Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Co to i po co to?

Co to i po co to?

Data: 2012-04-09 21:55:14
Autor: rmikke
Co to i po co to?
Zaintrygowal mnie dodatkowy suport i lancuchy w tym rowerze: http://u.42.pl/2Ikz
(lub http://www.cycleexif.com/volvo-cannondale-super-v-dhf )

CTKJ? Wyglada, jakby korby chodzily niezaleznie i tylko te lancuchy powodowaly normalna prace? Zgadlem? A jesli tak, to jaki jest tego sens?


--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

Data: 2012-04-09 17:05:41
Autor: mamut077
Co to i po co to?
W dniu poniedziałek, 9 kwietnia 2012 23:55:14 UTC+2 użytkownik rmikke napisał:
Zaintrygowal mnie dodatkowy suport i lancuchy w tym rowerze: http://u.42.pl/2Ikz
(lub http://www.cycleexif.com/volvo-cannondale-super-v-dhf )

CTKJ? Wyglada, jakby korby chodzily niezaleznie i tylko te lancuchy powodowaly normalna prace? Zgadlem? A jesli tak, to jaki jest tego sens?

Wydaje mi się, że może być to system wspomagający. Coś jak w tym rowerku:
http://tiny.pl/hpfvg

Data: 2012-04-10 01:05:38
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Co to i po co to?
rmikke, 9 Apr 2012 14:55:14 -0700, pl.rec.rowery:
Zaintrygowal mnie dodatkowy suport i lancuchy w tym rowerze: http://u.42.pl/2Ikz
(lub http://www.cycleexif.com/volvo-cannondale-super-v-dhf )

Ja myślę, że to tak o po prostu, jakieś nawiązanie do specyfiki Volvo, tak
jak Jeep zrobił rower 2x2 na wzór swojego 4x4. Ale jakie nawiązanie - nie
mam pojęcia.

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarczą.
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Najpierw jeden
Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | A potem kilkanaście drugich.

Data: 2012-04-10 09:45:38
Autor: cytawa
Co to i po co to?
W dniu 2012-04-09 23:55, rmikke pisze:
Zaintrygowal mnie dodatkowy suport i lancuchy w tym rowerze: http://u.42.pl/2Ikz
(lub http://www.cycleexif.com/volvo-cannondale-super-v-dhf )

CTKJ? Wyglada, jakby korby chodzily niezaleznie i tylko te lancuchy powodowaly
normalna prace? Zgadlem? A jesli tak, to jaki jest tego sens?

Jedyne co mi przychodzi do glowy, to to, ze taka dodatkowa tarcza z lewej strony wspomaga przenoszenie napedu z lewej korby na prawa. Dzieki temu sily przenoszone przez os sa duzo mniejsze i dzieki temu zamocowanie lewej korby na osi jest trwalsze. Zauwazcie, ze w prawej korbie praktycznie nie zdarza sie zniszenie kwadratu czy innego zamocowania. W lewej natomiast bardzo czesto.

Jan Cytawa

Data: 2012-04-10 09:55:38
Autor: Jacek Maciejewski
Co to i po co to?
Dnia 9 Apr 2012 14:55:14 -0700, rmikke napisał(a):

to jaki jest tego sens?

To jest po to żeby ci się nogawki równomiernie wkręcały i strzępiły :)
--
Jacek

Data: 2012-04-10 11:23:09
Autor: Coaster
Co to i po co to?
On 4/9/12 11:55 PM, rmikke wrote:
Zaintrygowal mnie dodatkowy suport i lancuchy w tym rowerze: http://u.42.pl/2Ikz
(lub http://www.cycleexif.com/volvo-cannondale-super-v-dhf )

CTKJ? Wyglada, jakby korby chodzily niezaleznie i tylko te lancuchy powodowaly
normalna prace? Zgadlem? A jesli tak, to jaki jest tego sens?


Mr. W. Frazer, ktory "[...] had the pleasure of working on these and the other formative DH rigs of 96/97such as the GT Lobo, MC San Andreas and Turner way back when [...]" napisal w komentarzu:

"[...] The way the linkages worked on these beasts means that the BB is isolated from the rest of the frame and to maintain a chain line that didn't stretch with every compression and rebound stroke the extra sprocket was required to put the power down. [...]"

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"Tut! Tut!" cried Sherlock Holmes. "You must act man,
or you are lost. Nothing but energy can save you.
This is no time for despair."
Sir Arthur Conan Doyle, The Five Orange Pips
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-04-10 14:32:22
Autor: ...::QRT::...
Co to i po co to?
Dnia Tue, 10 Apr 2012 11:23:09 +0200, Coaster napisał(a):

On 4/9/12 11:55 PM, rmikke wrote:
Zaintrygowal mnie dodatkowy suport i lancuchy w tym rowerze: http://u.42.pl/2Ikz
(lub http://www.cycleexif.com/volvo-cannondale-super-v-dhf )

CTKJ? Wyglada, jakby korby chodzily niezaleznie i tylko te lancuchy powodowaly
normalna prace? Zgadlem? A jesli tak, to jaki jest tego sens?


Mr. W. Frazer, ktory "[...] had the pleasure of working on these and the other formative DH rigs of 96/97such as the GT Lobo, MC San Andreas and Turner way back when [...]" napisal w komentarzu:

"[...] The way the linkages worked on these beasts means that the BB is isolated from the rest of the frame and to maintain a chain line that didn't stretch with every compression and rebound stroke the extra sprocket was required to put the power down. [...]"

nie rozumiem. Tam nie widać aby to w jakikolwiek sposób miało izolować
napęd od zawieszenia - przecież korba i ten dodatkowy support jest na tym
samym elemencie, a na dodatek napęd jest przekazywany do koła bezpośrednio
z korby a nie dodatkowego "supportu".

No chyba ze nie do końca zrozumiałem co ten pan chciał powiedzieć :D

Data: 2012-04-14 20:55:01
Autor: Jan Srzednicki
Co to i po co to?
On 2012-04-09, rmikke wrote:
Zaintrygowal mnie dodatkowy suport i lancuchy w tym rowerze: http://u.42.pl/2Ikz
(lub http://www.cycleexif.com/volvo-cannondale-super-v-dhf )

CTKJ? Wyglada, jakby korby chodzily niezaleznie i tylko te lancuchy powodowaly normalna prace? Zgadlem? A jesli tak, to jaki jest tego sens?

Tu wszystko wyjaśnili:

http://www.pinkbike.com/news/cannondale-fulcrum-old-school-tech-2012.html?trk=rss

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Co to i po co to?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona