział, że projekt jest dobry i nie widzi problemu.... Dużo wody musi jeszcze w Warcie upłynąć, żeby drogowcy choć trochę zmądrzeli.... |
|
Data: 2020-07-23 11:36:23 | |
Autor: K | |
Co to. Wprowadzić przepis. | |
On 23/07/2020 10:37, Cavallino wrote:
W dniu 23-07-2020 o 11:16, K pisze: Sie ciesz, ze w Polsce nikt nie wpadl na to aby na rondach sadzic krzaki/drzewa celowo ograniczajace widocznosc aby ludzie zwalniali powodujac korki zamiast przejezdzac bez zatrzymywania gdy nic nie jedzie. |
|
Data: 2020-07-23 12:56:22 | |
Autor: Cavallino | |
Co to. Wprowadzić przepis. | |
W dniu 23-07-2020 o 12:36, K pisze:
On 23/07/2020 10:37, Cavallino wrote: Jak to nikt nie wpadł? Krzaczory na środku ronda są coraz częstsze, zwłaszcza w mniejszych miastach, w których nie jeżdżą przez środek tramwaje. |
|
Data: 2020-07-23 13:56:41 | |
Autor: J.F. | |
Co to. Wprowadzić przepis. | |
Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rfbp78$e6b$3$horizn@news.chmurka.net...
On 23/07/2020 10:37, Cavallino wrote: Dużo wody musi jeszcze w Warcie upłynąć, żeby drogowcy choć trochę zmądrzeli.... Sie ciesz, ze w Polsce nikt nie wpadl na to aby na rondach sadzic krzaki/drzewa celowo ograniczajace widocznosc aby ludzie zwalniali powodujac korki zamiast przejezdzac bez zatrzymywania gdy nic nie jedzie. No jak nie - a ten ostatni chocby, to na czym tak wylecial ? A czy to zle ... zle moze tez byc, jak ktos nie zauwazy ze rondo i pojedzie prosto. No i pytanie co wtedy powinno byc - drzewo na srodku, czy pusto i plasko.. J. |
|
Data: 2020-07-23 12:00:31 | |
Autor: Uncle Pete | |
Co to. Wprowadzić przepis. | |
Wystarczyloby rozwidlenie na dwa pasy przed rondem i znaki poziome tak jak w krainie wiecznych rond: https://www.google.com/maps/@52.2094075,-0.2656536,3a,75y,248.91h,97.15t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-RRuEOQu98-5XhQBQIJMyQ!2e0!7i13312!8i6656 Znaki poziome nie zawsze widać. Moim zdaniem największym problemem jest istnienie w Polsce dwóch rodzajów rond o różnej organizacji ruchu. |
|
Data: 2020-07-23 03:15:16 | |
Autor: Przemek Jedrzejczak | |
Co to. Wprowadzić przepis. | |
-- Znaki poziome nie zawsze widać. Moim zdaniem największym problemem jest istnienie w Polsce dwóch rodzajów rond o różnej organizacji ruchu.
https://radioszczecin.pl/1,406403,rondo-turbinowe-na-pl-grunwaldzkim-znacznie-zwie cytat: -- i coraz mniejszych umiejętności kierowców, którzy mają problem z przepisowym poruszaniem się na rondzie |
|
Data: 2020-07-23 12:49:22 | |
Autor: Uncle Pete | |
Co to. Wprowadzić przepis. | |
https://radioszczecin.pl/1,406403,rondo-turbinowe-na-pl-grunwaldzkim-znacznie-zwie Trwająca właśnie gorąca dyskusja na grupie o tym, jak należy przepisowo poruszać się na rondzie, świadczy o jakości i łatwości stosowania tych przepisów... Natomiast zgadzam się, że rondo turbinowe jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, niż wielopasowe rondo tradycyjne. I dobrze byłoby wszystkie przerobić na turbinowe. |
|
Data: 2020-07-23 13:51:01 | |
Autor: J.F. | |
Co to. Wprowadzić przepis. | |
Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f196b30$0$514$65785112@news.neostrada.pl...
https://radioszczecin.pl/1,406403,rondo-turbinowe-na-pl-grunwaldzkim-znacznie-zwie Trwająca właśnie gorąca dyskusja na grupie o tym, jak należy przepisowo poruszać się na rondzie, świadczy o jakości i łatwości stosowania tych przepisów... Natomiast zgadzam się, że rondo turbinowe jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, niż wielopasowe rondo tradycyjne. I dobrze byłoby wszystkie przerobić na turbinowe. Tylko czy to watku jest turbinowe, czy jeszcze jakies inne ... J. |
|
Data: 2020-07-23 13:57:32 | |
Autor: Cavallino | |
Co to. Wprowadzić przepis. | |
W dniu 23-07-2020 o 13:51, J.F. pisze:
Natomiast zgadzam się, że rondo turbinowe jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, niż wielopasowe rondo tradycyjne. I dobrze byłoby wszystkie przerobić na turbinowe. To już niewiele zmienia w zasadach jazdy. |
|
Data: 2020-07-23 11:29:11 | |
Autor: K | |
Co to. Wprowadzić przepis. | |
On 23/07/2020 11:00, Uncle Pete wrote:
Wystarczyloby rozwidlenie na dwa pasy przed rondem i znaki poziome tak jak w krainie wiecznych rond: https://www.google.com/maps/@52.2094075,-0.2656536,3a,75y,248.91h,97.15t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-RRuEOQu98-5XhQBQIJMyQ!2e0!7i13312!8i6656 Mozna przed rondem rowniez postawic znak pionowy. Moim zdaniem rozwidlenie z dwoma-trzema pasami zalatwia sprawe i jak ktos tego nie ogarnie to juz nic nie ogarnie. |
|
Data: 2020-07-23 11:31:21 | |
Autor: K | |
Co to. Wprowadzić przepis. | |
On 23/07/2020 11:29, K wrote:
On 23/07/2020 11:00, Uncle Pete wrote: tak jak tu: https://www.google.com/maps/@52.1847783,-0.311366,3a,75y,77.37h,88.47t/data=!3m6!1e1!3m4!1sXs6zCn74xbZuL-iYJHiRng!2e0!7i13312!8i6656 i dalej przed samym rondem poziome: https://www.google.com/maps/@52.1849394,-0.3079674,3a,75y,87.71h,87.75t/data=!3m6!1e1!3m4!1sI_1iEuIjR97l8MSnKiuBHw!2e0!7i13312!8i6656 |
|
Data: 2020-07-23 12:04:25 | |
Autor: Cavallino | |
Co to. Wprowadzić przepis. | |
W dniu 23-07-2020 o 12:00, Uncle Pete pisze:
Wystarczyloby rozwidlenie na dwa pasy przed rondem i znaki poziome tak jak w krainie wiecznych rond: https://www.google.com/maps/@52.2094075,-0.2656536,3a,75y,248.91h,97.15t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-RRuEOQu98-5XhQBQIJMyQ!2e0!7i13312!8i6656 Albo dwóch rodzajów kierowców, wyedukowanych i tych którzy prawka nie powinni mieć. Przenoszenie przyzwyczajeń z jednego małego ronda we wsi, na inne, duże, turbinowe, połączone z brakiem wiedzy, ze istnieją inne ronda, faktycznie jest groźne. |
|
Data: 2020-07-23 12:45:23 | |
Autor: Uncle Pete | |
Co to. Wprowadzić przepis. | |
Albo dwóch rodzajów kierowców, wyedukowanych i tych którzy prawka nie powinni mieć. Ale mamy takich kierowców jakich mamy, łatwiej uprościć (ujednolicić) organizację ruchu. Dla normalnych kierowców to też byłoby ułatwienie - moim zdaniem "zwykłe" rondo więcej niż jednym pasie ruchu i bez świateł jest po prostu niewygodne. A propos, człowieku z miasta: czy jesteś w stanie szybko bez patrzenia na znaki poziome (które mogą być niewidoczne lub źle wdoczne) odróżnić zwykłe rondo wielopasowe od turbinowego? |
|
Data: 2020-07-23 12:54:52 | |
Autor: Cavallino | |
Co to. Wprowadzić przepis. | |
W dniu 23-07-2020 o 12:45, Uncle Pete pisze:
A to bez dwóch zdań. Do tego zmieniłbym domyślne pierwszeństwo, bo po co stawiać miliony znaków przed każdym wjazdem na każdym rondzie? Ale czynniki decyzyjne nie chcą nawet domalować strzałek na pasach przed rondem, a co dopiero mówić o zmianie przepisów.
Zazwyczaj zwykłe rondo nie ma opisanych dozwolonych kierunków na pasach wlotowych. A te kierunki są też wyszczególnione na znakach pionowych zazwyczaj. Więc na zwykłym rondzie po prostu tych znaków nie będzie, a na turbinowym, lub pseudoturbinowym będą. |
|
Data: 2020-07-23 13:48:59 | |
Autor: J.F. | |
Co to. Wprowadzić przepis. | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rfbq9s$f24$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 23-07-2020 o 12:45, Uncle Pete pisze: Ale mamy takich kierowców jakich mamy, łatwiej uprościć (ujednolicić) organizację ruchu. Dla normalnych kierowców to też byłoby ułatwienie - moim zdaniem "zwykłe" rondo więcej niż jednym pasie ruchu i bez świateł jest po prostu niewygodne. A to bez dwóch zdań. Bylo inne, ale jakies czynniki spowodowaly, ze zmieniono. Unifikacja europejska ? Jakis kraj, gdzie przepisy sa inne ? Czy konwencja wiedenska o znakach ? No i PKB rosnie, po co zmieniac :-) Gorzej, ze mamy ronda dwoch typow. Tzn w Polsce chyba nie mamy, ale w jakich krajach sie bac ? J. |
|
Data: 2020-07-23 13:56:16 | |
Autor: Cavallino | |
Co to. Wprowadzić przepis. | |
W dniu 23-07-2020 o 13:48, J.F. pisze:
Do tego zmieniłbym domyślne pierwszeństwo, bo po co stawiać miliony znaków przed każdym wjazdem na każdym rondzie? Kiedy było inne? Unifikacja europejska ? Jakis kraj, gdzie przepisy sa inne ? Przede wszystkim we Francji. Sam tam kiedyś obtarłem gościa jak zjeżdżałem z wewnętrznego.... |
|
Data: 2020-07-23 16:10:12 | |
Autor: K | |
Co to. Wprowadzić przepis. | |
On 23/07/2020 12:56, Cavallino wrote:
Ronda i ogolnie ruch drogowy w FR to stan umyslu. |
|
Data: 2020-07-23 11:06:20 | |
Autor: Cavallino | |
Co to. Wprowadzić przepis. | |
W dniu 23-07-2020 o 10:51, Kol99 pisze:
Prościej byłoby zmienić PoRD i wprowadzić przepis, Czyli skręt w prawo na rondzie obowiązkowo? To zatkałoby większość dużych rond.... |
|
Data: 2020-07-23 11:13:14 | |
Autor: Kol99 | |
Co to. Wprowadzić przepis. | |
Użytkownik "Cavallino" <CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:rfbjub$av3$1$Cavnews.chmurka.net...
W dniu 23-07-2020 o 10:51, Kol99 pisze: Obowiązkowy skręt w prawo, ale tylko dla jadących pasem zewnętrznym, czyli automatycznie każde 2 pasmowe i więcej pasów rondo byłoby rondem turbinowym. |
|
Data: 2020-07-23 14:31:43 | |
Autor: 599 | |
Co to. Wprowadzić przepis. | |
Kol99 w <news:rfbkce$i3n$1gioia.aioe.org>:
Użytkownik "Cavallino" <CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:rfbjub$av3$1$Cavnews.chmurka.net... Obowiązkowy skręt w prawo, ale tylko dla jadących pasem Czyli na 99% rond (bo tak szacuję, że tyle jest z jednym pasem) też nakaz... Musk (nie Elon) tfuj wruk? -- 'Tom N' |
|
Data: 2020-07-23 14:40:22 | |
Autor: J.F. | |
Co to. Wprowadzić przepis. | |
Użytkownik "5999" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:wimal2fj8f6t.dlg@emil.not.valid...
Kol99 w Obowiązkowy skręt w prawo, ale tylko dla jadących pasem Czyli na 99% rond (bo tak szacuję, że tyle jest z jednym pasem) też nakaz... Na tych by przepis przeciez nie obowiazywal .. J. |
|
Data: 2020-07-23 11:57:56 | |
Autor: Uncle Pete | |
Co to. Wprowadzić przepis. | |
Prościej byłoby zmienić PoRD i wprowadzić przepis, To moim zdaniem jest bardzo dobry pomysł. Moim zdaniem największym problemem polskich rond o więcej niż jednym pasie jest istnienie zasadniczo dwóch jego odmian - zwykłego i turbinowego. Tych ostatnich jest coraz więcej i kierowcy zaczynają się gubić i na zwykłych rondach zjeżdżać z zewnętrznego pasa nie ustępując pierwszeństwa. A jak przyprószy śnieg, to trudno jest zgadnąć, na jaki typ ronda się wjeżdża... |
|
Data: 2020-07-23 16:31:55 | |
Autor: Myjk | |
Co to. Wprowadzić przepis. | |
Thu, 23 Jul 2020 11:57:56 +0200, Uncle Pete
