Data: 2011-01-15 17:35:40 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Co to jest? | |
W dniu 2011-01-15 17:19, geyb pisze:
Jako laik mam pytanie - co to jest na końcu skrzydeł? Nigdy wcześniej Nie wiem czy tu to będzie to samo, ale np. w F-80 i F-94 na końcach skrzydeł były zbiorniki paliwa i wyglądały podobnie. Swoją drogą ciekawe jakie takie rozwiązanie ma zalety w stosunku do zbiorników bliżej kadłuba. Może w samolocie cywilnym to nie jest najważniejsze, ale w myśliwcach to chyba mocno zwiększało moment bezwładności wokół podłużnej osi samolotu i utrudniało szybkie obroty. |
|
Data: 2011-01-15 17:03:05 | |
Autor: Mikolaj Machowski | |
Co to jest? | |
Tomasz Pyra napisał:
Swoją drogą ciekawe jakie takie rozwiązanie ma zalety w stosunku do zbiorników bliżej kadłuba. W przypadku lądowania na brzuchu jest bezpieczniej dla pasażerów. Przy zbiornikach bliżej kadłuba lub wewnątrz przy wybuchu pasażerowie to skwarki, tutaj wszystko może pójść w powietrze. Oczywiście zakładając, że to zbiorniki :) m. |
|
Data: 2011-01-15 17:57:55 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
Co to jest? | |
Pan Mikolaj Machowski napisał:
Swoj± drog± ciekawe jakie takie rozwi±zanie ma zalety w stosunku do zbiorników bliżej kadłuba. Zbiorniki. Tak sobie wymy¶lili w Learjetach, że w ten sposób zyska się trochę miejsca w kadłubie. A ten ze zdjęcia, to akurat w zeszły czwartek miał okazję sprawdzić jak się l±duje na brzuchu (wszyscy przeżyli, pożar ugaszono). -- Jarek |
|
Data: 2011-01-15 21:19:05 | |
Autor: geyb | |
Co to jest? | |
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
g. |
|
Data: 2011-01-16 13:32:39 | |
Autor: stabillo | |
Co to jest? | |
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> napisał w wiadomo¶ci news:slrnij3o13.ci1.jarosfalcon.lasek.waw.pl... Zbiorniki. Tak sobie wymy¶lili w Learjetach, że w ten sposób zyska się kurcze, ale taka masa na takim ramieniu wymaga chyba grubszego dzwigara a co dopiero jak dochodza przeciazenia?? |
|
Data: 2011-01-16 13:36:08 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Co to jest? | |
stabillo wrote:
kurcze, ale taka masa na takim ramieniu wymaga chyba grubszego dzwigara a Zastanów się. Przecież to kadłub jest mas± na ramieniu. To co umieszczasz na skrzydle wła¶nie nie wymaga przenoszenia masy. (oczywi¶cie nie licz±c kołowania...) |
|
Data: 2011-01-15 21:03:10 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Co to jest? | |
Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2011-01-15 17:19, geyb pisze:To też s± zbiorniki paliwa, które spełniaj± też rolę wingletów - czyli zmniejszaj± wir zaskrzydłowy. |