Co to jest "drive shaft"

Data: 2011-07-15 04:51:26
Autor: Jakub Owczarski
Co to jest "drive shaft"
On Jul 15, 11:35 am, Wojtek Borczyk <b...@moon.astro.amu.edu.pl>
wrote:
On Fri, 15 Jul 2011, Jakub Owczarski wrote:
> Witam.
> Mam pytanie, jak po polsku nazywa się część zwana po angielsku "drive
> shaft".

"Wał napędowy" (lub "pędny"), czyli element łączący skrzynię biegów z
mostem napędowym w aucie RWD, albo przegub przy skrzyni biegów z przegubem
przy kole w aucie FWD.

Jeszcze, żeby potwierdzić, to coś może być "lewe" i "prawe"
O takie:
http://www.driveshaftstore.co.uk/index.php?prodid=10753

Dzięki wszystkim
pozdrawiam

Data: 2011-07-15 12:15:45
Autor: Massai
Co to jest "drive shaft"

wrote:
> [...]
> przegubem przy kole w aucie FWD.

Jeszcze, żeby potwierdzić, to coś może być "lewe" i "prawe"

Nasi rodacy z wysp drive shaft tłumaczą jako "półoś napędowa".

Takie cuś:
http://www.aqt24.eu/category/polosie-napedowe-polos-napedowa-sklep-inter
netowy-polosie-napedowe-sklep-motoryzacyjny-czesci-samochodowe

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-07-15 13:42:48
Autor: Hants
Co to jest "drive shaft"
"Massai" <tsender@wp.pl> wrote in message news:ivpb1h$hhb$1news.onet.pl...

Nasi rodacy z wysp drive shaft tłumaczą jako "półoś napędowa".

Nie mylisz przypadkiem drive shaft (wałek napędowy) z CV jointem (przegub)?

Data: 2011-07-15 21:13:02
Autor: Seweryn
Co to jest "drive shaft"
"Hants"

Nie mylisz przypadkiem drive shaft (wałek napędowy) z CV jointem
(przegub)?

Nie myli.  Drive shaft to w języku technicznym półoś napędowa, nie wał
napędowy.

Pozdrawiam,
SPB

Data: 2011-07-21 00:30:36
Autor: Adam Płaszczyca
Co to jest "drive shaft"
Dnia Sat, 16 Jul 2011 09:57:59 +0200, Wojtek Borczyk napisał(a):

Nie mieszaj. W tylnonapędówkach "drive shaft" to dokładnie "wał napędowy".

Ciekawe, dlaczego we wszystkich ksiązkach anglojęzycznych jakie mam jest to
jednak properel shaft...

--
     ___________ (R)

Data: 2011-07-21 07:47:23
Autor: Seweryn
Co to jest "drive shaft"
"Adam Płaszczyca"
> Nie mieszaj. W tylnonapędówkach "drive shaft" to dokładnie "wał
napędowy".

Ciekawe, dlaczego we wszystkich ksiązkach anglojęzycznych jakie mam jest
jednak properel shaft...

Dokładnie tak jest i to nie tylko w języku książkowym, ale w potocznym
również.
A jak to nazywają w US and A niewiele mnie interesuje.

Co to jest "drive shaft"