Co to jest "drive shaft"

Data: 2011-07-15 04:24:15
Autor: Jakub Owczarski
Co to jest "drive shaft"
Witam.
Mam pytanie, jak po polsku nazywa się część zwana po angielsku "drive
shaft".

Ja wiem, że shaft to jest wał, więc to pewnie jest jakiś wał, ale
chodzi mi jak się na to coś mówi w Polsce, jak zapytam w sklepie żeby
było wiadomo o czym mówię.

dzięki, pozdrawiam.

Data: 2011-07-15 04:51:26
Autor: Jakub Owczarski
Co to jest "drive shaft"
On Jul 15, 11:35 am, Wojtek Borczyk <b...@moon.astro.amu.edu.pl>
wrote:
On Fri, 15 Jul 2011, Jakub Owczarski wrote:
> Witam.
> Mam pytanie, jak po polsku nazywa się część zwana po angielsku "drive
> shaft".

"Wał napędowy" (lub "pędny"), czyli element łączący skrzynię biegów z
mostem napędowym w aucie RWD, albo przegub przy skrzyni biegów z przegubem
przy kole w aucie FWD.

Jeszcze, żeby potwierdzić, to coś może być "lewe" i "prawe"
O takie:
http://www.driveshaftstore.co.uk/index.php?prodid=10753

Dzięki wszystkim
pozdrawiam

Data: 2011-07-15 12:15:45
Autor: Massai
Co to jest "drive shaft"

wrote:
> [...]
> przegubem przy kole w aucie FWD.

Jeszcze, żeby potwierdzić, to coś może być "lewe" i "prawe"

Nasi rodacy z wysp drive shaft tłumaczą jako "półoś napędowa".

Takie cuś:
http://www.aqt24.eu/category/polosie-napedowe-polos-napedowa-sklep-inter
netowy-polosie-napedowe-sklep-motoryzacyjny-czesci-samochodowe

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-07-15 13:42:48
Autor: Hants
Co to jest "drive shaft"
"Massai" <tsender@wp.pl> wrote in message news:ivpb1h$hhb$1news.onet.pl...

Nasi rodacy z wysp drive shaft tłumaczą jako "półoś napędowa".

Nie mylisz przypadkiem drive shaft (wałek napędowy) z CV jointem (przegub)?

Data: 2011-07-15 21:13:02
Autor: Seweryn
Co to jest "drive shaft"
"Hants"

Nie mylisz przypadkiem drive shaft (wałek napędowy) z CV jointem
(przegub)?

Nie myli.  Drive shaft to w języku technicznym półoś napędowa, nie wał
napędowy.

Pozdrawiam,
SPB

Data: 2011-07-21 00:30:36
Autor: Adam Płaszczyca
Co to jest "drive shaft"
Dnia Sat, 16 Jul 2011 09:57:59 +0200, Wojtek Borczyk napisał(a):

Nie mieszaj. W tylnonapędówkach "drive shaft" to dokładnie "wał napędowy".

Ciekawe, dlaczego we wszystkich ksiązkach anglojęzycznych jakie mam jest to
jednak properel shaft...

--
     ___________ (R)

Data: 2011-07-21 07:47:23
Autor: Seweryn
Co to jest "drive shaft"
"Adam Płaszczyca"
> Nie mieszaj. W tylnonapędówkach "drive shaft" to dokładnie "wał
napędowy".

Ciekawe, dlaczego we wszystkich ksiązkach anglojęzycznych jakie mam jest
jednak properel shaft...

Dokładnie tak jest i to nie tylko w języku książkowym, ale w potocznym
również.
A jak to nazywają w US and A niewiele mnie interesuje.

Data: 2011-07-15 16:55:24
Autor: Olo
Co to jest "drive shaft"
W dniu 2011-07-15 13:24, Jakub Owczarski pisze:
[...]

byś w google wpisał i poszukał po obrazkach...

Data: 2011-07-16 11:15:52
Autor: P_ablo
Co to jest "drive shaft"
[...]

W stanach jest to wal napedowy a polos to axle lub semi-axle, nie wiem czy np w GB uzywaja takich samych okreslen...

--
Picasso

Data: 2011-07-21 00:29:37
Autor: Adam Płaszczyca
Co to jest "drive shaft"
Dnia Fri, 15 Jul 2011 04:24:15 -0700 (PDT), Jakub Owczarski napisał(a):

Ja wiem, że shaft to jest wał, więc to pewnie jest jakiś wał, ale
chodzi mi jak się na to coś mówi w Polsce, jak zapytam w sklepie żeby
było wiadomo o czym mówię.

Półoś.

--

Co to jest "drive shaft"