Moim zdaniem największym problemem polskich rond o więcej niż jednym pasie jest istnienie zasadniczo dwóch jego odmian - zwykłego i turbinowego. Nie ma żadnych dwóch odmian, po prostu ktoś ludziom nawkładał do głowy (Dworak?) albo sami sobie nawkładali, że jezdnia wokół wyspy do osobna droga i że można sobie nią jeździć do woli. Stąd wychodzi że na "zwykłym" jeżdżą inaczej niż na "turbinowym", a co gorsza, na turbinowym z oznaczonymi pasami (jak w materiale) chcą jeździć jak na zwykłym, choć podstawowa zasada powinna być taka sama -- i co, bezskutecznie niestety, staram się wyjaśniać. Niemniej nie zgadzam się aby dobrym pomysłem było zapisanie w PORD aby z prawego pasa zjeżdżanie odbywało się zawsze w pierwszy zjazd. To by oczywiście w znaczącym stopniu poprawiło bezpieczeństwo, ale jednocześnie przytkałoby skrzyżowania wykluczając możliwość jazdy z dwóch pasów na wprost. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-07-23 21:11:02 | |
Autor: Uncle Pete | |
Co to. Wprowadzić przepis. | |
Nie ma żadnych dwóch odmian, po prostu ktoś ludziom nawkładał do głowy Są, bo mają zasadniczo odmienne oznakowanie poziome - i odpowiednio różnie z nich się korzysta. (Dworak?) albo sami sobie nawkładali, że jezdnia wokół wyspy do osobna Mieszasz ze sobą dwie rzeczy - ogólne reguły i te wymuszone przez znaki poziome. W turbinowym możesz zjechać z wewnętrznego pasa cały czas mając pierwszeństwo, na zwykłym przy zjeździe ze środkowego pasa nigdy pierwszeństwa nie masz w stosunku do tych na zewnętrznym. Niezależnie od tego, stosują oni się do ogólnych reguł lub nie. Tylko nie mów mi, że oznakowanie poziome nie wpływa na pierwszeństwo. |
|
Data: 2020-07-24 09:16:44 | |
Autor: Myjk | |
Co to. Wprowadzić przepis. | |
Thu, 23 Jul 2020 21:11:02 +0200, Uncle Pete
Są, bo mają zasadniczo odmienne oznakowanie poziome - i odpowiednio różnie z nich się korzysta. Tak jak każde inne skrzyżowania "klasyczne". Co nie znaczy że są dwa (czy więcej) rodzajów. Mieszasz ze sobą dwie rzeczy - ogólne reguły i te wymuszone przez znaki poziome. Popatrz na nagranie i ten wątek. Jak wół są oznaczenia na przedmiotowym skrzyżowaniu, a ludzie twierdzą że gość jadący po zewnętrznym pasie ma pierwszeństwo przed tymi co jadą po wewnętrznym. W turbinowym możesz zjechać z wewnętrznego pasa cały czas mając pierwszeństwo, na zwykłym przy zjeździe ze środkowego pasa nigdy pierwszeństwa nie masz w stosunku do tych na zewnętrznym. Nie jest to prawda, chyba że ktoś nie rozumie przepisów poprzez traktowanie obwiedni jako osobną drogę i odrębne skrzyżowania na zjazdach, oraz nie rozumie po co są pasy na obwiedni. One wbrew pozorom nie wyznaczają pierwszeństwa, a jedynie prowadzą po łuku żeby ludzie na siebie na obwiedni nie wjeżdżali -- i to nie są żadne dziwy, bo pasy na skrzyżowaniach dla pojazdów z pierwszeństwem przejazdu przez to skrzyżowanie to rzecz NORMALNA. Do tego są jeszcze pasy/linie prowadzące. Zaś kto jakie ma pierwszeństwo regulują przepisy ogólne, w tym wypadku Art. 22. -- ale ten zapis działa tylko jeśli się potraktuje rondo jako całość. Wtedy nagle wszystko zaczyna działać (oczywiście do momentu gdy ktoś tych reguł nie postanowi pogwałcić poprzez wymuszenie pierwszeństwa na pojeździ który się na rondzie znajduje przed wjeżdżajacym oraz nie zacznie zkręcać na skrzyżowaniu w lewo jadąc z prawego, i dalej zewnętrznym pasem. Niezależnie od tego, stosują oni się do ogólnych reguł lub nie. Tylko nie mów mi, że oznakowanie poziome nie wpływa na pierwszeństwo. Nie zawsze wpływa i dawałem w tym wątku wielokrotnie przykład "klasycznego" skrzyżowania na Ostrobramskiej/Fieldorfa które to idealnie pokazuje. Tylko oczywiście nikt się nie chciał ustosunkować i wyjaśnić dlaczego na tym skrzyzowaniu wszystko jest jasne, a na rondzie się zaczynają dziać różne dziwne rzeczy (najczęściej nie mające nic wspólnego z istniejącymi przepisami). -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2020-07-25 13:19:11 | |
Autor: Kol99 | |
Co to. art. 22. | |
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:jhc48qwhw7l0$.dlgmyjk.org...
Thu, 23 Jul 2020 21:11:02 +0200, Uncle Pete Sam sobie zaprzeczasz. Jedno twoje zdanie przeczy drugiemu twojemu zdaniu. Właśnie art. 22 mówi kto kiedy ma pierwszeństwo w przypadku zmiany pasa i dlatego na rondzie turbinowym można zjechać z ronda z wewnętrznego pasa cały czas mając pierwszeństwo - czemu ty zaprzeczasz. |
|