Data: 2011-01-15 17:19:34 | |
Autor: geyb | |
Co to jest? | |
Jako laik mam pytanie - co to jest na końcu skrzydeł? Nigdy wcześniej nie widziałem takich "pływaków" na skrzydłach samolotu.
http://www.baaa-acro.com/Photos-63/N800GP-3.jpg Pozdrawiam wszystkich latajÄ…cych, g. |
|
Data: 2011-01-15 17:35:40 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Co to jest? | |
W dniu 2011-01-15 17:19, geyb pisze:
Jako laik mam pytanie - co to jest na końcu skrzydeł? Nigdy wcześniej Nie wiem czy tu to będzie to samo, ale np. w F-80 i F-94 na końcach skrzydeł były zbiorniki paliwa i wyglądały podobnie. Swoją drogą ciekawe jakie takie rozwiązanie ma zalety w stosunku do zbiorników bliżej kadłuba. Może w samolocie cywilnym to nie jest najważniejsze, ale w myśliwcach to chyba mocno zwiększało moment bezwładności wokół podłużnej osi samolotu i utrudniało szybkie obroty. |
|
Data: 2011-01-15 17:03:05 | |
Autor: Mikolaj Machowski | |
Co to jest? | |
Tomasz Pyra napisał:
Swoją drogą ciekawe jakie takie rozwiązanie ma zalety w stosunku do zbiorników bliżej kadłuba. W przypadku lądowania na brzuchu jest bezpieczniej dla pasażerów. Przy zbiornikach bliżej kadłuba lub wewnątrz przy wybuchu pasażerowie to skwarki, tutaj wszystko może pójść w powietrze. Oczywiście zakładając, że to zbiorniki :) m. |
|
Data: 2011-01-15 17:57:55 | |
Autor: Jaros³aw Soko³owski | |
Co to jest? | |
Pan Mikolaj Machowski napisa³:
Swoj± drog± ciekawe jakie takie rozwi±zanie ma zalety w stosunku do zbiorników bli¿ej kad³uba. Zbiorniki. Tak sobie wymy¶lili w Learjetach, ¿e w ten sposób zyska siê trochê miejsca w kad³ubie. A ten ze zdjêcia, to akurat w zesz³y czwartek mia³ okazjê sprawdziæ jak siê l±duje na brzuchu (wszyscy prze¿yli, po¿ar ugaszono). -- Jarek |
|
Data: 2011-01-15 21:19:05 | |
Autor: geyb | |
Co to jest? | |
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
g. |
|
Data: 2011-01-16 13:32:39 | |
Autor: stabillo | |
Co to jest? | |
U¿ytkownik "Jaros³aw Soko³owski" <jaros@lasek.waw.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrnij3o13.ci1.jarosfalcon.lasek.waw.pl... Zbiorniki. Tak sobie wymy¶lili w Learjetach, ¿e w ten sposób zyska siê kurcze, ale taka masa na takim ramieniu wymaga chyba grubszego dzwigara a co dopiero jak dochodza przeciazenia?? |
|
Data: 2011-01-16 13:36:08 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Co to jest? | |
stabillo wrote:
kurcze, ale taka masa na takim ramieniu wymaga chyba grubszego dzwigara a Zastanów siê. Przecie¿ to kad³ub jest mas± na ramieniu. To co umieszczasz na skrzydle w³a¶nie nie wymaga przenoszenia masy. (oczywi¶cie nie licz±c ko³owania...) |
|
Data: 2011-01-15 21:03:10 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Co to jest? | |
Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2011-01-15 17:19, geyb pisze:To te¿ s± zbiorniki paliwa, które spe³niaj± te¿ rolê wingletów - czyli zmniejszaj± wir zaskrzyd³owy. |