Co to jest BFF Banking Group?

Data: 2020-06-16 03:54:58
Autor: pasztab
Co to jest BFF Banking Group?
Den tisdag 16 juni 2020 kl. 11:53:24 UTC+2 skrev witrak():
W rankingu lokat znalazłem takie coś i nie wiem, co o tym myśleć... A podobno oferują m.in. lokaty na 3, 6 i 9 m-cy z oprocentowaniem na obecne czasy rozsądnym 2% i 2.3%.
Na pewno nie jest to nic pewniejszego niż inBank, ale trochę kasy zawsze można zaryzykować.

Czy ktoś miał z nimi do czynienia?

witrak()

Dzis chyba ostatnia szansa. Za nalepszelokaty.pl:

"BFF Banking Group zapowiada znaczne obniżki oprocentowania na Lokacie Facto; depozyty zakładane od 3 do 9 miesięcy oprocentowane będą od 1,4% do 1,9%, natomiast od 18 miesięcy do 5 lat - na poziomie 1% w skali roku. Nowa tabela oprocentowania zacznie obowiązywać od 17 czerwca 2020 r."

Data: 2020-06-16 13:27:43
Autor: Kamil Jońca
Co to jest BFF Banking Group?
pasztab@gmail.com writes:

[...]

To nie są ci, co na zwrot czeka sie 30 dni?
KJ

Data: 2020-06-16 05:55:32
Autor: witrak()
Co to jest BFF Banking Group?
On Tuesday, June 16, 2020 at 1:33:04 PM UTC+2, Kamil Jońca wrote:
pasztab@gmail.com writes:

To nie są ci, co na zwrot czeka sie 30 dni?

Dzięki za ostrzeżenie :-)

witrak()

Data: 2020-06-16 06:10:15
Autor: Dawid Rutkowski
Co to jest BFF Banking Group?
W dniu wtorek, 16 czerwca 2020 14:55:34 UTC+2 użytkownik witrak() napisał:
> To nie są ci, co na zwrot czeka sie 30 dni?

Dzięki za ostrzeżenie :-)

Ale to chyba tylko w przypadku zerwania lokaty przed czasem - choć w sumie kto wie, bo jeszcze nikomu się ta 5-letnia raczej nie skończyła o czasie ;>

Podobno Rzecznik Finansowy miał ich za to pogonić - zrobili coś czy to było tylko "nie strasz nie strasz, bo się ze*sz?" i umowy jednak naprawdę były zgodne nie tylko z unijnym (bo to włoski bank, a w PL działa na zasadzie "paszportu"), ale i z polskim prawem?

Data: 2020-06-17 12:55:40
Autor: Zbynek Ltd.
Co to jest BFF Banking Group?
Dawid Rutkowski napisał(a) :
> [...]

Dzięki za ostrzeżenie :-)

Ale to chyba tylko w przypadku zerwania lokaty przed czasem - choć w sumie kto wie,

Jak się zrywa lokatę, to zwykle z powodu niespodziewanych wydatków. Czyli takich na już. Czekać 30 dni? Śmiech na sali.

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2020-06-17 04:14:20
Autor: Dawid Rutkowski
Co to jest BFF Banking Group?
W dniu środa, 17 czerwca 2020 12:55:42 UTC+2 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
Dawid Rutkowski napisał(a) :

Jak się zrywa lokatę, to zwykle z powodu niespodziewanych wydatków. Czyli takich na już. Czekać 30 dni? Śmiech na sali.

Śmiech na sali to jest trzymanie kasy na "niespodziewane wydatki" na lokacie 5-letniej. Tak, 60-miesięcznej!
I śmiech na sali to jest nieprzeczytanie regulaminu.
Bo % był dobry. Ale greed może is good, ale tylko do czasu, aż rozsądek przesłoni.
Bo oczywiście zerwanie tej lokaty (5-letniej) powoduje wypłatę tylko i wyłącznie kapitału, odsetek taki klient zobaczy okrągłe zero.
I z kogo tu się śmiać?

Miałem lokaty 4-letnie w śp. db - ale one były tak skonstruowane, że już po pół roku w przypadku wcześniejszego zerwania otrzymywało się pełne odsetki. Zachętą do utrzymywania były dodatkowe odsetki na każdą mijającą rocznicę. W regulaminie zostały jeszcze ślady tego, żeby nie było tak miło - czyli wymagania min. 100zł dopłaty miesięcznie - ale jak zakładałem, to już nie wymagali. A do tego % najlepszy na rynku - to była lokata idealna (i jeszcze maksymalny % dostawało się już za 10k na jednej lokacie, więc można było sobie pofragmentować), ale jak wszystko, co dobre, skończyła się :(

Tak więc kasę na "nieprzewidziane wydatki" trzyma się na koncie oszczędnościowym. A że najlepsze obecnie oferty to 1% (nie licząc pitu-pitu np. 3%, ale tylko do 10k i tylko na pół roku - oraz nie licząc również klonów) to już cena dostępności kasy.

Data: 2020-06-17 13:55:54
Autor: Zbynek Ltd.
Co to jest BFF Banking Group?
Dawid Rutkowski napisał(a) :

[...]

Mylisz "nieprzewidziane wydatki" z "naprawdę nieprzewidzianymi wydatkami" ;-)

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2020-06-17 05:04:03
Autor: Dawid Rutkowski
Co to jest BFF Banking Group?
W dniu środa, 17 czerwca 2020 13:55:57 UTC+2 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
Dawid Rutkowski napisał(a) :

Mylisz "nieprzewidziane wydatki" z "naprawdę nieprzewidzianymi wydatkami" ;-)

Na takie to i tak nie wystarczy (a odsetki wtedy to najmniejszy z problemów), pewnie i kredytu nie wystarczy ;>

A na serio - to trzeba czytać regulaminy, a nie myśleć, że "będzie tak jak wszędzie" - i potem się przejechać.. Nieznajomość prawa nie jest usprawiedliwieniem.

Naprawdę też jestem ciekawy, jak się ta sprawa skończy, Rzecznik Finansowy podobno się ostro do tego zabierał - a jakby wszystko rozeszło się po kościach.
Może warto podrążyć - i okaże się, jakie to "kadry" ma obecnie RF - bo warto mieć świadomość, czy ma się prawdziwego obrońcę czy jednak żyje się ułudą...

Data: 2020-06-18 19:15:56
Autor: Arek
Co to jest BFF Banking Group?
Dawid Rutkowski napisał(a) :

> [...]

świadomość, >czy ma się prawdziwego obrońcę czy jednak żyje się ułudą...

  Chyba na bankier.pl (znim interfejsu nie skopali) pisali, że tylko w Polsce
w ogóle mozna taką lokatę zerwać. Czyżby we Włoszech i innych krajach nie?

  Takie banki działają wg prawa kraju pochodzenia, np.mają tamtejsze
gwarancje (w komunie europejskiej prawie identyczne). KNF-u muszą
się słuchać w sprawach dot. płynności. Jakie "regulatory" mogą
ingerować przy obsłudze klienta, zwłaszcza zdalnie - nie weim.
  Zdjęcie dowodu lub paszportu mailem chcieli - skąd ja teraz wezmę
hobbystyczny paszport? Nie skorzystałem.

  Kiedyś Getin wyemitował "bankowe papiery wartościowe" czy coś
takiego - na wysoki procent, chyba na rok. Zero płynności, wcześiej nie
wypłacali, przenieść własności nie mozna (chyba, że na spadkobierców...).
Jakoś "rzeczniki" i inne regulatory się nie czepiły. Albo nie słyszałem

Arek

Co to jest BFF Banking Group?