Co to jest - Toyota

Data: 2011-12-20 21:44:48
Autor: aro333
Co to jest - Toyota
To zwykly 16 zaworowy silnik bez turbo , jeden z bardziej udanych , pewnie 4E-FE albo  ... no nie pamietam to samo tylko poj.1,6.Spoko silniczek , dosc zrywny, chyba bezkolizyjny, dlugodystansowy. Jezdzilem z takowym przez 3 lata, sprzedalem gdy miala 12 lat a kolega nadal jezdzi i chwali ze dobry za malą kase. Zero problemow z olejem choc stuka mu cos kolo 260kkm, nadal pelny syntetyk. Co do kija sie nie wypowiem , bo to jakis extra tuning po kosztach. Magnetyzera tez nie mialem.

Data: 2011-12-20 21:58:40
Autor: Artur Maśląg
Co to jest - Toyota
W dniu 2011-12-20 21:44, aro333 pisze:
To zwykly 16 zaworowy silnik bez turbo , jeden z bardziej udanych , pewnie
4E-FE albo  ... no nie pamietam to samo tylko poj.1,6.

Nie jest to 4E-FE ani 4A-FE - no chyba, że moje były inne.

Spoko silniczek , dosc
zrywny, chyba bezkolizyjny,

4E-FE jest bezkolizyjny - sprawdzone ;)

dlugodystansowy.

Masz na myśli, że przebiegi kilkusettysięczne to norma? :)

[...]

Mam w domciu taką z 4E-FE z 1997 - nalot ~180kkm. Od nowości na
mineralnym 15W40, w Polsce na półsyntetyku 10W40. Syntetyk przy
wymianie co 10kkm? Chyba tylko w Polsce.

Co do kija sie nie wypowiem , bo to jakis extra tuning po
kosztach. Magnetyzera tez nie mialem.

:)

Data: 2011-12-20 22:46:03
Autor: aro333
Co to jest - Toyota
Byl chyba jeszcze  silnik 2C -... nie pamietam  dokladnie , chyba taki ze Starletki. Ale to ta sama linia. Ja chyba mialem z takim samym kolektorem, no moze ciut inny. Chyba ze to nie jest zdjecie Corolki E11 tylko E10. Silnik ten sam tylko chyba inny komp i ciut wiecej mocy, no i inaczej ciut wygladala ta przepustnica. Sam blok taki sam.
Jezeli chodzi o przebiegi- tak chodzilo mi o jego wytrzymalosc i bezawaryjna eksploatację. Moja byla zakupiona  w Polsce, kupilem od 1 wlasciciela w momencie gdy miala  8,5 roku i 190 kkm.Od nowosci latala na 5W/... chyba na 40 teraz juz nie pamietam dfokladnie. Tak tez i ja zalewalem, chyba nawet Mobilem1.Byla z  roku 1999  w wersji liftback wiec z duzym kufrem, wyglad zewnętrzny  - kwestia gustu.

Co to jest - Toyota